{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.767 visninger | Oprettet:

Frihed i Danmark..... {{forumTopicSubject}}

Jeg går tit og tænker over hvad vores ytringsfrihed og vores frieland ævl betyder for os ??

jeg sys vores leveværdier og vores muligheder i danmark bliver indskrænket mere og mere

man kan ikke som almindelig dansker selv vælge om man vil have slik hver fredag jo sort på hvidt kan man bare tage ud og købe noget men jeg mener såsom staten vælger at sætte afgifter og div op fordi de mener danskerne er for tykke er det ikke op til den almindelige skatteyder selv om personen vil have slik hver fredag

så kan vi tage emnet op om rygere som nok er delt meget og nu gider jeg ingen sure opstød fra anti rygere for det er ikke det emnet er lavet for men burde man ikke selv som fri skatteyder ha lov og tage en beslutning omkring rygning ? jeg har fuld respekt for at man må gå udenfor og ryge fordi ingen tvivl så skal ikke rygere ikke lide under et restaurant besøg fuld af røg ?

så har jeg lige den sidste og nok det mest opdaterede emne som faktisk pirre mig aller mest der har lige været på ekstra bladet ang en fra DF ( Dansk Folkeparti) som privat har valgt at lave lidt sjov med et billede af to muslimer og en sort affaldssæk ????? hvis ikke vi kan have vore dårlige danske humor længere uden at skulle bøde for det hvor er vores ytringsfrihed og vores ret til at være dansker så snart henne ?

eller er det mig der har en total forskruet holdning til disse ting smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frihed i Danmark.....
  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #1   18. apr 2012 Når folk har adgang til gratis sygehuse, så må man acceptere at det koster penge at gøre brug af ting (smøger og usund mad) der gør at man ender på sygehusene.
    Alternativet er at indføre brugerbetaling i sygehusvæsenet.

    Jeg synes du skulle prøve at læse hvad kræftbehandling af en enkelt patient koster den danske stat.

    Jeg er pisse ligeglad hvorvidt du ønsker at ryge med den risiko der er forbundet med det. Men så må du også selv betale for det i form af afgifer. Jeg gider ihvertfald ikke betale for DIT valg af livsstil.


  • #2   18. apr 2012 jeg betaler den samme skat som du gør så jeg betaler jo nøjagtig det samme til staten som du gør smiley

  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #3   18. apr 2012 Ja det gør du. Men du brokker dig over afgifterne med begrundelsen "frihed, og jeg vil gøre som det passer mig, derfor skal staten ikke putte afgifter på, da det er mit eget valg".

    Jeg forklarer dig hvorfor afgifterne er der. Korrekt vi betaler det samme i skat. Men du er er merudgift til staten når du bliver syg og skal opereres pga du vælger at ryge. Du betaler så mere i "skat" via afgifter på smøger.

    Du vælger en usund livsstil. Du betaler for den via afgifer. Er det ikke fair nok?


  • #4   18. apr 2012 De samlet udgifter til kræftbehandling koster ca 5mia. Og afgifter og skatter på tobak giver en ca indtægt på 10mia. ! Så rygerne har så rigeligt betalt for deres kræftbehandling og endda også for ikke rygerne ;D

  • #5   18. apr 2012 jo jeg har aldrig nævnt at jeg var utilfreds med priserne på smøger jeg mener bare at der snakkes om totalt rygeforbud osv osv og det er så der jeg mener om ikke det er op til folk selv om de vil ryge i deres hjem jeg har det fin med at gå i et rygerum eller gå udenfor når jeg skal ryge men ville det ikke være at stramme garnet at lave et total rygeforbud og ville det ikke være at krænke titlen som fri dansker og retten til selv at tage en beslutning ?

    der hvor jeg nævnede at jeg var utilfreds med afgifter var i forbindelse med slik og søde sage som er en ting alle danskere benytter sig af ung som gammel ?


  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #6   18. apr 2012 Thomas S

    Jeg vil meget gerne se en henvisning til de tal du kommer med.


