{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
705 visninger | Oprettet:

Så tænker de at fyre igen. {{forumTopicSubject}}

Nu vil man fyre 46.000 medarbejdere i det offentlige, Umiddelbart en god ide da der er for mange om at være med til at holde liv i en blyant.

Man tænker også på at fjerne den betalte spisepause, umiddelbar en god ide men kigger man nærmere på den ide så har den en alvorlig slagside som at når den ikke er betalt længere så kan personale bare holde frokost og ikke forstyrres i de 29 min. den varer.

Fint for medarbejderne men en meget dårlig ide for arbejdsgiver, for hvem skal tage sig af systemet i den ½ time folk er væk?

Nu vil de jo spare for det er åbenbart blevet en dille at prøve at se hvor meget få de kan blive inden det hele soder til. Borgere ude i landet kan godt se at den tanke må komme fra en med ringe intelligens - for er der en besparelse? I Sin tid gik medarbejdere med til at få en betalt spisepause og mindre i lønstigning, men nu hvor man fjerner den så skal den ½ time kompenseres som nok svarer til 7% i lønstigning.

En anden ting ved den dårlige ide er at arbejdsgivere ikke må forstyrre medarbejdere i de 29 min. Det er noget de ansætte glæder sig til for de fleste bruger slet ikke den betalte frokostpause fordi der ikke er tid, flere spiser når de kan, afbrudt hele tiden af gøremål.

Togfører holder sin pause i 29 min. så må ledelsen se hvordan de vil klare den logistik. Sygeplejersker holder frokost - og så må patienter bare vente, hjemmehjælpere, hjemme sygeplejersker, og alle dem som på de kommunale kontorer er med til at bære blyanten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så tænker de at fyre igen.
  • #1   16. nov 2018 Polysl Ja de er ikke rigtigt kloge og det bliver spændene at følge smiley

  • #2   16. nov 2018 46.000 er immervæk mange, det forstår jeg ikke! Men mon ikke, når det kommer til stykket at det er de laveste rangerende, dem som virkelig yder en indsats som først står for skud?




  • #3   16. nov 2018 Hvis det er SOSU så fatter jeg det ikke, for de har i forvejen svært ved at få folk.

  • #4   16. nov 2018 Polysl og cris7 det er jo ikke altid at de kloge åger der fyre folk er kvikke og at de så vil fyre folk gør jo at jeg tænker i om det ikke var en god ide at fyre alle dem på borgen smiley

  • #5   17. nov 2018 Logistikmæssigt er der umiddelbart ingen udfordring i da de ansatte i årevis har haft forskudte frokostpauser.
    Jeg vil da håbe at der er en masse LA tossede globalister imellem dem der skal fyres så de kan se hvad liberalisme fører med sig af effektiviseringer, privatiseringer og nedskæringer hvor det alene er bundlinien der tæller.


  • #6   17. nov 2018 Cody N det var fedt sagt smiley

  • #7   17. nov 2018 Cody

    En betalt spisepause, betyder at den kan blive afbrudt
    en ikke betalt spisepause kan ikke afbrydes - hvis de ikke vil.

    I øvrigt siger mange de slet ikke når at bruge den betalte spisepause, så det med forskudt spisepause når slet ikke at blive effektueret.

    De som har mindst tid til spisepause eller toilet er:

    SOSU
    Sygeplejersker
    Buschauffører.


  • #8   17. nov 2018 Polysl jeg tror at Cody N mener (uden jeg ved det) at ansatte har måtte bruge forskudte spisepause da der ikke er tid til en fast spisepause de render alle sammen så stærkt smiley

  • #9   18. nov 2018 leon

    Pointen er at den forskudte spisepause slet ikke bliver brugt pga.travlhed. Pointen er også at selvom spisepausen er forskudt nu hvor folk selv skal betale så vil medarbejder ikke kunne forstyrres, indenfor sygehus hvor der i forvejen er for få hænder vil det have en stor betydning.


  • #10   18. nov 2018 polysl ja men det gør jo ikke talen bedre og jeg siger så bare - uden mad og drikke duer vores helte ikke + der har i årevis været for få hænder over alt i systemet smiley

  • #11   18. nov 2018 Polysl #9

    Jamen det er jo kun en fordel for alle når de indser at selvbetalt frokostpause betyder manglende personale hvilket i sidste ende jo vil betyde opnormeringer og ikke nedskæringer smiley


  • #12   19. nov 2018 Noget der virkelig koster, er den store omgang af privatiseringer der er indført.
    Alt for mange virksomheder er gået neden om og hjem, fordi de ikke har haft styr på økonomien, eller ikke har kunnet følge de retningslinjer som de sagde ja til da de skrev kontrakt.
    Bare se alle de virksomheder der skulle yde pleje som er gået ned, hvorefter kommunen må træde til, hvilket igen giver en stor meromkostning, for her benytter man sig af vikarbureauer som koster meget.

    Tingene hænger ikke sammen hvis man vil spare. Iøvrigt har man ikke hørt andet i mange år, end at der skal spares, men man kan jo ikke blive ved uden det får fatale konsekvenser.

    Jeg har også længe undret mig over at direktører, det være sig fra SKAT, politi, sygehuse m.m. siger at de har hvad de skal bruge, og har ikke brug for flere resoursser!

    Det er jo bare ikke virkeligheden for dem som arbejder disse steder, eller som befolkningen oplever tingene.

    Disse direktører må jo være totalt underlagt en politisk dagsorden, hvor de har fået besked på at udtale sig sådan, ikke?


  • #13   19. nov 2018 cris7 når de forskellige direktører udtaler sig sådan er det fordi de får en x-antal stor bonus når de må gå af grundet dårligt styring - SKAT sejler grundet IT-system der ikke er i orden eller ikke er opdateret + mangel på personale - politiet sejler grundet mangel på politifolk - sygehusene sejler grundet et dårligt IT-system der ikke samarbejder + mangel på personale og sådan kunne jeg sætte ting op om hvordan Danmark sejler eksempelvis de dersens jobcentre hvor folk bliver indkaldt før og efter deres død - det er helt væk og vi mangler en stærk person der kunne være Danmarks statsminister smiley

  • #14   21. nov 2018 Hvad vi mangler er politikkere der virkeligt tager deres arbejde alvorligt, får ryddet godt og grundigt op i de store ting, og ikke gør i småting og detaljestyring.

    Befolkningen kan ikke være tjent med som ting foregår nu.



  • #15   21. nov 2018 cris7 enig smiley

Kommentér på:
Så tænker de at fyre igen.

Annonce