{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.153 visninger | Oprettet:

LANDET FOR LÆNGE SIDEN - DER VAR ENGANG. {{forumTopicSubject}}

Ja med tanken om at jeg mangler timer i livet - timer der gør at jeg desværre ikke altid har tid til at skrive om alle de ting jeg ser/høre og oplever i dagligdagen, men lad mig dog prøve at fortælle om politikernes jobflop.
Ja nu kender jeg jo flere voksende der er i gang med at tage uddannelse (som voksen) og ja en af dem har lige afsluttet 20.ugers grunduddannelse og da personen har været så heldig at få en læreplads (får personen ikke løn før den 1/6, så ja personen må for at kunne betale husleje. OSV + dagen og vejen søge om (det der kaldes for en engangsydelse) for første gang i personens liv og det kan for nogen være noget af en kamel at sluge + fagforeningen vil jo intet gøre for folk under uddannelse, men jeg vil jo mene at når det er en engangsydelse burde det jo være en formalitet (bort set fra alle de papir der skal skrives) en gang molboarbejde der ingen ende vil tage for de stakler der skal søge hjælp, hjælp en gang i sit liv (utroligt).
Når men hvis den samme person ingen læreplads kunne finde, få til at gå i skolepraktik og så ikke få penge til dagen og vejen (mad/husleje) OSV.
Men her stopper galskaben ikke for hvis folk siger nej tak til det skolepraktik hvor de ikke vil få penge til husleje/mad og andet, få "var" det 5.ugers karantæne før folk så kan søge om kontanthjælp, så hvordan regeringen og deres politikere kan råbe op om hvordan folk skal tage en uddannelse/efteruddannelse hvor efter folk så må kæmpe for at få en eller anden form for løn (står jeg ret uforstående overfor) og jeg må sige at jeg efter at havde hørt om fagforeningerne der jo gerne modtager penge i form af et kontingent, godt forstår folk frasiger sig fagforeningerne (grundet de intet gør for dem der vil uddannet sig).
Det får mig desværre til at sige at det jo er let for dem der vil snyde systemet, men samtidigt svært for dem der har brug for hjælpen på et tidspunkt i deres liv.
Så talen om: Landet for længe siden + der var engang.
Holder helt sikkert vand, for der var netop engang hvor systemet kunne hjælpe folk der trængte, men nu hjælper systemet kun sig selv og ordet (kammerateri) er vel bare et gammelt ord for (politikernes indercirkel) kun det bedste til dig og mig.
Det var så lige en af alle dem jeg taler med i dagligdagen og som bare ønskede sig en uddannelse, jeg har kun at sige godt det ikke er mig (og Tak for kaffe).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LANDET FOR LÆNGE SIDEN - DER VAR ENGANG.
  • #4   24. apr 2016 Fedtegreven af Næstved og ja Danmark er ikke vad det var engang, dog syntes ikke jeg kan find andet land der gør det bedre, så altså må det være hele verden vi kan skrive om.

    Og nej jeg har ikke våbentilladelse til de haveredskaber og den ee solgte jeg for 20.kr smiley


  • #5   24. apr 2016 Lone K ja enig, desværre kan vi vel sige/tænke på det ordsprog: Når krybben er tom bides hestene, folk vil ikke nøjes med det de har, nej de vil have mere smiley

  • #9   24. apr 2016 #6 - og hvem har skylden for det ?? - det er da arbejderne selv, de har da selv meldt sig ud fordi de mener, at der ikke mere er brug for sammenhold, de er i dag alle deres egen "chef" - de er igang med at gøre sig selv magtesløse.

  • #11   24. apr 2016 Det er udviklingen, Alis. Der er ikke mere at kæmpe for, se lige på 1. maj møder, det eneste det ikke handler om er arbejdernes kampdag. Der er ingen tilbage, de alle sammen er deres "egen" chef.

    "Arbejderne" har kun brug for at stå i en A-kasse og det er rigtig nok, kun et forsikringsselskab. - Der er ingen fagforeninger i dagens DK, der er noget værd, de har ingen magt, og deres medlemmer har selv været med til at gøre det, det er værd i dag, nemlig at melde sig ud.

    Nææh Sømændenes formand Preben Møller Hansen og Typografernes, det var fagforeninger der gjorde noget for deres medlemmer og der var respekt, det er blot historie.

    Hvem har lyst til at betale 1200 kr pr md for ik noget - fagforeninger er passive på samme måde, som medlemmerne - og fællesskabet er en by i Gl. Rusland.


  • #13   24. apr 2016 Nej, jeg har desværre ikke Netflix.

    Ja, det er brudt ned i takt med, at der stort set ikke findes en gemen arbejder i dag, der er masser af jobs fra dengang, der ikke eksisterer mere, "arbejderen" er blevet mindretal - og det er derfor vi ikke møder dem i Fælledparken til 1. maj Arbejdernes Kampdag.

    Er det godt eller skidt - Fagforeningerne har ihvertfald spillet fallit, de har manglet opbakning fra deres manglende medlemmer - mit indtryk er, at der slet ikke er noget sammenhold på div. arbejdspladser fordi de er blevet deres egen "chef" - der er ingen, der nedlægger arbejdet og går hjem.


  • #15   25. apr 2016 Jeg må sige at jeg syntes jeres tale er helt efter egen holdning og nu vil jeg tage til lægen med mit blodtryk, for så sådan ansøgningsskema som en ven skulle udfylde (for at kunne søge om en enkeltydelse) og sikken gang Gø og Gokke show (sådan skema kunne godt gøres mere enkelt at udfylde).

  • #16   25. apr 2016 Jamen, Leon du mener så stadig at intet har forandret sig siden 50'erne, glæder mig til at høre noget mere.

    Husk afsnit så er dine indlæg meget nemmere at læse smiley


Kommentér på:
LANDET FOR LÆNGE SIDEN - DER VAR ENGANG.

Annonce