{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
602 visninger | Oprettet:

Gratis tandlæge i Danmark. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har snart mange ting jeg sådan vil råbe op om og en af de ting er at vi her i Danmark skal have gratis tandlæge og det jeg lægger op til er at alle i Danmark skal have de samme rettigheder inden for tandlæge som vores gæster - altså skal det også gælde danskerne (i ved alle dem der kaldes for indfødte) grundet at det jo gør ligeså ondt i din mund som i min og hvis vi får tandpine kunne vi jo gå hen og blive mundskabsfulde og det har jeg altså ikke lyst til - har du smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gratis tandlæge i Danmark.
  • #2   14. sep 2019 Korrekt Leon - gratis tandbehandling skal SKU ikke være forbeholdt importerede uarbejdsdygtige (arbejdssky) udlændinge og man bliver sku gram i hu når de hele tiden omtales som svage og udsatte smiley

    De svage er sku politikerne der bliver ved med at importere dem og de udsatte er alle os andre der bliver røvet og voldtaget smiley

    En bruger omtaler dem konstant som traumatiserede uden at skænke det en tanke at hundredevis af danskere er ligeså traumatiserede efter mødet med disse (svage og udsatte) indvandrere smiley


  • #4   14. sep 2019 Alis som du kan se i oplægget er Leon også sur over at gratis tandbehandling kun tilbydes indvandrere:
    “altså skal det også gælde danskerne (i ved alle dem der kaldes for indfødte)”

    Uretfærdigheden er nok tydelig for enhver og det er alene dette misforhold jeg kommenterer smiley


  • #6   14. sep 2019 Og det generer dig slet ikke at udlændinge tilbydes gratis tandbehandling uden samme mulighed for danskere smiley

  • #8   14. sep 2019 Alis C ja der findes nok mange udlændinge der har haft hårdt brug for den gratis tandlæge men der findes også mange dansker der har hårdt brug for en gratis tandlæge og mine tænder har normalt været "pæne" men nu ved jeg faktisk ikke hvad der sker med dem - kalkmangel - min medicin eller hvad ved jeg og jeg er nok en af de heldige jeg skal nok bare tage mig sammen - men der for kan jeg jo godt tænke på alle de andre smiley

  • #9   14. sep 2019 Alis C det kan ikke være rigtigt at danskerne skal stå under deres gæster og jeg er ellers meget gæstfri smiley

  • #11   14. sep 2019 Alis C flygtninge får hjælp og husk ordet flygtninge dækker over mange og ja jeg er enig i at de skal have gratis tandlæge - men det mener jeg at alle skal have også selvom folk ikke er medlem af sygesikringen Danmark som jeg ser som en form for skjult skat - for hvad bliver det næste selvbetalt lægebesøg smiley

  • #12   14. sep 2019 Alis C fordi vi er pæredanske er der jo ingen garanti for at vores tænder er bedre og jeg har altså ikke guld i min mund smiley

  • #13   15. sep 2019 Som et individ der forsøger at holde mine tænder iorden, synes jeg ikke at de skal være helt gratis.
    Hvis det er gratis, bliver folk ligeglade, og får bare fixet deres 60.000 kroners tandlægeregning på min bekostning.
    Det synes jeg ikke er fair. Så skal statens måske give en procentdel i stedet for.

    Jeg synes det er fint at flygtninge kan få lavet et tandeftersyn, med røntgen osv, op til en vis værdi. F.eks 3000-5000. De kommer uden store midler, og skal de laves, ja så må de jo ud på arbejdsmarkedet så de kan få råd til det, på samme vilkår som jeg. Jeg synes bestemt ikke det er fair, man kommer med rådne tænder og får lavet de store tandmakeovers i danmark.


  • #14   15. sep 2019 Som overordnet betragtning, jo!

    Men da jeg for nogle år siden, blev bekendt med at en fulderik gentagne gange havde fået ordnet sine tænder pga.slagsmål på den lokale pub, kom jeg i tvivl???


  • #15   15. sep 2019 Nu er tandpleje ikke en god ting at forfordele nogen frem fra andre, vi betaler i forvejen en ret stor skat i forhold til andre lande, så vælter det ind over grænsen og hen til tandlægen, imens så sidder en dansk kvinde med 500 kroner til resten af måneden med ondt i tænderne som ikke kan behandles uden en stor udgift.

    Folk betaler i mange år til en boligforening for at få deres drømme sted at bo. Imens så eksproprierer kommunen ventelister så dem som har stået der i 40 år ryger helt ud eller nederst i listen på trods af en langt arbejdsliv for at give plads til flygtninge.

    Det er ikke fordrende på at være venlig når man pisser på ens borgere og forfordeler achmad. Det er ligesom at give et signal til achmad at han er mere vigtig end danskere med 40 år på arbejdsmarkedet.

    Jeg er bekymret for den her falden på halen for udefrakommende, som gør at folk bliver piz af - og urimelighederne samler sig som man kan læse alle steder.

    de kommer til Danmark og Danmark sætter grundloven over styr i bare benovelse at vi har fået en masse indvandre som ikke engang kan stave deres navn på nogen sprog overhovedet. Pyt med at de kommer til Danmark med kone på 15 -17 år - men i Danmark kan kan ikke gifte sig under 18 år.

    Jeg troede at lighed for loven er ukrænkelig - men det er den så ikke mere.


  • #16   15. sep 2019 Gratis tandlæge, nej det tror jeg ikke er så fornuftigt. Der skal være en vis brugerbetaling. For som Jonas nævner, så vil der ellers bare være for mange som er ligeglade/gyldige overfor det at tænderne skal passes hver dag.

    Iøvrigt er det vanvittige priser som mange tandlæger tager, hvor det er meget billigere i Sverige, hvor omkostningerne er de samme.



  • #17   15. sep 2019 #16
    Ja priserne for tandbehandling er fuldstændigt urimelige.

    Jeg ved godt at det kræver halv dyre instrumenter, der skal vaskes ordentligt. Men en kontrol og rensning til 490 kroner der tager 20 minutter... Det er jo næsten 1500 i timen. Det er ret mange penge.


  • #19   15. sep 2019 Selvfølgelig skal implantater og guldkroner ikke være gratis, men det mest basale som en tandrensning og få plomberet en tand burde være gratis.
    Ja, tandlægerne er dyre, men det er øjenlægerne også.
    En operation for grå stær på "Scandinavian Eye Center" i Hellerup, koster 12.500 pr. øje, varighed for operationen, 10-15 min.
    Glostrup har ikke tid til disse øjenoperationer, og så er det jo også meget nemmere at sende folk på privatklinik til vanvittige priser, som skatteyderne betaler, men der er gratis kaffe og te.


  • #20   15. sep 2019 Jeg sider og tænker på den tale om hvordan vi skal passe på vores og tror nu ikke der findes ret mange der ikke passer på deres tænder - men jeg husker jo hvordan tandlæger var da jeg var barn i 67/68 der for jeg ikke er så glad for tandlæger og det er da først her nu jeg har rigtigt meget brug for tandlæge og er sikker på at de unge mennesker forstår problemet når de kommer op i alderen - men jeg skal tage et billede så tager vi den tale igen i morgen smiley

Kommentér på:
Gratis tandlæge i Danmark.

Annonce