{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
489 visninger | Oprettet:

Aktiv dødshjælp {{forumTopicSubject}}

[b]Hvordan ser i på det. Jeg er selv i tv ivl. Dog har jeg oprettet et livstestamente, der siger at når jeg selv ikke kantyrække vejret mere, så er det fordi jeg er død. Genoplivning frabedes.

Skal man overleve blot for statistikkens skyld. Skal man leve blot for at leve, og derpå kede sig ihjel.

Eller skal man bare leve livet og være ligeglad med, om man dør af rygning eller druk. Alternativet er at dø af kedsomhed.

Åh nej. Der er selvfølgelig alovorlige sygdomme der dræber sine ofre.
Således min kæreste der fik konstanteret kræft i bugspytkirtlen i 1991.
Som nærmeste pårørernde fik jeg at vide at alt håb var ude. En operation ville dræbe hende..

OK jeg fik plejevederlag for at pleje hende derhjemme, og det gfik nogenlunde indtil hendes egen læge kom på besøg en - og sagde. Jamen Birgith, du må jo forstå at det er kræft du har. Og så gvik hun.

Det vaqr første gang Birgih fik sat nav på sin sygdom. Lidt chokeret rejste hun sig op på sofaen og udbrød. Hvorfor pokker skal jeg så holde op med at ryge.????

Hun holdt i 13 måneder men blev dog stadig svagere, og fik smertert.
Jeg måtte ikke tilkalde lægen for han ville bare indlægge hende, og det ville hun ikke.

Jeg måtte sværge på, at det ville jeg ikke tillade, for jeg fik lov at sende bud efter lægen. Han kom, han så og han ordinerede morfin efter behov.

Birgith sov meget den næste uge. Roligt men med et ansigt der var fortrukket af smerter. Den swidste nat sad jeg med hendes. . Så trak hun veret tungt i tre åndedrag, og swå blev hun stille. Og forbløffet så jeg hendes ansigt glatte ud, og pludselig lignede hun den kiv inde jeg havde forelsket mig i.

OK vi fik taget ordentlig afsked med hinanden, men hv oulle hun alle de lidelser igennem.

Og hv ad med mig. Lægen har næsten lovet mig at jeg saqgtens kan blive 100år, men i næste sætning, ville han forbyde mig at ryge.!!

Ja men hvad mener han. Jeg er 83 år. 17 år inden jeg bliver de 100 år.Skal jeg bare side her i 17 år mere oal jeg b are æde mig bort.!!

Hvad er vigtigst i den forbindelse.?? KIvantivitet eller kvalititet.????/b]


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktiv dødshjælp
  • #1   15. sep 2016 Det du beskriver her Rudolf, det er jo Passiv Dødshjælp - eller ønsket om passiv dødshjælp ------
    Og det er jeg 100 % tilhænger af.

    Man skal have lov til at sige nejtak til mere behandling - og bare have det så godt som man nu kan i den sidste tid -- så godt smertedækket, som det er muligt


  • #4   16. sep 2016 Hører i radioen om aktiv dødshjælp.
    En der fortæller om sin mor, der lå i respirator et halvt år - og levede 23 år i kørestol med sondemad og intet sprog.

    Og så er det jeg mener:
    DET ER DA IKKE AKTIV DØDSHJÆLP AT HOLDE HENDE KUNSTIGT I LIVE I RESPIRATOR --- eller rettere hvis man slukkede for respiratoren

    Det må være passiv dødshjælp, hvis man slukker respiratoren, mener jeg.

    Man holder jo vedkommende kunstigt i live i respirator --- Det kan ikke være rigtig at man skal det lovmæssigt


  • #6   16. sep 2016 Det er da ikke noget naturligt at ligge i en respirator

  • #8   16. sep 2016 Men det, der gør det hele svært, det er at vi alle tænker forskelligt - og har forskelligt forhold til tilværelsen
    F.eks.: Den gamle der tænker - mine pårørende skal ikke have flere problemer med mig.
    Men det er jo ikke de pårørende, der skal tages hensyn til.
    Det er helt og holdent den gamle, der skal bestemme


  • #10   16. sep 2016 Ja behandling kan man jo sige nej til --- og ja det er ikke kun gamle

  • #13   22. sep 2016 Jeg forstår egentlig ikke hvorfor døden altid skal fremstilles som noget forfærdeligt.

    Indianerne blev sendt til de evige jagtmarker, og vi andre får stillet et gensyn med vore kære i udsigt + et evigt liv i himlen eller i paradiset. Et liv helt uden strid og misundelse. Noget der lyder meget fristende og alligevel frygter vi den og vil gerne undgå den så længe som muligt.

    Hvorfor dog det. Nogen må vige for at nye kan komme til. Vi gamle må give plads til vore børnebørn og oldebørn. Det må være naturens orden. Den skal vi ikke blande os i.!!


Kommentér på:
Aktiv dødshjælp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce