{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
363 visninger | Oprettet:

Man må godt være gammeldags. {{forumTopicSubject}}

Ja nu er der jo godt i gang om plejehjem i anden debat og der florerer et billede af et wc fra et plejehjem og hvor der er lort på kanten og hvis ikke i syntes at det er en katastrofe hvis et wc kan få lov at stå sådan hos vores ældre - må jeg bare sige at min mund vil være meget åben i sådan tilfælde - da de selv samme ældre lærte mig om rengøring - renlighed.
Så sku der være nogen der forsvare lorten - høre jeg gerne om det - ligeså høre jeg gerne om - hvis nogen vil ku forsvare en effektivisering af ældreplejen og hvis nogen vil forsvare den effektivisering - kommer jeg til at tænke i ordet (særforplejning).
Og ja jeg er sku sur over måden vores ældre bliver behandlet på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Man må godt være gammeldags.
  • #1   23. okt 2022 Ja Leon man kan vist roligt sige at ældreplejen i årevis har været fyldt med lortesager 😬
    Jeg ved ikke hvor mange social og sundhedsministre der efterhånden har lovet at stramme op, men lige lidt har det hjulpet.
    Ikke engang ældreminister Thyra Frank klarede opgaven så mon ikke ældreplejen havner i samme kategori som skatteministeriet der er lige så udueligt smiley


  • #2   23. okt 2022 Cody N jeg tror der er for få plejehjem til vores ældre og for få ansatte til at tage vare på vores ældre - der kommer jo flere og flere ældre + de demente jo må fylde en del da der jo også kommer flere af dem - jeg ku godt se sådan en som mig eller måske dig Cody N fortælle hvordan et plejehjem skulle styres - det vigtigste i denne sag og at gå frem med hjertet - en ting der glemmes når der tales om hvor pengene skal komme fra - vi skal bare huske at vores tur til plejehjemmet kommer også (desværre).

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.109
    #3   23. okt 2022 Ja vi kan vel sammenligne med andre, de gør også en forskel, men de roses.

  • #4   24. okt 2022 Brok S hvem tænker du på - hvem vil du give roser.

  • #5   24. okt 2022 Med hensyn til det møgbeskidte toilet, overskidt tøj der lå fremme, alt muligt skidt på gulvet, så var det ikke noget der bare var sket på et par dage.

    Personalets undskyldning for ikke at gøre rent i lejligheden var at beboeren var hjemme hos familien et par dage, og de ikke havde tilladelse til bare at gå ind og gøre rent i et hjem.

    Men, de kunne bare ha' ringet til beboeren og dennes familie og spurgt om lov, det ville de ha' fået med det samme, som familien fortalte. Men det gad personalet nok ikke, det var lettere bare at undlade og bruge den manglende tilladelse til at gøre INTET.

    Det er jo heller ikke rart eller hygienisk for beboeren at vende hjem til sådant et rod og beskidt sted.


  • #6   24. okt 2022 Politikerne vil hellere bruge pengene på alt andet end de ældre, så flosklen"længst muligt i et hjem", kan de passende erstattes med "længst muligt i eget l*rt".

    De fleste vil helst blive i eget hjem så længe så muligt, men der kan hos alle desværre komme et tidspunkt, hvor den ældre er NØDT til at ha' hjælp af andre, og derfor må på et plejehjem, for at få den nødvendige hjælp, og det skal der være råd til.

    Og når ledelsen ikke er tilstede f.eks. om aftenen, natten og weekender, må en af de øvrige på vagten overtage kontrollen, måske mod ekstra betaling, så der ikke sker manglende hygiejniske forhold mht. beboeren og dennes lejlighed, og dovne vagter, der tiltusker sig pauser i timevis, bl.a. med spille eller være på auktion på nettet o. lign..

    Og så skal der bygges flere plejehjem, i dag kommer folk jo kun på plejehjem, hvis de ser stærkt demente.


  • #7   24. okt 2022 Det er måske igen, aktuelt at genopfriske en sag jeg har fortalt om tidligere. Spring den over hvis I har læst den. smiley

    En veninde til mine forældre havde diabetes 1, samt andre sygdomme, grundet et langt hårdt liv på en gård hun og hendes mand havde haft. Manden døde, og deres søn er mentalt som en på 5 år. Trods han er 60 år nu, og hun lige blevet 80 år.

    For nogle år siden kom hun på plejehjem, da hun fik fjernet sit ene ben. Risikoen for at miste det andet ben var stort, og der skulle holdes øje med det. Hun begyndte at påtale at hun havde mistet følelsen i det andet ben. Hvilket personalet mente bare var angst for at miste det også. Tæerne begyndte at blive mørke, men fik af vide at det bare var dårligt blodomløb. De blev sorte, og der var gået koldbrand i, så for en 'sikkerhedsskyld' tog man også hele det ben.
    Så fik hun en lettere hjerneblødning, som resulterede i at hendes venstre arm ikke fungerede optimalt, samt at hun fik lidt svært ved at udtale ord. Men, hun har hele tiden været ved sine fulde fem, optimistisk, positiv, socialt deltagende, samt stadig nød livet i fulde drag.

    Senere fik hun stærk forkølelse. Hun fik høj feber, og pludselig gik hun i coma. Personalet mente det var bedst bare at lade hende sov ind! Hendes veninde, der havde fuldmagt blev tilkaldt, så hun kunne sige farvel.

    Men veninden var ikke sådan lige til at 'bide skeer med', smiley Hun forlangte at en læge blev tilkaldt.

    Det viste sig at komaen som hun var i, skyldtes at personalet havde glemt at give hende diabetes indsprøjtninger.

    Heldigvis kom hun sig, Det er nu nogle år siden. Men idag, som 80 årig, glæder hun sig til at se sit store idol til koncert næste weekend. Hvilket hun møgsommeligt har sparet op til længe. smiley











  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.109
    #8   24. okt 2022 Hvordan vil i dømme Danmark på deres velfærd ?

    Der findes mange dårlige mennesker og lige nu i vores verden kan
    vi få hele paletten på vores telefon og Ipad samt PC i løbet af et split sekund.

    Men hvad gør vi ved det?

    Og hvad kan vi gøre?

    Måske bruge krigspenge til plejehjem.



  • #9   24. okt 2022 Tja, hvis man skal begynde et sted, så er det vel at få politikkere der ikke er så virkelighedsfjerne.

    Det er trods alt dem som laver love og regler for samfundet. Men desværre manipulerer og fifler de også med selvsamme regler og love for at tilgodese sig selv, hvilket ikke lige ser godt ud.

    Fx. koster det meget at der bliver udbetalt bonusser, for at udføre sit arbejde i forskellige dele af etablisimentet.

    Der er bare så meget som er forkert på den måde som alt for meget foregår på.





  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.109
    #10   24. okt 2022 Chris, ja det er jo ikke meget et honninghjerte koster, men en bombe er dyr.

Kommentér på:
Man må godt være gammeldags.

Annonce