{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.877 visninger | Oprettet:

Hvad gør en god veninde? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg står lige nu i en situation jeg aldrig har stået i før.

Min bedsteveninde på 28, har været gift med hendes mand på 29, i 6 år. Og det er ikke mindre end 3 dage siden at de fik deres første barn sammen.
Min veninde er utrolig glad for hendes mand, og har gennem tiden givet ham mange chancer.
Han har dog dummet sig, og fik nogle år tilbage en datter med en anden kvinde. Min veninde flyttede fra ham, stadigvæk gift, og gav ham derefter en chance, for at vise han vil hende og ikke andre.

Det har han vist, og nu har de fået sig en lille dreng sammen.
Desværre ændrede han meget adfær over for min veninde -og ikke mindst mig- da han fik af vide at min veninde var gravid. Han var aldrig hjemme, svarede aldrig på sms'er, og ofte kunne han finde på at komme hjem pivfuld.
Det har taget lidt hårdt på min veninde, som har snakket med ham, og han har lovet at det ikke ville gentage sig.

I dag, ringede hun til mig, og fortalte hendes mand så lige var kørt, og var af en underlig grund hammer knotten og vred, og at jeg blev nød til at komme.
Her viser hun mig så et brev, skrevet fra den kvinde han tidl. har fået barn med, der promte skriver, 'tak for sidst' - 'jeg elsker dig endnu.' - 'du burde tage mig i stedet for den kvinde du har dig nu' og et lille grin fik jeg mig, da hun havde skrevet i brevet 'der kommer en flamme i mig, og jeg bliver helt tændt hvergang jeg ser dine facebook billeder'

Min veninde er rigtig ked af det, og vildt chokeret -en smule bange og skræmt og aner ikke hvad hun skal gøre.
Jeg vil så gerne hjælpe og fortælle hende at alt sammen nok skal gå. Har bare aldrig nogensinde stået sådan et sted her før, og jeg aner ikke hvad jeg skal sige eller gøre. smiley


Hendes mand er endnu ikke kommet hjem, og det sidste min veninde sagde var; "Jeg er ret sikker på, at han er kørt ud til hende.. jeg kan ikke holde det ud. Vi har et nyfødt barn sammen og så gør han sådan noget?"

Er der en sjæl herinde, der har stået i sådan en situation før, som måske kan guide lidt til hvad der ville være bedst at gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør en god veninde?
  • #1   7. jul 2013 jeg synes svaret er simpelt. Udfra din beskrivelse har han tydeligvis kontakt til hende der er roden til alt ondt, selvom det har ødelagt rigtigt meget.

    Så ud med ham og giv barnet en ordenlig opdragelse uden en far der er ligeglad.
    Mange fyre kan sagtens finde sig i at være papfar, så bare ud og find en af dem!


  • Christian P
    Christian P Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 36 Svar: 158
    #3   7. jul 2013 Jonas skriver det som jeg selv ville ha skrevet det..
    Der er ingen og jeg siger INGEN grund til at fortælle hende det nok skal gå og bla bla bla...
    Nej få ham smidt på porten og lad ham betale børnepenge de næste 18 år.. Og lad din veninde komme videre, hjælp hende indtil hun lige er ovre det værste fødsel og tag hende så med ud og opleve verden igen.. smiley
    Sådan et fjols skal hun ikke bruge mere tid på..



  • #4   7. jul 2013 Vi har netop lige aftalt at jeg sover hos hende i nat, hun regner ikke med at han kommer hjem før en gang tidligt henad morgenen. Så er vi ligesom 2 om babyen, og nu hvor hun har det så hårdt, ville det være rart med en god veninde til at være der for hende... smiley

  • Christian P
    Christian P Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 36 Svar: 158
    #5   7. jul 2013 Så er I også 2 til at pakke hans lort og stille det ude på gaden... smiley
    God nat til jer og held til din veninde... smiley


  • #6   7. jul 2013 Det er nemlig rigtigt, hvis det når så langt ! smiley

    Jo tak , det får vi nok brug for begge to. smiley Og i lige måde !


  • #7   7. jul 2013 sammen med anmeldelsen af din nabo tidligere er du nærmest en helgen smiley

  • #8   7. jul 2013 iiiiiiiiih ja - hvis jeg kunne redde verdens mennesker og dyr havde jeg helt bestemt gjort det, Trinity !!! smiley

  • #9   7. jul 2013 Du starter da temmeligt godt ud synes jeg. smiley keep going!

  • #10   7. jul 2013 Okay.

    1. Han knepper ved siden af og får oveni købet et barn med en anden.

    2. Han får en chance for at vise han har ændret sig, hvilket han ikke har.

    3. Han er fuld på forkerte tidspunkter.

    Få ham smidt ud. Om ikke andet så for det nyfødte barns skyld.


  • #11   7. jul 2013 Jeg skal gøre et forsøg, Trinity!

    Henrik B: Min veninde sidder og læser med, og kunne ikke lade være med at smile over din kommentar - TAK fordi du får hende til at smile. smiley

    Hun vil gerne afvente og se, om han kommer hjem. Og når han kommer hjem, vil hun have afklaret helt 100 om de breve er nogle gamle breve eller nogle nye. Hvis det er nye, får han møgfaldet og så ved han godt hvor døren er. smiley


  • #12   7. jul 2013 Så lidt smiley Det er jo bare sandheden.

    Men ja, det er selvfølgelig en svær situation og i må se tiden an.


  • E h
    E h Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 73
    #13   7. jul 2013 Han har sgu gået de chancer han skulle.. det lyder hårdt, men han burde få sparket. Samt med en veninde som dig så går det ikke galt.. Jeg ville ønske min kone have givet mig en chance inden hun skred.. Din veninde skal ikke have det dårligt på grund af en anden.. hun elsker ham, men tag et skridt tilbage og kig på situationen. Hun finder nok ud af han ikke er tårene værd.. håber sgu på det bedste for hende.. men tillykke med den lille..

