{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dyre transport,
  • #1   14. feb 2010 Hiv fat i fødevarestyrelsen
    Der er nogle specifikke regler mht. import af dyr fra ikke EU lande.
    Du kan få vedkommende du køber dyret af, til at sætte det på flyet, og så skal du selv hente det.
    (link fjernet)

Jeg er ikke sikker på at det er det korrekte link... men det burde være der inde omkring, det du skal bruge. Ellers må du lige ringe til dem og hører hvordan og hvorledes smiley

• #2   14. feb 2010 Der er mange forholdsregler!
    DKK kan også hjælpe dig!

• #3   14. feb 2010 ja det skulle være muligt. men det koster sikkert en del da dyret jo skal i karantæne og diverse andre ting

• #4   14. feb 2010 (link fjernet)

• #5   14. feb 2010 Det koster helt sikkert en hel del. Kender nogen som skulle flytte til Kina og gerne ville have deres hund med. Og det ville koste dem 100.000kr for transport og de 3 måneder den skulle i karantæne for at være sikker på at den ikke har sygdomme med.

• #6   14. feb 2010 ja okay, vil kigge på det tak for hjælpen smiley

• #7   14. feb 2010 Slap af... det koster ikke 100.000,-!!!

Det er en bekostelig og besværlig affære, men helt klart muligt!

• #8   14. feb 2010 Julie & Morten R. H Hvad ved du om det??
    Nu er prisen jeg oplyste for at få en stor hund på 60kg til Kina.

Flyrejsen er meget dyr og karantænen er nok dyrere da alle der arbejder med de dyr der er i karantæne skal holde et klinisk miljø. Og samtidig sørge for at eventuelle smittefarer bliver ved det pågældende dyr og ikke kommer ud fra karantæne området.

• #9   15. feb 2010 Sebastian J:

Du kan ikke sammenligne Kina med USA.

Du kan sammenligne USA med USA (hvor reglerne desuden også kan variere fra stat til stat), så det virker måske ikke voldsomt gennemtænkt at bringe Kina på banen.

Her ud over er der tale om import, og ikke eksport. Dvs. at du skal kigge på hvordan reglerne er med karantæne i DK, og de er - så vidt jeg husker - ikke ret strenge, så længe der er et hav af papire og dokumentation for at hunden har fået de behandlinger og sprøjter den skal have, for ikke at bringe sygdomme med ind i landet.
    I det hele taget er DK ikke så streng med karantæne, bare dyrene har fået de ting de skal, fra de lande de kommer fra. Det er dog muligt at det er anderledes med 3. verdens lande.

• #10   15. feb 2010 okay mate, tak, vile kigge på det skal bare lige have overtalt min far smiley

• #11   15. feb 2010 Nej det er jeg godt klar over.

Hvor har jeg sammenlignet Kina og USA?

Jeg kom med et eksempel, da det evt. kunne hjælpe og give forståelse for at man ikke bare kunne få et dyr til dk. for flybilletens pris.

• #12   16. feb 2010 Du bruger Kina som eksempel, så må man antage at du bruger det som sammenligning.

Kommentér på:
dyre transport,

Annonce