{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
662 visninger | Oprettet:

Igen må de ældre stå for skud! {{forumTopicSubject}}

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/sjaelland/aeldre-skal-betale-indlaeggelse-paa-akutstuer-helt-urimeligt-og-forkert

Der er ikke mangel på finurligheder når en kommune skal spare penge. Selv når det er mod loven. Som oftest går det ud over de ældre.

Hvis man fra start af sørgede for omsorg og en ordentlig hjemmepleje til dem som behøver det, så kunne mange penge være sparet, liv og bedre levevilkår have reddet liv. Det ville ikke være nødvendigt med disse akutstuer.

Vi behandler simpelthen ikke vore ældre godt nok mere.

Hvad mener I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Igen må de ældre stå for skud!
  • #1   12. jul 2018 Nej, Chris, men det er regionshospitalerne, der sender folk hjem, når de er 'færdigbehandlede'.

    Har aldrig kunnet fordrage det ord,enten er man syg eller også er man rask, men sådan er det ikke mere.

    Bortset fra min barske svoger, der var slagtermester, sagde endda, når han modtog sygemeldinger fra personalet, "sygdom, hvad er det, enten er man rask eller også er man død".

    Aflastning er desværre kommet for at blive, der nedlagt et højt antal hospitalssenge, så det gælder bare om at få patienterne smidt ud så hurtigt så muligt.

    Førhen mener jeg ikke, man betalte, når man fik den syge på aflastning, og nu da vi har fået en 'kvalificeret' Ældreminister, skal der åbenbart betales ved kasse 1, så vi ikke
    belaster sygehussektoren til vi er helt raske.

    De er så 'smarte' inde på Borgen......


  • #2   12. jul 2018 Jeg vil lige genfortælle en historie.

    Min mors veninde, får som 67 årig en hjerneblødning. Hendes mand er død et par år inden. Hun bor alene med sin store søn som er mental handicappet, (som en 8 årig).
    Sønnen kommer i beskyttet bolig og hun på plejehjem, da hun ikke længere kan klare sig alene. Hele venstre side lammet, i starten svært ved tale. Hun har ligeså sukkersyge.

    Hun genvinder sit positive livssyn, bliver social trods sit handicap. Nyder livet. Har en god veninde som tager sig af alt det praktiske.

    Hun får lungebetændelse og har det naturligvis rigtig skidt. Om natten går hun pludselig i koma. Personalet tilkalder plejehjemmets læge. Han undersøger og siger at der ikke er noget at gøre, og at de bare skal lade hende dø i fred og ro.

    Hendes veninde bliver tilkaldt. Hun læser journalen, og først da sker der noget. Personalet har glemt at give diabetes medicin, ikke kun een gang men flere, ikke engang lægen ser det!
    Medicin og insulin bliver givet, og hun vågner op. Lungebetændelsen kommer hun sig også over.
    Hun mister så senere først det ene ben, derefter det andet grundet diabetes.

    Men stadig er hendes livsmod intakt.

    Fik den nogen konsekvenser? Nej.

    (Meget kortfattet historie.)





  • #3   12. jul 2018 Jeg er ikke sikker på at det er dem fra Borgen som er skurkene her.

    Derimod kommunerne, som jo lovligt er selvforvaltende, men tydeligt ikke kan varetage dette hverv på god vis mere!

    Kommunerne søger konstant at misfortolke de love som i nogle tilfælde bliver lavet i en god intention fra Borgen. Misfortolke i den forstand at 'omgå' love i juridisk forstand til deres egen fordel.

    Sund fornuft og god moral er IKKE-eksisterende længere!





  • #4   12. jul 2018 Jeg troede at jeg havde læst al det skidt kommuner kan finde på men den her er lige til en Oskar - kryds og bolle i dumhed og pløk åndssvaghed.

    Dem som har fundet på den ide burde i en ct skanner og undersøge om ærten er forsvundet ud af øret.

    Noget mere uforskammet skal man lede længe efter, og hende det fede læs Thyre Frank burde gå ind i sagen - hvorfor skal det være Liselott Blixt som udtaler sig?


  • #5   12. jul 2018 Thyre Frank er missing in action!

    Uduelig i det store embede som hun jo engang har.





  • #6   12. jul 2018 Thyra frank burde stoppes i en cirkus kanon og fyres af mod Sverige...

  • #7   12. jul 2018 Ja tænk at vi kan have sådan politikere på Christiansborg smiley

  • #8   12. jul 2018 ja Leon

    Hun fylder op hvor der kunne være plads til folk med mere en IQ som en mursten.


