{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tror i på gud?
  • #1   18. nov 2008 Nej tror på mig selv og har gjort det i en del år efterhånden..

  • #2   19. nov 2008 Ja et eller andet sted gør jeg jo nok, for når alt er gået galt så er det ham jeg ber til for at få orden på det igen.

  • #3   19. nov 2008 På en eller anden måde, ja så gør jeg--

  • #4   19. nov 2008 Fregne
    Hjælper det?


  • Rasmus
    Rasmus Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 937
    #5   19. nov 2008 Nææ.. Det gør jeg ikke. Tror på det der kan bevises og det jeg kan se med mine egne øjne.

  • #6   19. nov 2008 hvem er gud????

  • #7   19. nov 2008 Charlotte og Mike
    Godt spørgsmål..


  • #8   19. nov 2008 Nix, gør jeg ikke smiley

  • #9   19. nov 2008 tror ikke på det og mine børn skal hellere ikke døbes det er noget de selv skal vælge når de er gamle nok til det

  • #10   19. nov 2008 Tror på de fysiske grunde ! Big bang osv.

  • #11   19. nov 2008 Ind i mellem...Men langt fra altid...Smiler

  • #12   19. nov 2008 ja det gør jeg...


    jeg tror os på liv efter døden og på at de døde vi holdte af og omvendt. kan følge med i vores liv. og beskytte os. og sidder og smiler ned til os:-)


  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 61
    #13   19. nov 2008 Fuck no....! Tror ikke på noget af det ammestuesnak og fuldmandshistorier....

  • #14   19. nov 2008 Folk som ikke tror på gud må virkelig leve et totalt meningsløst liv..

  • #15   19. nov 2008 hvorfor det mit liv her da lige så meget mening som en der tror på gud

  • #16   19. nov 2008 NEJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • #17   19. nov 2008 jo bare fordi jeg har andet at få min tid til at gå med end at skulle gå i kirke i tide og utide

  • #18   19. nov 2008 Hvis der virkelig findes en "gud" (hvem har egentlig fundet på det kælenavn?) nå .. Men hvis sådan gevækst findes, hvorfor FUCK har jeg så aldrig vundet den store med Jokeren og det hele ???

    Hvis der findes en herre , så er han splitteminebremsejl FEDTET !!!
    Han sidder sikkert på den der sky nummer 9 med "Allah" og fedter den a i 72 gamle polske ludere .. HOV ! Der var den igen ;D Ingen jomfruer til mænd med levende skæg og bomber smiley pis os hva ..

    PIK ER GUD !!!

    Fortsat go regelmæssig afførring .


  • #19   19. nov 2008 Åååh .. Føler mig som et bedre menneske lige pludselig smiley

  • Kværulanten .
    Kværulanten . Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 511
    #20   19. nov 2008 Tror på videnskaben

  • #21   19. nov 2008 jeg er atheist
    jeg tror kun på det som jeg kan se og føle.

    jeg tror også at religion er roden til alt ondt.
    Den har slået flere mennesker i hjel end alle verdens våben tilsammen.

    Kasper H
    man kunne også vende den om og sige at mennesker som har behov for en tro.
    må værre svage i sjælen/psyken hvis de har behov for og skælde eller blive trystet af en gud som slet ikke eksistere.



  • #24   19. nov 2008 Ja det gør jeg bestemt.

  • K.W.L. .
    K.W.L. . Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Svar: 69
    #25   19. nov 2008 NEJ, absolut ikke.

    Religion er et levn fra gamle dage hvor det enkelte individ ikke kunne søge hjælp og forklaring ved de instanser vi har idag. Dengang havde man behov for en højere magt man kunne søge hjælp og trøst ved i dårlige tider.

    Min mening, "religion er unødvendigt for det moderne menneske".


  • K.W.L. .
    K.W.L. . Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Svar: 69
    #26   19. nov 2008 nope, er ikke medlem af folkekirken

  • #27   19. nov 2008 ALLE og jeg siger ALLE der sidder i et styrtende fly med tid til at råbe om hjælp, tror på Gud.

