749 visninger
|
Oprettet:
dyre transport, {{forumTopicSubject}}
Ville hører om nogle ved om man kan få transpoteret et dyr fra usa til Danmark uden pasagere ?. Hvis ens tante ikke vil have dyret mere og man rigtig gerne vil have det `:/ det handler om en hund
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 239
Der er nogle specifikke regler mht. import af dyr fra ikke EU lande.
Du kan få vedkommende du køber dyret af, til at sætte det på flyet, og så skal du selv hente det.
(link fjernet)
Jeg er ikke sikker på at det er det korrekte link... men det burde være der inde omkring, det du skal bruge. Ellers må du lige ringe til dem og hører hvordan og hvorledes
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 160
DKK kan også hjælpe dig!
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Fotoprofiler: 1 Emner: 188 Svar: 2.236
feb 2007
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 546
dec 2008
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 125 Svar: 459
feb 2007
Det er en bekostelig og besværlig affære, men helt klart muligt!
apr 2009
Nu er prisen jeg oplyste for at få en stor hund på 60kg til Kina.
Flyrejsen er meget dyr og karantænen er nok dyrere da alle der arbejder med de dyr der er i karantæne skal holde et klinisk miljø. Og samtidig sørge for at eventuelle smittefarer bliver ved det pågældende dyr og ikke kommer ud fra karantæne området.
jun 2008
Du kan ikke sammenligne Kina med USA.
Du kan sammenligne USA med USA (hvor reglerne desuden også kan variere fra stat til stat), så det virker måske ikke voldsomt gennemtænkt at bringe Kina på banen.
Her ud over er der tale om import, og ikke eksport. Dvs. at du skal kigge på hvordan reglerne er med karantæne i DK, og de er - så vidt jeg husker - ikke ret strenge, så længe der er et hav af papire og dokumentation for at hunden har fået de behandlinger og sprøjter den skal have, for ikke at bringe sygdomme med ind i landet.
I det hele taget er DK ikke så streng med karantæne, bare dyrene har fået de ting de skal, fra de lande de kommer fra. Det er dog muligt at det er anderledes med 3. verdens lande.
dec 2008
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 125 Svar: 459
apr 2009
Hvor har jeg sammenlignet Kina og USA?
Jeg kom med et eksempel, da det evt. kunne hjælpe og give forståelse for at man ikke bare kunne få et dyr til dk. for flybilletens pris.
jun 2008
dyre transport,