  • #9   12. jul 2018 Plejepersonale kan skrige herfra og til Nordpolen uden at blive hørt. Hvert minut skal registreres. Meget stram tidsberegning. Hvis noget uforudset som kan ske hver eneste dag skulle ske, er der ikke tid, og nogle plejere følere ikke at de gør deres job godt nok, eller går simpelt hen nedtrykte hjem.

    Bagved sidder en flok akademikere som ikke aner til virkelighedens verden, men logger tidsforbrug der skal bruges for det og det. Omkostninger som ikke er reelle, men regnebords-arbejde, hvilket giver en skævforvridning.

    Der er noget HELT galt med vores system.


  • #10   12. jul 2018 # 3

    Jeg er næsten sikker på, at det er politikerne på Borgen, der har bestemt, at lige så snart folk er færdigbehandlede på hospitalet, så skal de UD, (har en ældre veninde,der endda er tilknyttet onkologisk afd. samme sted, som de sendte hjem med en lungebetændelse kl. 2 om natten, uden at meddele det til pårørende.

    Og så er det aktiv/akut/aflastningscentrene, der skal tage over, og det er så kommunens økonomi, der holder for, førhen var det plejecentrene, men de kan heller ikke klare flere.

    For 25 år siden havde de en afd. på Bispebjerg Hospital, hvor de 'opbevarede' de ældre., der var visiteret til plejehjem, før de kom videre i systemet. En af mine pårørende var der, og så bagefter et par mdr.på Vintersbølle ved Vordingborg, før der kom en plads på et plejehjem.

    Men regionerne bygger jo supersygehuse, der er færdigbygget om et par år, og har derfor allerede nu nedlagt mange sengepladser på de andre mindre sygehuse og der skal som sædvanligt spares.


  • #12   13. jul 2018 Det er en skandale, hvad de efterhånden finder på. Selvfølgelig skal lille fru Jensen da have tappet den sidste krone ud af pungen, så der kan blive til lønforhøjelser til politikerne. Jeg kan blive så vred over denne menneskeforagt, og især over for dem der ikke kan forsvare sig selv.
    Lige nu er der forhandlinger om flere millioner til ministrene selv, det er for meget, smiley smiley smiley


  • #13   13. jul 2018 Jeg mener hele humlen ligger i, at de ældre hører til den offentlige sektor. Der er, hvad jeg har forstået, sat div. ydelser op minut for minut, altså det tager så og så lang tid for personlig pleje, ernæring, medicingivning, rengøring, tøjvask osv., det er ikke overdrevet med tid, så det er op til plejepersonalet at "rubbe" sig, ikke tænke sig meget over, hvordan div. ydelser bliver udført, for det er "skrabede" tid til det hele.

    Der er kort og godt for lidt personale eller også er der ikke sat nok tid af til div., hvem skal lige ændre det, politikerne kan tilsyneladende ikke eller også er de ikke interesseret i det, men hvad med div. fagforeninger, hvorfor træder de ikke i karakter og forlange, der skal enten mere personale til eller også mere tid eller begge dele, de er efter min mening også vattede, jvfr. Dennis Kristensen, hvad gjorde han for sine medlemmer ??


  • #14   13. jul 2018 Ja tænk at vores ældre skal have kærlige hænder på tid jeg kunne nu godt tænke mig at høre hvad vores ældre ikke skal betale for og ja vores system skulle strejke så vi fik bedre forhold og der tænker jeg general - altså både de offentlige ansatte og alle dem der har brug for hjælp for den tid hvor man kunne gå til lægen uden først at skulle søge på hvor der er ledige læger er blevet til en saga blot smiley

  • #15   18. jul 2018 Et andet stort problem er udlicitering til private leverandører.

    Kommuner godkender det billigste tilbud, uden at gå i dybden med om tilbudet reelt kan køre rundt hvis alt skal være optimalt efter reglerne. Derfor har vi set i massevis af konkurser, hvorefter kommuner må betale i dyre domme for at tilkalde overtidsbetalte vikarer, sygeplejersker, og forsøge at rette op på de mangler som brugere har måtte lide under.

    Eller private leverandører som så snart de har fået 'forretningen', underbetaler, eller skærer ned på personale, terapi, m.m. De bliver jo alligevel ikke undersøgt og hvis det så skulle gå galt alligevel, så beklager de bare og siger at de nok skal rette op, og sådan er det også set alt for ofte at de får chance på chance.

    Hjemtag al plejeomsorg, gør det ordentligt første gang, så kan mange penge være sparet.



  • #16   19. jul 2018 cris7 enig det må være den gode pleje der vinder og det koster om ikke så meget så er der kvaliteten i den sidste ende og enig i at det offentlige skal stå for pleje osv smiley

Kommentér på:
Igen må de ældre stå for skud!

Annonce