{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kontant Hjælp
  • #1   1. jan 2012 Ja da, du må og SKAL iøvrigt søge alle de jobs du kan bestride for overhovedet være berettiget til at få nogen form for hjælp... ud over det så er det ved kommunen du skal henvende dig for at få kontanthjælp... dvs du går på www.jobnet.dk og melder dig ledig + opretter et CV (som skal kunne godkendes) og derefter smutter du op på kommunen

  • #2   1. jan 2012 okay jeg har lavet cv, men det jeg mener er istedet for og bruge tid på jobcenteret med og finde jobs, så gøre det hjemme fra og så tag på jobcenteret og melde sig ledig og de jobs man søger skal det være inde på jobnet eller må det være på alle job sider så som jobindex feks.

  • #3   1. jan 2012 du må søge fra alle steder af, jobindex, aviser og ugeblade alle steder hvor du kan finde et job du kan bestride..... bare du kan dokumentere at du søger nogle jobs..... du skal melde dig ledig online på jobnet.dk du har jo et log ind når du har lavet et CV. det hele står derinde, ellers ring til dem imorgen, de har rigeligt at se til sådanne steder, så de har ik tid til at folk kommer rendende hele tiden...

  • allan c
    allan c Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 144
    #4   1. jan 2012 kim S

    slap da lige af, du SKAL sku da ikk søge alt hvad der er at søge bare fordi det lige passer til ens cv..


  • #5   1. jan 2012 okay men har meldt mig ledig har bare fået afvide at jeg skal tag der ud for de skal godkende mit cv før jeg kan komme på kommunen

  • #6   1. jan 2012 Allan C>>> Sagde ik alt hvad der er at søge.. men derimod alt hvad han kan bestride af jobs skal han da søge...... skulle jeg sige til manden han skal side på sin flade røv derhjemme og vente på der falder et job ned i skødet på ham ?????

  • #7   1. jan 2012 Stefan>> Det med at godkende CV´et skulle gerne ske helt automatisk når du har meldt dig ledig på jobnet.dk..... ring til dem imorgen så skal de nok hjælpe dig... men normalt hvis du har udfyldt alle felter under cv´et så bliver det godkendt med det samme og det kan du se ved at der er et grønt flueben ud for hvert felt.

  • allan c
    allan c Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 144
    #8   1. jan 2012 Ja da, du må og SKAL iøvrigt søge alle de jobs du kan bestride for overhovedet

    ja hvis det ikk lige var dig der skrev det der, så ved jeg da ikk lige


  • #9   1. jan 2012 Allan>>>Du SKAL sku os søge alle de job som man kan bestride ellers mister du sku retten til dagpenge/kontant hjælp alt efter hvad man får..... sådan er reglerne nu engang sat op...Man skal gøre en indsats selv for at få fra staten selv om nogen måske tror det modsatte, sagt på en anden måde, du SKAL stå til RÅDIGHED for jobmarkedet, reelt kan jobcentret sætte dig i arbejde med 1 times varsel hvis de har et job til dig og du SKAL sige ja til det.

    Der er STOR forskel på at søge ALLE jobs og så på at søge ALLE jobs man kan BESTRIDE.... men måske du ikke ved hvad ordet BESTRIDE betyder?? smiley


  • allan c
    allan c Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 144
    #10   1. jan 2012 du SKAL søge 2 jobs i ugen , fjols,

  • #11   2. jan 2012 Allan C >>> Du er da jævnt hård i munden kan jeg høre, men det jo os fint når man ikke har det på den øverste etage.....

    Der er INGEN regler om hvor mange jobs man skal søge idag, men man skal derimod søge de jobs som der er og som man kan bestride.. de 2 jobs du ævler om er når man skal til en samtale på jobcentret(eller A-kasse) .og Hvis jobcentret(A-kassen) ikke mener man har søgt nok eller bredt nok i forhold til sine kompetencer kan de fratage en sin kontant hjælp(dagpenge)..

    Man skal idag lave en jobplan til den første samtale man er til og der bliver man oplyst om hvordan reglerne helt nøjagtigt er og planen bliver lagt ud efter hvilke kompetencer/erhvervs erfaring man har....... og den plan SKAL bare overholdes. hvis der er mere du er i tvivl om ALLAN C så henvend dig på et jobcenter eller din A-kasse og spørg dem. For det du "bidrager" med herinde kan INGEN bruge til noget.

    FJOLS


  • #12   2. jan 2012 Jeg skulle slet ikke søge noget de skulle / skal kun godkende cvet og så viedre på kommunen og det var det

  • Brian j
    Brian j Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Svar: 7
    #13   2. jan 2012 allan C
    du SKAL søge 2 jobs i ugen , fjols,



    Der er så lige kommet nye regler hvor netop det der bortfalder (rød regering) FJOLS


Kommentér på:
Kontant Hjælp

Annonce