{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.391 visninger | Oprettet:

I I Danmark er vi hjernevaskede - Psykiske sygdomme ekstistere ikke! {{forumTopicSubject}}

I Danmark er vi hjernevaskede - Psykiske sygdomme ekstistere ikke!

www.GVENEWS.dk
___________________
Hvad tænker i om indholdet på ovenstående side??

Bl.andet at vi i DK dagligt hjernevaskes gennem skoler og medier.

At Psykiske sygdomme er selvopfundet af medicinal industrien, for at tjene penge?

Dokumenterede koncentrationslejre i dagens Danmark.

Illuminati?


Regeringen vil udrydde 80% af befolkningen.

Og meget mere.
__
Det er faktisk rimelig interessant læsning, men det er lidt loco.
Dette mener han er fordi at vi allerede ER hjernevaskede og vi ikke er i stand til at forholde os til det.

Let the game begin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I I Danmark er vi hjernevaskede - Psykiske sygdomme ekstistere ikke!
  • #1   22. mar 2013 "At Psykiske sygdomme er selvopfundet af medicinal industrien"

    det er sikkert en del af de "sygedomme" der er psykiske der bare er noget vås for at hive penge ind, som eks. lykkepillen, men at sige psykiske sygedomme er opfundet skal man vidst være godt idiot for at tro på.


  • #2   22. mar 2013 Provokerende emne, hvor folk bliver slagtet (af dem som er syge), fordi man ikke har forstand på det.

    Men jeg mener at stress/depression er selvforskyldt, fordi man ikke har nosser nok til at sige fra. Selv ændre på sin situation, gøre noget ved sine problemer. Det er alt for let at give op og sige. "Jeg har en depression".

    Jeg hader folk der sidder og tuder over dit og dat, men ikke forsøger at ændre på sine problemer. Visse ting kan man ikke umiddelbart ændre, men så kan man leve med det. Jeg selv er pisse træt af, at jeg har spildt min ungdom på fest og ballade, hvilket har resulteret i , at jeg ikke fik den uddannelse, som jeg gerne ville og nu er det for sent, da jeg ikke har råd til at gå på SU igen, men sidder jeg og tuder over det? Nej! Jeg lever med det og jeg er tilfreds med det job og den løn jeg får - NETOP, fordi jeg ikke bare sætter mig ned og tuder, men forsøger at finde en løsning på problemet.

    Jeg har været gennem mere negativt i mit liv, end mange kommer til, men alligevel er jeg en glad og tilfreds mand, trods nogle ualmindelige dumme valg som ung fyr.

    Jeg er i øvrigt mod lykkepiller, men fortaler for psykologhjælp og diverse friluftsaktiviteter.


  • #3   22. mar 2013 Cantona

    selvfølgelig er stress/depression "selvforskyldt" men derfor er det jo ikke sikkert man kan gøre noget ved det?


  • Rune  L
    Rune L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 116
    #4   22. mar 2013 der er ingen kilde lister og det er rimeligt fairout er det ikke

  • #5   22. mar 2013 rasmus c

    Hvorfor stiller du spørgsmål ved det?

    Selvfølgelig er der altid en løsning og det er helt sikkert ikke piller eller terapi, der skal bruges som første udvej.

    Er du stresset på jobbet, så har du en tillidsrepræsentant eller en personalechef. Og den tager du en snak med og finder en løsning, som kan afstresse dig. Og finder du ikke en løsning, så er det din egen skyld, for så har du ikke sagt STOP. Og så er det at det kan udvikle sig til en depression.

    Du er 100% herre over stress og depression, for du er selv nødt til at sige stop og finde en udvej.

    Jeg har mistet en bror, som følger af et narkomisbrug, har en mor der er tørlagt alkoholiker, en far der skred for 25 år siden, da han havde givet mig en cykel og siden har jeg ikke set eller hørt fra ham. Fået elendige karakterer i skolen, drukket og røget halvdelen af min ungdom væk. Flyttet noget der ligner 25 gange. osv osv..

    Jeg er et glimrende eksempel på, at kunne være havnet, hvor som helst i den negative retning, men det er kun min egen fortjeneste, at jeg er hvor jeg er i dag. Jeg har en uddannelse, som butiksassistent (ikke en jeg bruger), har ingen problemer med alkohol eller stoffer eller lider af nogen former for psykiske lidelser. Jeg bor godt og har et velbetalt job, egen bil og sund økonomi. Alt sammen fordi jeg selv har gjort en indsats for ikke at blive en del af et voksende problem i det danske samfund.

