{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

snakker fuldbåren jysk når jeg er fuld ? {{forumTopicSubject}}

ja der er lige noget der undre mig, og så kunne det være spændende at se om der er andre der har oplevet noget ligne, eller har en smart forklaring på det.
Jeg er en ren københavner piger, født og opvokset i kbh og senere flyttet til forstaden, jeg har altid snakket uden dialekt, hvilket f.eks har været sjovt for nogen når de så har fundet ud af at jeg kommer fra kbh oprindeligt.
Jeg arbejdede dog i jylland i 8 måneder, men kunne overhovedet ikke ramme den jyske dialekt, tiltrods megen hjælp fra de lokale i håb om at de kunne præge mig med noget dialekt, men jeg har bare ikke ører for at lærer dialekt, så jeg tog tilbage til sjælland.
Nu kommer det sjove så, når jeg bliver ja hvad skal man sige ja snaldret og har fået lidt for meget af de våde varer, så kommer der nordjysk fra mig på fuld knald, jeg kan seriøs fører en fuldbyrdet samtale med indfødte nordjyder hvor folk udefra ikke aner et klap af hvad vi har snakket om, det sjove i det er jo så at jeg fyrer den op på nordjysk , men så også at jeg pludselig forstår det til fulde.
Jeg kan på ingen måder ramme dialekten når jeg er ædru.
så tænker jeg er der andre der har prøvet noget ligne ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  snakker fuldbåren jysk når jeg er fuld ?
Kommentér på:
snakker fuldbåren jysk når jeg er fuld ?

Annonce