  • #28   19. nov 2008 Ateisme er også en tro!

  • #29   19. nov 2008 Gud ser alt.

  • #30   19. nov 2008 nej?

  • #31   19. nov 2008 Nej jeg er ikke medlem af folkekirken.

    Desværre synes jeg mange kridter banen lige hårdt nok op her inde. Og mange mangler et neuanceret forhold til tro ano 2008.

    For det første er det ikke et argument at folk har "brug for at tro". Der er muligvis nogen der har brug for at tro. Men faktum er dog, at største delen af jordens befolkning i en eller anden grad er religiøse. Ligeledes religionen stadig i frem march.

    Ligeledes er det også et faktum at mennesket i hele dets historie har været religiøse. Så nej, det er naturligvis ikke fordi folk nødvendigvis har BRUG for at tro, men fordi de rent faktisk TROR.

    Det er også forfejlet at sige at religionen er roden til alt ondt. Der er næppe nogen tvivl om at religion har kostet mange menneskeliv. Men stadig ikke flere en de ikke teistiske krige. WW2, m.m har kostet flere menneskeliv end de teistiske krige har.

    Kan vi så udlede at alle ideologier er onde? Eller blot at mennesker som helhed desværre er egoistiske, og bruger hver en mulighed for at tilkæmpe sig magt? Hvis ikke det er religion så er det blot noget andet.

    Religion kan i sig selv ikke slå nogen ihjel. Det kan mennesker. Det er naturligvis trist at mange mennesker med bibelen eller koranen i hånden har slået ihjel. Men hvis man skal give religionen skyld for de dårlige ting, skal man huske at tage alle de gode ting med i samme billede. Det svarer til at sige at knive er af det onde, og aldrig burde være opfundet.

    Det er bare så svært at skære sin steg ud, uden brug af kniv.


    Atisme er faktisk også en grad af teisme. Fordi atisten udtaler sig om noget uerkendeligt. Noget ateisten ikke kan bevise. På samme måde som teisten gør. Ergo er de troende. De tror på at der ikke er en gud.

    Agnostikeren erkende at man ikke kan af, eller påvise det, og udtaler sig ikke om det, og vælger derfor heller ikke at forholde sig til det.


  • kasper .
    kasper . Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 56 Svar: 653
    #32   19. nov 2008 #Tina P

    Tror det obama mener er at når man sidder i et fly for alle skriger og råber af frygt, og man panikker fuldstændigt så prøver man nok alt hvad der er at prøve.. bla. be til gud..


    Tror på gud, eller både og.. tager ikke i kirken, men hvis tingene går rigtigt skidt kan jeg da godt finde på at be til gud, eller aftenen før en prøve kan jeg da også godt finde på det - men reelt ved jeg godt der ikke er nogen, men er mere det man "bilder" sig selv ind der så er en der hjælper en - syntes det virker.. smiley


  • #33   19. nov 2008 Obams indlæg er lidt af det gamle ordsprog "Der er ingen ateister i en skyttegrav"

    Det er naturligvis en sandhed med modifikationer. Det er dog sandt, at mange mennesker med alderen begynder at overveje livet, og dets ophav. Hvad der var før, og hvad der er efter.

    Ligeledes sker der også det at sygdom har samme virkning. Det er de færreste der finder døden naturlig. Vi bryder os ikke om at miste nogle vi holder af, og de færreste af os, har lyst til at skulle afveje. Slet ikke hvis man ikke er "gammel og syg" endnu. I de situationer begynder folk at søge efter noget mere. Og derfor siger man også, at der ingen atister er i en skyttegrav.



  • #35   19. nov 2008 MH

    Bevis at Gud ikke eksisterer.


  • kasper .
    kasper . Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 56 Svar: 653
    #36   19. nov 2008 #- MH -

    Som jeg skriver så tror jeg på gud, men på en måde gør jeg ikke, for tror mere på videnskaben og big bang, syntes også det lyder mærkeligt at hvis der faktisk fantes en gud, at den gud så har brug for kirkeskat, og store kirker man kan bede i..

