{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
579 visninger | Oprettet:

Når noget er perfekt {{forumTopicSubject}}

Stat og kommuner kan ikke lide når noget er perfekt, eller funktionelt.

Skibet Fulton er stoppet, mange gode projekter er stoppet. For mange år siden underviste jeg på Dalum ungdomsskole, med gode resultater, det kan man jo ikke som kommune have, så det blev droppet.

Fulton sejlede i mange år med unge som havde personlige problemer til samfundet og deres forældre - de lærte at samarbejde, de lærte når de laver lort i det så falder det tilbage til alle andre ombord. Sådan en slags sejlende Bootcamp.

Hvor er der blevet af alle de dejlige tiltag for unge med problemer?

Alt er væk -

I mange år har jeg været "chef" for en gruppe unge som mere eller mindre have et meget løst forhold til det at hacke. Her lavede en ven som havde en gård et net party, 2 gange om ugen om aftenen hvor de netop fik til opgave at skrive koder så kort som muligt, lidt spil, og igen nogle opgaver. Det var et forløb på 3 uger, så kom der et nyt kuld ind.

Kommunen var blevet opmærksom på forløbet, og ville gerne være med - nix. vi kender jo kommuner og deres forløb. Vi havde i forvejen en stor venteliste så vi skulle ikke have en kommune til at blande sig. Vi vil gerne støtte forløbet med 70% - nix hold jer væk. Vi var rigelig financierer.

Jeg er så ikke en del af forløbet mere - da jeg er blevet gammel og har ikke den energi, som skal til at være på i så mange timer. Men jeg er glad for at det stadig forsætter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når noget er perfekt
  • #1   2. aug 2022 Polysl jeg giver dig ret og systemet vil heller smide en million ud til ingen ting frem for at få succes historier.

  • #2   3. aug 2022 oftest er det sådan, at staten afsætter en "pose penge" til et projekt.

    Når så tingene fungerer, og brugerne er glade for det, stopper pengene fra staten. Kommunerne har så ikke pengene til at videreføre de gode projekter.

    Så ligner det mest et spild af gode penge.


  • #3   3. aug 2022 Det er netop de gode resultater der burde tælle.

  • #4   4. aug 2022 Busmann ku man så ikke kalde det staten gør ved at stoppe ting der er en succes for dårskab.

  • #6   4. aug 2022 Alis

    Jeg har aldrig troet at opdragelse var en religion, har man en kirke til det?


  • #8   4. aug 2022 Alis

    Du har vist ikke meget forstand på samarbejde på et skib, hvis en ikke gør sin pligt så kan det være til fare for andre..

    Skibet sejler igen, med samme pædagogik, når en laver lort i det så straffer man alle, men ingen banker nogen som helst mere. Hvis du kigger på bootcamps i USA, så har de gode resultater - om ansvarlighed. Her dur det ikke som dig at mene man bare skal røre dem i håret og sige pyt.

    Vanskelige børn forstår konsekvenser af deres handlinger når de sanktioneres, ikke mindst hos de andre som er på skibet. Et skib er som en enhed som ikke kan fungere hvis nogle ikke gør deres arbejde. Det lære dem at samarbejde.

    Det er ikke et spørgsmål om at nedbryde den unge, men bare gøre dem klar at alt de gør har konsekvenser.

    Jeg ved godt du ikke er enig i min måde at se det på - jeg er enig i at man ikke skal slå sig til en opdragelse. Det skaber bare en voldelig person.

    Pædagogik er en kæmpe område, og der findes ikke et facit hæfte for hvordan man gør.

    Men stadig holder jeg fast i Bootcamp strategien.


  • #10   4. aug 2022 Alis

    På et skib så er det godt defineret hvorfor det forpligter. Jeg kender ikke til kostskoler med samme ideologi - men det er muligt - men jeg tvivler. Jeg ved så heller ikke noget om hvordan de blev behandlet.

    //citat
    Mennesker opfylder frivilligt deres forpligtelser, hvis de forstår hvorfor.
    // Citat slut

    Nej - folk er forskellige med forskellige viljer, hvad de ser som rigtig er forkert i andres øjne.


  • #11   4. aug 2022 Polysl jeg er sku enig med dig og der skal være regler på et skib og det ku jo være andet eksempelvis unge der ikke forstår hvad der er ret og hvad der er uret.

  • #12   4. aug 2022 https://www.dr.dk/bonanza/serie/193/dokumentar/52704/drengene-fra-fulton-18-aar-efter-

    Se den - så er der så debatten om, hvad der er bedst, jeg ved godt, hvad der er bedst.


  • #13   4. aug 2022 jetset

    Tak for linket.


