{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
385 visninger | Oprettet:

Dansk politik når det er dummest. {{forumTopicSubject}}

Ja læste om hvordan der kommer flere biler på vejene og det er da forståeligt for DSB og hvem der ellers står for den offentlige transport gør det jo ikke nemmere for folk at komme rundt og først sparre de en masse busser væk i landkørsel, for der efter at trække 33 tog ud af drift (da de udgør en sikkerhedsrisiko) men kunne de revner ikke være opdaget for længest og nu tales der om at købe el-tog for (var det) 33. milliarder hvor efter jeg så må spøger om hvad der sker hvis strømmen ryger i hele Danmark.
Der er vel kun at sige: den offentlige transportproblemer fremmer jo ikke lige det der skulle kaldes for den grønne bølge.

Kommentarer på:  Dansk politik når det er dummest.
  • #1   3. feb Revner kan sikkert
    ikke opdages før de opstår.
    Det er rigtig fint at togene bliver standset og efterset og ikke bare kører videre som i andre lande, med fatal katastrofe til følge.

• ole S
    ole S Online Tilmeldt:
    sep 2016

Følger: 2 Følgere: 45 Emner: 148 Svar: 1.811
    #2   3. feb En ting er sikkert, det er fornuftigt, at gå over til el tog, men indkøb foretaget af nogen udpeget af regeringen har jeg ingen tiltro til.

• #3   3. feb #2

Hvem skulle så?

• #4   3. feb Jeg tror at Anders And kunne gøre det bedre at vælge tog for hans valg skal man bare fravælge så har man de gode tilbage.

Nej . det skal være nogen med forstand på toge og ikke tågehoveder som sidste gang

• ole S
    ole S Online Tilmeldt:
    sep 2016

#5   3. feb #3

Ja det aner jeg ikke, men min tiltro til kommunale og statslige indkøb har kun henvisning til noget rod.

• #6   3. feb #4

Men hvem? Det skal vel ikke være en hobby modeltogs entusiast?

• ole S
    ole S Online Tilmeldt:
    sep 2016

#7   3. feb Prøv at læse hvad jeg skrev,

• #8   3. feb #7

Men du må komme med et forslag. Nogen skal jo gøre det.

I mine øjne skal det være DSB selv, da det jo er dem der skal køre med dem.
    MEN. Det skal være med ansvar og går det galt igen, så skal der rulle hoveder.
    Jeg er ganske sikker på at hvis dsb's direktør mister arbejdet ved fejl, så skal han nok tage sig sammen.

• #9   3. feb Forhedehulehelvede Ja men de burde jo havde set den toge efter for længest og ikke nu her pludseligt sige at nu har vi fundet x-antal revner efter at havde efterset x-antal procenter og så tage 33 toge ud af drift, så skal der komme kaos inden for tog til tiden

• #10   3. feb Ole S ja enig men kunne vi så ikke købe hybridtoge hvis strømmen går kan togene jo ikke køre og hvordan ser et elektrisk snerydningstog ud jeg vil også gerne bare tænke grønt men det kan også fungere

• #11   3. feb Polysl ja af de toge vi i de sidste mange år har set komme til Danmark kan jeg kun give dig ret, for det har da kun kostet dyrt og hvis vi nu ser rundt omkring Tyskland - Sverige - Norge deres toge køre fint

• ole S
    ole S Online Tilmeldt:
    sep 2016

#12   3. feb #8

Nej tak for bliver dsb diriktøren fyret, så er det bare med endnu en million håndtryk.
    Så nej jegkenderikke til nogen der kan løfte det arbejde, da der i mine øjne burde være personlg ansvar ogdet er der ikkei DK.

Vi har snart set så mange skandaler med både politikere og embedsmænd der har svigtet uden de stod til ansvar i mine øjne.

• #13   3. feb #9

Man kan altid være bagklog.
    Havde det ikke været akslerne, kunne det være bremserne, koblingerne osv osv.
    Vi kan ikke skille togene ad til atomer og kontrollere alt hele tiden. Jeg er faktisk ganske tryg ved togene i Danmark, netop fordi at der bliver gjort noget ved det når det bliver opdaget.

• #14   3. feb Ole S enig der er gået mange politikere ud af butik-Danmark med et stort grin på

• #15   3. feb Forhedehulehelvede nej men togene skal jo ses efter og ikke kun et par gange om året og det kan godt være at det koster men sådan er det med sikkerhed

• #16   3. feb #12

Det skal han jo ikke have når han ikke har været sit arbejde voksent. Så skal han bortvises efter alle kunstens regler.

• ole S
    ole S Online Tilmeldt:
    sep 2016

#17   3. feb #16

Helt sikkert har du ret, men sådan fungerer det jo ikke.

• #18   3. feb #15
    Jeg er sikker på at de får deres eftersyn efter de forskrevne intervaller og ekstraordinært hvis der er behov for det som i dette tilfælde.
    Et brud på akslen er en alvorlig ting, der kan få toget til at afspore hvis det går galt.
    Syntes det er fint at de alle bliver kontrolleret.