    Så hvis jeg beder til gud, bilder jeg bare mig selv ind at der er en der holder hånden under mig, og så bliver jeg ikke nær så nærvøs til eksamen.. smiley


    man kan jo tro på gud på flere måder, i kirken hver søndag, aldrigt bande gøre ting man ikke må eller andet - eller bruge "gud" når man reelt har brug for det


  • kasper .
    kasper . Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 56 Svar: 653
    #37   19. nov 2008 Min mor tror f.eks. ikke på gud, men tror på engle og at man genopstår efter man er død som en ny person på jorden.

  • #38   19. nov 2008 Det at du er tilstede er beviset for at Gud eksisterer.

  • #39   19. nov 2008 Jeg kan ikke tro på noget jeg ikke kan se, giv mig hans adresse. Så tror jeg på gud, hvis der er én der kan det.

  • #40   19. nov 2008 Noget helt andet er, at de færreste faktisk er "ikke troende" når det kommer til stykket. Meget få er konsistente med deres ikke tro. Ligeledes er de ikke villige til at erkende de følger der er det. Følgerne er naturligvis et 100% narcicistisk samfund.

    De tror på et eller andet. Noget overnaturligt, spøgelser, tarok kort, helende sten, horoskoper, et liv efter døden, skæbnen, nogle universelle sandheder. Osv.

    Meget få er villige til at leve med konsekvenserne af fraværet af en gud. Nemlig at alt er tilfældigt. At der ingen universelle sandheder er. At eksistensen ikke er mere rigtig end ikke eksistensen. At god ikke nødvendigvis er bedre end ond osv. Alt er op til individet, at definere og erkende sine normer og sandheder.

    De love vi har i landet, er udstukket af andre mennesker, hvis holdninger igen ikke er mere rigtige end dine og mine. Der har været mennesker der har stiftet ideologier efter sådanne holdninger, og det har været katastrofalt.

    For så kan vi igen diskutere om mennesker nødvendigvis er ligeværdige.

    Mao, Stalin, Hitler havde holdninger på disse områder, som jeg tror de færreste har lyst til at stifte bekendtskab med igen.


  • #41   19. nov 2008 Jeg er sej!

  • #42   19. nov 2008 Jeg kan skam meget mere. Men har allerede nu opgivet dig. Du er en farce.

  • #43   19. nov 2008 jeg gør smiley

  • #44   19. nov 2008 Omg , "neuanceret forhold til tro ano 2008" må jeg da være så fri for sån en gang oldtids slang..

    Obama - Tsk , bevis lige din forrige kommentar ang. at MH er bevis på at "gud" eksistere? Så vidt jeg lige hurtig kan regne mit til så har hans far været på hans mor uden gummi og så blev knægten født 9 mdr. senere .. Biblen er sku bare noget pis en eller anden forskruet gammel nisse fandt på for at tjene penge og så har fjolser "kristne" gennem tiderne ellers forkyndet det de er blevet bildt ind .. Det må sku da være lidt pinligt og stå der som højt troende kristen eller muslim usw, og så er der slet ikk noget hold i lortet .. Og ja , forklart kirkeskatten ? Den går jo bare ud på at tjene penge ikke? Ta jer nu sammen ..


  • #45   19. nov 2008 Et meget langt indlæg, uden argumenter. Men jeg håber du fik luft.

    Og ja, krikeskatten giver ikke meget mening. Men hvad det har med religion at gøre som begreb, ved jeg ikke lige.


  • #46   19. nov 2008 Arh, det er dig. Havde jeg set det havde jeg ikke svaret. Jeg har vidst stadig tilgode at set et indlæg indeholdende argumenter fra din side.



  • #47   19. nov 2008 Sjovt du siger jeg ikk har nogle argumenter i mit indlæg .. Ser heller ikk nogen i dine? smiley Men okay du er tilgivet da det godt kan være lidt ½svært at bevise noget findes som ikk gør ? smiley
    Nej nej self ville du ikke det da , det jo derfor du skriver til mig hele 2 gange pus smiley det iorden .

