{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.123 visninger | Oprettet:

Der må være en grænse {{forumTopicSubject}}

Jeg er mor til en ung pige med autisme. Hun er flyttet på bosted. Bostedet er delt op i små huse med 5 beboere i hvert hus. Har haft store problemer med en anden beboer i huset overfor. Han har mange gange opholdt sig på min datters terrasse, har ødelagt bla krukker med blomster i og keramik figur. Vi har været nødt til at tag hendes havemøbler indenfor, da han ikke kan lade dem stå i fred. Min datter er bange for ham. Han har revet sidespejle af biler, lavet buler på grund af slag og spark på biler. Han slår på vinduer. Han sparker på døre og stakitter, cykler, kaster med spande, krukker, sække med muldjord, slår og sparker ud efter personalet. Af og til tar han tøjet af og går rundt i området med bar numse. Der er 2 personalet omkring ham men de gør ingenting for at stoppe eller aflede ham. Har holdt møder med ledelse og kommune af flere gange af bekrymring for både min datter og andre beboere. Alle forstår min bekrymring men kan intet gøre da det er forbudt at anvende magt. Men står uforstående overfor at man intet må gøre for at stoppe et mennesker der ødelægger andres ting. Har endda fået at vide i dag at hvis han går ind i de andre huse så må de heller ikke stoppe ham så må de evakuere de andre beboer. Det eneste jeg kan gøre som mor er at politianmelde ham eller klage til boligforeningen. Vil meget gerne høre jeres menig om hvornår man må anvende magt og hvornår man ikke må


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Der må være en grænse
  • #1   21. nov 2017 Hej Mus jeg vil uden at ryste på hånden klage det være sig til boligforeningen + politiet da der vel så kan komme ro på det er vigtigt for alle især autister du skal bare klø på smiley

  • #2   21. nov 2017 Leon L. Ja det er jeg tvunget til at gøre selvom det er system der har skylden. Ingen tvivl om at den unge mand er fejlplaceret 😢

  • #4   22. nov 2017 Forhedehulehelvede. Jeg er heller ikke glad for magtanvendelse, men synes at det er gået overgevind at et personale ikke må sige til en person du må ikke ødelægge bilen, eller vælte denne piges havemøbler, at sige sådan kalder jeg ikke magtanvendelse. Må sige at det kan ikke være rigtigt at andre beboere skal flytte, det må absolut være den der skaber problemerne der skal flytte, sådan er det også i andre boligforeninger. Det er det eneste sted her i nærheden at der er de muligheder for min datter. Er nødt til at sige at min datter flyttede til et midlertidig sted først indtil hun ku flytter derover hvor hun er nu og det har været meget voldsomt for hende følelsesmæssigt. Autister har brug for struktur, forudsigelighed og ro på. Alt skal foregå som det plejer hver dag fra store ting ned til helt små detaljer. At flytte min datter ville være en katastrofe for hende. Personalet på stedet har selv udtalt at han er fejlplaceret og det er ikke alt personalet der er uddannet til så svært en handicappede mand,

  • #5   22. nov 2017 Jeg vil kalde det hærværk, og det er vel ikke tilladt for nogen uanset autisme eller ej ??

  • #7   22. nov 2017 FOA gør intet for deres medlemmer udover at kræve kæmpe kontingent ind. De kommer frem i medierne, når der sker drab og synes det er forfærdeligt, men de gør ikke noget ved det.

    Det er et meget stort problem.


  • #9   22. nov 2017 Jetset. Ja det er hærværk men personalet må stadigvæk ikke stoppe han, det er magtanvendelse og det forbudt. Så er det politiet de skal tilkalde. Helt enig om man har et handicap eller ej, så må man ikke

  • #10   22. nov 2017 Alis C. Jeg kan fortælle dig at der er personale mangle, bostedet har et fast beløb at bruge til ansættelse af personale og det der skal bruges i hverdagen til beboerne og det er langt fra nok. Vi har som forældre kæmpet en kamp for vores datter, de andre beboere og personalet for at få bedre forhold. Der er blevet bedre forhold i det hus min datter bor i angående personale men mange ting halter stadig. Men forholdene i nogen af de andre hus er en katastrofe. Mange af beboererne har ingen der kan tale deres sag og de er ikke i stand til at gøre det selv, mange pårørende vender ryggen til eller ingen kontakt har til deres børn. Kommuner ved godt hvordan forholdene er men så længe ingen brokker sig sker der ingen ting de venter først med at gribe ind efter ulykken er sket.

  • #12   24. nov 2017 #8 - Alis, hvorfor kan FOA ikke gøre noget ?? - Er det ikke en fagforening af format, som skal sørge for ordentlige arbejdsvilkår for deres medlemmer ??

    Havde det været en fagforening af format, så havde der slet ikke været sådan nogen arbejdsvilkår for deres ansatte.

