{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

Frihed {{forumTopicSubject}}

Muslimske kvinder vil bære hijab, KKK har kutter, Loge har også kutter, Nogen sejler i en kutter, andre spiser kutter rejer, nogen vil heller spise kutter rejer end blive behandlet af en med hijab, diversiteten i samfundet er stort vi har alle vores meninger som for nogle ikke falder i god jord - men derfor behøver de ikke at være forkerte, friheden til at mene og tro er stærk i Danmark og dog har nogle nogle meninger som mere er menings tyranni.

Vi kan tage et eksempel fra Norge hvor en kvindelig Frisør ikke vil servicerer en som bar hijab, det i sig selv er også svært når den hat er på, hun måtte så bøde med 12000, kan man ikke som fri menneske selv bestemme hvem man må handle med mere?

Hun siger yderligere at hun hellere vil dø end blive behandlet af en med hijab, her er jeg total uenig for jeg har selv været 3 gange ude på OUH om natten i en årerække med hævelser i svælg og tunge og glad for den behandling jeg fik selvom lægen bar hijab, men det er så hendes beslutning selv om jeg mener den er tåbelig og det er jo ikke særligt gratis at blive begravet.

Jeg kunne da godt finde på at lave en happening med KKK eller andre kutte klædte mennesker i Danmark for de er vel ikke så forskellig for dem som underkaster sig et middelalder syn sit eget køn. Lidt som at skyde sig i foden og mene at det er til mit bedste.

Jeg vil aldrig accepter sådan en indpakning men jeg kan godt leve med det for de er kun i min verden i få min, så hvis de gerne vil klæde sig ud som en klovn så er jeg ligeglad, de slags beklædninger giver jo indentitet når man ingen har i forvejen et slags helle, respekt som de ikke selv finder hvis de ikke har det på.

Her kommer tanken hen på Kejseren uden klæder...eller lånte fjer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frihed
  • #2   6. nov 2016 For min skyld må folk gøre næsten lige hva' fanden de har lyst til, bare de ikke er til skade/fare andre og andet end dem selv. Der er f.eks ingen der ville tage skade af det hvis jeg valgte at iføre mig en heldækkende sort kjole smiley

    Men så må vi også bare forstå, at ens handlinger altid kan og vil få konsekvenser.
    At den norske frisør ikke må nægte at betjene en kunde med hijab er helt ude i skoven. Hun har en privat virksomhed og bestemmer sku' da selv hvem og hvad hun vil klippe.
    Er det en offentlig virksomhed eller myndighed stiller sagen selvfølgelig noget anderledes. De skal servicere alle borgere i landet.


  • #3   6. nov 2016 Min søsters mand(Tyrker) havde en læderbutik i Arkaden i Odense og jeg kom der jævnlig og begyndte at kende de fleste og så fik jeg jo gode procenter - nå men så var der en guldsmed også Tyrker som gerne ville have mig til at lave et nyt kassesystem hvor man kan rette i og dermed simulerer mindre indtægt - det kunne og ville jeg ikke være med til da det er dybt ulovligt at omgå den faktiske indtægt uden at der foreligger f.eks. en returbon med underskrift.

    Det var fristende da jeg sagde det kunne koste mere end 25.000 at lave et sådan system før han sagde at man skulle kunne rette i indtægt. Der er selvfølgelig forskel da det ville være en kriminel handling til forskel for at afvise en med hijab - men kom der en med hijab og ville have lavet et lovligt program så ville jeg da ikke afvise for jeg er ligeglad hvad folk har på af tøj - her er det pengene der taler.

    I Israel var jeg på besøg i et IT firma eget af min brors svigerfar som på grund af stridigheder imellem Israel og Palæstina godt kan samarbejde, og de bruger faktisk systemer der kan omgås skattemæssigt men nu er man jo ikke særligt moralsk i Israel eller for den sags skyld i Portugal hvor de også har lign. systemer. hvor jeg har lavet et ret stor database vinprogram til min franske ven som har en vinbutik som servicerer kunder om aftnen med smagninger. Her er det heller ikke alt som køres ind.

    Selvom det er ens ret som privat at nægte en kunde så er det da dumt rent forretningsmæssigt at nægte - for hvis hun var tilfreds så kan man være sikker på hun vil anbefale frisøren til sin omgangskreds - holdninger er godt men at overleve er bedre.


Kommentér på:
Frihed

Annonce