    Smutter på arb , hygge så længe smiley
    Og hils "gud" hvis han kigger forbi.. bob bob .. 8)'


  • #48   19. nov 2008 Nu er jeg ikke klar over om du er klar over definitationen på et argument er.

    Men så vidt jeg kan se argumenterede jeg for situationen mht krig. Den debatør der påstod at alle i en presset situation var troende. Og hvorfor atiesten i nogen grad er troende.

    Men da jeg kva tidligere erfaringer fra andre tråde, ved at du er uden for pædagogisk rækkevide, og egentlig ikke er interesseret i "Debat" (Hvilket er ironisk da vi befinder os på et DEBAT forum), men blot tilsvining, så svarer jeg ikke på yderligere af dine indlæg.

    Fortsat god dag.


  • #49   19. nov 2008 PS: Det er ikke super intelligent at bede nogen om at påvise noget som de "TROR" på. Hvis de kunne påvise det, var det ikke længere tro men viden.

    Kys kys


  • #50   19. nov 2008 Ja, bestemt smiley

  • #51   19. nov 2008 wow er der stadig gang i det her emne? smiley

  • #52   19. nov 2008 åbenbart;)

  • #53   19. nov 2008 Trinetøssen ja og det er din skyld

  • #54   19. nov 2008 At hvad:)

  • #55   19. nov 2008 du startede smiley

  • #56   19. nov 2008 Ja d;

  • #57   19. nov 2008 Christina

    Du skriver: Skrevet: 19-11-2008 05:39:16

    Nej, jeg tror ikke på gud...
    Hvis der findes en, så er jeg ihvertfald skuffet over hans indsats.. (krig, terror, død, ødelæggelse, fattigdom, sygdomme, osv.osv.)

    Jeg kan dog godt forstå at nogle folk har et behov for at tro på Gud..

    Det er jo ikke gud der har skabt krige, terror, ødelæggelse, fattigdom, sygdomme osv, det har vi mennesker selv gjort...
    Vi må tage ansvar for vores handlinger, det skal gud jo ikke.


  • #58   19. nov 2008 Ja han skabte mennesket, men resten var jo op til os.

  • #59   20. nov 2008 Fregne - Ja som om han gjorde det sveske smiley Og jeg vinder i lotte imorgen , tsk .. Adam og Eva har fandeme haft deres og se til da , hvis de har sku skabe så mange mennesker, så vi ku blive det antal vi er idag .. I think not honey smiley Og hvordan er negere og kinamænd så blevet til? Så vidt JEG husker, så ska der mindst én sort personlighed til at lave noget andet sort.. Og var de ikk hvide begge to ? smiley


    Blackie - Definitionen ..
    Og nej jeg går ikk i så høje sko eller hva man nu siger.. Altså, forstået sån at jeg sætter mig ind i det grundlæggende, og klarer mig fint a den vej smiley Og ja ja , det fint du mener at soldater i krig m.fl. til en vis grad er troende, men jeg kan bare ikke se retheden i det`? Hvis jeg var i krig og var bange for mit liv under let's say, et angreb i en bymidte som et eksempel.. Så ville jeg da aldrig blive troende a den grund? :s Så ville jeg nok bare tænke "fuuck shoot to kill, get out!" og sendte de varmeste tanker til min bedre/bedste halvdel derhjemme .. Man kan vel på sin vis godt sige hun er min "gud" da jeg altid ved hun holder en hånd over mig ligemeget hvor møj det regner. Men fordi du måske ber en enkelt bøn i dit hoved et par timer i krig betyder det jo ikk du er troende? Vil nu nærmere kalde det desperat ..
    Og skat nu du har så meget styr på alt , forklar mig så lige hvorfor en ATEist pludselig er troende? Og nu vi er igang, så definér da lige en ateist for dumme lille mig smiley


    Christina - Har du ikk ?? Sweet .. Jeg meldte mig selv ud for et par år tilbage da jeg holdt op med at nasse på frikortet hehe.. Der måtte jo skæres lidt i budgettet smiley