    Ja, jeg er ikke i sådan en fagforening, men jeg har en nær tilknytning ifb med mit erhvervsliv, hvor jeg hører ting og sager. Og så kommer jeg også i tanke om alle de arbejdsnedlæggelser sågar strejker, jeg kan bare huske Preben Møller Hansen var formand for sømændene, hvad han gjorde for dem, så de fik en anstændig løn og arbejdsvilkår og hvem husker ikke typograferne og alle deres strejker, de fik, hvad de skulle have.

    Men sådan er det ikke for FOA fordi de har en formand, der ikke kan finde ud af en sk**


  • #13   24. nov 2017 Forhedehulehelvede. Kan godt forstå hvad du mener med at flytte problemet. Mener bare når der er folk der arbejder der selv udtaler at han bor det forkerte sted, så vil jeg også mene at han har bedre mulighed et sted hvor han kan få den hjælp og støtte han har brug for.

  • #17   25. nov 2017 Fagforeningernes betingelser er blevet meget forringet siden Preben Møller Hansen og typografernes strejker. Det er sket helt bevidst. Dengang havde lønmodtagerne rettigheder, der var fuld beskæftigelse og sanktionsmuligheder uden at man mistede sin indkomst. Man kunne stadig betale huslejen. #15/Alis.

    Ja, den situation har de selv skabt - de er selv skyld i, at de har mistet deres rettigheder. Men det er vel stadig kun 10% de mister i løn ved ledighed, det er først, når de kommer på kontanthjælp det begynder at knibe.

    Det kan FOA ikke gøre noget ved. Det er ikke FOA der skal bevilge pengene. De kan råbe op om hvor dårlige forholdene er, men liberale politikere hører ikke efter. De er optaget af at rationalisere, privatisere og skaffe penge til skattelettelser.

    Nej, de kan ikke bevilge penge, men FOA kan sørge for, at deres medlemmer har nogle ordentlige forhold, mig bekendt forhandler de medlemmernes løn og arbejdsvilkår, men vattede Dennis Christensen kan stille sig op i pressen, hælde vand ud af ørerne og berette om, hvor forfærdeligt det er, når nogle bliver myrdet på deres arbejdsplads og andet vold.

    Havde han været en mand af format, så var det blevet stoppet for længst og ordentlige vilkår for hans medlemmer, der betaler over 1000 pr md for at han kan få en tårn høj løn, for at hælde vand ud af ørerne, jeg forstår slet ikke, hvorfor medlemmerne ikke gør oprør, de får intet for deres penge andet end falsk tryghed.


  • #19   26. nov 2017 #18 - Alis, jeg gider ikke svare på dit tåbelige had indlæg, det er langt ude i skoven.

  • #23   27. nov 2017 Har læst jeres kommentar, det eneste jeg kan fortælle er at der ikke er penge nok til at bostedet kan fungere, så beboerne må nøjes med.. Det rammer både beboere og personale de er ved at løbe livet af sig selv og i nogen af husene er der mange vikare altså det er fremmede og det kan autister ikke håndter plus at vikarerne har heller ikke en chance når de ikke kender beboerne så både beboere og personale bliver stresset så for vi en masse frustrationer fra beboerne og voldsomme reaktioner og så skal der stadig skæres ned. Jeg er nødt til at nævne at det er meget svært at undgå at blive racist når jeg som mor kan se hvordan der ikke er penge til vores handicappede men at systemet bruger millioner på mennesker som kommer og udnytter vores system, for det er ikke alle der er flygtninge. Kan nævne at flere har udtalt at bostedet er blevet kaldt en opbevaring og ikke et bosted. Men jeg giver ikke op jeg bliver ved at kæmpe for mit barn og de andre beboere

  • #24   27. nov 2017 #23 - Mus, jeg kan godt sætte mig ind i dine frustrationer og jeg mener ikke, du er spor racistisk af den grund. Men jeg vil stadig påstå, at plejepersonalets FOA, burde sørge for, at deres medlemmer havde nogle ordentlige vilkår at arbejde under, det er en skod FOA, der ikke kan det.

    Hvis de nedlagde arbejdet og gik hjem, så skulle der nok ske noget på området, men FOA lukker bare øjnene for alle de nedskæringer, jeg mener, de godt kunne gøre noget, så tingene blev ændret.


  • #26   27. nov 2017 Alis C. Vi som forældre har haft møder med personale og ledelse utallige gange, ledelse er bundet på hænder og fødder, de har også forsøgt at råbe op men har en ide om at både personale og ledelse kan ha en bekrymring for at miste deres job hvis de beklager sig for meget. Vi har henvendt os på kommunen også flere gange øverst oppe. De henvender sig til bosted ( har en tanke om at de bare for besked på at løse problemet selv ) høre så ikke mere fra toppen. Bostedet bliver sat i en klemmen for hvad skal de gøre når der ikke er penge nok. Det med andre pårørende vi er nogen få stykker der kæmper, resten ved jeg ikke noget om, de reagere ihvertfald ikke. Men mange handicappede står også alene, de har ingen der kan tale deres sag. Jeg er sikker på at hvis flere pårørende ville hjælpe til med at råbe op om de dårlige forhold så var systemet også nødt til at gøre noget, men vi er desværre ikke nok

Kommentér på:
Der må være en grænse

Annonce