  • #14   5. aug 2022 Linket fra Jetset fortæller den slags pædagogik har hjulpet, den fortæller også at den almindelige psykologi måtte give fortabt. Som Alis altid siger: Man skal finde årsagen, problemet er om personen ikke er modtagelig for den type pædagogik - en ting er jeg enig i er at man ikke kan tæve opdragelse ind i børn eller unge. Men når psykologer og terapeuter giver op - hvad er så alternativet.? skipperen tævede ikke de unge, de fik en lussing. Som man i gamle dage kaldte en huskekage.

    Nu har jeg ingen børn, men kunne ikke finde på at give dem en tur med livremmen, som jeg har oplevet. Men jeg har altid når jeg væltede endt på fødderne i hele livet. Det er der så nogle som ikke gør, og lever i det grå. De sidder inde, kommer ud, sidder inde og kommer ud. Det er en ond cirkel som nogle ikke kan bryde. Det er deres kriminelle netværk og der er mange som ikke vil bryde ud af.

    Men det er faktisk den eneste løsning - det bliver ensomt i starten, men på sigt får man nye bekendtskaber, uddannelser, job osv....


  • #16   5. aug 2022 Alis #15

    Det er da en mærkelig kommentar, ingen slås ihjel.


  • #18   5. aug 2022 Alis

    Nu er vi ikke andre lande, men Danmark, som aldrig får dødsstraf, så jeg tror du skulle lade vodka flasken hvile lidt, og bliver mere ædru - inden du ævler om andet hvad indlægget lægger op til.


  • #20   5. aug 2022 #15 Latterlig kommentar. Men det siger mig også, at succeshistorier, det kan du ikke lide, derfor har du ingen kommentarer til mit link. Men en afstumpet replik formår du kun. Men beviser er en rigtig god ting.

    Opret en tråd om dødsstraf i stedet for at ødelægge denne tråd.


  • #21   6. aug 2022 Alis

    Opdragelse er mere hvordan man gebærder sig i familien, At tage hensyn, Som man viderefører når man kommer ud i samfundet. Der er fine regler for hvordan en arbejdsgiver må opfører sig. Mobberen, sex chikane, men det afhænger jo af om pågældende er i en Fagforening, som flere og flere fravælger. Jeg har godt nok ikke mødt banditter i habitter i hele mit arbejdsliv.


  • #23   6. aug 2022 Alis

    Nu skriver jeg længere oppe at man ikke kan opdrage med vold, Men til tider er det nødvendigt med pres at være en helhed på et skib. Her dur det ikke i en storm at sætte sig til en rundbordsamtale og diskuterer problemet. Her skal man reagerer lige med det samme, som man er trænet til. Du kalder det dresseret - underlig kommentar. Så du mener at alle i virksomheder er dresseret? Jeg vil kalde det oplæring.

    Hvis alle i Danmark bruge din pædagogik så ville samfundet være meget mere et problem. Tomme fængsler, mordere curles i samtaler, voldsmænd curles i samtaler. 100 tusinde pædagoger ansat til rundbord samtaler imens at samfundet lider. Folk som skader et samfund skal fjernes fra samfundet for en tid.

    Danmark er faktisk ret human med hensyn til fængslede hvis man kigger på andre lande. Mange lande passer de bare sig selv, uden udsigt til noget som helst. danske fængsler har de mulighed for at uddanne sig, lære et håndværk. Alle kan lave lort i det i et samfund og ende i fængsel. Men de er ikke overladt til bare at sidde i deres celle som mange andre i andre lande.


  • #24   6. aug 2022 #22 - du bliver ved med at gå uden om #12, den er for positiv og helt udenfor dine "opdragelse principper", derfor du begynder på et andet emne om dødsstraf, fordi du ikke vil bøje dig i støvet, ved du hvad, det bliver du altså ikke mindre af, tværtimod, men du vælger at blive offer endnu engang, uhuuuu altså, hvor er de hårde ved mig, hvorfor vil de ikke høre hvad jeg siger. Den der attitude er meget afstumpet.

    De drenge fik tilbud om at komme på Fulton, fordi de alle havde haft en forfærdelig opvækst helt uden struktur af nogen art. Fulton gav dem diciplin, de fik anerkendelse og kærlighed og de fandt ud af, at de også kunne bruges til noget, de blev reddet, helt uden Alis principper smiley

    Jeg går også ind for BS Christiansen smiley


  • #27   6. aug 2022 Du mangler evner til at tænke i de baner, jeg gør. Jr. Alis

    Du skal endelig ikke tro, du er noget smiley smiley smiley Jamen, haløjsa og du mener selv, at du har evner til at psykoanalysere mig, gør endelig det, jeg får ikke søvnløse nætter af den grund.

