{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

Plastik. {{forumTopicSubject}}

Ja der er nok ikke mange af os der ikke har nydt godt af alt det plastik kan laves til - en fantastisk opfindelse - der desværre ser ud til at være blevet til et marridt for jorden og alle de levende væsener.
der er jo ikke så meget at skrive om andet end vi jo skulle komme i gang med at samle plastik op og det både fra vand som fra land - det vil være fast arbejde i rigtigt mange år - fisker der ikke længere kan brødføde deres familier kunne tage en tørn som plastikfisker samme løn samme arbejde det er da fair.
Et nyt arbejde for dem der kan og hvor de kunne kalde sig for klimaarbejder ved at samle plastik og andet og der er et behov grundet at mennesket opføre sig som svin der for jorden er blevet til en svinesti.
som jeg forstår findes der intet dyr på jorden der ikke har bare en lille smule plastik i sig - skræmmende syntes jeg og hvad med vores drikkevand er der mon mikro-plastik i det og jeg ja jeg forventer jo at der lyves om sådan emne for hvis der findes plastik i alt andet findes det også i vores drikkevand smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Plastik.
  • #1   7. maj 2019 Jeg kan kun være enig med dig gamle dreng smiley

    Vi mennesker skal nok få ødelagt jordkloden på den ene eller anden måde smiley


  • #2   7. maj 2019 Cody N ja men netop der for kunne der laves arbejdspladser inden for klimaoprydning du ved der bliver jo kun færre arbejdspladser så når det nu skal være syntes jeg ideen er god smiley

  • #3   7. maj 2019 Det værste er jo det plastic der ryger i verdenshavene, og bliver optaget af dyrene.
    Normalt ryger vores plastic vel på forbrændingen, når vi smider det ud.

    Men jeg er enig med dig Leon, lad os få nogle til at fiske alt det lort op.


  • #4   7. maj 2019 Markgreven hvis du har prøvet at brænde plastik af kan du nogen gange se hvordan der i røgen er en tyk stor masse der er i en eller anden form er samlet og det er ikke kun røg - jeg husker det fra min barndom smiley

  • #5   7. maj 2019 Leon.

    Men på amager vest forbrænding, tror jeg de brænder det til en temperatur, så det ikke generer klimaet sønderligt.


  • #6   7. maj 2019 Markgreven jaaa det har du nok ret i især med en høj skorsten der smider varm luft ud i klimaet - men ja et sted skal vores varme komme fra og ved godt at skorstene har filter på nu til dags smiley

  • #8   7. maj 2019 Claus G ja men så ved du også noget om problemet så kan du da fortælle noget om det Claus G og at være hellig fred være med det - jeg er også hellig jeg taler med min Gud tit og vi er nok mange der først er ved at vågne op - desværre kæmper jeg selv en kamp en kamp jeg regner med at vinde i den kommende sommer for så håber jeg på at komme rigtigt ud ligesom i mine unge dage smiley

  • #10   8. maj 2019 ÅH Claus G tak for de pæne ord og om jeg kan kæmpe jo det kan vi alle smiley

  • #11   9. maj 2019 Med den teknologi vi har i dag forstår jeg ikke hvorfor der ikke bruges andre alternativer som kunne udvikles som kan nedbrydes i naturen. Micro plastik er næsten i alt (skriver naturvidenskab.dk) - men ingen ved hvad det betyder på længere sigt.

    Læste et eller andet sted om en kajakroer som samlede plastik op og 5 stjerner til ham.

    I sidste ende er det forbrugere som skal sætte dagsordnen - de kunne starte med at lade være med at købe bæreposer. Selv kan jeg ikke huske hvornår jeg har købt en sidst for jeg bruger en rygsæk - men selv som forbruger kan kan ikke undgå at få en masse plast affald i sin husholdning samt man selv får en masse microplast i kroppen når man bruger plastik bøtter til opbevaring - men alternativet er der ikke, hvis der var, tror jeg godt at folk ville tage det til sig - jeg ville.

    Faktisk er det alarmerende så meget plastik man kan samle på en uge, madvarer, produkter indenfor elektronik indpakning/produkter -

    Så har vi de ekstreme miljøsvin som smider deres køkkenaffald i naturen fordi der i perioder er længere til at deres container bliver tømt, det er så noget som kommunen mærker med ekstra oprydning.


  • #12   9. maj 2019 polysl ja du har ret det er forbrugerne der skal sætte dagsorden og mange ting kunne jo komme i glas smiley

  • #14   9. maj 2019 Nu var bæreposer en logisk mulighed at undgå - det er der intet dumt i, man kan heller ikke undgå plast i det daglige - jeg tror ikke der er mange danskere som ligger og køre ned til genbrugs centret med plast som folie som lugter af lort fordi man samler for en hel uge.. Hvad der er brug for er kommunal genanvendelse helt ned til husstanden med en plast container. Men det kræver pli at hustanden ikke smider en masse andet lort i den som vi ser med papir container.

  • #16   9. maj 2019 Ja vi skal have et bedre syn på sortering af affald og jeg sorter smiley

Kommentér på:
Plastik.

Annonce