{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Cykel må godt {{forumTopicSubject}}

Så har man igen fået en hjerneblødning fra Borgen med at el cykler godt må køre 45 km på cykelsti, men det må knallert 30 på gule plader ikke.

Den forstår jeg så ikke lige, Dog er der en vægt forskel, men jeg vil da nødig køres ned af en el cykel med 45 km i timen så kommer jeg nok slemt til skade.

Så imens politiet halser efter knallert 30 så kan cykel 45 fræse forbi uden problemer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cykel må godt
  • #2   1. jul 2018 Torben, du har ikke helt ret!

    Fra 1. juli 2006 skal alle fabriksnye knallerter indregistreres.
    Hidtil har det kun været de såkaldte 45-knallerter, der skulle have en nummerplade bagpå. Men fra 1. juli 2006 skal ejere af nye knallerter, som højst må køre 30 kilometer i timen, også en tur på motorkontoret for at købe en nummerplade.
    Det er kun fabriksnye knallerter, som købes den 1. juli 2006 eller senere, der skal udstyres med den nye, gule nummerplade. Nummerpladen koster 90 kroner. Registrerings pligten gælder dog ikke for invalideknallerter.


  • #4   1. jul 2018 Så bliver de nødt til at lave en cykelsti til cykelryttere, knallerter og elcykler,
    og det kommer nok aldrig på tale. Meeeen så kan amindelige rolige cyklister måske få lov til at bruge fortovet og så skal fodgængere ha' cykelhjelm/fodgængerhjelm på... smiley smiley smiley


  • #5   1. jul 2018 Ja det skal nok komme til at gå helt galt og tænker på hvad folk har så travlt for smiley

  • #8   1. jul 2018 og når der kommer sådan en her i 30km så er der ikke noget plads tilbage.



    profilbillede
  • #11   8. jul 2018 Nu er det jo sådan at en knallert der kører 30 km/t må kører på cykelsti.

    En knallert der kører 45/t så er det på gaden.

    Det er fuldstændigt skørt at tillade elcykler der kan køre den hastighed på cykelstien.

    Jeg har intet imod de få cyklister der kan køre i høj hastighed på normal vis, men dette er forkert!





  • #13   9. jul 2018 Jeg ser nu også et problem for bilister der skal foretage et højre sving, ikke mindst hvis bilisten holdt for rødt. Det kan være meget svært at bedømme om cyklisten er langt nok væk til at man sikkert kan fortage et højre sving, når han kommer med denne høje hastighed.
    Lige som bilister ikke kan køre igennem et kryds med 80 i timen, burde man nok også sætte en fartbegrænsning på cykler, så de ikke kører over et kryds med 60 i timen.
    Jeg forud ser en ny slags højre svings ulykker hvor det ikke kun er lastbiler der bliver involveret i denne slags ulykker.
    Hvor mange lig der skal til før man sætter nogle begrænsninger på cyklerne vil så kun tiden vise.


Kommentér på:
Cykel må godt

Annonce