• Claus G
    Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 6 Følgere: 10 Emner: 31 Svar: 1.328
    #19   3. feb Jeg tænker at Frankrig og Japan om nogen burde være i stand til at rådgive om tog og togbaner. Tror ikke Italien er kandidat til det længere. Det koster bare, og det er vores land jo nok ikke klar til at betale.
    Men jeg synes det er fornuftigt at DSB tager toge ud af driften hvis der er potentielt mulighed for fejl og efterfølgende katastrofe. Det er jo ikke Indien eller Afrika vi bor i.

• #20   3. feb #19

IC4 togene var heller ikke færdigudviklet og man vidste ikke helt hvad der blev købt.
    Det kunne have virket, men DSB og staten gik ikke hårdt nok ind i sagen.
    Derfor vil de denne gang købe noget de ved virker og som kører uden problemer i andre lande.

• Claus G

#21   3. feb #20
    Ja af skade bliver man klog, og heldigvis for det.

• #22   3. feb Forhedehulehelvede og Claus G jeg er jo helt enig at togene der har revner skal tages ud af drift og laves men hvorfor skal der tages så mange tog ud af drift og tænker på hvordan pendlerne må lide under DSB og deres måde at handle på og skal vi så langt ud og sige at DSB har været heldige når de så har fundet de revner, det burde jo være opdaget for længest og ja de skal jo være der først, men de kommer vel ikke alle sammen på en gang

• #23   4. feb De tog, som Arriva kører med, er en type, der er "hyldevare", og grundigt gennemprøvede. De har ikke haft andet en småproblemer med deres togsæt.

DSB har en stab af ingeniører, der ikke har kunnet tjene deres løn ude i det private arbejdsmarked. Den slags har så defineret den ordre, der blev tildelt det italienske firma.

Nu lyder det til, at man vil købe gode gennemprøvede "hyldevarer" denne gang.

• #24   4. feb #21

HOST HOST flygtningepolitik HOST.

Åh den forbandede sygdom.

• #25   4. feb #22

Jeg kan forstille mig at alle skal gennem check.
    Hvordan de gør det skal jeg ikke kunne snakke om, men har da nogle idéer.
    Måske det er de ældste og der skal kontrolleres, måske det er dem der har kørt længst?
    Måske det bare er første omgang, eller at de resterende togsæt er kontrollerede og de har fundet fejl nok til at forsvare at tage så mange tog ud af drift?
    Vi kender ikke deres kriterier og kommer heller aldrig til det.

Alle kommer til at lide, men ikke så meget som hvis du ryger hen over en mark i en konservesdåser med over 100 km i timen.

• #26   4. feb #11
    Sludder Leon - alle toge kørte ikke altid fint i Tyskland - Efter den frygtelige ICE-1 ulykke 3. juni 1998 med 101 døde og over 100 hårdt sårede, blev 60 ICE-1 toge med det samme taget ud af drift, det førte i uger til timelange forsinkelser i hele Tyskland og førte til provisoriske køreplaner.

• #27   4. feb Forhedehulehelvede Syntes stadigt ikke at DSB takler det godt nok og jo 33 tog ude af drift får mig til at sige nej tak til tog - det var det lille svar da jeg tit bliver smidt af her inde

• #28   4. feb Annella jaaaaaaa men det er ting vi kun høre om i Danmark når det går særligt galt i udlandet

• Claus G

#29   4. feb Det giver en ny vinkel. Så jeg forstår dig til dels Leon.
    Feks mennesker der er i arbejdsprøvning eller praktik via det offentlige, de får dækket befordring ift hvad der er billigst. Er det offentligt transport, feks via tog, så får de dækket et månedskort. Men det hjælper jo ikke en skid, hvis toget ikke kører pga fejl, så er folk jo nødt til at tage en taxa eller lign, og det får de sku ikke dækket ved kommunen. Men det er de sådanset ligeglad med, for toget burde køre, selvom det ikke gør det. Hvem havner så i klemme. Ja det er ikke svært at gætte.

• #30   4. feb Claus G er det ikke i Ribe by det er gratis at køre i bus et lille sidespring men en god tanke der findes steder i andre lande

• Claus G

#31   4. feb Mener også bybusser i Odense er gratis. Men det nytter jo ikke hvis man feks kommer fra Korsør

• #32   4. feb #29
    Det tror jeg kun var i gamle dage.
    For ca. 4 år siden da jeg blev sendt ud af kommunen, fik jeg en godtgørelse der svarede til befordringsgodtgørelsen via. selvangivelse. Jeg boede lige et par kilometer overminimumsgrænsen og fik derfor kun omkring 50-100kr om måneden, men buskortet kostede 1000kr hver D. 1.
    Men rigtigt, i gamle dage fik du det og kommunen kan vist også tildele det hele hvis det er nødvendigt.

• Claus G

#33   4. feb Jeg kan så bekræfte modsat. Idag får de enkelte kun svarende til billigste transport, dvs offentlig.

• #34   4. feb Cykel.

• Claus G

#35   4. feb Ja hvis de kunne bruge det som middel, så var det brugt

Kommentér på:
Dansk politik når det er dummest.