{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktiv dødshjælp ??
  • #1   9. maj 2011 hvis personen som rask har ønsket at modtage dødshjælp så ja, ellers ikke, jeg ville aldrig fratage et andet menneske livet, hvis ikke de ønskede det.

  • #2   9. maj 2011 Aktiv dødshjælp er ikke lovligt i Danmark...
    Men hvis personen ønskede det inderligt så ville jeg godt kunne gøre det.. Men det ville blive med tårer ned af kinderne..


  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #3   9. maj 2011 Hvis der er absolut ingen mulighed for helbredelse så ja. Hellere give personen en værdig afslutning på livet.

  • #5   9. maj 2011 Rasmus J - jeg mener ikke en syg person er i stand til at beslutte sig for om de vil dø, det er det jeg mener.

  • Steen O
    Steen O Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 9
    #6   9. maj 2011 Jeg går 100% ind for aktiv dødshjælp. Dyr må ik lide i Dk, men alvorligt syge og lign. må godt "leve" som en grøntsag i flere måneder, uden skyggen af værdighed tilbage. Jeg mistede min mor af kræft for ca 3 uger siden, og derfor er jeg så sikker i min sag. De sidste 14 dage ku hun INTET, havde intet sprog eller motorik.... Det er sgu da uværdigt! Et dyr blir aflivet hvis dt har brækket et ben osv, men det er ok at holde et døende menneske i live, uanset tilstanden...

  • #7   9. maj 2011 sten sådan ahr jeg det også.. min afr er syg af lever kræft.. og for syg til at starte livs forlængene medicin :s jeg er under 18 , og vis jeg laver aktiv dødshjælp.. kommer jeg ind og side igen.. men det var sku ikke så slemt, at jeg ikke ivlle kunne gøre det for min far.. min mors kæreste "papfar" døde juli sidste år af hjerne svulst.. vis det skulle være min far der lå der som en grøntsag det ville jeg ikke kunne holde ud... han kunne ikke snakke eller noget, min far har vvejrtræknings problemer og stemmen og sammenhænget i snakken begynder at falme mere og mere for hver dag .. vis det kommer derud vil jeg gerne give ham en sprøjte .. Ved godt han selv ønsker det da han ahr sagt det.. men han vil ikke fordi at jeg såå vil ryge ind igen smiley så ved slet ikke havd jeg skal forholde mig til vis det som det forhåbentlig ikke gør, kommer derud ?

  • #8   10. maj 2011 Jeg går ind for aktiv dødshjælp!!!
    Har arbejdet med stærkt psykisk/fysisk syge, og må indrømme at der er tilfælde hvor jeg synes det burde være lovligt!!
    Det kan ikk passe vi kan være så humane mod vores dyr, og aflive dem når de lider, men vi ikke kan gøre det for mennesker!!!


  • #9   10. maj 2011 ...Vil os li tilføje at self går jeg kun ind for det, under stærk sygdom, eller under andre ekstreme tilfælde... Hvor det er endestationen, og intet håb er at finde!

  • #10   10. maj 2011 som de ander... har personen givet udtryk for det så ja.. ellers ikke da det er ulovligt i danmark..


  • #11   10. maj 2011 Jeg synes aktiv dødshjælp burde være lovligt, hvis en person bare led og ventede på at dø. Synes ikke det er noget, man bare skal kunne få, hvis man ikke vil leve mere. Synes det sakl bruges til dødeligt syge personer, der bare ønsker at få det overstået i stedet for at vente.
    Jeg har selv stået i en situation med min farmor, der bare led til sidst, hvor man bare ønskede at hun kunne få aktiv dødshjælp, så hun ikke skulle have det dårligt mere - også fordi hun ikke ville leve til sidst.
    Kender også en, der led af stenlunger, som gik flere år og havde det skidt, hvor det blev værre og værre, som sygdommen nu gør, hvor det også viste sig, at hun var ædt op af kræft, hvor hun endte med at få en lille overdosis smertestillende og beroligende, som hjalp hende til at få ro. Så hun fik i princippet aktiv dødshjælp, hvilket jeg synes er helt fint.


  • Basker
    Basker Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 370
    #12   10. maj 2011 Syntes det er farligt at lovgive om dette -

    For der kan være så mange faktorer, der er svære at overskue, ER der nu gjort nok, ER personen ved fuld bevisthed om, hvad de beder om, kan nogen manipulerer eller misforstå et sådan ønske om lindring og mene det er hjælp til at dø, der ønskes -

    Vil der være situationer, hvor lægen, der skal
    tage stilling til det er overbebyrdet af stress, lange vagter, veltalende familiemedlemmer til den det omhandler, eller lægens manglende kompetance (det ses indimellem) vi er jo alle mennesker -

    Min holdning er ved at lande på : At det må være op til den enkelte, f.eks mig, hvis et nært familiemedlem, eller god ven beder mig om dette store skridt -

    At jeg må vurderer, hvor godt jeg kender denne person til at vide OM, det er et dybtfølt ønske OG at der ikke er anden udvej, end en langtrukken, smertefuld død -

    Det er en beslutning man må vende med sig selv, sin samvittighed, sin egen frygt for at påtage sig det ansvar, overfor sig selv og i forhold til samfundets lovgivning -

    Man kan gøre sig en masse tanker omkring, hvad man ville gøre i den situation, hvis en nær og kær beder en om denne hjælp, det er også godt at tage stilling, men vil det være muligt for den enkelte at reagerer som man havde forestillet sig man ville, når man så måske KOM i den situation ?

    Det ved ingen, jeg ved det slet ikke -

    Det eneste jeg ved er, at jeg må handle som mit hjerte byder mig


Kommentér på:
Aktiv dødshjælp ??

Annonce