{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kontant hjælp?
  • #1   29. jan 2012 Kontanthjælpens størrelse i de første seks måneder

Kontanthjælpen udbetales hver måned, og du skal betale skat af den.
    Under 25 år

hjemmeboende - 3.214 kr. (2012)
    udeboende - 6.660 kr. (2012)
    gravid og er mindst 12 uger henne i graviditeten - 10.335 kr. (2012)
    med egne børn i hjemmet - 13.732 kr. (2012)
    hvis du betaler børnebidrag, får du et tillæg oveni hjælpen, der svarer til normalbidraget (børnebidrag) på 1.228 kr. (2012)

Du kan max få 13.732 kr. (2012), afhængigt af hvor mange børn du betaler børnebidrag til.

Hvis du fx betaler børnebidrag til et barn, vil du være berettiget til 7.888 kr. (Svarende til 6.660 kr. som udeboende under 25 år + 1.228 kr. - normalbidrag for et barn).
    Over 25 år

10.335 kr. (2012)
    med forsørgelsespligt - 13.732 kr. (2012)

Du kan se alle satser for kontanthjælp på på retsinfo.dk.

• #2   29. jan 2012 Det er sgu lige før man burde overveje at blive gravid!

• #3   29. jan 2012 TakeAway * : HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA! smiley

• Shaitan
    Shaitan Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 54
    #4   29. jan 2012 Det er da meget cool, at jo mindre man laver, jo flere penge får man.

Mens vi andre arbejder og skal betale alt selv.

Underlig logik..

• #5   29. jan 2012 nazier burde osse afskaffes. men 13.720 kroner før skat er dælme ik mange penge i min verden ihvertfald.. hvis der virkeligt findes nogen der ik gider arbejde fordi de kan få de håndører så er det sku fordi der er noget galt med den..

• #6   29. jan 2012 dem tror jeg sku ik der er mange af du

• Shaitan
    Shaitan Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 54
    #7   29. jan 2012 Så kommer alle tilskudende, friplads, forhøjede børnepenge osv.

Jeg har en veninde der får alt det der, hun har tre børn og har næsten 25.000 før skat på kontanthjælp, hvis man regner det hele sammen.

Så hun behøver ikke engang et job, hun klarer sig fint ved at lave ingenting.

• #8   29. jan 2012 hvis hun har 3 børn så er 25000 før skat sku heller ik meget og rykke rundt med. mick dit profil billed siger jo alt om dine meninger.

• #9   29. jan 2012 Jeg vil lige sige at man ikke blir millionær af at have børn tvætimod. Men der er en grænse for hvor lidt man kan klare sig for med børn. Og det er ligemeget om man køber billigbller og genbrugstøj eller får tøj.

• #10   29. jan 2012 Og det er ikke sikkert man får friplads. Det er faktisk "kun" enlige der får en masse. Der er nemlig friplads, tillæg og dobb. børnetilskud osv.

• #11   29. jan 2012 det er et billed af hitler. det er det jeg ser

• #12   29. jan 2012 det for børnenes skyld. det vel osse meningen man skal bruge tiden på og finde arbejde ikke?

• #13   29. jan 2012 det får de heller ikke. JEg er arbejdsløs (og sygmeldt) på KH og manden på dagpenge men vi får ikke friplads. De vurdere vores fælles indkomst og derfra får man en procentsats trukket fra. Hos os er det ikke meget vi får

• #14   29. jan 2012 Det er da ikke meget, nej det giver jeg ret i...

Men det er da ihvertfald nok til at leve sådan nogenlunde for. Man SKAL jo ikke have en dyr bolig. Osv.

Det lyder da fedt nok bare at få de penge ind af døren... Og så tage ud og dyrke sport og hygge sig. Uden at skulle arbejde...

Og så klager kvinder over at de vil have ligestilling... Fint! Så vil jeg sgu også have muligheden for at blive bollet gravid! Fordi det er da en guldgruppe uden lige!

• #15   29. jan 2012 Jeg kan godt se at jeg svarede forkert i folkeskolen da læren spurgte "hvad skal du være når du bliver stor"
    Så svarede jeg jo, nogle fede jobs med lange uddannelser...

