{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
399 visninger | Oprettet:

Problemskoler. Mellemøstlig kultur passer ikke ind! {{forumTopicSubject}}

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/minister-om-problem-skoler-mellemoestlig-kultur-passer-ikke-godt-ind/9818773

Problemet har været kendt i rigtig mange år efterhånden. Hvilket er sørgeligt.

Men konstant har der været den her berøringsangst for virkelig at gøre noget ved problemet, hvilket kun har gjort det størrere hen ad vejen.

Reporterne har fået aktindsigt i hundredvis af dokumenter om skoler i hele landet, der oplever kæmpemæssige problemer med bander, vold, kriminalitet, marginalisering, lav faglighed, social kontrol og meget mere. jvf. EB


Ellehøjskolen i Aarhus, hvor 94 procent af eleverne har ikke-vestlig baggrund, og hvor mere end 80 procent bor i udsat boligområde. Desuden er over halvdelen af elevernes forældre hverken på arbejdsmarkedet eller under uddannelse.jvf. EB


Det nytter ikke noget at give en hel masse andre / eller andet skylden, for det ér deres kultur som er problemet. Dét kan man jo også se udfra hvordan de lande de kommer fra, fungerer.

Rigtig mange er indvandrere, familiesammenførte, færre har status som asylmodtagere. Man burde gå ud fra at de alle har ønsket om et bedre liv, friere liv, flere muligheder. Arbejde, uddannelse for deres børn. At fuldt integrere sig i det danske samfund, som de selv har valgt. Hvor de naturligvis også kan have deres tro.

Hvis flere af dem virkelig er så troede, retsindige, som de giver udtryk for, så ville bander, kriminalitet og vold ikke være så fremherskende fra deres side som den er!

Iøvrigt har jeg aldrig anerkendt ordet 'udsatte' omkring fx. boligområder. De er problematiske boligområder.

Der er mange ting omkring dette emne, så..

Hvad kan man gøre omkring skolerne?

Hvad mener I?










Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemskoler. Mellemøstlig kultur passer ikke ind!
  • #1   17. jun 2023 Cris7 det tænker jeg lige over og jeg syntes jeg kender mange som integrere sig og gør det godt i det danske samfund smiley

  • #2   17. jun 2023 #1 Leon

    Helt sikkert Leon, det er der. Heldigvis.

    Men nogle af dem ligger også under pres for deres valg.

    Men man skal stadig ikke vende det 'blinde øje' til, for ikke at kunne se problemerne i skolerne, heller ikke i boligområder rundt om.







  • #3   17. jun 2023 Cris7 nej de findes flere steder - men eksempelvis her hvor jeg bor har vi fred og ro smiley

  • #5   18. jun 2023 #4 Alis

    Ahh, nu må du altså holde op!

    Selvfølgelig skal man følge dansk kultur når man ønsker at bo i Danmark. Nøjagtig som man er nødt til at følge Mellemøstens kultur hvis man ønsker at bo dér.

    Muslimske børn kender nok udmærket den Mellemøstlige kultur, og dét skal der IKKE undervises i.

    Derimod skal der gøres mere ud af at undervise i dansk kultur, og forklares hvordan tingene hænger sammen.

    Om pligter og rettigheder, løn og arbejdsvilkår, hvordan der blev kæmpet for det igennem tiden, ytringsfriheden samt meget mere.



  • #7   18. jun 2023 Ja, det er det evige tilbagevendende, hvorfor har vi så mange problemer med netop den kultur. Vi har her anno 2023 snart mange farver og kultur i Danmark, men den eneste kultur vi har problemer med, er dem fra Mellemøsten, hvorfor mon ??

    Det har jeg spurgt mig selv mange gange om, jeg synes det er så mærkeligt, ingen problemer med andre fremmede kulturer.

    Så hvem er det så, der har problemer med Danmark og dansk kultur, er det de andre kulturer og dansk kultur incl., eller er det den Mellemøstlige kultur, der har problemer med sig selv ??


  • #8   18. jun 2023 Jeg må sige at her hvor jeg bor findes sådan problem ikke og vi lever i fred og ro smiley

  • #9   18. jun 2023 Det er godt, Leon at I ikke har problemer, der hvor du bor. Men her menes flere steder i vores samfund er der Mellemøstlig kultur problemer, der findes også Ghettoer i lille Danmark, det er ikke rart og steder vi ikke kan gå om aftenen/natten, det er et stort problem.

  • #10   18. jun 2023 #8
    Leon og der bor mange i Rusland der ikke har noget problem med Rusisk kultur og levevis,
    så er det det det samme som ingen problem der.?


  • #11   18. jun 2023 #4
    Nej Alis det kan aldrig være Danmarks skyld, at vi har en kultur som ikke passer fremmede, for vil man boog leve i Danmark så er Dansk kultur nr. 1
    og har man egne sæder og skikke så er det en privatsag ikke en statsopgave for Danmark.

    Vi har svigtet mange fremmede ved bare, at lade dem blive i Danmark på offentlig forsørgelse.


