{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

Flere passer deres børn hjemme. {{forumTopicSubject}}

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/hovedstadsomraadet/stephanie-passer-sin-soen-derhjemme-det-giver-ham-den-bedste

Jeg hylder de forældre hvor en af dem har valgt at gå hjemme med deres barn så længe som muligt.

Børnene får ro, bliver ikke stressede. Når de er syge får de tid til at komme sig i rolige og trygge omgivelser.

Imod det: Som forberedelse til skolen er det en god ide at være i en institution og være sammen med andre og blive integreret i samfundet og få den dannelse, det er muligt ved at være sammen med andre børn, siger Per Frost Henriksen (S).

Nej børn bliver stressede af institution, hvor der er al for meget larm konstant, ikke nok personale til at se efter dem. Ikke ro til det enkelte barn som bare ønsker at lege stille og roligt.

Når hr. Henriksen nævner som han gør, er det tydeligt fordi han tænker omkring indvandrere, netop at DE især har brug for integrering og dannelse i det danske samfund, som man mener institutionerne gør.

Det er jo så her knasten er, fordi man ikke må forskelsbehandle folk, uanset om det er sund fornuft eller ej. Igen den dér med at der skal være god balance i ting.

Men jeg mener at det ville være godt for børn at være hjemme så lang tid som muligt. Se dem lege med andre børn i gårde, parker osv.

Hvad mener I om dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flere passer deres børn hjemme.
  • #1   11. sep 2018 cris7 enig og tror børn nu til dags vil have godt af den gode gammeldags fred og ro smiley

  • #2   11. sep 2018 Det mener jeg helt sikkert også Leon.

    Jeg hører de små børn skrige når de bliver hevet ud af sengen kl. 6 om morgenen, hvor jeg selv står op. Når kl. er omkring 16 kommer de lige så skrigende hjem med deres forældre. De er simpelthen ikke istand til at geare ned.





  • #3   11. sep 2018 Forskel behande - den har vi jo for alt skal være halal shit, bare fordi der er 2 neger i børnehaven. Så hvor er demokratiet blevet af?

  • #4   12. sep 2018 polysl enig mindre tallet skal ikke bestemme over flertallet smiley

  • #5   12. sep 2018 Hvor er det en god udvikling, det kan jeg skrive under på, endelig et kærkomment tiltag. Jeg har også gået hjemme og passet mine de 10 første leveår, det er et prioriteringsspørgsmål, for klart at andet må så undværes, men det er alle pengene værd og vi får altså nogle andre børn, der stortrives, uden at være syge altid, stressede, det bliver på børnenes præmisser, det er den bedste vuggegave de kan få.

    Og sidst men ikke mindst, der er så meget forældrene går glip af, når de aflevere deres børn tidlig morgen og henter sen aften, den vil de aldrig få igen, værd at tænke over.


  • #6   12. sep 2018 Du har så ret Jet, omkring al det som forældre går glip af når de ser deres børn så lidt.
    Når de endelig kommer hjem skal der hurtigt laves noget at spise, bagefter har forældre ofte nogle fritidsaktiviteter som de går til.

    Bare tænk på de søle forældre som vælger at tage på ferie uden deres børn, som om at børnene ikke også har brug for ferie og opleve, lære om andre steder.


  • #7   12. sep 2018 Ja - og nogle gange spørger jeg mig selv: Hvorfor kan jeg ikke lige pludselig holde børn ud, mig som elsker børn smiley - det er nok nærmere forældrene, jeg ikke kan holde ud, men OK, nutidens forældre er jo også bare blevet afleveret tidligt om morgenen i vuggestue og hentet sent om aften - så måske er der tale om vores generation. Og ja, hvad er vores generation, det er OS, der har voksne børn i dag.

    Det lønner sig, at tage tid til børn, hvis det er det, vi vælger - og det koster en bunke penge, jeg lyder nok, som den mest frelste i verden, det er jeg langt fra, men jeg kan sole mig i mine børn og er overbevist om, at jeg nok ikke kunne gøre det bedre.