    Men 20 min af den video er for lidt, synes du skal se den færdig, så kan du bedre udtale dig. Hvis du ser den video færdig, så vil du også kunne berette om deres opvækst, men rigtigt, de drenge har haft en aldeles rædselsfuld opvækst, derfor endte de i krininalitet og andet shit, men de fik en tro på dem selv og kom videre i livet takket være Fulton smiley


  • #29   10. aug 2022 Den eneste der snakker om tæsk, vold og dødsstraf er afstumpede Alis, der prøver på at sabotere tråden smiley - fakta kan hun ikke lide.

  • #30   10. aug 2022 Det er en overektion at kalde en huskekage tæsk, som der uddeles på Fulton. Jeg var som barn en "bandit" og selvom den livrem gjorde ondt af helvede til, så har jeg ingen mærker eller ar fysisk eller på sjælen.

    Tiderne var anderledes dengang, hvor der var kontant afregning lige med det samme, I dag sendes børnene til psykolog som fucker den endnu mere op - og gør den skrupskøre.

    livremmen er erstattet med rundbordsamtale, som i grunden ikke løser noget som helst.

    episode i Brugsen...

    En unge vil have en ting - moderen siger NEJ, ungen kaster sig i gulvet og skriger og græder, moderen lod bare ungen ligge og lege idiot. Det er den pædagogik jeg efterlyser i dag. Mange forældre giver op fordi det er pinligt for alle de andre kunder - ikke for mig, jeg hyggede mig faktisk fordi det var den eneste mulighed for at ungen ikke fik kontrol.

    De unger som bliver uterlige hele tiden, er dem som er forkælet, de får deres vilje, forældre er blevet lemminge hvor ungen styre hjemmet. Det er måske derfor de bliver voldlige senere i livet, for unge vil ikke finde sig den opførsel - hverken i skolen eller ude i livet.


  • #31   10. aug 2022 Polysl en huskekage jo jo dem husker jeg så ude mærket dog er det ikke dem der har givet mig ar på sjælen - ej heller min mor der brugte bøjle og hårbørste - ej heller måden man ku blive behandlet på i skoletiden og ja at modtage en kindhest eller to da man spillede moderne i sine unge dage har nu heller ikke den sat sine spor og Polysl jeg har og får hjælp af en psykolog og det er jeg nu glad for også selvom jeg er iblandt gruppen for de gakkede gangarter smiley

  • #32   11. aug 2022 Leon, at bruge genstande til at slå med, så synes jeg, det bliver grænseoverskridende, men du har været om dig - godt at du kan bruge din psykolog smiley

  • #33   11. aug 2022 Jetset ja og hvis det er som forsvar man bruger en kæp eller andet syntes jeg det er ok smiley

  • #35   12. aug 2022 Du vover een gang til at kalde mig afstumpet fordi jeg er imod vold og dødsstraf. Du er jo også for begge dele. Jr. Alis

    Jeg kalder dig afstumpet fordi du nægter at svare på fakta og prøver på at sabotere tråden ovenikøbet med endnu et indlæg om din forfærdelige barndom, jeg er lige ved at tro, du skulle have været med på Fulton, så var du nået meget længere i dit liv.

    Der var ikke nogen af de drenge på Fulton, der var udsat for vold, de var udsat for diciplin og konsekvenser, det er noget af det bedste vi kan lære, men du er ikke i stand til at forstå det.

    Vi mister vores sjæl, når vi dør.


  • #37   12. aug 2022 Alis

    Du kan ikke sammenligne din opvækst, med Fulton, hvor man faktisk lærte et dejlig håndværk, at sejle, at lære at rebe sejl, at vedligeholde et skib - der har sikkert for nogle været en sur tjans på skibet. Personligt ville jeg gerne have være på Fulton. Men jeg har så lært senere sejlads og opbygning af sejlbåde hos Everton Marine da jeg var dreng.

    For mig findes der ikke et bedre transport middel end et skib, eller sejlbåd. Det er noget som udfordre en. Man lære at samarbejde, og gør man det ikke så er man til fare for andre. dvs. man er afhængig af enheden på skibet.


  • #38   16. aug 2022 Polysl, det er ikke muligt at forklare Alis om den virkelige verden. Hun ved simpelhen slet ikke, hvad der foregår på et skib som Fulton, mig bekendt var der ikke nogen voldtægter, jeg hørte ikke om nogen og har ej læst om nogen voldtægter.

  • #40   16. aug 2022 Alis

    Hvis folk ikke kommer ud af et trummerum og bare går til en psykiater og så hjem igen - du har stadig ikke forstået ideen med Fulton, men fokusere på at en lussing er vold.

