{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
615 visninger | Oprettet:

Simpson i det gule hus {{forumTopicSubject}}

Den her gule tingest som er sluppet ud fra den lukkede afdeling forsætter sin hjerneblødnding. VI trækker vores tropper ud af Området så Erdogan kan komme til og nakke ikke IS, men kurdere som de har været i kamp med i årtier. Kurdere er støttet af USA og med den melding fra Simpson forstod Erdogan som en blåstempling endelig at få sig en krig mod ærkefjenden.

Den handling fra Erdogan gav frihed til en del IS krigere som slap ud af fangeskab.

Jeg kan så ikke forstå den gule Simpsons strategi som er at gøre IS større. Selv kongressen kritiserer den gules handling.

Der er gået en slagter tabt i den gule med sådan en beslutning som på sin måde viser at USA støtter diktatorer og slagtere. Men den gule er ligeglad for der er jo ikke noget olie i Syrien så strategien er mere eller mindre ligegyldig.

Når man tilbagelænet ser de beslutninger og tweet så kunne de ligeså godt have en abe i det gule hus.


Kommentarer på:  Simpson i det gule hus
  • #1   17. okt 2019 Polysl fordi man er president i USA behøves vi jo ikke giver ham ret smiley

  • #2   20. okt 2019 Polysl, intet land i verden, uanset præsident, er vel blevet genstand for mere kritik gennem tiderne end netop USA.
    Trump har fra præsidentperiodens start meldt klart ud at USA fremover ville skrue kraftigt ned for sit udenlandske engagement.
    I samme forbindelse fik de europæiske NATO lande klar besked på at leve op til sine militære forpligtelser så NATO blev mere uafhængig af hjælp fra USA.
    Skiftende am. præsidenter har gennem årtier brugt oceaner af dollars på at agere den frie verdens vagthund.
    Det fungerede fordi USA kunne konkurrere på verdensmarkedet og havde råd til at spille vagthund, men de seneste ti år har tydeligt vist hvad der sker når man glemmer at holde øje med det hjemlige marked.
    USA er kørt håbløst bagud af fremstormende asiatiske og europæiske økonomier der via horribelt skæve toldsatser og kopivarer har betydet at USA stort set har mistet sin konkurrenceevne på alle fronter.
    Nosseløse præsidenter har ladet stå til og lukket øjnene indtil nu hvor en ærke patriotisk nationalist som Trump har besluttet at gøre USA “great again”.
    Som tidligere skrevet er jeg skide misundelig over at Vesteuropa ikke kan mønstre ledere med samme format.

    Hvad angår slyngelstaten Tyrkiet og diktatoren Erdogan er jeg for en gang skyld helt enig med Enhedslisten.
    https://jyllands-posten.dk/international/ECE11675784/enhedslisten-vil-smide-tyrkiet-ud-af-nato-for-syrienoffensiv/

    NATO er den mest fodslæbende militære alliance der stadig sidder og venter på at USA tager kommandoen som de plejer.
    Præcis samme fodslæbende logik som vi ser med EU unionens håndtering af de ydre grænser.
    Nedlæg lortet smiley



  • #3   20. okt 2019 Cody

    Nu må nato lande ikke bare angribe andre , uden accept og mandat, Tyrkiet har ikke mandat men gør det alligevel - den handling kan vi takke Trump for, da han meldte ud at han trækker sine tropper ud omkring grænsen, og lader kurdere i stikken som blev støttet af USA - nu er kurdere lige pludselig blevet en bandit. Det er da en svinsk måde og så banede han vejen for Erdogan.

    Jeg kan ikke være benovet eller have respekt for Trump som på den mest klodsede og udiplomatiske måde ter sig. Han fyrer løs til højre og venstre, og levetiden for hans medarbejdere er på få måneder - det tyder stærk på at han handler som en diktator, der mener han kan gøre som han vil.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 331 Svar: 3.290
    #4   20. okt 2019 Jeg mener også at det er forfærdeligt dét som sker mod kurderne nu, de er fuldstændigt ladt i stikken og har derfor været nødt til at alliere sig med Syriens, Assad.

    I det mindste kunne idioten Ergodan ved en 'fejl' ha' bombet IS krigernes lejr først.

    Så snart angrebet startede, forsøgte IS kvinderne i deres lejr at stikke vagter ned, hvilket deres børn også har lært at gøre mod alle som er vantro i deres øjne.

    Det kan godt være at tidligere USA præsidenter har været nosseløse, men det eneste 'format' man kan sige om Trump er, at han er en total uberegnelig psykopat, hvilket gør ham ekstremt farlig som leder.





  • #5   20. okt 2019 Jeg er helt med på den at Trump ikke vil involverer sig i konflikter, men vi ved at konflikter jo for USA skal have en fordel som Olie, ingen gider tage sig af konflikter i Afrika for det er ikke til en fordel.

