{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Nogle få ord om ACTA og "pirateri"... {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Jeg har lige læst artikler og fulgt lidt med i tv-avisen om demonstrationen mod ACTA indførelsen, som skal indskrænke friheden på internettet.

Det eneste jeg virkelig undrer mig over, at voksne mennesker, i 21 århundre, ikke kan komme til enighed om noget - ingen kompromier - Alle vil have DET HELE for sig selv. Det er jo til at forstå, at det er en helt utopsik tanke. Det er selvfølgelig vigtigt, at både pirater (ja, de fleste af os), og pladeselskaber og lign. får noget ud af det.

Ex. man kan downloade frit-tilgængelige torrents, med ophavsretsbeskyttede filer.

Er det ikke muligt at lave en lovlig fildelingsside, som filtrerer filer i forhold til størrelse og kvalitet (kbps, filtype, osv)? Hvis den side bliver fuld lovlig, og man kan dele ALT man vil, men at netsiden KUN accepterer mp3-filer ikke bedre end 48 kbps (monofonisk lyd), videofiler med lavere kvalitetsindstillinger, så man ikke kan forstørre skærmen mere end 640X480, så er en del af problemet allerede løst. Det er sgu ikke så sjovt at bruge filer med lavere kvalitet, og dem som har råd til at betale, kommer aligevel til at købe materialer. Dem som ikke har råd - de skal nøjes med downloadede filer, men de skal ikke få frataget tilgangen til medier. Aller skulle være dermed tilfredse. Men det er desværre ikke sådant.

Vi bruger også mange ophavsbeskyttede filer til at samle information, til uddannelse, osv. og den frihed skal vi have, ellers er der heller ingen mening med at have bibliotekerne, vel?

Jeg håber inderligt, at aftalen ikke slår igennem. Jeg synes vi skal dele lidt af det vi har, ligesom alle betaler skat og giver kontanthjælp til de fattige. Dermed bidrager det danske samfund til mindre forskelle mellem rige og fattige, og er et af de bedst fungerende samfund i verden. Sådant mener jeg det også skal gøres med filerne, de skal bare ikke gøres tilgængelige i samme kvalitet som hvis man betaler for dem; ellers køber ingen dem.

Tak for opmærksomhed smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle få ord om ACTA og "pirateri"...
  • #1   25. feb 2012 er helt enig med dig

    eller også syntes jeg at man burde kunne downloade film, for et mindre beløb, ligesom man kan med spil fra de forskellige sider

    (men kan nu bedst lide de ting der er gratis)


  • #2   25. feb 2012 Sådan en side vil ligge øde hen og være spildte penge. Piraterne finder altid en omvej.

    '_' er inde på noget, lav en side med fuld gratis download af ALT i bedste kvalitet, så får kunstnerne penge efter hvor mange downloads deres ting har haft, og siden er betalt af skatten.


  • #3   25. feb 2012 Man stjæler jo i princippet heller ikke noget, tyveri er hvis man tager noget og personen man tager det fra så ikke har det mere.

    Og vi betaler jo licens penge, så jeg kan ikke se problemet i at downloade tv-serier osv. Da man jo i princippet HAR betalt for dem. Hvad er forskellen på om man optager en tv-serie på sin tv-boks harddisk eller om man downloader den fra nettet?


  • #4   25. feb 2012 Kontrol.

  • #5   26. feb 2012 præcis ^
    og tyveri er når man tar noget der koster penge, uden at betale.


  • #6   26. feb 2012 Siden hvornår er det danske samfund et af de bedste fungerene samfund i verdenen? Janteloven hersker her..

    Takeaway - REKLAMER! smiley

    Adrian - Mht. din lille hjemmeside der så ville det ikke gå. Problemet er jo os at man ikke kan monitere hvem og hvad der gør dit og dat. Jeg kan fx. ved hjælp af et smart shield program bo i afrika. selvom jeg henter fra Dk.. en anden ting er at siderne som fx piratebay jo ikke selv hoster noget som helst. Syntes stadig det underligt at der er censur på den side for at være ærlig. Alle danske udbyder har vidst lukket adgang hvilket jo er dybt tilgrin .


Kommentér på:
Nogle få ord om ACTA og "pirateri"...

Annonce