    Fultons grundide var at få unge til at samarbejde, hvis de bare hjemme render rundt og ikke laver noget, så kan de nemt rode sig ud i noget, de ikke kan overskue.

    Mange unge lever i et usundt miljø, hvor man kan se at her lever de med vold og angst, Hvis man fjerner dem fra miljøet så kan de nemmere bygges op.

    Både i Nyborg statsfængsel og på Søbysøgård åbne fængsel, skulle man tage et kursus med en varighed på 14 dage hvor man talte om hvad de har lyst til når de kommer ud eller imens de sidder inde. Der tales også om at fjerne sig fra det dårlige miljø - det kan være hårdt at skulle til at opbygge en hel ny omgangskreds som ikke indeholder kriminelle.

    Når unge kriminelle er på et skib så er det enormt svært at være kriminel, andet hvis unge imellem øver vold mod de andre unge - det kan nok ikke helt undgås, da der altid i en gruppe vil være en Alfahan som vil styre gruppen.


  • #42   16. aug 2022 Alis

    På det tidspunkt var der kun Fulton, Så hvad er der af andre skibe?


  • #44   16. aug 2022 Og hvor mange var der i alt?

  • #46   26. aug 2022 Du har tydeligvis ikke set den reportage fra Fulton, for hvad endte den med, at de gik direkte ud i kriminalitet igen !!!!!!

    Det havde du håbet på, fordi du er til skrædderstilling og rundkreds pædagogik, som ikke hjælper ret meget.

    Der er ikke noget bedre end diciplin og grænser, det kan alle forholde sig til - end hvad er klokken, hvad synes du selv.


  • #48   27. aug 2022 Du lyder som om, du kender disse drenge privat, sikke meget du ved. Jeg lyttede til, hvad de sagde, hvilken rædselsfuld opvækst de havde haft osv., og så lyttede jeg til efterfølgende, ud fra det, har jeg udtalt mig.

  • #49   27. aug 2022 Alis, du er så påvirket af din egen barndom/ungdom, og det som du har været igennem, at du nægter at se tingene på en fornuftig måde.
    #15
    Jo, men du går jo også ind for dødsstraf. Får man slået nogen totalt i stykker, så slår vi dem bare ihjel. jvf. Alis til Jetset.

    Det er så langt ude en kommentar, som kun du selv må stå for skud for.

    Der er så mange ting som du tydeligt ikke har forståelse for, ingen sund fornuft med i, ingen balance i hvad der egentlig sker rundt om.

    Det er trist at du ikke kan, eller har kunnet, hive dig selv op. Det ville jeg ønske du kunne.
    Men, du baserer alt du skriver, på din egen opvækst, og ikke nutidens.


  • #52   28. aug 2022 Nu har jeg læst dig siden 2008, Alis, om din forfærdelig opvækst og din forfærdelige familie. Vi har kun hørt sagen fra din side, en sag har altid 2 sider, jeg ville ønske, at der ville være noget af din familie her, som kunne udtale sig om samme sag, for du har ikke været uden fejl, der er altid en grund.

    Det er din egen skyld, at også denne her tråd, kom til at handle om dig, du har behov for, at blive set og bekræftet åbenbart.


  • #54   28. aug 2022
    Nu er det lige før det går over i det latterlige. Du vil høre sandheden fra flere sider??
    Det bør du minde dig selv om hver gang vi taler om muslimer og kriminelle. Engang var du medlem af en gruppe på Mingler, der handlede om netop de to emner, som til sidst lignede en mødding af falske påstande og fordomme og hele gruppen blev slettet. Så oprettede du en ny gruppe med et andet navn, men det samme emne og som kørte den på samme måde.
    Du ønsker ikke at kende sandheden, du ønsker at få din egen voldelige pædagogik igennem. Jr. Alis


    Så skal vi have den endnu engang, ligesom din rædselsfulde opvækst. Hvis du kan bevise din påstand og udokumenterede påstande i Stifinder, så tager jeg hatten af for dig.

    Mingler-tiden kan ikke beskrives, hvor godt og alsidigt det var, Stifinder var den 2. største gruppe på Mingler med over 1000 medlemmer, der var, jeg ved ikke hvor mange emner og aktivitet, der slår alt, den største gruppe var Avisklubben med over 1300 medlemmer. Der hvor jeg husker dig, var dine sørgmodige bloks med din forfærdelig barndom og alt det du har været igennem, som vi kender til bevisløshed. Jeg husker dig ikke i nogle af de nævnte grupper.

    Jamen dog, hvilken ærer, ligner jeg din Mor, mon du har et billede, jeg må se, kan være det er min skønne Tante smiley

    Og ellers tak for din diagnose af mig smiley smiley smiley smiley smiley


Kommentér på:
Når noget er perfekt

Annonce