  • #60   20. nov 2008 Ateisme (af oldgræsk ἄθεος átheos "uden gud" og endelsen -isme) er afvisningen af, at der eksisterer en gud. Da den bygger på en længere argumentation, kan den ikke bare ligestilles med irreligiøsitet. Dog findes der flere grader af Ateisme. Tilsvarende må ateisme også adskilles fra agnosticismen, der hævder, at det ligger uden for menneskers forstand at kunne afgøre, om Gud eksisterer eller ej. En tilhænger af ateismen kaldes en ateist.

    Ateisme kaldes også, nedsættende, for "gudløshed" eller "gudsfornægtelse".

    Om den og den holdning er et udtryk for ateisme eller ej, afhænger helt af hvordan begrebet: Gud, defineres. Eks.: Med ordet gud(er) er der nogle (som f.eks. Carl Sagan påpeger) der bruger det ord om netop: Naturlovene.

    Selv om ateismen afviser eksistensen af gud(er), er det ikke ensbetydende med, at ateister nødvendigvis afviser den etik eller moral, der er fremelsket af et samfunds teistiske rødder. Det er således muligt at kvalificere som både ateist og kulturkristen, hvor man afviser metafysiske principper, men erklærer sig enig med kristne værdier.

    Og hvorfor Ateisten i nogen grad er troende: (citat fra mit eget indlæg)
    Atisme er faktisk også en grad af teisme. Fordi atisten udtaler sig om noget uerkendeligt. Noget ateisten ikke kan bevise. På samme måde som teisten gør. Ergo er de troende. De tror på at der ikke er en gud.

    Agnostikeren erkende at man ikke kan af, eller påvise det, og udtaler sig ikke om det, og vælger derfor heller ikke at forholde sig til det.



  • #61   20. nov 2008 Orla Frøsnapper !
    For det første, drop lige det der sveske snak der, det kan godt irriterer mig en del at en 21 årig sidder og kalder mig det.
    Folk der tror på gud, ved at han har uanede magt og kræfter... Hvordan findes der alle de forskellige dyrearter? Tjaaa det kan vendes på samme måde...Hvor står der nogen steder i biblen at det kun er Adam og Eva der står bag hele verdens befolkning?
    Men jeg kan lige oplyse dig at 2 negere sagtens kan få et hvidt barn og 2 hvide kan få et sort barn.


  • K.W.L. .
    K.W.L. . Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Svar: 69
  • #63   20. nov 2008 Nu er du vel bekendt med at Helmuth Nyborg i alle videnskabelige kredse regnes som værende lidt små tosset ikke også?

  • K.W.L. .
    K.W.L. . Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Svar: 69
    #64   20. nov 2008 Jo, det er jeg. Måske er han religiøs smiley

  • #65   20. nov 2008 Jævnfør hans både race og religions diskriminerende materiale tror jeg ikke du skal regne med det.

    Jeg er godt klar over at det var et små forkrampet forsøg på en provokation, men det virker lidt små fjollet når man netop forsøger sig som seriøs religions kritiker med videnskaben i hånden.


  • K.W.L. .
    K.W.L. . Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Svar: 69
    #66   20. nov 2008 Det var nu ikke et forsøg på provokation, men hvis du tager det sådan, så er du vist lidt fintfølende. Smil lidt, eller må man ikke lave sjov med religiøse?

    Hvis du skal lege religionskritiker, så beskriv dog dine egne meninger istedet for at kopiere andre hjemmesider som wikipedia osv.


  • #67   20. nov 2008 Hvis du ruller lidt op, vil du se at jeg så vidt jeg kan se er den der har lavet de længste indlæg i tråd, og jo dem har jeg skrevet.