  • #7   18. apr 2012 afgifter på smøger og søde sager er vel udemærket.

    folk som æder meget fedt og ryger mange smøger kommer til at koste en
    formue at ha på hospitalet om nogle år.

    det er vel fair nok de betaler lidt på forskud ?


  • #8   18. apr 2012 sikke dog et tude indlæg at komme.
    Selvfølgelig har vi et frit land, du er da endnu ikke sat i fængsel for at have en grim hat eller sige noget dumt på nettet.

    hvis man vælger at man vil ryge som man med sikkerhed bliver syg af er det så ikke fair nok at man betaler lige en lille bitte smule mere til samfundet ?
    Og det samme med slik.

    med hensyn til rygeforbud er det virkelig iorden at vi andre som vælger ikke at ryge skal tvinges til ryg, jeg selv er dybt allergisk overfor negotin og har altid hadet lugten af røg, synes faktisk det er helt fint at jeg både kan komme på arbejde, men også at færdes i det frie rum uden at skulle leve af antihestamin og øjendråber samt astma spray så mine lunger ikke klapper sammen


  • #9   18. apr 2012 Jeg synes langt fra det er okay, at der kommer afgifter på det ene, det andet og det tredje.
    Her i DK går vi så skide meget op i at vi har ytringsfrihed og vi selv må bestemme, og bla bla bla.
    Men helt ærligt? Hvem tør sige noget i dette land? Enten kaldes racist, osv. eller at man i det store hele bare er pisse utaknemmelig?
    Jeg er virkelig træt af, at folk er så bange for at sige noget forkert. For uha, tænk hvis vi kom til at træde den fede over fødderne, ved netop at forklare ham, at det er på tide at han lukker ædespalten og får gang i motionen, i stedet for at vi skal betale for alle hans skavanker når den tid kommer.
    Og for lige at runde hele min galde af, så vil jeg lige afslutte med, at regeringen kunne hente et hav af penge ind, hvis de kunne sorterer i alle dem på kontanthjælp. Eller bare alle de nasserøve der sidder derhjemme, og som sagtens kan arbejde - herunder er jeg udemærket klar over at der er undtagelser. Men forhelvede, folk har jo fundet ud af, at det kan betale sig ikke at lave noget - og tilmed få den samme indkomst!
    Det er jo fuldkommen latterligt.


  • #11   18. apr 2012 Abe

    Ja, man må tage ansvar for sine handlinger, som nogle også refererer til længere oppe i indlægget - dog ang. rygning.


  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #12   18. apr 2012 Abe 2 got the point

  • #14   18. apr 2012 Frihed= Uafhængig, fri til at gøre hvad du lyster. Vi lever i en moderne tid hvor man ikke kan bruge ordet mere i ordets betydning. Vi er alle slavebundet på den ene eller den anden måde. Sådan er det. Længe leve fremskridtet....... eller noget.

    Ytringsfrihed.... Tjaa så længe du kan indordne dig under den sociale norm. Du har ytringsfrihed så længe den ikke bliver brugt til at udsende fordomsfulde meninger eller had. Idag har du ytringsfrihed så længe du ikke træder på nogle....... eller noget.


  • #15   18. apr 2012 Hmm, jeg kan se hvad I mener, og nej, hjernen var vidst ikke helt klar da jeg skrev hele smøren - så jeg undskylder herfra smiley
    Men, det lyder måske meget egoistisk - men jeg gider sgu ikke betale mere i afgift pga. den fede.
    I mit hovede har jeg bare den holdning, at alle må tage et ansvar, og det gælder også den fede. Jeg ved udemærket godt at dette er ønsketænkning, for nej, det vil aldrig kunne ske. Især ikke i vores samfund smiley


  • #17   18. apr 2012 Jeg mener bare at når der viser sig disse følge sygdomme, så er det måske på tide at man holder inde? Mange stopper ikke mens legen af god. Og i mine øjne, er det nok mest dét det handler om smiley

  • #20   18. apr 2012 Korrekt, og derfor har jeg investeret i sikkerheds udstyr, så risikoen ikke er ligeså stor.
    Men nu skal du lige sørge for, du ikke blander tingene sammen. Jeg vælger ikke bevidst at falde af. Men jeg vælger bevidst at ryge.