    Mvh..


  • Christian P
    Christian P Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 36 Svar: 158
    #14   7. jul 2013 Tak, men hvorfor spilde tiden på alt det der..?
    Hvis der står i brevet 'tak for sidst' - 'jeg elsker dig endnu.' - 'du burde tage mig i stedet for den kvinde du har dig nu' 'der kommer en flamme i mig, og jeg bliver helt tændt hvergang jeg ser dine facebook billeder'..
    Så er det jo ikke helt gammelt og er han bare smuttet nu ligger han helt 100 med hende (undskyld jeg siger det), så kommer han hjem senere/imorgen måske fuld og siger han bare har været i byen..!
    Ja flot mester på en søndag og du har et bette barn og en kone der har brug for dig..
    Nej at snakke med ham er spild af tid, energi og vil kun føre en masse mere lort med sig.. Så bare afsted med ham og hans lort, også videre med din venindes liv og ikke mindst bette mand..
    Det bliver kun værre og ender alligevel med han skal flytte, så kom videre Søde..


  • #15   7. jul 2013 Det er aldrig enkelt men det er simpelt. Din veninde skal væk fra ham og så opdrage barnet selv. Ved det kan være svært at være alene mor men det kommer hende til gode i sidste ende. Hun skal væk og det skal være nu! Det der holder hun ikke til og det vil heller ikke gavne barnet i længden.

  • #16   8. jul 2013 Lad hende allerede nu være den mor som barnet har brug for - vilje stærk og et godt eksempel. Han og hans ting skal på porten omgående, ikke noget med at finde ud af om brevet er gammelt eller nyt, det er irrelevant, han har gemt det og der ved er det tydeligt at det er noget som betyder noget!
    Så overbevis din veninde om at det at smide ham på porten ikke kun kommer hende og barnet til gode nu, men også senere hen. Hun viser at hun er stærk og ikke finder sig i at folk pisser hende op og ned af ryggen, det er en egenskab hun så lærer videre til barnet. Lader hun ham blive, jamen, så lærer barnet at det er okay at ens tillid bliver misbrugt på det groveste - det har mor jo selv vist, måske ikke fortalt, men handling er stærkere end ord.


  • #17   8. jul 2013 Puha føj og alle mulige andre grimme ord.. Jeg er helt enig med de andre her om at han skal ud!
    Hvis han virkelig ville sin lille familie, burde han ha brugt tiden på at vise det istedet for at drikke, og være ude til klokken lort. Din veninde fortjener meget bedre!!

    Og en ting der er vigtig og huske i det her, er at barnet vil hellere have to forældre, der er lykkelige hver for sig, end ulykkelige sammen!

    Ud med ham. Gudskelov hun har en trofast veninde som dig, til at hjælpe hende igennem de svære tider!!
    Held og lykke smiley


  • #18   8. jul 2013 Det barn han har fået med en anden kvinde vil han altid skulle være en far for for det første. Det er kedelige omstændigheder han har fået det under dog.

    Hvis han forsætter med at opsøge moren til det barn, så er der ikke så meget at sige til det - Da han er barnets far.
    Men hvis han samtidigt dypper snablen i moren, og ikke kan finde ud af at opfører sig som en voksen, ja så er det et problem.

    Og endda et problem som din veninde naturligvis ikke skal finde sig i. Lige nu bør hendes første prioritet være den nyfødte. Så må hun håbe at hun har en god familie og gode venner til at hjælpe sig igennem den næste tid, for det bliver hårdt hvis hun skal til og være enlig mor.

    Den status bør hun helt sikkert vælge hvis han knalder udenom.. Igen. For så er han ikke voksen nok til at løfte det ansvar han selv har været med til at skabe - to gange nu vel at mærke.

    Kedelig historie - Held og lykke til din veninde.


  • #21   8. jul 2013 Lubas - jeg lytter og støtter også så meget jeg nu kan. Jeg har på ingen måder tænkt mig at blande mig i detaljer, i deres forhold. Nu har vi kendt hinanden lige siden jeg blev født, og vi laver alverdens ting sammen, så vil hellere end gerne være der for hende og bakke hende op.

    Min veninde, afleverede hendes lille barn, til hendes forældre her til morges, og kørte ud til den kvinde, hendes mand også har barn med - og rigtigt nok, var han der og havde overnattet hos hende natten over - også selvom at hans andet barn, var på ferie med hendes mormor og morfar.

    Så han fik 10 minutter til at komme hjem og pakke sine ting og forlade huset. Så jeg er ret sikker på, at det er ved at være færdig og done mellem de 2.

    Hun skriver også, at når han har hentet sine ting osv. vil hun utrolig gerne have jeg kommer forbi, og bare er der, så det har jeg tænkt mig at gøre.


  • E h
    E h Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 73
    #23   8. jul 2013 Så trist situation.. Jeg siger det igen hun er heldig hun har dig Rikke.. Jeg er glad for hun tog det valg.. Er helt sikker på det er det bedste for hende og barnet..

  • #24   8. jul 2013 er din veninde lækker

  • #25   8. jul 2013 Ja, hun er faktisk en rigtig pæn pige, D vildt.


  • #26   8. jul 2013 Magen til svin der opfører sig sådan efter de har fået en lille dreng sammen. Puhaa smiley

  • #27   8. jul 2013 Lyder som en der hedder brian

  • #29   14. jul 2013 Lillelund

    Ja jeg tænker os det må da være sagen total uvedkommen om pigen er pæn eller ej....



Kommentér på:
Hvad gør en god veninde?

Annonce