    Jeg forventer ingen klapsalver eller forståelse for, hvor jeg står i dag, men pointen er: Hvor der er vilje, er der sejr!

    At jeg så ikke er helt enig i at vi er hjernevasket er så en anden sag, men vi kan altid selv gøre noget på den ene eller anden måde.


  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #6   22. mar 2013 Jeg synes du skulle prøve at færdiggøre din 9. klasse.

  • #7   22. mar 2013 Siger manden, som kun skriver, for at spille kæphøj?


  • Ano n
    Ano n Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 238
    #8   22. mar 2013 Det kommer jo an på, hvordan man vælger at definere "hjernevask", for selvfølgelig bliver vi udsat for en lille smule hjernevask hver dag igennem medierne, men et sundt menneske lærer at holde sig kritisk overfor det.

  • #9   22. mar 2013 Spunk..

    Ved godt det måske lyder ret firkantet, men mener stadig at, depression kommer af stress og stress kommer af, at man ikke kan sige fra. Dvs man ér altså et eller andet sted selv herre over, hvordan man psykisk har det. Jo der er mange faktorer der spiller ind, såsom mobning, psy/fysisk vold osv osv. Men meget kan man gøre, ved at tage tingene i opløbet.


  • Mette h
    Mette h Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 26
    #10   22. mar 2013 Nu vil jeg så sige at jeg har arbejdet med en del psykisk syge.. Og vil sgu mene det ikke er alting der giver mening i hvorfor mennesker bliver som de gør. Jo vidst, kan man have sine teorier. Nogle ting kan behandles, og det tager rigtig lang tid, men hvor der er vilje er der vej. Men hvis de er "hjernevasket" og det er ren "skuespil" har de godt nok snydt mig, og dem selv.

  • Mette h
    Mette h Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 26
    #11   22. mar 2013 Depressioner kan komme af der er mangel på Serotonin i hjernen. Ikke altid selvforskyldt.. men hvis man havde den præcise årsag, havde man nok også behandlet det bedre og hurtigere. smiley

  • #12   22. mar 2013 Med stress mener jeg, at der er udefra og indefra kommende påvirkninger, det kan være høje forventninger til f.eks skolen, udseendet, sport u name it. Nogle kan bare ikke sige fra eller kender sin egen grænse. Og det stresser dig og bliver du ved med at blive stresset, så ryger du ned i kulkælderen, hvor det er svært at komme op igen. Og dér er det så at jeg mener, at man får en depression, netop fordi man ikke kan se nogen udveje. Og alt sammen kunne være stoppet, hvis man havde stoppet op og sagt STOP!

    At Dr. House så påstår det er noget kemisk, det kan jeg ikke tage seriøst, for det lyder jo som om, man man mister et stof i hjernen, som gør at man udvikler en depression. Det kan måske godt være det er sådan, men det lyder sgu langt ude.


  • #13   22. mar 2013 Så havde han alligevel ret, men hader når folk bare braldre op med " det er sgu da for dumt mann og du ved ikke en skiii" det er kemisk og bla bla..

    I stedet for at være idiot, så kom med en forklaring, så man kan forstå det. Men ok, det er jo Baboom, så man kan vel ikke forvente en seriøs debat.


  • #14   22. mar 2013 Cantona: Hvorfra har du at depression kommer af at man er stresset? Det behøver det SLET ikke?
    Når man har en depression, er man ligesom i en situation hvor man ikke føler der er en løsning på noget som helst, og så siger man jo ikke bare "så, nu gør jeg det bare". Det er skide svært at sætte sig ind i hvis man ikke har prøvet det, og må indrømme, at jeg godt kan blive en smule irriteret over når folk spiller "kloge" om sådan noget ...


  • #15   22. mar 2013 Det var præcist også det jeg forventede at folk med depressioner ville sige. "du har aldrig haft en, så du kan ikke udtale dig om det" Nej det kan jeg måske ikke, og er også ovenud lykkelig for at jeg ikke har været der. Men MIN teori er at man selv kan forhindre det. Og hvorfor kan jeg sige det? Jo fordi jeg har oplevet flere, som har været gennem de ting jeg har, men endt med en depression, fordi de ikke havde viljen til at kæmpe og se løsninger på deres problemer, DERFOR kan jeg udtale mig om det, da jeg mener det er noget der hænger sammen. Ja der er sikkert også noget kemisk og andre sager der spiller ind, men sådan er det med alting. Og tager man fat om nogle af problemerne selv, så ender tingene måske ikke så slemt alligevel.

