{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

Offentlig trafik {{forumTopicSubject}}

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/tyskland-frygter-enorme-eu-boeder-vil-forsoege-sig-med-gratis-offentlig-transport/7040293

Grundet en mulig kæmpebøde fra EU, vil man i Tyskland i 5 byer indføre gratis offentlig transport.

I Danmark har vi meget høje billetpriser, men vi har virkelig også problemer med bus og tog drift. Det fungerer ganske enkelt ikke som det bør,
Regeringen vil meget gerne udflytte mange arbejdspladser, formindske bilparken. Men de to ting er jo helt og adeles afhængige af hinanden.

I 'dekader' snart har vi hørt om problemet. Fejlindkøb, manglende samarbejde mellem diverse leverandører, og meget mere.

Det har ikke kun kostet millioner men milliarder af kroner, for fejlslagen trafik- transport.

Hvordan får man politikere til at forstå dette problem?

Har du/I et problem med den offentlige transport?

Hvordan kan den gøres bedre?








Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Offentlig trafik
  • #2   15. feb 2018 Desværre har du ret Rasmus.

    Men folk kommer for sent på arbejde, eller kan ikke tage job, netop fordi der ikke er transport muligheder.

    Det er alt for dyrt, og flere ser bilen som den eneste transport.

    Noget er helt og adeles galt.


  • #5   16. feb 2018 Jeg bruger den offentlige transport, når jeg skal til Hovedstaden, for jeg kan blive vanvittig af at lede efter en parkeringsplads, og når jeg endelig finder en, så er det lige før jeg skal tage et offentligt transport, for at komme til adressen, det er jo vanvittigt, men de gange, hvor jeg skulle bruge offentlig trafik, har der skam også være forsinkelser og nogle gange aflysninger, det finder jeg også irriterende, det koster jo kasser at rejse med tog/metro/bus, når jeg tænker på, jeg kan komme på den anden siden af jorden næsten gratis, det hænger slet ikke sammen.

    De vil så gerne have, vi skal benytte os noget mere af den offentlige trafik, så må de kunne gøre den bedre ved at mindske forsinkelserne og til en lavere pris helst gratis, så ville vi komme den tætte trafik til livs, vil jeg mene.


  • #7   16. feb 2018 Nu er der stor forskel på, at bo i udkanten og så i Hovedstaden. Dem der bosætter sig i udkanten, ved at betingelsen for at komme fra A til B, er i egen bil, det hører med.

  • #10   17. feb 2018 Da jeg var ung tog jeg altid S-toget som det hed engang. De kørte hvert 20. min og der var ALDRIG forsinkelser eller ÆNDREDE tider.
    I 24 år har jeg pendlet til Valby, når der var høje snedriver tog jeg toget, hvis det overhovedet kom tog det 1,5 time. Tager heller ikke bilen til indre by, men har fundet en station med en god parkeringsplads det er ok. med hvert 10. min. hvis det kommer...og ikke altid med forklaringer.


  • #11   17. feb 2018
    Jeg mener helt ærligt at det er en forfærdelig arrogance der bliver udvist når man parkerer . Ic togvogne i remiser til flere milliarde i værdi, hvad er det for nogle pap hoveder der leder vores land, De penge kunne have gjort gavn for så mange mennesker i service branchen, så vi kunne få flere varme hænder, Okay nu stopper jeg inden hætten ryger af, graaa smiley smiley smiley smiley


  • #12   18. feb 2018 #9 - Claus, kan du ikke lide at køre over broen.

    #11 - Kisser, jeg synes også det er hovedrystende, jeg forstår ikke denne prioritet.


  • #14   18. feb 2018
    Claus, jeg elsker at køre i tog, altså ikke s tog men når man skal længere. jeg kunne godt tænke mig en tur i Orient ekspressen, Efter at have set "Størst" i tv .2 kan jeg ikke forestille mig en tur over de Russiske steppe, der er alt for mange mennesker i togene.


  • #15   18. feb 2018 Jeg er lige så jeg ryster, når jeg skal køre over den, tager for det meste toget, jeg synes den er uhyggelig høj og Pylonerne kan gøre mig total vanvittig, jeg kan ikke se andet, og det forstyrrer virkeligt mit syn, mine hænder er sjask våde af nervøsitet smiley smiley smiley smiley smiley

  • #16   18. feb 2018
    Jamen lille søde Dejlige jetset dog. der er lagt milliarder i sikkerheden så du skal ikke være bange, Det er første gang jeg hører om "Bro Fobi" du er sød. Du må lukke øjnene næste gang Altså ikke når du tager bilen Hi hi, men når du kører i toget,måske findes der terapeutiske kurser i at køre på broer, ligesom der gør ved dem der har fly fobi. smiley smiley


  • #17   18. feb 2018 Ja, men jeg ved også godt, at jeg er oppe at "flyve" for hvor er der langt ned, lige nu hvor jeg sidder og skriver om det, så har jeg våde hænder, og ja, jeg har også højdeskræk. Jeg har kørt over den een gang over og retur, på et tidspunkt følte jeg, at jeg stod stille, det var lige som om bilen ikke flyttede sig også selv om jeg havde speeden i bund, der er også en god vind der oppe, men for fanden da, hvor er det en flot bro, jeg har det ikke sådan, når jeg køre over Lillebælt smiley

  • #18   18. feb 2018
    Det var da ikke så godt, du må tage toget hver gang, og så have lukkede øjne eller læse en bog imens det står på, smiley smiley