Jeg skulle bare have svaret "jeg skal være en gravid luder på kontant-hjælp"

• #16   29. jan 2012 sympatisk menneske hva

• #17   29. jan 2012 Vi har oftet snakket om herhjemme hvorfor man skal "straffes" fordi man blir sammen....

• #18   29. jan 2012 så fordi man er arbejdsløs så er man et andenrangs menneske. man må da håbe der snart kommer nedskæringer på din arbejdsplads. du ku ha godt af lige og komme ned på jorden. og hvad bilder du dig ind og blande dig i hva hun og hendes mand har af planer med børn? du ska da bare holde din kæft fjols

• #19   29. jan 2012 Jeg må nu indrømme at jeg kan godt følge mick T lidt...

• #20   29. jan 2012 Nej jeg siger ikke vi er straffet fordi vi er arbejdsløs. Du skulle lige komme ned fra Hitler-talerstolen der!!
    Jeg siger at fordi vi er sammen blir vi "straffet" når man ser på dem der er enlige. Snakker intet om vores "løn" eller noget men snakker om det som folk som er enlige får i hoved og røv!!

• #21   29. jan 2012 Nu stepper jeg så lige ind.

Jeg syntes at det er forkælet overhovedet at bruge ordet straffet, når det handler om at i FÅR lidt færre penge.

Vær dog taknemmelig for at i overhovedet får NOGET i stedet for.

Mere vil have mere.

• #22   29. jan 2012 haha idiot. smut ned i naziborgen

• #23   29. jan 2012 Nu har du jo ingen anelse om hvad der gør jeg er på KH. Altså som jeg skrev så er manden jo også arbejdsløs. Det var fyring der gjorde det. Dvs det var ikke med hans vilje.
    Og det er heller ikke med min gode vilje jeg er sygemeldt men der er ikke noget jeg kan gøre ved det. Sådan er det! Folk har meget travlt med at dømme andre uden at vide HVORFOR de er i den situation de er i.

• #24   29. jan 2012 nej du er vel af den overbevisning at alle arbejdsløse handicappede retarderede bøsser sku steriliseres ligesom der fuhrer på dit profilbilled der

• #25   29. jan 2012 troll du er sgu sej. Hopper ud af denne her Hitler diskussion. Min tid er mere værd og livet vigtigere end jeg skal sidde og have ondt i røven over andre. Ja det er surt enlige får så meget hjælp for det kan være stramt også at være sammenboende. Og måske er straffet forkert sagt men Mick min samvittighed er ren!

• #26   29. jan 2012 hva skete der med dit nazi billed?

• #27   29. jan 2012 Nana O
    - Det er så lige præcis DERFOR at man skal vente med at få børn til at man har styr på økonomien smiley

• #28   29. jan 2012 lad vær med og ryg ned på hans niveau du skylder ik ham en forklaring..

• #29   29. jan 2012 Sarah mor til Mikkel + venter nr 2 .
    - Hvis du er selvstændig og dit job består af at ridde på 12 heste om dagen, fra 7 til 22............. Hvorfor fanden i helvede så få børn!?

Jeg kan slet ikke sætte mig ind i din tankegang...

• #30   29. jan 2012 *Hvorfor fanden i helvede så få børn!? - NÅR du jo VED at du ikke kan ride når du er gravid.

• #31   29. jan 2012 mick T

vil bede dig behersk dit ordsprog...

• #32   29. jan 2012 Det er fordi det kun er mødre/kvinder der brokker sig over kontanthjælp...
    - Jeg syntes også at kvinder er UUUTROLIGT gode til at få det til at lyde som om at det kun er kvinden i et forhold der får et barn. Hvis du forstår.

Helt seriøst og hånden på hjertet.
    Jeg har ALDRIG hørt en mand brokke sig over kontanthjælp.

Om det så er fordi der er et flertal af kvinder, en mand er for stolt, en mand syntes det er pinligt eller hvad det nu er ved jeg så ikke.

• #33   29. jan 2012 Og tag nu forbehold for at jeg ikke mener ALLE kvinder. Men det i stedet betyder MANGE kvinder.

Kommentér på:
kontant hjælp?

Annonce