    Men ikke en eneste er kommet med noget brugbart, kun at jeg er dum og uvidende.

    Dr. House..

    Du kan ikke se, hvorfor du skulle forklare mig det? Du siger jeg ikke har forstand på det, men så må du jo forklare mig det. Jeg starter ikke en diskussion, men kommer med MIN holdning til, hvad JEG mener depression skyldes. At du er uenig er skam også fair, men så deltag i debatten på en fornuftig måde, fremfor at kalde mig dum og uvidende smiley


  • #16   22. mar 2013 Cartona du har faktisk et Stof i din hjerne som gør at du er glad, osv nogen mennesker har mindre af det og får det derfor svært og også kan blive afhængig af stoffer, alkohol osv videre. For at kan de få hjerne til at udgi stoffet.

    Og jeg synes ikke man kan sige en depression eller stress er selvforskyldt. For så siger du at voldtægst offer, volds ramte osv personer selv er skyld i det. Det sp langt ude, man skal Self gøre noget ved det men det jo ikke altid det nemt at komme op igen


  • #17   22. mar 2013 Sorry det blev lidt rodet

  • #18   22. mar 2013 Jeg har sagt at jeg ikke var klar over at der også var kemiske ting der spillede ind, men når folk ikke kommer med noget brugbart materiale, så udtaler jeg mig udfra egne erfaringer og holdninger. Og har også sagt at der er visse ting, som også spiller ind i en depression, MEN at man kan gøre noget selv for at undgå det. Jeg har aldrig sagt noget om voldsramte personer selv er skyld i det smiley

  • #19   22. mar 2013 Dr house. Slap da lige af man, som om man ikke kan lave en smutter og gav dig endda ret i det med stoffet i hjernen. Men fuck det,

    Cartona: fortæller os bare der er et stof i hjernen.


  • #20   22. mar 2013 Dr. House.

    Ved ikke hvilke fakta du snakker om, men det burde du måske forklare mig. Jeg er jo åbenbart helt på sidespor.


  • #21   22. mar 2013 Hvis det er noget kemisk, så må man også kunne påvirke det med noget positivt?

    Adrenalin påvirker du jo ved f.eks Bungy jump, osv
    Endorfiner siges at kunne påvirkes med Chokolade. Nogle spiser sågar chokolade før tatovering, da det skulle være smertenedsættende, men måske en skrøne. Eller faktisk har jeg selv gjort det og kunne mærke forskel, på om jeg havde spist det eller ej, men måske er det bare indbildning.
    Så derfor må man vel også kunne påvirke serotoninen? Ved at lave ting som man finder glæde i? Deraf at jeg er til Psykologer, som kan hjælpe en med at finde frem til problemerne og aktive aktiviteter, som giver en glæde og måske kan få en til at se lysere på tingene.

    Men nej jeg har ikke studeret hjernekemi, men det er farligt at have en mening, som ikke stemmer overens med flertallet, men forsøger på ingen måde at træde folk over tæerne smiley


  • #22   22. mar 2013 Spunk, så det du faktisk siger er at folk med depressioner er i underskud på Serotonin og selvom de laver noget der giver glæde, som kortvarigt giver dem en balance, men efterfølgende kommer i underskud igen?

    Og så er det at lykkepiller kommer ind?


  • #23   22. mar 2013 Dr. House.. Jeg bliver ikke klogere på dine krypterede svar.

    Eller jo.. Jeg forstår, at uanset, hvad jeg mener og hvilke holdninger jeg har, så er de forkerte, i forhold til fakta - korrekt forstået?


  • #24   22. mar 2013 Aha.. Jamen så bliver jeg jo lidt klogere, selvom jeg dog stadig holder fast i min mening eller hvertfald noget af den smiley

    Dr. House.. Det der er det værste jeg længe har hørt. Så i din verden er det altså forbudt at diskutere emner, som der allerede ER fakta på. Dvs at man må ikke have sine egne teorier?

    Hvordan tror du at man kommer frem til ting? Nemlig ved at afprøve teorier og nogle gange findes der flere resultater, selvom man allerede én gang har fundet et svar. Men fair nok, at du har den holdning, men måske er det alligevel ikke mig, der er den uvidende her?


  • #25   22. mar 2013 Men Spunk, hvorfor er det så at Lykkepiller igen og igen kommer op som værende et problem? Er det den kemiske ubalance man leger for meget med, netop med kemiske produkter? Nu skal det ikke lyde som om, at jeg er til alternative behandlinger som sådan, men synes bare at netop lykkepiller, kender man ikke rigtigt bivirkningerne på.