  • #12   18. jun 2023 Jetset jeg ved godt at de findes og sådan bør det ikke være og når der er ballade og ambulancen - hjemmeplejen og andet ikke kan komme ind uden magt ku det koste liv og jeg vil godt ku finde måden at få stoppet sådan tiltag.

  • #13   18. jun 2023 Brok S det er fordi Rusland ikke vil finde sig i ballade der er de hårde smiley

  • #14   18. jun 2023 #13
    Leon tror du virkelig selv på dine opfundne meninger om, hvad den russiske befolkning tror.?


  • #16   18. jun 2023 #6 Alis

    Det er danskerne, der skal undervises i mellemøstlig kultur og lære at respektere den.jvf. Alis

    Nej Alis, det er det ikke. Den kender de fleste rigeligt til.

    Vi respekterer folk af alle folkeslag der kommer hertil, integrerer sig, arbejder, uddanner sig, følger vores lovgivning og er med til at skabe bedre vilkår for dem selv og andre.

    Vi har ikke brug for en masse mellemøstlige der lever af overførselsindkomster, og børnepenge, fordi de får mange børn.

    Vi har ikke brug for den omgang med sorte penge som foregår.

    Vi har ikke brug for alle deres kriminelle unge, der hersker i forskellige boligområder, samt i skolerne.

    Vi har ikke brug for parallelsamfund, hvor man lever som i Mellemøsten og er ligeglad med at integrere sig. For så kan man lige så godt tage tilbage dertil, men Ups, så får man jo ikke penge hver måned!

    Der er ganske enkelt ikke undskyldninger for den mentalitet og opførsel som mange viser, der kommer fra Mellemøsten.








  • #17   18. jun 2023 Alis stop nu for dem vi har problemer med er næsten alle født og opvokset i Danmark.
    Flygtninge er ikke vores store problem, men de umulige forældre der opdrager deres børn i Danmar som om de boede i Tyrkiet. Du kan jo se hvad de fleste stemmer der bor i frie lande i Europa, de stemmer ved gud på Erdogan, hvilket i mine øjne beviser hvor lidt de ønsker friheden og demokratiet.


  • #18   18. jun 2023 Brok S du må da give mig ret i at 10 - 15 - 20.års fængsel/arbejdslejer kan have en præventiv effekt og det er bare for at nyse smiley

  • #19   18. jun 2023 #15 Alis

    Det er Danmarks valg at man verbalt tyranniserer dem som man har lyst til. Hånende tegninger af deres profet o.s.v. jvf. Alis

    Igen er du lidt forkert på den. Den tegning som virkelig satte bålet i brand, var Muhammed karakteret som en gris der trådte på koranen. En tegning som var fabrikeret direkte til formålet at ophidse den muslimske verden. Det var de to skurke her fra Danmark som rejste rundt og viste den frem.


  • #20   18. jun 2023 #18
    Ja og ingen er så naiv, at de tror på alle de ting der fortælles for så er man godt nok
    lige klar til, at tro på jorden er flad.


  • #22   18. jun 2023 Alis C det er svært at spå om hvad og hvordan verden ku havde set ud hvis?

  • #23   18. jun 2023 Nej Alis, først er det muslimerne der skal lære, hvor de bor og hvilke regler der er her, og det er ikke vores skolesystem der skal laves om, men muslimernes opdragelses metoder,
    hvor manden bestemmer alt og uanset den danske lovgivning mener mændene, at de har førsteret til deres børn. Så Alis du kan ikke give Danmark og Danskerne skylden for dårlig opførsel.


  • #24   18. jun 2023 Brok S er jorden ikke flad og tænker på om du har været på Lolland og Falster smiley

  • #26   21. jun 2023 #25
    Alis, Nu har jeg været på arbejdsmarkedet helt tilbage fra dengang, hvor manglen på arbejdskraft var en mangelvare, og der blev hentet masser af muslimsk arbejdskraft til Danmark, og hvor vi glemte, at de skulle indordne sig efter dansk lov og regler, men det glemte vi og, at de skulle rejse hjem når festen var forbi. Men i stedet for hjem blev det bistandskontoret, muslimske skoler o.s.v.

    Så det blev danmark der skal indordne sig efter muslimsk skik og ikke omvendt.

    Og glem nu det med at det er respektløst, at forlange kvinder ikke må være undertrykt for, hvis noget er respektløst så er det, at vi i Danmark ikke forlanger, at de kvinder der er i muslims forhold behandles som frie mennesker her i landet.



  • #28   21. jun 2023 Alis, jeg kan og vil ikke godtage, at mennesker der er født i Danmark vil leve efter andre regler og normer, men når de så gør det er jeg racist og uanset hvad du siger så er kvindesynet i muslimske kredse under al kritik. Og alle de bander der findes læres jo ikke i den danske folkeskole.

  • #30   22. jun 2023 Alis, nu var det ikke specifkt ikke dig jeg hentyde til, men utrolig mange har fået betegnelsen racist på grund af modstanden mod muslimer og deres indstilling.

  • #31   22. jun 2023 Brok S #28 jeg er helt enig i din tale smiley

Kommentér på:
Problemskoler. Mellemøstlig kultur passer ikke ind!

Annonce