  • #8   12. sep 2018 Ja nu fik du jo sagt det Jet som jeg ikke har turdet sige højt:
    - nogle gange spørger jeg mig selv: Hvorfor kan jeg ikke lige pludselig holde børn ud, mig som elsker børn -
    Her er nogle stykker, som når de kommer hjem går helt amok. det er jo ikke bare gråd, men total hysteri, hvor fx. en 4 årig råber: Jeg HADER dig mor! Du er f...... dum mor! Sparker og opfører sig helt forfærdeligt, også overfor faren. Forældrene siger aldrig fra overfor dem, men finder sig i det hele.

    Ja, det kan godt være at det koster mange penge, men tilgengæld får man bedre velfungerende unger, mere rolige, robuste, som kan klare langt mere når de endelig skal i skole.



  • #9   12. sep 2018 #6

    Nu kender jeg flere forældre som tager en weekend uden børn, et smut ud i verden, for lige at få klinket skårene - nogle gange er det ikke altid der skal være fokus på børnene.

    Jeg kan huske debatten for år tilbage hvor mange var forarget over at forældre kunne tage på ferie uden børn, det er jeg så dybt uenig i for selvfølgelig kan de det.


  • #10   12. sep 2018 At tage på weekend er een ting, men at tage på sommerferie, nej det er ikke fair.

    Enten er man en familie, har man børn eller også så må man undvære.


  • #11   13. sep 2018 #8 - Cris - det er nærmest sørgeligt, men børn der opfører sig sådan, råber jo om hjælp, prøver at fortælle forældrene, hvor meget de mistrives, stakkels børn, børn der trives og har det godt, har ikke sådanne reaktioner.

    Nogen gange spørger jeg også mig selv, hvorfor får de børn, hvis ikke de har tid og magter at give dem en god opvækst, det er så vigtigt, for deres videre liv, når børn får trygge rammer og der bliver sat grænser, så er børn dejlige at være sammen med, men børn kan ikke altid sætte ord på deres mistrivsel, derfor denne voldsomme reaktion, og forældrene lukker bare øjnene, sørgeligt.


  • #12   13. sep 2018 Tror såmænd at børnene trives fint, for de får alt hvad de peger på, og får lov at opføre sig som de vil uden konsekvenser.
    Forældrene går også i gården med dem hver dag når de kommer hjem, så de kan lege der.

    En anden ting jeg ikke helt forstår er, at når de forskellig børn leger her i gården om eftermiddagen, så er der altid en af deres forældre tilstede.
    Gården her er tryg, aflåst, med græsplæne og masser af legetøj.
    Men jeg tror at det er sundt for børn at de leger alene uden altid at være overvåget eller under opsyn. Hvordan skulle de ellers kunne klare ting selv, såsom hvis der opstår små konflikter imellem dem, eller hvis de falder og skraber et knæ?





  • #13   13. sep 2018 jetset

    Fint at du kunne gå hjemme som valg, mange andre har ikke et valg med hensyn til deres arbejde eller karrierer og det kan sagtens fungere - hvis ikke børnehaver fungerede så skulle man afskaffe dem og gå tilbage til 50.erne hvor stort set alle koner var hjemmegående husmødre og sørgede for rengøring og vask, børnepasning og tage sig af sine gamle forældre.

    Det var jo kvinder selv som ville gøre op med den ulighed der var mellem kønnene, få et job, få en karrierer.

    Jeg har arbejdet under flere kvindelige ledere og faktisk syntes jeg bedre om dem end mandlige ikke at jeg tænker med skridtet men den måde de ser tingene på.

    Børn har også brug for at være sammen med andre børn og ikke pudsenusse, de har brug for at skrabe knæet eller albuen at lære grænser overfor andre børn - jeg angriber ikke at du har være hjemmegående for mødre og fædre er forskellige lige som børnene er.

    I min familie har børnene været i vuggestue, børnehave, FSO osv...og de har det godt, de ter sig ikke ude i butikker med at sparke og vælte ting ned fra hylder som i nok har oplevet nogle gange. Så må forældrene være syge i hovedet.