    Samme skal Danmark lade være med at rende rundt og være USA's forlængede arm, og prøve at rydde op i noget de slet ikke har forstand til. Vi skal tilbage til at være en humanitær nation hvor vi kan genetablere respekten for Danmark.

    Jeg er stadig i tvivl om hvem der er banditten i overfald på Saudi Arabiens olie lagre, det kunne meget vel være USA selv. Våben industrien i USA ønsker ikke al den fred i verden som Trump ønsker, for det er dårligt for forretningen - så det kunne meget vel være derfra de prøver at puste til ilden. Det er så ikke smart at USA laver hacker angreb mod Iran, hvis det er sandt. Det for mig at se er det lidt som en børnehave - med alvorlige konsekvenser.

    Kommer der til en væbnet konflikt mellem USA og Iran, så har vi 3 verdenskrig, for både Rusland og Kina er allieret - sker det!!!! - så tror jeg at alle de krige vi har haft er skænderier i forhold til. Man kan være hel sikker på at Israel vil bruge atomvåben, for de tøver ikke på nogen måde eller gider at debattere. Afsted med bæsterne - for det drejer sig om at handle først. Verden samfundet vil kollapse, og sult og elendighed vil være fremherskende som endnu mere køre krigen ud i det mest absurde.-


  • #7   20. okt 2019 Cody N sikken tale og national patriot smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 331 Svar: 3.290
    #8   20. okt 2019 Alle nationer er sig selv nærmest, uanset om man er allieret i FN eller EU.

    Det handler kun om magt, penge, prestige.

    Når man så tillægger kulturelle forskelligheder, religiøse forskelligheder, ja så har man et uløseligt problem.



  • #9   20. okt 2019 Cris

    Så giver det jo ingen mening at været medlem at nato eller EU.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 331 Svar: 3.290
    #10   20. okt 2019 Næh, egentlig ikke. Det er ikke andet end 'blålys'.

    Man hjælper hinanden, lande imellem, men kun indtil et vist punkt. For de økonomiske interesser, handelsaftaler er vigtigere end at være loyale overfor hinanden.

    Havde det ikke været England som havde afsagt EU, ville det hurtigt være overstået med at forsøge at lave en aftale.

    Men der er mange penge på spil via handel mellem England og de andre store lande i EU.

    Selvom jeg ikke synes om en ny afstemning, så mener jeg det ville være det rigtige at gøre i dette tilfælde.

    Hør Folket igen, istedet for den 'hønsegård' af politikkere som har deres egne interesser for tingene.






  • #11   21. okt 2019 Polysl, pas på med at lade dig føre rundt i manegen af danske main stream medier der som alle andre venstreorienterede bruger enhver lejlighed til at omskrive og manipulere nyheder i kampen mod Trump.
    De vesteuropæiske mediehuse er for 90% vedkommende venstreorienterede og de fører alle den samme anti Trump nyheds agenda.
    Når du læser Breaking nyheder om Trump kan du finde præcis samme formuleringer i stort set alle andre vesteuropæiske main stream medier smiley

    Hvad angår den am.tilbagetrækning i Syrien er der tale om en forflytning til Irak hvor de am. tropper skal hjælpe irakiske soldater i kampen mod IS som efter Syrien har vundet terræn i Irak.

    Ang. Kurderne.
    Det er som sagt næsten umuligt at finde saglig information på dansk der beskriver problematikken omkring PKK der jo i årtier har været et mønster eksempel på den yderste venstrefløjs gudedyrkelse af en revolutionær hær.

    Arab News på engelsk og til dels Al Jazeera har haft flere oplysende artikler om PKK’s forhold til moderpartiet PYD og søsterpartiet YPG.
    Uanset hvor meget jeg hader diktatoren Erdogan må jeg dog give ham medhold i at PKK slet og ret er en terrorgruppe.

    Jeg fandt denne artikel på dansk som nogenlunde giver et overblik over hvad den kurdiske ideologiske sammensætning består af.
    https://www.berlingske.dk/internationalt/kurdernes-balance-mellem-terror-og-antiterror

    Som skrevet før er NATO en narresut der skal foregøgle at være vestens militære værn mod den væmmelige russiske Bjørn, men sandheden er blot at der er så mange indbyrdes interesser involveret at intet kan besluttes fordi alle medlemmer har veto ret.

