{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kontant hjælp
  • Alice A
    Alice A Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 190
    #1   5. sep 2012 Allerførst tager du til jobcenteret , kan også lave digitalt
    Der udfylder du dit cv og printer en kvittering ud.
    Med kvitteringen går du op til kommunen (evt. bestille en tid)
    Så opfylder du kravet om kontanthjælp.

Men du skal nok regne med at de sender dig ud i job for kontanthjælpen, sådan er det i den vesstegns kommune jeg bor

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #2   5. sep 2012 Ej. Det var dog umenneskeligt, at de ville sende folk ud for at arbejde for deres kontanthjælp. Føj da.

• Alice A
    Alice A Tilmeldt:
    jan 2012

#3   5. sep 2012 Kasper ? Jeg gør ham bare opmærksom på at det gør de sikkert, det synes jeg er helt ok

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

#4   5. sep 2012 Fair nok. Jeg beklager min udtalelse. Fik en forkert opfattelse af den måde du skrev det på.

• Alice A
    Alice A Tilmeldt:
    jan 2012

#5   5. sep 2012 David, vi kan ikke allle være lige gode til at stave

• #6   5. sep 2012 Det er da også det mindste de kan gøre, folk skal ik ha penge for at sidde på deres flade røv

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

#7   5. sep 2012 Det er da også en fallit erklæring uden lige, at ville på kontanthjælp som 18årig.

• #8   6. sep 2012 daniel r

man kan ikke kalde det at være samfunds nasser at gå på kontanthjælp... og slet ikke som 18 årig, det ville være det samme som at kalde en på SU samfunds
    nasser...

• #10   6. sep 2012 Anders C, ja da men det gider jeg altså ikke prøve på at forklare dig, det kommer til at tage aaalt for lang tid, før du forstår det smiley

• #11   7. sep 2012 rasmus c
    Faktisk så tror jeg at det er dig der ikke forstår forskellen

• #12   7. sep 2012 David S .
    Jeg ved godt hvad forskellen er..

daniel r
    du lever vidst i din egen lille verden, det er de færreste folk på kontanthjælp der ikke for lov at arbejde for de penge de for smiley

• #13   7. sep 2012 rasmus c
    Det er vist dig der lever i en drømmeverden

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

#14   7. sep 2012 Rasmus C

Du er jo helt skudt af.

• #15   8. sep 2012 Ja for der er jo ikke noget der hedder aktivering, og kontanthjælp er jo ikke noget man skal melde sig til, men noget man helt automatisk ryger på...

• #16   8. sep 2012 daniel r

jeg har snakket med mange kontanthjælps modtagere, og de fleste af dem var endt der pga. nogle valg de havde taget. som ikke udspillede som de havde regnet med, og de ville bare igang så de rendte og arbejde for kontanthjælp...

det er bare sjovt hvordan alle skal generaliseres, på den måde, men det plejer udvidne og dumme folk jo gerne at gøre...

• #17   8. sep 2012 Daniel,
    de nyeste tal siger at der er 5000 ledige jobs i DK og 165.700 arbejdsløse. jeg har kun matematik på C-niveau, så jeg ER ikke så god til matematik, men kan du hjælpe mig med det regnestykke - når nu der ER jobs til alle?

• #19   8. sep 2012 Anders,
    men det ændrer jo ikke på tallet af arbejdsløse? De to tal er jo slet ikke i proportion! Det er helt ekstremt så langt der er fra det ene, til det andet.

Hvis vi siger 11.000 jobs, så er der stadig 155.000 ledige som ikke kan finde et job?

• #20   8. sep 2012 Kunne jo være nogen mennesker ikke har lyst til at arbejde i udlandet. Nu har jeg min forretning i udlandet, men det er da ikke altid lige sjovt at gå glip af diverse ting fordi man kan se jobbet kræver man bliver i landet og dermed ikke kan deltage i f.eks mormors 70års , niecens konfirmation el.vennernes bryllup. Jeg kan godt forstå folk der vælger det fra.

• #21   8. sep 2012 Daniel,
    så siger vi, just for the sake of argument, at der er 30.000 stillinger. Så er der stadig 135.700 arbejdsløse, som der ikke er stillinger til..

Og det er vel efterhånde alment kendt at det er lettere at få et job, når man har et. Har man først været ledig i 1-2 år, er det næsten umuligt at finde ansættelse. Uanset hvor fleksibel man er.

Og jeg kan godt regne ud af du aldrig rigtig har været arbejdsløs - det læses ret tydeligt ud fra dine indlæg her smiley

• #22   9. sep 2012 Daniel,
    lad nu være med at drage personlige politiske overbevisnger ind i denne debat, når ingen har ytret sig om det.

Tag de der skyklapper af, og se hvad der sker ude i samfundet. Hvad der sker lige ude foran din hoveddør!

Om få måneder ryger rigtig mange mennesker på KH, og det er satme ikke med deres gode vilje. De vil langt hellere have et arbejde og en anstændig indtægt i stedet.

Har man været vant til bare et nogenlunde løn-niveau, og sat sig efter det, er det ret svært at klare sig på KH - især hvis man har børn og familie. Så meget få mennesker er interesserede i at forsørge sig på den måde.

• #23   9. sep 2012 daniel r

du virker godt nok ikke til at være for kvik, med de udtalelser du laver der.. men det behøver man jo heller ikke at være for at arbejde det kan jeg godt se...

• #25   9. sep 2012 Anders,
    hvad så hvis man ikke har råd til A-kasse?

• #27   9. sep 2012 Det er en stor månedlig udgift, den kan være svær at finde.

I lang lang tid tjente jeg slet ikke nok til at betale A-kasse, og da jeg så endelig gjorde, var der varslet lukning af min arbejdsplads, så jeg ville ikke kunne nå at være med længe nok, til at modtage dagpenge. og så er man jo lige vidt, men UDEN de penge.

• #29   9. sep 2012 Jeg endte da også på KH smiley

Men det er bare ikke altid ligetil. Er helt enig i at A-kasse er rigtig fornuftig og at man bør sikre sig, men det er samtidig meget meget dyrt.
    Jeg var helt chokeret over de priser!

• #30   11. sep 2012 Daniel,
    du har aldrig været fattig, hvis du ikke har oplevet hvor umuligt det kan være at hive 450 ud af budgettet.

jeg kunne simpelthen ikke få nok timer på mit arbejde, og de steder hvor jeg tidligere havde haft vikartimer, havde de ikke råd til vikarer.
    Så jeg havde mellem 2000 og 5000 udbetalt. Det rækker altså ikke langt med husleje og mad.. Så nej, A-kasse var der bestemt ikke til.

Og når man er i arbejde, kan man få arbejde. Det ved alle. Har man først været ude af markedet i 1-2 år, er man stort set ubrugelig og ingen ønsker at ansætte en.

uanset hvor meget du himler op, så ændrer det altså ikke på de tørre tal.

Kommentér på:
kontant hjælp

Annonce