{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tømrer lærling..
  • #1   6. jun 2011 Ikke 3f men TIB...

• #2   6. jun 2011 det er det samme.

• #3   6. jun 2011 hvorfor er det ulovligt den måde i gør det på ?
    jeg havde snakket med mester først, måske i kunne finde en løsning..
    hvis mester er ligeglad var jeg helt sikkert gået til tib

• #4   6. jun 2011 Ja helt klart.... det går i en eller anden udstrækning sansynligvis ud over jeres helbred og mester kasserer penge for svendetimer.... 3F kunne jo inviteres til at komme forbi og se på forholdene.... uden at i bliver nævnt i sammenhængen!

• #5   6. jun 2011 hvad er det ulovlige

• #6   6. jun 2011 det er fordi at det er oppe på et lukket loft. og vi har ikke fået sådan nogle masker med frisk luft der kører igennem hele tiden.
    og vi har bare fået sådan nogle engangs masker og det virker jo af lort! ens lunger bliver ødelagt lige med det samme.

men det hele her starter idag for vi kan jo ikke være der oppe pga. det er 40 grader der oppe. og så går jeg pænt hen til ham svenden jeg er under, og spørger om vi ikke kan møde kl 4 om morgenen for det her er alt for varmt, og så siger han bare, der er ikke noget at diskutere i skal bare igang!

• #7   6. jun 2011 de var forbi i sidste uge. og så at vi lå oppe på det lukket loft.

• #8   6. jun 2011 Piv piv...Ej smiley

Snak med din/jeres mester... ikke fair at gå bag hans ryg ihvertfald.

Meeen ligefrem gå og isolere luft i denne varme uden det rigtige udstyr er nok heller ikke liiige så smart.

• #9   6. jun 2011 nej det er også det vi er sure over!
    men lilleper, er det at gå bag hans ryg hvis vi direkte går til 3f?
    han ved jo hvordan tingene skal være, han ved også hvad vi skal have af udstyr!
    men jeg gider bare ikke at finde mig i når tingene ikke er iorden, og at svendene ikke gider at arbejde sammen så vi alle er glade på pladsen!

• #11   6. jun 2011 I må max bruge den støvmaske i bruger 3 timer om dagen husk det, ellers ender det med vand i lungerne.

• #12   6. jun 2011 Din loyalitetsfølelse er imponerende i dit tilfælde, men når det angår dit eget helbred nytter det ikke at gå på kompromi.
    Hvis du ved det der foregår er sundhedsskadeligt for dig og dine kollegaer, så siger i det til mester, lytter han ikke til jer så må i have fat i arbejdstilsynet/fagforening og få det stoppet.
    Lad for guds skyld være med at sætte jeres eget helbred over styr for småpenge.

• tom a
    tom a Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 2 Emner: 47 Svar: 495
    #13   6. jun 2011 altså . det er en af grundene til jeg ikke vil ha læringe, piv piv , hele tiden.
    men når det er sagt, så burde der ikke være noget problem i at i møder kl 4 , engangsdragt , og et godt filter for munden, og masser af vand.. er en selvfølge.

• #14   6. jun 2011 lige nu har vi kun dem der engangs masker (max 3 timer) men nu er det sådan at vi går i shorts og t-shirt og ingen mask ingen maskine der blæser frisk luft ind til os.
    hvordan kommer rækkefølgen til at lyde hvis den skal være rigtig? altså når at jeg skal ringe imorgen?

• #15   6. jun 2011 lige nu har vi kun dem der engangs masker (max 3 timer) men nu er det sådan at vi går i shorts og t-shirt og ingen mask ingen maskine der blæser frisk luft ind til os.
    hvordan kommer rækkefølgen til at lyde hvis den skal være rigtig? altså når at jeg skal ringe imorgen?

• #16   6. jun 2011 tom, vi har ingen af delene.

• #18   6. jun 2011 hvor kan man finde de helt korrekte tider med de masker?

• Brian L
    Brian L Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Svar: 150
  • #20   6. jun 2011 engangs masker må bruges max en halv time ad gangen, og max tre timer om dagen.

men ring til din fagforening, de skal nok finde det rigtige svar til jer.. og så spørger du/i mester om i ikke kan bytte rundt på arbejds tiden pga varmen, burde ikke blie et problem. siger han så det samme som svendene stiller i jer på bagbenene, altså sige i går til fagforeningen for at få det til at kører efter bogen. kan jo så være i får frisklufts masker og skal gå på loftet hele dagen, men er også fair da det er efter bogen..

man skal ikke finde sig i hva som helst, selvom man måske er nystartet i lære.. men skal ha stillet de nødvendige værnemidler til rådighed. har selv været tømrer i 11 år så kender godt til problemet med at lærningene får de knap så sjove opgaver, men hva i blir nok ikke selv bedre når i er udlærte hehe

• #21   6. jun 2011 tak brian

• #22   6. jun 2011 og tak nicolai!

• #23   6. jun 2011 Kan ikke se hvad nogen mener der er dumt i at tage vare på sit eget helbred, tværtimod dumt ikke at gøre det.

Den der ""Jamen sådan har vi altid gjort det" mentalitet, som visse personer har i erhvervslivet, dur ikke rigtig til den moderne samfunds- og sundhedsudvikling. Så bør de nok åbne virksomhed i Kina istedet for, hvis man skider på sine medarbejders sundhed og sikkerhed, og er for nærrig til at afsætte økonomi til at tingene sker i overensstemmelse med lovgivningen.

• #24   6. jun 2011 har samme holdning christian!!

Kommentér på:
tømrer lærling..

Annonce