    Nu var luffe åbenbart interesseret i definitationen på en Ateist, og så er der ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen


  • #68   21. nov 2008 Fessor - Den dybe tallerken? Som du dog kan spille op på den snedige facon hva smiley klapper .. Men bare fordi du terper diverse tidsskrifter, Politiken , Berlingeren og hva der nu ellers er at finde hos ældre mennesker, så betyder det vel ikke at alle andre brude gøre det samme vel? Du tænker godt nok højt om dig selv . Fair nok .. Men det utroligt du er så klog, og så alligevel med jævne mellemrum knap så go til det med bogstaver og ord, og dog forstår du (går jeg ud fra) alle de fine ord du finder på Wiki .

    Men forklar lige "teistiske rødder" ? :s Eller var det bare endnu en stavefejl? Og for helved man , resten er jo bare en omgang pis? At en der ikk tror på "gud" (ateist) er troende fordi han IKKE tror på der findes en "gud" ? Du kan ikke selv se det lyder lidt dumt vel?

    Og igen er du fremme i skoene omkring noget som ingen andre aner en kæft om , Hr. Nyborg den omtalte herre .. Men da han ikke er alene om undersøgelserne kan det hele jo ikke være som efter dit hoved, altså "små tosset" smiley Undskyld jeg spør , men hvor mange aviser læser du , og hvor mange timer bruger du på Wiki dagligt?


    Princess - Ja de kristne har jo en bog og hva har stakkels julemand? En good/bad liste? Er helt med på hva du siger .. Og er enig smiley Kristne virker generelt bare som dumme mennesker, jeg ville føle mig taget ved næsen hvis jeg gik i kirke hver søndag osv osv hele mit liv , men aldrig rigtig fik nogle a mine inderligste ønsker opfyldt.. Den er nok lidt svær at forklare for en kristen .. De jo lidt som at stille sin bil med nøglerne i og åbne døre midt på en Polsk gade og regne med nogen låser den og gir nøglerne til ordensmagten.. NOT gonna happen ! smiley


  • #69   21. nov 2008 Fessor - Og forklar ligeledes gerne "agnostiker" da det tydeligvis er udenfor mit snævertsynede område smiley


    Fregne - Øøh, rolig nu mulle? Du ska endelig ta det personligt da :s
    Det var på ingen måde provokerende myntet eller noget ? Hmm ..
    Men okay jeg er os bare en 21 knægt ;o) tsk ..
    Og tjaah, eftersom jeg går ud fra du ikk har gættet det helt a dig selv så læser jeg faaaktisk slet ikk VILDT meget i det der eventyr, hva hedder den nu ...... Biblen! smiley Så om der sku være en frase gemt væk et sted der fortæller om 2.000 mennesker der lige hurtig blev skabt a resterne efterfølgende (sorte , kinøjsere m.fl.) så vil jeg æde min gamle hat på at Adam og Eva var de to første og helt alene mennesker i universet efter, hva bogen siger altså .. Men find du lige der hvor de andre mennesker er flettet ind i historien? Så ska jeg med glæde støve en bibel op et sted og undersøge det ..

    Kan man det? Ahh, der kan man se hva jeg gik glip a pga mangel på Discovery channel ! smiley


    KWL - Jeg tro nu ikke han mente den med provokationen lige netop om dig, nok nærmere omkring ham der Helmuth smiley


  • #70   21. nov 2008 Hahahaha.

    Luffe tag det nu roligt. Du opfatter mine indlæg som et personligt angreb på dig. Desværre bliver det lidt pinligt for dig selv, når du forsøger at fælde mig. Hvis du nu i stedet blot gav luft for at andre havde en anden mening, og anerkendte at der findes mennesker der holder af at tilegne sig viden, i stedet for at lade mindreværds komplekser styre fingrene, så ville det gå bedre.

    Men vi kan da godt tage dit indlæg fra en ende af.

    Politiken, Berlingere og andre tidsskrifter. Jeg er ikke helt sikker på hvad du henviser til. Jeg læser kun relevant nyheds materiale. Hvad er det præcis jeg har skrevet du mener stammer her fra?

    Jeg har indsat et citat fra Wikipedia med definitationen på en Ateist, da du spurgte efter denne.