  • Banko Ib
    Banko Ib Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 36
    #26   22. mar 2013 Man kan få stress og blive depri af en taumatisk oplevelse. Så hvor er det selvforskyldte i det ?

    Du kan få stress af alt !!!! Selv af ingenting !!


  • #27   22. mar 2013 Baboom har en seriøs diskussion! O___O

    Jeg er selv af den tro at sindet opbygges efter dets omgivelser.
    Hvis man er vant til at se mor og far slide hårdt i det for at få mad på bordet, så vil de fleste ikke have et problem med at arbejde hårdt hver dag. Hvis man er vant til at få det hele serveret på et sølvfad, så er det klart man går ned med stress og depression når verden giver modstand.

    Det handler vel i bund og grund om indstillingsevne til nye omgivelser og omstændigheder.

    Der er jo heller ikke noget sind der er defineret som 'normalt'. Hvis de fleste i verden var skizofrene, ville skizofreni så være normalt?
    Man må bare leve med vi alle er forskellige.

    Men piller og terapi er heller ikke vejen frem i min optik.


  • #28   22. mar 2013 Ib B.

    Læs hvad jeg tidligere har skrevet omkring Vold - Det indgår i samme kategori som traumatisk oplevelse, hvilket man selvfølgelig ikke selv er herre over smiley

    Dr. House.
    Så du siger at man ikke kan viderestuderer på ting der faktisk er et svar på?
    http://www.b.dk/viden/lykkepiller-aendrer-patienters-personlighed
    Det her er da et glimrende eksempel på, at man har haft nogle teorier, som ikke fungerede, som først antaget.

    Men ok, jeg indrømmer at jeg ikke har studeret hjernens funktion, men blot har stolet blindt på medierne.


  • #29   22. mar 2013 Så bygger man også videre på teorier og praktiske forsøg smiley
    Jamen så får du da linket til den direkte kilde.
    http://archpsyc.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=210469
    og klikker du på fanerne, så kan du også se test osv. Men det er vel også en utroværdig kilde?

    Og jeg sidder skam og læser samtidig med debatten her, men du er jo slet ikke til at hugge eller stikke i, så er det jo et fedt, hvad jeg siger, for du har åbenbart en holdning, som ikke kan diskuteres. Jeg prøver blot på at blive klogere på det og kommer med mine synspunkter, hvilket jeg ikke må.


  • Nalenia
    Nalenia Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Svar: 7
    #30   22. mar 2013 Here we go again.
    Jeg har selv lidt af depression og angst (socialfobi) i rigtig mange år. Prøvet alverdens ting, alverdens psykologer.. Lige lidt hjalp det. Jeg fik udskrevet anti depressiv medicin og efter nogle uger var det som om at det hele forsvandt som dug for solen. Jeg gik fra at være total bange for mennesker, til at ligefrem opsøge dem og endelig leve det liv jeg gerne ville. Man ved ikke helt hvordan anti depressiv virker, men som min læge siger, så er der en ubalance i hjernen og medicinen går ind og regulerer på det. Depression og angst er altså ikke altid selvforskyldt og man kan gå til nok så mange psykologer uden at det hjælper noget, når det faktisk i nogle tilfælde kan være fysisk.


  • #31   22. mar 2013 Jeg overså lige at du skrev: " Derfor jeg skriver at han skal uddanne sig selv, før han begynder at komme med argumenter, på noget han ikke aner noget om."

    Så jeg vil trække mig fra debatten, da jeg ikke uddannet og åbenbart ikke må have nogle holdninger eller teorier, som ikke matcher dine.

    Jeg har forsøgt at deltage i en debat, med MINE synspunkter og kommet med nogle links til det, som du hele tiden siger jeg ikke må - Have teorier og at man ikke kan arbejde videre på disse, da der allerede er fakta. Men eftersom jeg ikke er uddannet, så er det jo fuldstændig irrelevant, hvilke meninger, teorier, synspunkter osv, som jeg har.

    Jeg har dog fået et lille indblik i emnet fra SPUNK, som rent faktisk kom med noget brugbart smiley

    Og beklager, hvis jeg skulle have trådt nogen over fødderne, med mine holdninger og synspunkter.


Kommentér på:
I I Danmark er vi hjernevaskede - Psykiske sygdomme ekstistere ikke!

Annonce