{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor længe står man i RKI?
  • #1   7. okt 2011 Og så står man ikke som dårlig betaler nogen steder? eller bare at man har stået i rki?

  • #2   7. okt 2011 Og du er helt sikker ? smiley synes bare jeg har hørt det først bliver fjernet efter 3 eller 5 år

  • #3   8. okt 2011 virker os bare mærkeligt at hvis man ik bataler sin gæld, så blir man slettet som dårlig bataler efter et hvis antal år?

    men skal ikke gøre mig sikker på det her, mener nu os bare, at man betaler sin gæld ud, så går der et hvis antal år før man er slettet. men ved det ikke med sikkerhed...


  • #4   8. okt 2011 Tvivler jeg på de fjerner jo ikke bare en gæld på en million hvis det er smiley

  • #5   8. okt 2011 Mobiler ! - hm okay, sgu noget mystisk noget.....

    ja okay, forstår jeg nu os godt du gjorde det...


  • #6   8. okt 2011 5 år kan en gældspost stå registreret, så bliver den slettet... Men når de 5 år er gået og hvis du stadig ikke betaler bliver gælden som regel bare solgt videre til et andet inkassofirma som så kan få dig registreret igen...

  • #7   8. okt 2011 arh okay, står os her...

    •Hvor længe skal jeg stå registreret i RKI registret?

    Registreringer står i max. 5 år. Hvis du ikke kan betale, må du altså vente 5 år, hvorefter registreringen bliver slettet. Du skal dog være opmærksom på, at gælden stadig består, selvom registreringen i RKI registret bliver forældet og slettet efter 5 år.


  • #8   8. okt 2011 Men betaler du hvad du skylder bliver du slettet med det samme, det er bare ikke alle firmaer der sørger for at det bliver gjort.. Så det skal man selv lige huske at få gjort når pengene er betalt...

  • #9   8. okt 2011 Okay tak for svar folkens smiley

  • #10   8. okt 2011 Thomas S
    hvad jeg har fået at vide så kan de ikke registrere dig for samme gæld,
    du står der til du har betalt eller til der er gået 5 år så skal du fjernes derfra...


  • #11   8. okt 2011 Google er din ven søg der så finder du svar på alt

  • #12   8. okt 2011 op til 5 år så er det væk.
    ellers når man har betalt hvad man skylder.
    en sag kan som sagt tidliger kan stå der i max 5 år.
    eller hvis de genoptager sagen som jeg ikke har oplevet de har gjordt.


  • Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Svar: 538
    #13   8. okt 2011 SHAREBOOKMARKPRINT
    Se om du er registreret i RKI registret


    Dininfo.dk er en selvbetjeningsservice, som nemt og hurtigt giver dig et overblik over din egen status i RKI registret.

    Gå til dininfo.dk

    Kontakt Os
    Experian A/S
    Kristianiagade 9
    2100 København Ø

    Experian A/S
    Glarmestervej 2
    8600 Silkeborg

    Tlf.: +45 70 10 01 07
    Fax:+45 87 46 56 02


    KundeService
    Personlig betjening:

    Tlf : 70 10 01 07
    Fax: 87 46 56 02

    Åbent mandag - torsdag kl. 08.00-16.30, fredag kl. 08.00-16.00

    Salgsafdeling
    Personlig betjening:

    Tlf : 87 46 58 11
    Fax: 87 46 56 01

    Åbent mandag - torsdag kl. 8.00-16.30, fredag kl. 8.00-16.00

    ForbrugerService - Åbningstider
    Mandag, tirsdag, torsdag og fredag kl. 9.00 til 15.00
    Onsdag kl. 10.00 til 15.00





    FAQ ForbrugerService
    Spørgsmål
    Hvordan bliver jeg slettet?

    Svar
    Ved betaling bliver du slettet straks
    Når du har betalt det fulde skyldige beløb til den, du skylder penge, får Experian en afmelding fra kreditor, og registreringen bliver straks slettet.
    Der gælder dog andre regler for sletning af registreringer, der er foretaget på grundlag af oplysninger fra Statstidende.

    Registreringer står i max. 5 år
    Hvis du ikke kan betale, må du vente 5 år, hvorefter registreringen bliver slettet. Du skal dog være opmærksom på, at gælden stadig består, selvom registreringen i RKI registret bliver forældet og slettet efter 5 år.

    Registreringer på samme gældsforhold kan ikke gentages
    Man kan kun blive registreret igen, hvis der er tale om en anden misligholdt fordring. Man kan altså ikke gentage den samme registrering efter de 5 år.

    og du kan læse mere her, og kikke om du er registreret i RKI
    http://www.experian.dk/kontakt-os/faq-forbrugerservice.html


  • Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Svar: 538
    #14   8. okt 2011 man kan KUN stå for samme gæld een gang

    uanset hvad dem du skylder penge siger, så er lovgivningen glas klar på det område, man kan kun stå for samme gæld en gang, og max i 5 år.


    men selvom du er blevet slettet fordi du har betalt hvad du skylder, så er det ikke sikkert at du kan låne lige så nemt igen, da de har en risikovurderingsliste som nogle lånegivere også søger i, og her kan man indberette hvis du f.eks ikke betaler dine regninger til tiden, men først betaler konsekvent efter 1. rykker.


  • Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Svar: 538
    #15   8. okt 2011 dog er der andre regler med de 5 år for offentlig gæld - såsom SKAT

  • MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

    Emner: 4 Svar: 853
    #16   8. okt 2011 Line B
    Hvis folk ikke betaler det de skylder, så ender de der..


  • #17   8. okt 2011 Line, forstår ikke hvordan man kan være så ignorant?

  • #18   8. okt 2011 Line er heller ikke havnet der heldigvis smiley .. vi diskuterede det bare igår til fest da en kammerat var ved at ryge i pga en tandlæge regning på 500kr... han nåede dog betale og så talte vi bare om hvad der skete hvis nu man røg i smiley


  • #19   8. okt 2011 Rasmus J


    Er der nogle som har sagt til dig du ligner mads mikkelsen ? smiley


  • #20   8. okt 2011 Naaah har jeg aldrig lige hørt ? :S

  • #21   8. okt 2011 Du skulle da have en medalje... nogle kan sparer andre kan ikke.. nogle tager et lille lån og mister jobbet og derved ikke kan betale der er mange muligheder...

    Hvorfor ryger folk? Hvorfor stopper de ikke bare? alt er ikke lige let og alt kan gå galt ..


  • #22   8. okt 2011 Og Line hvad siger du til jeg har flere blu ray end dig? Bliver du jaloux så når du lige har skrevet alt hvad du ejer smiley

  • #23   8. okt 2011 Det er meget muligt alle kan have det... nu har jeg selv hus 2 hunde og en baby på vej så det kan alle ikke bare.. fx den ene hund kostede 12000 og den første måned kostede den næsten 20000 oveni i dyrlæge regning.. hvis du fik en regning fra den ene dag til den anden på 20000 kunne du snildt smide det eller hvad? Det er man aldrig forberet på! og alt kan ramme en..

  • #24   8. okt 2011 Lige præcis du er jo også kun 16 det er jo det nemmeste sted man kan være i sit liv smiley

  • #25   8. okt 2011 Okay men alligevel smiley når man skal igang med familie og hus kommer der altid noget man ikke lige regner med smiley

  • #26   8. okt 2011 Det er ikke alle der er født med en guldske i røven smiley

  • #27   9. okt 2011 lol line du er verdens mester i dårlig indlæg.

Kommentér på:
Hvor længe står man i RKI?

Annonce