  • #20   18. feb 2018
    Jamen rRsmus dog, det var da en bøde af format, strippede du bussen for indmad, eller hvad, jeg har aldrig hørt om så store bøder. smiley


  • #30   19. feb 2018 Jetset, jeg har også højdeskræk, ingen får mig op i et kirketårn...men storebæltsbroen er fantastisk, lige siden den blev bygget brugte jeg den til Skagen hvert år.
    Fri for de idiotiske færger og ingen ventetid. Prøv et glæde dig over broen i stedet, nu vi har brugt alle de penge på den.... smiley smiley smiley


  • #31   19. feb 2018 Ja, jeg synes også det er fantastisk og så er broen også smuk. Men hvad er det, som gør, jeg er ved at blive vanvittig af de Pyloner, de forstyrre mit syn, jeg kan kun se dem, det er ikke godt smiley

  • #33   19. feb 2018 Jetset, det må være en fobi, det eneste der kurerer det er at modstå og gentage konfrontationen med problemet...lettere sagt end gjort.... smiley smiley smiley

  • #34   19. feb 2018 Ja, men hver gang jeg skal til Jylland, så ender det altid med, at det bliver toget og jeg er heller ikke helt tryg ved tunlen, der får jeg et tryk i ørerne, men det er dog bedre end jeg kan se Pylonerne konstant. Men når jeg så endelig er kommet til Jylland, så irriterer det mig grænseløst, at jeg ikke lige har min bil.

    Men jeg har slet ikke haft i tankerne, at jeg kunne leje en bil smiley - der er bare så meget, jeg ikke når, når jeg ikke har en bil at køre i, den må jeg lige huske smiley


  • #35   19. feb 2018 Jylland er umulig uden bil.... smiley smiley smiley

  • #36   19. feb 2018 Ja, jeg har også undersøgt, hvad det koster at flyve til Jylland, det er mega dyrt, når jeg tænker på, at det stort set ikke koster noget at flyve til Thailand eksempelvis, det giver faktisk ingen mening.



  • #37   19. feb 2018 I dagens avis kan man læse dette.
    https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/banedanmark-bosser-naaede-ikke-deres-maal-fik-kaempe-bonusser/7046588

    Hvad mener I om dette?


  • #38   19. feb 2018 Jeg har ikke adgang til EB, måske jeg kan finde noget lignende et andet sted.

  • #39   19. feb 2018 Jeg har heller ikke adgang, men bare almindelig adgang som alle, så du burde kunne se artiklen.

  • #40   19. feb 2018 Ja, så fik jeg læst på grå udvisket baggrund. Jeg mangler ord for denne artikel, hvor er det bare noget svineri, det burde ikke finde sted, men alle brancher beskytter hinanden, det burde ikke finde sted i oplyste DK. Det kan ikke være rigtigt, at direktører skal beskytte hinanden, ligesom det heller ikke er OK at læger skal have lov til at beskytte hinanden osv..

  • #41   19. feb 2018 Det kan helt sikkert heller ikke være rigtigt at der udbetales store bonusser for hvad?

    Det er skatteyder der betaler konstant.

    Det er fortvivlende at se igen og igen at bonusser bliver udbetalt til uduelige mennesker.


  • #43   19. feb 2018 Måske fordi du ikke er uduelig kære FHHH. smiley

  • #48   20. feb 2018 Jeg får bonus, specielt her p.t. smiley smiley smiley

  • #50   20. feb 2018 Nej, det kan vi ikke have noget af, for jeg forstår det ikke, bær over med mit handicap, humorforladt smiley smiley smiley

  • #52   20. feb 2018 Der er trods alt flere søde her end onde, tak for din måde at være på smiley smiley smiley

  • #54   20. feb 2018 Nææh, så kører du galt i den offentlige trafik, men det er et syn for Guder .... smiley smiley

    Men tilbage til emnet: Offentlig trafik smiley


  • #57   20. feb 2018 Nogle vokser aldrig fra Babymadkasser smiley smiley

  • #58   20. feb 2018 22#
    Selvom det er umuligt, så forestil jer et land uden skat, afgifter, moms og politikere.

    javist så Julemand, og samtidig så kan du lige kaste et blik over til Amerika, og så kan du putte dine biler op et sted der er højest når du plukker jordbær. og alt den snak om at vi sætter vores kryds forkert og at det er vores allesammens skyld kan du helt sikkert stikke op i samme område.
    Vi har trods alle vores beklagelser et samfund hvor vi stadig kan tillade os at søge hospital, læge, hjælp i sundheds regi til hver en tid og så bliver vi hjulpet. Hvis det du foreslår bliver en realitet kan du drøne rundt i din billige luksus bil og når du når hospitalet, så skal du betale ved indgang 1, for at få fjernet en blindtarm sådan omkring 10.00 i klingende mønt, hvis du ikke har råd til at betale en forsikring, En fødsel af dit barn koster kassen, osv.. så hold lige en pause. opsummer og kom frem til et facit , der fortæller mig at vi sådan set har det meget godt i danmark. smiley


  • #60   20. feb 2018 Julemanden har sit på det tørre, hvem var det lige, som sagde sådan smiley smiley smiley

  • #65   20. feb 2018

    Nej du skal ikke ikke være nervøs han deler gerne, smiley smiley


Kommentér på:
Offentlig trafik

Annonce