{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
179 visninger | Oprettet:

Husk at idag stiger billetpriser på offentlig trafik. {{forumTopicSubject}}

https://www.bt.dk/erhverv/nu-stiger-billetpriserne-vagthund-frygter-ond-spiral

Vores offentlige trafik er i forvejen ikke billig, så de prisstigninger som bliver gældende fra i dag, er der nok ikke mange der ser frem til.

Igennem de sidste år er vi alle blevet stærkt opfordret til at lade bilen stå, tage cyklen eller bruge den offentlige trafik. Ikke mindst grundet klimaet, er det nødvendigt.

Men hvordan? Når der konstant er fejl her og der, forsinkelser m.m., så alt for mange risikerer at komme for sent på arbejde.

Undskyldningerne for dette og hint står i kø som perler på en snor.

Alene sidste år, 2023, er der blevet udbetalt ikke mindre end 64 millioner i godtgørelse.

Læg dertil udgifterne på togbusser, som mange steder, og ofte, har været nødvendigt at sætte ind.

Det fungerer ganske enkelt ikke som det burde. Hvor det går galt er svært at sige, men der har været en del fejlinvesteringer, som sikkert lurer lidt i baggrunden.

Hvis det var billigere at tage offentlig trafik, ville mange flere benytte det.
Men igen, er problemet alle de fejl som bliver ved at være dér. Ikke mindst ruter som bliver nedlagt for at spare.

Hvad mener I der kan være galt?

Er det ikke bedre med nedsættelse af pris, selvom der vil være tab for den offentlige trafik i en periode, så flere vil benytte det?

Hvorfor kan andre lande rundt om vores lille land, få det til at fungere?










Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Husk at idag stiger billetpriser på offentlig trafik.
  • #2   21. jan Betyder ikke noget her, der er alligevel ingen offentlig transport smiley

  • #3   21. jan Ja Cris som med alt andet offentligt er Danmark dyrest i verden.

    “ Danmark har verdens dyreste offentlige transport. Det slår en ny undersøgelse fra forsikrings-samligningssiden confused.com fast. Ifølge undersøgelsen er offentlig transport herhjemme 73,2 procent dyrere end det globale gennemsnit. Prisen på den offentlige transport er næsten lige så høj i Schweiz og Sverige.”
    https://www.boosted.dk/ny-tal-danmark-har-verdens-dyreste-offentlige-transport/

    Der er virkelig noget der halter her i landet og jeg kan kun sige at det begyndte at gå skævt da neo liberalismen overtog plan økonomien i slut 60’erne smiley


  • #4   21. jan Ha ha Å.R. ja og hvorfor mon smiley

  • #5   22. jan Samme her… her er 4 km på gå ben til nærmeste offentlig transport smiley
    Men er så også af den opfattelse vil man bo på landet må man også kunne sørge for transport af sig selv.
    smiley :-) smiley


  • #6   22. jan #5 HK

    Det er jeg desværre ikke enig i. Man affolker landområderne fuldstændigt.

    Der bor også mange ældre rundt omkring, som måske ikke har råd til bil, eller ikke kan køre bil mere. De skal kunne komme rundt, både på indkøb osv.

    Der er rigtig mange idag, som rent faktisk ønsker at flytte på landet, men grundet manglende transportmuligheder, skoler, læge m.m., så er det nærmest umuligt.

    Man vil gerne skære ned på bilerne, men istedet tvinger man folk til at købe bil, fordi den offentlige transport er så umulig.


  • #7   22. jan Fanø er en underligt kommune hvor de ofte ligger lidt i krig med deres ø beboere.
    Det går ned ad bakke med nye hus salg og turisme.

    For at få flere til at vælge Fanø sætter Fanø kommune og Scanlines nu alle priser ned på busser, færger og Taxaer.

    Og der er store penge på spil hvor nogen billetter bliver næsten 25% billigere.

    Bare politikere havde samme fornuft smiley


  • #8   22. jan Da jeg stoppede med at køre rutebil, nedlagde/sparede man flere afgange på den rute, som jeg kørte på.

    Vi skrev et brev til Midttrafik, og gjorde opmærksom på nogle problemer i den forbindelse.

    Man fokuserede kun på forbindelserne til gymnasiet.
    Der var en del, der brugte forbindelsen til arbejde på Grundfos.
    Turen om morgenen, hvor vi kørte omkring fabrikken blev "skrottet".
    MEN om eftermiddagen, ved arbejdstids ophør, kørte bussen stadig omkring fabrikken. Det gav da ingen mening, når de ikke kunne bruge bussen TIL arbejde.

    Den morgentur var jeg sikker på, at der var balance i økonomien.
    De kloge hoveder i køreplanafdelingen havde truffet en beslutning, og så skulle en menig chauffør da ikke komme og lære dem noget.


  • #9   24. jan Forstår bare ikke helt den der tanke gang med at ville bo på landet og så skal der gå bus udenfor ens hoveddør smiley
    Synes netop man har fravalgt den luksus ved at flytte på landet og må klare sig selv..
    jeg er ikke interesseret i at bo på landet også der kom mange busser. Flere af vejene herude indbyder ikke til busserne..
    vil jeg h gavn og glæde af offentlig transport så flytter jeg til byen. Og mange daglige ting er også lettere når man bor i byen. Og det gør jeg om 20 år smiley


  • #10   24. jan #8;
    Som jeg husker det fra min læretid på Grundfos. Havde de selv busser som kørte ned på stationen og samlede folk op. Og ligeledes kørte der bus tilbage når man havde fri. Grundfos har i den tid jeg har været ansat der været meget social ansvarlig.


  • #11   24. jan #10
    Lindø værftet gjorde det samme i midten af 70èrne, de hentede endda folk helt fra Kolding
    Og da jeg var ansat som kranreparatør på Lindø værftet, og en kran gik i stykker midt om natten, blev der sendt en Taxa ud for at hente mig, med besked om, at de skulle sørge for at jeg tog med - det skete et par gange medens jeg arbejdede der, en tur på ca. 40 km hver vej.
    Meget er sket siden smiley


Kommentér på:
Husk at idag stiger billetpriser på offentlig trafik.

Annonce