    Jeg beklager meget mine eventuelle stavefejl. Hvis du mener de er menings forstyrrende må du meget gerne stille spørgsmål til de eventuelle passager der er uforståelige. Men nej teistiske rødder er bestemt ikke hverken en stave eller tryk fejl.

    Ateisme er troen på fraværet af en gud. Teisme er troen på tilstedeværelsen af en gud. Når der i wikipedia nævnes samfundets teistiske rødder, er det fordi den Danske grundlov er skabt ud fra kristne principper, og Danmark historisk set er et religiøst land. Derfor kan man tale om at vores samfund har teistiske rødder. Jeg håber det klarlage formuleringen for dig.

    Men nej, jeg kan ikke se det lydder dumt. Det er faktisk en alment anerkendt opfattelse. Ateisten er faktisk lige så troende som teisten. Blot på hver sin måde. Ateisten siger at teisten ikke kan bevise at gud eksisterer. Omvendt kan teisten sige at ateisten ikke kan bevise at gud IKKE eksisterer. Ateisten vælger at TRO at der ikke findes en gud. Eftersom det ikke kan påvises er der altså tale om en tro.

    Så kritiserer du mine indlæg omkring Professor Helmuth Nyborg. Heldigvis er jeg ikke i en position der skal tage stilling til hans materiale. Det er der andre instanser der tager sig af.

    Bla blev han kritiseret for videnskabelig uredelighed af en professor udvalg. Hvlilket absolut ikke er et enkelt stående tilfælde. Er man interesseret i emnet kan man se lidt af hans meget omstride holdninger til blandt andet arvehygiejne m.m

    http://da.wikipedia.org/wiki/Helmuth_Nyborg

    Jeg bruger ikke voldsomt mange timer på wikipedia. Jeg passer mit 37,5 times job som IT projektleder i en dansk virksomhed, i mens jeg har 6-7 timers ugentlig træning, og to bestyrelses poster jeg passer. Så jeg har ikke voldsomt meget tid til at terpe aviser. Jeg læser typisk kun artikler jeg finder interessant.

    Så spørg du om definitationen på en agnostiker. Agnosticisme er er anerkendelsen af at der er viden på et område man ikke ved noget om, og ikke kan på eller afvise. Dvs agnostikeren siger, der findes muligvis en gud, ommed jeg finder det usandsynligt, men jeg kan ikke afvise det videnskabeligt. Men jeg tager ikke stilling til dette, og har ikke en holdning til dette, da jeg mener det ligger uden for vores eksistens. Det vil være et typisk agnostisk udsagn.

    Det kan du læse mere om her:
    http://da.wikipedia.org/wiki/Agnostiker

    Samtidig er du meget fremme i skoene med at to mennesker ikke kan have formeret sig i den grad som vi ser i forhold til befolkningstallene i dag. Det er faktisk forkert. Teoretisk kunne dette være sket på meget kort tid. Man har lavet undersøgelser på feltet, og kurven er meget stejl. Den periode en given gruppe mennesker kan udvide sig på, er ikke så lang som mange tror.


    De forskellige racer er igen noget som videnskaben ikke giver et voldsomt bedre svar på end bibelen. Videnskabens svar (så vel som bibelens) er at racerne stammer fra geografisk afsondring i længere perioder. Dvs en gruppe mennesker har været forhindret i at komme i nærheden af andre gruperinger i en lang periode. Videnskaber siger dette sandsynligvis er sket under istiden.

    Interessant er det, at gen materialet mellem sorte og hvide, divagerer mindre end man ser inden for samme "race". Dvs du og jeg kan have større divergens i vores gener end den man ser mellem en sort og en hvid. Så forskellene er faktisk minimale.



  • #71   21. nov 2008 Og du må undskylde at jeg sætter mig ind i emner som jeg udtaler mig om. Jeg er godt klar over at du sandsynligvis kun læser 20% af mit indlæg, og svarer mig med at jeg vrøvler, og staver dårligt.

    Men hvis andre kan få blot en smule glæde af mit indlæg, så har det været det hele værd. Og hvis ikke, så går det nok også.