    Dog køber jeg ikke den med at man går glip af noget når de er væk, jo men de skal jo i skole hvis ikke man kan undervise dem hjemme.


  • #14   13. sep 2018 #12 - selv om der er låst, snart stort set alle steder, så kan der være, som glemmer at låse. Jeg er heller ikke sikker på, at jeg ville turde det i dag, der sker jo så mange uhyggelige ting, men jeg vil så sige, det kommer an på børnenes alder, jeg ville ikke lade min 4-årig lege alene uden opsyn, men det er straks noget andet 8/9 års alderen. Børn er ret kvikke og de hopper ikke på, med hvad som helst.

    Men vi ved jo også, at der nogle gange har været børn forsvundet fra Børnehaverne, når de har været på Skovtur og nogle kom desværre til at drukne i Søen, det er ulykkeligt.

    Jeg husker faktisk selv fra min barndom, der legede vi også i gården, men vi legede, kom der en fremmed ind og gik rundt og sagde ikke noget, der var mange gårde, hvor der var rækværk indtil nabogårdene, en af pigerne kom til at se op, og ind til den anden går i opgangen, stod den samme mand i vinduet og ville have os over, vi fandt så ud af hvorfor, vi skulle se, at han stod og "legede" med sig selv, jeg var 10 år på det tidspunkt, og hvad gjorde vi, vi fór op til os selv og fortalte, hvad vi havde oplevet. Jeg huske min Far var ikke længe op at komme ud af døren, ned i gården, men da var manden desværre væk. Men dengang, var der så heller ikke noget, der var låst, i dag er alt bare låst, en nødvendighed desværre.


  • #15   13. sep 2018 #13 - Polysl, jeg er ikke født med en Guldske i munden, det var et prioriteringsspørgsmål, for helt klart, når en indtægt mistes, så kan alt bare ikke lade sig gøre, meget må undværes, men tilgengæld så har jeg været så heldig, at få nogle velfungerende børn ud af det, det har aldrig været nødvendigt at råbe højst, for at blive hørt + 1000 andre ting.

    Og rigtigt, børn skal da ud blandt andre børn, mine har gået i en Privat legestue, når de havde lyst, det er noget af et privilegium, de har ikke været ret meget syge, kun haft de gense børnesygdomme og ellers har de været nemme.

    Og så kan du godt købe den der med, at forældre går glip af en masse, når de aflevere deres børn tidligt om morgenen og henter dem sent om aftenen, der sker en voldsom udvikling med børn fra 0 til skolealderen, det oplever du slet ikke, når du lader andre passe dine børn. Jeg ville ikke være foruden mine oplevelser, jeg var så heldig at kunne få, de kommer aldrig igen.


  • #16   13. sep 2018 Der var også lås på porten til gården da jeg var barn, pigtråd på toppen indtil de to andre aflåste små gårde hvor børn ikke måtte lege. Selvfølgelig kravlede vi op, ind, og rundt om alt, fik småskader her og der. Blødte man, fik man lige et plaster på og legede videre.

    Her var også en som vi kaldte børnelokkeren. En gammel mand som gik med stok, og gerne ville uddele slik. Vi fik af vide at vi ikke skulle tage mod noget og løbe væk fra ham. Hvilket vi gjorde.

    Men 'du godeste' hvilken herlig tid. smiley


  • #17   13. sep 2018 cris

    boede i h.c andersen gade - her skete der ikke en skid, så flyttede vi til Vissenbjerg med natur, grusgrave, maskiner, skove, en stejl bakke ned mod Bred som jeg brugte til min sæbekassebil.Dappe ind hos fru jensen eller hansen og få en småkage, eller hjælpe med at slå græsset - idyl så det batter. Ældre mennesker som hyggede sig med at unge kom forbi og snakkede. Nu er alt låst og slukket for den idyl, alle er bange for hinanden - sørgeligt.