    Erdogan er fuldt ud klar over at hans NATO medlemskab ikke er truet uanset hvad han finder på.
    Betydningsløse vesteuropæiske fordømmelser rager ham en skid og han frygter stort set kun atom magter.
    Det er sørgeligt at medierne vælger at fokusere på deres “stakkels” PKK når den virkelige trussel er de 2 til 3 mio. flygtninge Erdogan snart vil lukke ind i EU.
    Medierne er desværre ikke nyhedsformidlere, men meningsdannere af værste venstreorienterede slags smiley smiley




  • #13   21. okt 2019 cody

    Nu tror jeg ikke kongressen læser mainstream danske nyheder, men forholder sig til det at USA svigter kurderne som var deres allierede, som de støttede. Den beslutning er mange i kongressen ikke enig om. At de så placere deres tropper i Irak, gør jo ingen forskel andet for Erdogan. Faktisk mener jeg ikke trump ved hvordan man spiller skat, eller stratego men ser tingene som en forretning. I forretninger er man ikke diplomater, man tromler bare modstanderen ned, og er ligeglad med hvad det resulterer i - andet på plus siden.


  • #14   21. okt 2019 Det kommer nok heller ikke som en overraskelse for dig at langt størstedelen af de am. medier er arge modstandere af Trump og hvis du sammenholder det med de oplysninger der kommer ud fra kongressen er resultatet i medierne jo givet på forhånd.
    Ex. kan nævnes mediernes gengivelse af problemet med illegale indvandrere og deraf følgende kriminalitet.
    Illegal indvandring har været en kæmpe torn i øjet på både røde og blå præsidenter gennem årtier og samtlige er blevet klandret for deres manglende resultater, men når djævelen Trump rent faktisk lykkedes med at dæmme op for tilstrømningen står medierne i kø for at fordømme hans indsats både hvad angår brug af penge og forholdene for internerede indvandrere.
    Glemt er alle de negative sider ved indvandringen.
    Åbenlyse succes resultater under Trump administrationen bliver omgående talt ned, fortiet eller vendt til det modsatte af medierne.

    Ang. PKK - kurdernes revolutionære hær ændrer det ikke på kendsgerningen at “today’s allied could be tomorrow’s enemy” hvilket tydeligt er bevist adskillige gange hvor terrorgrupper overalt i Mellemøsten har vendt våbene mod sine allierede.
    Tro endelig ikke at PKK på noget tidspunkt har næret varme følelser for USA eller for den sags skyld Assad regeringen som de nu har overdraget store områder i bytte for en beskyttelse mod Tyrkiet.
    Terrorgrupper som PKK udnytter alt og alle der kan gavne deres sag og på det område adskiller de sig ikke synderligt fra IS, men venstreorienterede medier i store dele af verden har desværre med held formået at fremstille dem som ofre.

    Jeg har lyst til at sammenligne Tyrkiet med Israel og kurdernes PKK med Libanons Hizbollah - så bliver det måske nemmere at sætte tingene i perspektiv.
    Ens for begge problematikker er venstrefløjens mangeårige dedikerede støtte til terrorgrupperne hvilket afspejles lige så tydeligt i vestlige medier lige fra USA til Danmark...


  • #15   21. okt 2019 Cody N jeg er enig med dig langt hen ad vejen men er ret sikker på at hverken Israel eller Tyrkiet vil bryde sig om at blive sammenlignet med hinanden smiley

  • #16   22. okt 2019 Korrekt Leon bortset fra at problemstillingen er den samme smiley

  • #18   23. okt 2019 Alis, som sædvanlig er dine kommentarer milevidt fra det du kommenterer.

    Jeg taler om mediernes magt og du ævler om folks ret til et godt liv.
    Dernæst den sædvanlige svada om at alt er de riges skyld.
    Trump er dum, højrøvet og selvretfærdig skriver du, men hvad skal vi andre så mene om en person der som dig fuldstændig blåøjet vil fratage folket ansvaret for for eget liv og handlinger og lægge det over på samfundet VEL VIDENDE at det vil køre landet i sænk øjeblikkeligt.
    Det er simpelthen så træls når nogen ikke engang gider reflektere over hvilke konsekvenser deres utopiske forslag ville betyde.

    At kapitalister skulle have haft nogen indflydelse på fordelingen af flygtninge i EU er det rene og skære vrøvl som du ville opdage hvis du gad besøge kommissionens hjemmeside og finde beslutningsreferatet frem.

    Iøvrigt er og var ingen eu lande forpligtede til at modtage flygtninge der uretmæssigt har tvunget sig adgang til EU fordi samme EU ikke var i stand til at beskytte sine ydre grænser som medlemsaftalen ellers har lovet.




  • #19   23. okt 2019 Cody #11

    Fra Jyllands posten

    https://bit.ly/361pX9Q


  • #20   23. okt 2019 Polysl

    Tag endelig ikke fejl - jeg afskyr slyngelstaten Tyrkiet og alt hvad den står for under Erdogans diktatur, men jeg er skam heller ikke blind for de metoder som hans modstandere bruger og det pisser mig virkelig af at samtlige medier konstant fremhæver kurderne som ofre og hylder dem som frihedskæmpere.

