{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.180 visninger | Oprettet:

Bil køb - løgn og latin {{forumTopicSubject}}

Godaften alle.

Jeg håber der er en eller flere som kan hæjlpe mig med dette.

For omkring fem uger siden købte jeg mig en bil til 10.000,-
Jeg fik oplyst der skulle laves ét hul inden den skulle synes. Et mindre hul i brønden bagi.
Jeg spurgte om der skulle laves mere inden den skulle synes, min ven som solgte mig bilen sagde nej.
Senere opdagede jeg et andet hul foran på bilen - jeg spurgte min ven om han tog røven på mig. Det mente han bestemt ikke og fortalte der var de to huller.
Dum osm jeg var troede jeg på ham.
Fik bilen på lift noget tid efter og fandt ud af hele bunden var rådnet op. 13 synlige huller var at se.
Idag har jeg fået en gammel knag til det med biler til at se på bilen. Han mente der var omkring 50-60 timers rustarbejde i det, og det ville koste 15.000,- ca.

Jeg føler jeg dybt er røvrendt og det er vel klart nok.
Jeg har aldrig nogen sinde skrevet under på noget som helst, hverken omkring bilen er beset eller ej.
Da jeg hentede bilen stod værkføren ved siden af sælger og sagde; Husk at vise ham alle huller.
Min egen ven jeg havde med der over hørte det, ligeså med sælger sagde der ukn var det hul at lappe.

Har jeg i min gode ånd ret til at annulere handlen pga. løgn omkring bilsalgt? Han sagde der blot var det ene hul som skulle klares inden syn - ligeledes at synet skulle foretages omkring 6. måned dette år. Men jeg fik en indkaldelse ind af døren her i går; hvor der også stod den tidliger ejer har fået selv samme indkaldelse?

Håber nogen kan hjælpe mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil køb - løgn og latin
  • #1   18. mar 2008 Privat handel - købt som beset

  • #2   18. mar 2008 tror godt det kan blive et problem, at få pengene tilbage, da når du handler privat så er det som besæt, og sælgeren skal have vidst det stod så galt til med bilen, da han solgte den og det kan sådan set ikke bevises

  • #3   18. mar 2008 nemlig, og han kan jo altid sige at sådan var den ikke da han solgte den

  • #4   18. mar 2008 Martin M, hans egen chef kan bevise det var slemt at se på allerede den gang.

    Det er privat handel, ja - men intet bevis på det er beset.


  • #5   18. mar 2008 du kan ikke få en skid.. sådan er det at handle privat... som man siger: den sidste idiot er ikke født endnu.. sådan har jeg da også tænkt når folk er kørt ud af min indkørsel men har aldrig haft brok

  • #6   18. mar 2008 når man handler privat er det som besæt, med mindre andet er aftalt. så der er desværre ikke så meget at gøre

  • #7   18. mar 2008 Mia J, han har skiftet udstødning og forbro på bil ham selv, så han har set bilen under neden sammen med sin mester.
    Well, kan være det er en eldendig prisklasse, men for en lærling er det hele opsparingen.


  • #8   18. mar 2008 sådan er det at handle privat jo... har prøvet det en del gange... men jeg har ikke følt at jeg er blevet snydt endnu.. men skal bare være opmærksom på alt.. og er man ikke det bliver man snydt...

    men giv den en god gang spartel og undervognsbehandling fra biltema f.eks. alt kan synes i dag smiley


  • #9   18. mar 2008 He he, nu omtaler du ham som din "ven".. Hvis det var mig, så hav jeg nok omtalt ham som "det lille svin, uden knæskaller"..

  • #10   18. mar 2008 Asja Søger et nyt hjem P, rensning, skæring, afmont af div. lister, paneler, vanger, udstødning system, døre.
    Hele bunden skal skiftes stort set.
    Tårne bagi skal også skiftes.
    Det skal jo også være ordenlig og ikke bare en smørklat på is.


  • #11   18. mar 2008 Karla Kampvogn *: som privat person, kan man godt sælge som besæt, der er ikke noget at gøre, med mindre man kan bevise at manden har snydt en med vilje, sådan er det bare og det er ikke nemt


  • #12   18. mar 2008 karla.. mener jeg nu godt en sælger kan når det er privat.. kommer der nogle og brokker sig over de ting jeg sælger, får de 2 muligheder gå selv eller blive smidt ud

  • #13   18. mar 2008 selv om det er Privathandel så har man stadig stort set de samme rettigheder som ved alm handler hos forhandler,

  • #14   18. mar 2008 kan godt være man har rettigheder men når der ingen papiere er lavet er løbet kørt

  • #15   18. mar 2008 Hvorfor også købe en bil til 10 k, når man får at vide der kun er 2 defekter. Ville da lyde suspekt i mine øjne hehe ^^

  • #16   18. mar 2008 karla: en bil går som helhed ind under sliddele. alt kan jo sildes op. og tror ikke at en dansk retsal vil gøre meget andet end at grine af det hele..

  • #17   18. mar 2008 du får ikke meget hjælp med en bil til 10000kr af fdm.. det var noget andet hvis bilen var nysynet. og at man fandt hullerne for så er det synshallen man kan ligge sag an i mod. men inden en sag ville være afsluttet ville alt hvad man kunne vide være ædt op i sagsomkostninger

  • #18   18. mar 2008 der er jo intet på papir.. så kan man ikke gøre en skid jo.


    brug dine forældres bil til at kører ind i den med.. og scor forskrings pengene.. kan tit betale sig smiley


  • #19   18. mar 2008 Forstår det er min egen fejl så pga. manglden slutseddel.

    Tak for hjælpen alle sammen.


  • #20   18. mar 2008 men hvis det er din ven så snak da med ham.. ellers må du jo tage en kølle med og banke ham..

    jeg havde nok hoppet direkte til punkt 2 smiley


  • #21   18. mar 2008 FDM ville ikke hjælpe mig selvom jeg havde været medlem i 1½år og havde købt ved forhandler.. og havde givet 28000kr for den. meldte mig ud af fdm og gik helt amok ude ved forhandleren mens der var andre kunder og tingene blev lavet.



  • #22   18. mar 2008 øhm nu er den danske lovgivning indrettet så ledes at hvis bilen ikke er i forsvarligt køredygtig stand så er den faktisk ulovlig at sælge prøv at sige det til ham du har købt den af, hvis han så stadig ik vil ha noget med det at gøre så gå til en advokat for du vil helt sikkert vinde en sag imod ham.... Og lige til dig Steen T... du lyder sku ik til at være alt for snu med de kommentarer du får fyret af her... forsikringssvindel, vold etc.... virkelig smart.

  • #23   18. mar 2008 Kim S: Velkommen til virkeligheden.. sådan er det jo her i landet..

  • #24   18. mar 2008 ja hvis alle har en holdning ligesom din ja så er den..... hvis en gut snød mig på den måde kunne jeg da aldrig finde på at (i kvote) "smadre hans knæskaller" hallo mand.. opfør dig som en voksen istedet for... konfronter manden og hiv ham evt i retten... ja langsommeligt men hva man får sine udgifter dækket... så skidt da med det tager lidt tid...

  • #25   19. mar 2008 jeg har aldrig talt om at smadre knæskaller

Kommentér på:
Bil køb - løgn og latin

Annonce