{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
799 visninger | Oprettet:

Arbejder for meget:-( {{forumTopicSubject}}

Min kæreste arbejder i en møbelforretning, som han har gjort en del år nu. Men for lidt over et år siden er han blevet rykket hen i en anden afdeling i en anden by, da der manglede folk der. Siden han er rykket derover, har han slet ik haft hans ugentlige fridage som det andet sted. Nu arbejder han man-lørdag og 1-2 gange søndage i måneden. Så nogle gange har han kun 2dage fri i løbet af en skide måned. Hans chef er endda så fræk at han ringer både i mandens barsel og ferie og beder ham komme på arbejde når der mangler folk...Men det er sku idiotens ejen skyld da han har næsten fyret alle. Min søster siger at min kæreste har krav til en ugentlig fridag ud over søndagen...er det rigtig?? Chefen har endda været et svin og nakket hans ansattes pensions penge for at betale hans varerregninger...
Jeg er så tosset over det og har bedt kæresten om at sige noget til ham...Men kæresten tør ikke da han vil med sikkerhed miste hans arbejde...alle de andre som har brokket sig over noget, de er blevet fyret på stedet...der er allerede en del af de ansatte der har hevet ham i retten...

Hvad kan han gøre?? Han har en fagforening, men hvad ku de hjælpe ham med???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Arbejder for meget:-(
  • rene j
    rene j Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Svar: 5
    #3   14. okt 2010 For at sige det lige ud er din fyr en vatpik, han skal sige noget og skulle det koste ham hans job, ja hvadså er det job værd at beholde.

• rene j
    rene j Tilmeldt:
    jul 2009

#4   14. okt 2010 Fagforeningen ja hvis han er i den.

han må være ansat på en kontrakt, og har han timer udover hvad den siger så er det bare at stille et krav, men er han ikke i en fagforeningen så bliver det svært.

• #5   14. okt 2010 Det er lidt svært for ham og ringe til fagforeningen da han jo er på arbejde...er ikke lige frem det bedste tidspunkt at ringe...og om søndagen er der jo lukket...

Rene Vi havde også den diskution i weekenden om hvad jeg syntes han var..... når han ikke turde sige sin chef hans mening. Syntes også han burde være pisse ligeglad med om han mister den lorte arbejde...

Ja han har en masse overarbejde... men han får ikke ektra for det....han får kun 13000kr om måneden... det syntes jeg er alt for lidt...i forhold til de timer han arbejder...

• #7   14. okt 2010 Han er medlem af Krifa...

• #8   14. okt 2010 Julie det var da en god ide, havde jeg slet ik tænkt over det

• #9   14. okt 2010 Få din mand til at ringe til krifa, de er rigtig rigtig rigtig søde og snakke med derinde og de har advokater til at hjælpe helt gratis smiley

Få ringet til dem også overtager de nærmest sagen for jer smiley

held og lykke med det smiley

• #10   14. okt 2010 Håber ikke han er i krifa i Rødekro, for de fatter hat af noget som helst de amatører...
    Men ja det er en oplagt sag til fagfoeningen, og de vil lige regne på hvor meget han har arbejdet og hvad hans chef skylkder ham og det skal han udbetale elelr kommer hans chef i retten..

• christopher n
    christopher n Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 128
    #11   14. okt 2010 fagforening og som alle de andre siger, ellers må han da lige nosse sig sammen til at fortælle chefen hvad det er der sker , altså din kæreste kan da umuligt være så pivet at han ikke siger enten fuck dig eller fuck jobbet ?

• #12   14. okt 2010 Nææ det gør han ikke..det også der for jeg syntes det er mega svineri at han bare arbejder mere end det normale og får ikke en skid for det:-(

• christopher n
    christopher n Tilmeldt:
    okt 2010

#13   14. okt 2010 altså enten må det hedde nyt arbejde ? altså få ham til at søge efter noget nyt imellemtiden ? så kan han jo vade ind og sige direkte at han kan rende ham et vist sted ?

• christopher n
    christopher n Tilmeldt:
    okt 2010

#14   14. okt 2010 forstår bare ikke din kærestes tankegang , intet gavner ham ved det job , vil han i retten med det , koster det hvis han taber , plus tiden og det psykiske ( tror jeg det hedder *)

ellers skal han jo bare leve med dårlige arbejdsforhold og det er heller ikke det værd , så jeg iville helt klart lede efter et nyt arbejde og så vade ind og sige FUCK da lige dig mester.

• #15   14. okt 2010 Du kan jo også ringe til fagforeningen på hans vejne og forklare hvordan det er og hører hvordan han står....

• #16   14. okt 2010 og ellers har manden vel pauser hvor han kan ringe? nu kan chefen jo ikke forbyde ham at gå uden for og foretage et opkald i hans pause

• #17   14. okt 2010 Samtidig så hvis han bliver fyret på grundlag af og fortælle chefen sin mening på en pæn måde, så er det ikke grundlag for og fyre ham. Chefen kan selvfølgelig kalde det samarbejdsvanskelligheder men det vil bare give ris til chefens egen røv i sidste ende.

Det er som flere har skrevet en OPLAGT sag for fagforeningen så se og få dem kontaktet....!

• #18   14. okt 2010 tjah, et eller andet sted siger han vel selv ja til vagterne :)...

• #19   14. okt 2010 Ja der er jo ingen der kan tvinge ham til at komme på arbejde udover de dage han er ansat på kontrakt, så er jo manden selv der siger ja.

Så er spørgsmålet jo bare om du vil ha en travl eller arbejdsløs kæreste..

Skulle undre mig hvis de ekstra penge han tjener ik er meget rare at ha fremfor ingenting smiley

• rene j
    rene j Tilmeldt:
    jul 2009

#20   14. okt 2010 * Simona+2 unger *

Det er lidt svært for mig at tro i er den alder i er og har børn.

Han kan bare ringe det tager 5min og så maget laver de vel heller ikke.

eller send en mail.

Og du skal ikke ringe for ham det skal han selv.

Kommentér på:
Arbejder for meget:-(

Annonce