{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

Veninde gravid {{forumTopicSubject}}

Hej baboom, jeg ville lige skrive herinde for at få nogle gode råd osv..

Jeg har en veninde (15 år) Som er gravid og i 10'ende uge med hendes baby. Hun bor ikke hjemme, men ringede til mig igår for at høre hvad hun skulle gøre. Hendes forældre ved ikke noget, og hun er heller ikke meget for at de skal vide det ligenu. Hun vil dog heller ikke få en abort, men da faren til barnet har en anden tro, føler hun også hun burde få en abort, da det er mod deres tro. Hun sagde jeg ikke måtte sige noget mine forældre omkring det. Her bliver jeg så i tvivl på alle mulige måder.
Skal jeg være den gode veninde, og så ikke sige noget til nogle, og rende rundt med den dårlige tanke omkring babyen? Eller bryde det og fortælle mine forældre det, som evt. kunne tage en snak med hende? Ville jeg have nogle rettigheder, til at sige hvad jeg måske ville gøre hvis det var mig der stod i den situation?
Vil egentlig gerne have nogle seriøse svar omkring dette, da jeg aldrig har stået i sådan en situation med nogle af mine venner/veninder før.
På forhånd tak. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Veninde gravid
  • #1   7. maj 2012 Du skal gøre hvad DU synes er bedst.:)

  • #2   7. maj 2012 Det er bare svært. Jeg har rigtig dårlig samvittighed over ikke at have sagt noget til dem og jeg ville få rigtig dårlig samvittighed hvis jeg sagde det til dem og nok føle mig som en dårlig veninde der bryder et stort løfte? smiley

  • #3   7. maj 2012 stakkels veninde du har.. bruger inge ikke kondomer nu til dags?

  • #4   7. maj 2012 unge mente jeg


  • #5   7. maj 2012 Gør hvad der er bedst for den baby, og det er da ikke at blive født ind i en verden hvor faderen sikkert skrider fordi han's tro er imod det, moderen er 15 og har sikkert ikke råd til at ha det barn. så gør hvad der er bedst for den baby

  • #6   7. maj 2012 "Hun vil dog heller ikke få en abort, men da faren til barnet har en anden tro"
    Så hun vil ikke have en abort fordi faderen er muslim? Det er da det bedste argument for at få en abort


  • #8   7. maj 2012 and M: hehe, ja. Det sådan set rigtig nok.
    Adnan C: Jeg hælder nok også mest til at skulle sige det til mine forældre, jeg er dog bare rigtig bange for hvad hun ville sige til det ? smiley


  • #10   7. maj 2012 ABORT ABORT ABORT!!!

    Hendes læge har tavsheds pligt...

    Hun kan sige at barnet er gået tabt til " den heldige far " så får han ikke ondt i røven


  • #11   7. maj 2012 jeg synes helt seriøst at du skal fortælle dine forældre det, i håb om de måske kan snakke med din veninde..
    når man er 15 har man ikke realitetsans nok til at få et realitisk billede af det at blive mor.
    din veninde tænker garanteret lige nnu på hvor hyggeligt det må være at trille barnevogn osv, men dette er jo kun en meget meget lille procent del af det at skal tage varer på en lille mennesker, både økonomisk- omsorgsmessigt- bolig messigt skal altså være i orden. og ikke mindst mentalt.

    jeg synes du som veninde skal prøve at få hende til virkelig at gennemtænke sådan en beslutning. og du skal bestemt ikke tale hende efter munden..

    blev selv gravid som 19 årig


  • #12   7. maj 2012 Adnan C: mmmh, det så rigtigt nok.. Det er bare så skide svært. smiley
    Skinke Lynet: Jeg fortalte hende også, at jeg ville få en abort hvis jeg stod i den situation, men da det ikke er mig der står i den situation, kan jeg ikke rigtig bestemme om hun skal gå til lægen og få en abort, og jeg vil heller ikke tvinge hende til det. Derimod vil jeg gerne give hende en masse gode råd omkring det hele smiley


  • #13   7. maj 2012 skinke lynet:
    Det er rigtigt ja, at lægen har tavshedspligt. Men hvis pigen skal have en abort skal hun have hendes forældres samtykke, da hun er under 18.

    Til trådstarter:
    Ved du hvorfor hun gerne vil fravælge en abort?


  • #14   7. maj 2012 hvis hun vælger at beholde et barn i hendes alder, skal hun også forvente at blive fulgt af kommunen- og hvor fedt er det lige at konstant blive åndet i nakken???


  • #15   7. maj 2012 Skinke lynet - er du inder 18 skal dine forældre give samtykke for en abort.

  • #16   7. maj 2012 Under*

  • #17   7. maj 2012 Julie! . : jeg har ikke som sådan spurgt direkte ind til det. Men hun sagde, at det er et levende væsen, og da hendes mor heller ikke var ret meget ældre end hende selv, føler hun at hun også kan klare presset, og at det er et levende væsen ligesom alle os andre. Jeg fortalte hende, at fordi hendes mor kunne klare det, er det ikke inspektydende med at hun også kan. smiley

  • #18   7. maj 2012 ts/ som hun selv skriver så er det et lille væsen vi taler om. det er ikke en hund man bare kan sælge hvis man finder ud af at man ikke kan klare det- eller bliver træt at mor titlen når man på 12 dagen har fået sammenlagt 15 timers søvn osv

  • #19   7. maj 2012 Et eller andet sted ville det heller ikke undre mig...

    Syntes bare at have fået det afvide at lægen ikke måtte sige det lige meget hvad...


    Men jeg fatter ikke hvorfor det er et aktuelt emne for en 16 årig?? Jeg kan ikke engang passe en kaktus uden at den dør...


  • #20   7. maj 2012 15 årig *

  • #21   7. maj 2012 Hvis det var mig, ville jeg nok fortælle mine forældre det, udelukkende at det netop ér et levende væsen, ergo det er ikke bare en hund, man kan skille sig af med igen. Barnet vil blive hendes ansvar og i en alder af 15 år, vil det jo blive helt forfærdeligt for hende. Det kræver så mange ting at havde sådan et lille barn, som en 15 årig på ingen måde er parat til at takle. Samt hendes liv som ung er smadret. Ingen fester og hendes uddannelse vil blive udskudt meget.


  • #22   7. maj 2012 Skinke lynet:
    Det må lægen i teorien heller ikke, selvfølgelig med mindre de 12 uger er overskredet.
    Hvis en 16 årig gerne vil have en abort, så skal hun da få det - lægen vil bare gerne lige se forældrenes samtykke først smiley


  • #23   7. maj 2012 Ja, når det endelig skal sker, så får forældrene besked, men ellers ikke.

  • #24   7. maj 2012 enten har hun et rigtigt dårligt forhold til sine forældre ellers stoler hun ikk på dem... sådan noget kommer man til de gamle med... jeg ville hvis jeg var dig sige til din veninde at hun skulle sige det til hendes forældre...

  • #25   7. maj 2012 xalo

    er ikke sikker på hvad du mener?

    men at få en abort er vel også at tage ansvar? smiley


  • #26   7. maj 2012 man kan ikke tage ansvar for et barn når man selv er et barn

  • #27   7. maj 2012 Hehehe

    Sjovt det ALTID er vennen eller veninden smiley


  • qu z
    qu z Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 176
    #28   7. maj 2012 TÆNK på barnet!

  • #29   7. maj 2012 Xalo K:

    Smuk sagt og helt rigtigt i min optik.

    Jeg begynder at får lærlinge løn om lidt over et år...
    Jeg gider ikke betale til en 16-17 år tøs, der ikke kan finde ud af at få sig en abort eller samle benene, og hendes yngel.

    Chancen for at den unge bliver lige som mor og mormor er MEGET stor, og man avler sgu da heller ikke på dyr som er sindsyge?!?!


  • #30   7. maj 2012 abort er da ikke at stikke halen mellem benene

    de fleste under 18 der får barn får dem fjernet og skal kæmpe en kamp for at se dem så min mening få abort for du vil fortryde andet


  • #31   7. maj 2012 Man burde bare opfinde en pille der gjorde kvinder ufrugtbare i 3år, og mænd det samme.. så fik de stoppet den i halsen som 15årig, og så kan de sgu lære det

  • #32   7. maj 2012 Mirakelkur-kongen !
    det er måske lige voldsomt nok, men bare fjern børnechecken, offentligt betalt fødsler og halver kontanthjælpen og fjern helt muligheden for at få forhøjet kontanthjælp som enlig mor.

    Så kunne det være at kællingerne kunne tænke sig om før at de skider et barn ud for at de har mulighed for at forsørge det


  • #33   7. maj 2012 Nogen kan ikke psykisk klare en abort (mig selv incl.) så det ville være det dummeste at presse hende til.. Kan du ikke få lov at fortælle hendes mor det og så bede moderen om ikke at være hård ved hende?

  • #34   7. maj 2012 Hun er sku da klog smiley Hun fandt helt selv ud af hvad den også kunne bruges til..

  • #35   7. maj 2012 sig til hende at hun skal tænke på hvad der er bedst for hende og barnet på samme tid.. det er klart en abort set fra min syns vinkel. men hvad ved jeg ?


    en af mine veninder fik en abort som 16 årig uden at hendes forældre fandt ud af det... (jeg mente dog at hun burde have fortalt dem det)


  • #36   8. maj 2012 Der skal nogle voksne myndige personer ind over emnet.
    En 15 årig er simpelthen ikke i stand til at træffe en sådan beslutning.

    Føj for satan !


  • #37   8. maj 2012 Xalo K:
    Hvem siger de ikke benyttede sig af beskyttelse? Der er altid(!) en risiko ved at have sex, og så er det ligegyldigt hvilken prævention man bruger. Det kan være kondomet sprang, p-pillerne kiksede. Der er mange muligheder..


Kommentér på:
Veninde gravid

Annonce