    Jeg hader ensidig og unuanceret propaganda fra main stream venstreorienterede medier uanset om emnet er Trump el. kurderne.
    En sag skal altid vurderes fra begge lejre, men det evner medierne simpelthen ikke og et godt eksempel er den udbredte voldsmentalitet der hersker blandt venstreorienterede autonome i vores egen lille andedam herhjemme og som konsekvent forties af medierne der hellere vil foregøgle en trussel fra højreekstremister.

    Jeg skrev at “to day’s friend could be tomorrow’s enemy” og det er netop hvad USA slås med i Mellemøsten konstant.
    Prøv at læse denne artikel der fint beskriver det dilemma som hele vesten står i når det gælder indblanding i mellemøstlige konflikter.

    https://www.information.dk/udland/2015/02/pkk-elefanten-rummet

    Tilbage står at jeg hader ensidige venstreorienterede medier lige så højt som Erdogan og øvrige islamiske terrorgrupper uanset hvilke navne de har smiley


  • #22   23. okt 2019 Alis - forhold dig nu til hvad jeg skriver.
    Jeg taler om mediernes magt og du begynder at ævle om folks ret til et godt liv !

    Alle mennesker har mulighed for et godt liv hvis de selv bidrager dertil og dem der ikke kan bidrage tager samfundet sig af uden modkrav.

    Derudover har ingen krav på et godt liv hvis ikke de selv bidrager dertil og præcis på dette punkt skilles vore veje.

    Intet samfund kan eksistere på radikale præmisser hvor det personlige ansvar lægges over på samfundet.
    Dette vil medføre et klientsamfund med så stor en byrde at den halvdel af befolkningen der genererer indkomst hurtigt vil bukke under.
    En horribel tankegang der bedst illustreres af de radikales udlændingepolitik der, som bekendt, ikke indeholder en øvre grænse for hvor mange flygtninge og migranter et land som Danmark kan modtage.
    Det er så idiotisk en tankegang at man fattes ord og kniber sig i armen over at nogle mennesker stadig lægger stemmer til et så samfundsnedbrydende parti.

    Du skriver at det ikke er samfundets opgave at skaffe arbejdskraft til arbejdsmarkedet og så knækker filmen totalt smiley smiley smiley
    Hvem i hede hule havde du ellers forestillet dig skulle skaffe arb.kraften smiley

    Har du fuldstændig mistet jordforbindelsen smiley

    Mit indlæg handlede om mediernes manipulering og det har du endnu ikke svaret på smiley


  • #24   23. okt 2019 At pressen skulle være højreorienteret er du og Radikale Venstre nok de eneste i kongeriget der tror på, jeg vil foreslå du prøver google.

    “De svagere socialt stillede”
    Hvis det stod til dig var halvdelen af befolkningen på invalidepension for udgifter og indtægter behøver jo slet ikke hænge sammen i din verden.
    Sådan spiller orgelet heldigvis ikke og alle der kan skal yde efter bedste evne og ikke bare placeres på forsørgelse resten af livet.

    Jeg har lige fortalt dig at samfundet tager sig af dem der ikke kan bidrage hvilket også gælder din ven der er næsten lam så jeg ved ikke hvorfor du nævner ham.
    Jeg taler om folk der KAN yde, men grænsen for hvem der kan og hvem der ikke kan er vi med garanti ikke enige om, men jeg kan love dig at din grænse ville betyde slut på velfærdssamfundet.

    Liberal tankegang har intet med arb. udbud at gøre.
    I Danmark har vi gratis skolegang og uddannelse og hvorfor tror du vi har det ?
    Det har vi simpelthen fordi formålet med denne investering naturligvis er at folk bruger sin uddannelse og betaler sin skat så velfærdssamfundet kan opretholdes hvilket inkluderer velfærd for dem som IKKE kan bidrage.

    At brandbeskatte virksomhedsejere som genererer den indtægt som holder samfundet kørende via sine ansatte ville blot betyde virksomhedsflugt og massefyringer hvilket uværgeligt ville betyde enden på velfærden så din løsning med at de rige skal financiere dit klientsamfund er ren utopi.

    Jeg kan kun konkludere at du HAR mistet jordforbindelsen smiley


  • #25   24. okt 2019 Mere underholdning fra det gule hus...

    //citat
    Vi bygger en mur ved New Mexicos (amerikansk stat, der grænser op til Mexico, red.) grænse, og vi bygger en i Colorado, sagde han ifølge det amerikanske medie Denver Post.
    /citat slut

    Ja det giver da stor mening at bygge en mur i Colorado som ikke grænser op til Mexico.

    Meget kan man sige om Simpson men han er underholdende - altid parat til at dumme sig geografisk i sit eget land.


Kommentér på:
Simpson i det gule hus

Annonce