  • #72   21. nov 2008 Orla Frøsnapper...Jeg har ikke meget kendskab til biblen, jeg ved kun det jeg har fået fortalt i folkeskolen (som jeg knapt husker), og dengang jeg gik til præst.
    Jeg er ikke fanatisk troende og går ikke i kirke med mindre nogen er gået bort, skal døbes, konfirmeres eller giftes...Jeg ligger ikke og beder til gud hver dag, men når lokummet brænder, er det gud jeg beder til. Jeg ved ikke om han findes, men det vil jeg da håbe at han gør. Men at sige at han ikke findes, det kan ingen påstå... Jeg syntes det er skønt, at folk har noget at tro på i deres liv nogen er så bare lidt for fanatisk troende i min verden. Jeg tror på at det er vigtigt, at folk har noget at tro på, og om det er islam, kristendom buddisme, hinduisme, nordiske guder så er det lige fedt, for de tror på andet end dem selv og det mener jeg er ret vigtigt.

    Jeg tror på, at der er mere mellem himmel og jord og jeg tror på, at når vi dør komer vi til et smukkere sted, jeg tror også på at vi bliver genfødt.
    Jeg tror på, at vi bliver ved med at blive sat på jorden, til vi er blevet et bedre menneske... Hvem siger ikke at denne verden er helvede, ingen ved noget det er kun gæterier...Men vi mennesker vælger jo selv om vi vil tro eller ej og det skal man respektere.


  • #73   21. nov 2008 Kent K Tro er ikke grunden til krig, uvidende mennesker er grunden til krig.

  • #74   21. nov 2008 det er da som regel et eller andet med religion der sætter fut i det.

  • #75   21. nov 2008 Ja men er det ikke fordi folk fortolker religionen forskelligt...En mand der gerne vil bekrige andre fordi de enten har svinet hans gud til eller ikke tror på det samme som ham, er det så hans uvidenhed/mangel på begavelse der gør at han vil i krig, eller er det hans gud der fortæller ham at han skal gå i krig?

  • #76   21. nov 2008 Nu skal vi også lige huske på, at det er mænd der går i krig og mænd har et krigerisk indstinkt (det ligger så dybt i deres gener), du ser ikke nogen kvinder gå i krig pga forskellige meninger, selv om de kan være lige så fanatiske...Hvad siger det så dig? smiley

  • #77   21. nov 2008 Der er desværre ingen tvivl/diskussion om at relligion er indblandet i rigtig mange af de krige vi ser.

    Men at sige at religion som begreb er skyld i krigene, er som at sige at en kniv er skyld i de mange mord.

    Det må altid være den måde et objekt udnyttes på der bærer skylden. Menneskeskabte ideologier har kostet flere menneskeliv end de teistiske krige. Men derfor afholder mennesker sig da ikke fra at tænke nye tanker omkring politik m.m



  • #78   21. nov 2008 nej nej . jeg mente jo heller ikke at alle krige er startet med religon. men det er altid blandet ind i det synes jeg. kun min egen mening jo smiley

  • #79   21. nov 2008 Kent det har du ret i...At oftest er det blandet ind i...Men hvordan skulle de mindre begavede ellers få en grund til at gå i krig og få styret deres lyster og ego...Smiler

    Og selvfølgelig har du din mening og den er lige så velkommen som alle andres smiley


  • #80   21. nov 2008 fregne. ja det er jo det.. men så burde jeg have været i krig hva angår begavelse smiley

  • #81   21. nov 2008 Kent Ja men at du så ikke er gået i krig, kan jo tyde på at du er mere begavet...Griner

  • #82   21. nov 2008 nej jeg blev bare kasseret. he he . men godt nok. for min bror var i bosnien og det tror jeg han har fortrudt . for han har det stadig lidt dårlig efter dengang

  • #83   29. aug 2010 Wow så der gang i den igen!.

    Af nysgerighed Je H.
    Hvor mange gange om året er det egentlig i ringer på dørklokker?.


Kommentér på:
Tror i på gud?

Annonce