  • #22   18. apr 2012 Det er fuldt ud korrekt. Tilgengæld er det jo i fleste tilfælde at storrygere får lunge cancer, hvorimod at brække ryggen i et fald er mest om man er uheldig eller ej.
    Men jeg tror hvertfald at vi begge kan blive enige om at alt har en risiko. Også selvom vi bare vælger at gå over et fodgængerfelt, når der er grønt.


  • #24   19. apr 2012 Frihed i Danmark? Det skib sejlede da for MANGE aar siden..

  • #25   19. apr 2012 jeg sys bare rygere og de fede er blevet et let offer ?

    for hvad med voldsmanden der slår en person ned der er nød til at indlægges med div skader det koster også staten

    hvad med den pædofile der giver yngre som ældre ar på sjælen der er nød til at løses ved hjælp af psykriatrisk skade stue eller evt psykolog ? det koster også staten

    hvad med pigen der ridder eller drengen der køre cross der falder og skader ryggen som får brug for kørestol eller genoptræning det koster også staten

    vi betaler alle skat og hvis vi skal til at betale yderligere udgifter hver især for alle de ting vi gør der i sidste ende kan give staten udgifter hvad er ideen med at betale skat så ???
    og hvor er det frie i det henne ?

    håber i fårstår min pointe ?


  • #26   19. apr 2012 Frihed har vi jo alle smiley

    Vi vælger jo selv om vi vil være deltagere i at betale en højere afgift på slik og røg, da det trods alt er os selv der kaster varen på disken og hiver pengene frem.

    Ytringsfriheden er efter min mening en noget mere rodet sag.

    I Danmark har vi Ytringsfrihed....
    Jeg kan derfor undres over at der findes mennesker der mener, at det de har at sige/ gøre er mere indholdrigt/ og mere rigtigt.......

    Ytringsfrihed... giver i min verden plads til forskellighed, og åben dialog som burde indebære gensigdig respekt og forståelse... På trods af meninger/ holdninger der ikke er ens........


  • #27   19. apr 2012 Tore L - kunne ikke blive mere enig med dig!!!!
    Er selv eksryger på 3. år, men derfor skal folk sQ selv have lov til at bestemme.


  • #28   19. apr 2012 Abe: Mange tak, og i lige måde smiley

    Tore: Jeg er helt enig. Men tænk på at regeringen er noget presset, og ved afgifter kan de få flere penge i kassen.

    Bartok: Helt enig i din holdning til ytringsfrihed. Desværre forholder det sig bare ikke således, at folk respekterer hinanden - især ikke her i DK smiley


  • #29   20. apr 2012 Hvis jeg vil sige fuck Islam har jeg sq da al ret til det. Eller? Naar ja.. det rigtigt, laver man sjov eller nedgoer Islam faar man jo boeder osv, goer man dett med andre religioner ses det bare som sjov. Ytringsfrihed i Dk er ligesaa fucked som bilafgifterne!

  • #30   20. apr 2012 Thor M: Jeg har sgu aldrig hørt om, at man kan få en bøde for at nedgøre islam? Men at du derimod nok får nogle trusler mv. det er jo ikke udelukket smiley

  • #32   21. apr 2012 Emma T - Gaar jeg ned af stroeget med en koran i haanden og saetter ild til den, bliver jeg foerst overfaldet af smaa aber, derefter kommer politiet og anholder mig for ordensbekendtgoerelsen og derefter ville jeg saa faa boeder for ikke at vaere ''tolerant'' som de kalder det. Hende fra DF der blev jo lige anmeldt til politiet for at lave en joke med nogle kaellinger i en burka, hun ender sq nok med nogle dagsboeder. De vender det om og kalder det racisme selvom det intet har med racer at goere.

    Abe - Erhm hvad?


Kommentér på:
Frihed i Danmark.....

Annonce