  • #18   13. sep 2018 Oj, hvor lyder det ellers dejligt Poly. smiley

    Ja, det er trist som tingene er idag.

    Vi lavede en 'klub', da vi børn fik lov til at få et stort kælderlokale. Vi fik gulvtæppe, møbler m. m. som alligevel skulle skiftes ud hos beboere. Vi fik masser af tegnepapir, spil, så vi kunne hygge os dér når vejret var skidt. Vi størrere piger tog de mindre børn med på ture. Ud at bade, på museer, og i skoven.
    Vi fik to små soppebassiner i gården om sommeren, og så firede vores forældre på skift en kurv ned med lidt godter og frugt til os.

    Vi kom i hinandens hjem konstant. Vi legede, var aktive og meget sociale.


  • #19   13. sep 2018 Cris - jeg husker også, det var vidunderligt, vi legede ude, til det blev mørkt og vi kom også hos hinanden, der var næsten ikke noget plads i en lille 2-værsels, men der var plads nok til os, så vi kunne få lidt slik og saftevand og ellers hyggede vi os. Vi havde en stor legeplads med et stort soppebassin, det var bare alle tiders og om vinteren blev den lavet om til en skøjtebane, der var altid masser af liv og så hver lørdag, var det en tur i Svømmehallen, en alletiders legeplads, der blev vi, til vi blev kaldt op, vi havde forskellige farvede elastikbånd på, alt efter, hvor mange der var smiley - jo en rigtig god tid.

  • #20   17. sep 2018 Vejen var min legeplads med rulleskøjter, hinkesten og langbold. I haven lavede vi cirkus af havemøbler på hovedet og optrådte med vindmøller...... smiley
    Min datter var også i en privat, halvdags børnehave, jeg arbejdede hjemme. smiley
    Synes også børn idag skriger og larmer, svarer igen og forældrene vender det døve øre til, Der er ikke noget at gøre vores tilværelse er helt anderledes end før, forkælede børn, travle forældre, mobiler, TV og musik hele døgnet..... smiley smiley smiley


  • #21   17. sep 2018 Vejen kro havde en dejlig bøf Bearnaise med ristede kartofler.....

    Uvorne unger møder man hele tiden i supermarkedet, hvorfor helvede tage dem med når de render rundt og skriger og løber langs reoler og vælter varer ned. Er de forældre sindssyge?

    Jeg kan så blive sur når der kommer en unge løbende og rammer mine ben med snotten løbende ud af næsen...Fy for helvede, at blive snottet til i et supermarked har jeg ikke oplevet før nu.


  • #22   17. sep 2018 Vi må huske, at det ikke er børnene vi skal være sure på, men forældrene. Jeg synes det er så synd for de frustrerede børn, der ikke har nogle grænser og næsten heller ingen forældre. Ville vi ikke blive lige sådan, det tror jeg.

  • #23   18. sep 2018 Tidligere var forældre børnenes forbillede, men det er svært for børnene at opdage når der aldrig er tid til at være familie.... smiley smiley smiley

  • #24   18. sep 2018 Ja når tale går på leg husker jeg hvordan tiden i min barndom gik i Sankt Pouls gade og gaderne rundt om + selvføleligt Gefion springvandet hvor vi løb rundt om aften og legede fangeleg og fisket efter mønter det forgik jo når springvandet var slukket der for om aften og ja i Marmorkirken hvor der lå en ungdomsklub hvor man selvføleligt skulle have medlemskort der spillet vi ludo - skak osv.
    Og langlinje hvor der bare var så smukt især om sommeren og hvor vi nogen gange fik lov til at sejle med arbejderne over på holmen - jo tiden var en anden den gang smiley


  • #25   18. sep 2018 Ja jeg må altså lige sige at de børn der har været på børnehjem lige som jeg har vil normalt ikke kunne kede sig vi var omkring 30 børn på Høng Børnehjem og ja vi skulle lave lektier men der efter kunne vi lege hvis ikke man havde opgaver som køkkentjans eller andet smiley

Kommentér på:
Flere passer deres børn hjemme.

Annonce