{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må man kører stor motorcykel om 20 årig?
  • #2   30. apr 2012 Okay, tak smiley

• #5   30. apr 2012 Hvis du er 18 år, kan du tage kørekort til lille motorcykel. Du får automatisk ret til at køre stor motorcykel efter 2 år (når du er 20). Du skal IKKE op til ny teori- eller køreprøve.

• #7   30. apr 2012 alle burde kun køre lille bike de første 2 år uanset alder

• #8   30. apr 2012 hvis du tager det som 18 årig køre kort til cykel så ja så må du have stor cykel som 20 årig ja !

• #9   30. apr 2012 Elsker når en masse folk bare snakker uden at have forstand på det smiley

• #10   1. maj 2012 Dansk Kørelærer-Union hjemme side smiley

TROR MÅSKE DET VED HVAD DE SNAKKER OM smiley

Generelt om kørekort :

Kørekortkategorier
    Du har kun ret til at køre den type køretøj, som du har taget kørekort til. Motorkøretøjerne opdeles i kategorier og køretøjstyper, der har hvert sit bogstav. Det er det bogstav, der kommer til at stå på kørekortet, og som viser, hvilke køretøjer du må føre. Du kan få kørekort til følgende kategorier:

Motorcykel - kategori A
    Motorcykler opdeles i "lille" og "stor". En lille motorcykel må højst have en motoreffekt på 25 kW. Samtidig må tallet, der fremkommer ved at dividere motorcyklens motoreffekt med dens egenvægt inklusive vand, olie og brændstof højst være 0,16 (kW/kg).
    Har du fået dit motorcykelkørekort den 1. juli 1996 eller derefter, giver det ret til at køre motorcykel både med og uden sidevogn.
    Alderskravet er 18 år for at få udstedt et kørekort til lille motorcykel (forklaring på lille og stor motorcykel se afsnit om kørekortkategorier).<b> Efter 2 år opnås uden videre ret til også at føre store motorcykler</b> . Personer, der er fyldt 21 år kan efter aflæggelse af en praktisk køreprøve få udstedt kørekort til stor motorcykel uden, at kravet om 2 års erfaring i kørsel på lille motorcykel er opfyldt.

• #11   1. maj 2012 du kan først få til stor mc når man er 21 år

• #12   1. maj 2012 Jimmie - hvis du ikke ved en skid om det, så lad være med at skrive!. Som mange af de andre siger, hvis du tager det når du er 18år får du automatisk det store efter 2år. Og det vil sige når du er 20. smiley

• #13   1. maj 2012 Mathias L - haha drop nu bare dit lort, når du ikke ved en skid om det du snakker om.!

• #14   1. maj 2012 i kunne også bare læse hvad jeg skrev !

• #15   1. maj 2012 jeg havde da også stort kørekort da jeg var 20.

og det My little Pwny ! skriver som det første er korrekt, hvis du tror noget andet taget du fejl. Længere er den ikke

• #16   2. maj 2012 haha hvor fedt og skrive at det er logik for perlehøns, når man ikk selv aner hva man snakker om. .....

Føler man sig så ikke lidt dum.

Jeg havde også selv stort kørekort da jeg blev 20 fordi jeg tog det som 18.årig. Derfor 2 år efter bliver det automatisk stort.

Kommentér på:
Må man kører stor motorcykel om 20 årig?

Annonce