{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

Døde butikker {{forumTopicSubject}}

Det kommer ikke som en overraskelse at antallet stiger hvor butikker i gågader lukker fordi der mangler kunder - folk vil hellere handle på nettet for det spare tid og så det sjove er at de så brokker sig over butiks døden i centrum af deres by.....

Nu er det ikke altid det som er gældende som i Odense, hvor man i flere år har forvandlet Odense til Danmarks største byggeplads med problemer for alle som bare vil nærme sig Odense bliver kørt rundt med næsen og ender et eller andet sted og ikke lige der hvor man ville.

Her er centrum ved at dø - hvor allerede 76 butikker i centrum har smidt håndklædet. Bystyret mener ikke at det er letbanens skyld men den stigende nethandel - helt ærligt - når man gør det besværligt at komme ind i Centrum og butikker kæmper med at få leveret varer pga. det massive byggeri og omkørsler.

Det bliver godt igen siger de....de skal nok vende tilbage - vorherre til hest så dum burde ingen være.

Personligt ville jeg håbe at letbanen vil floppe, som mange også har givet udtryk for - hvem fanden gider stille bilen i udkants Odense og tage letbanen ind i Centrum? Hvis man har købt stort ind og så slæbe lortet ind i letbanen for så at køre til udkanten for at læsse varene...nul...det gider sgu ingen.

Samt er servicen forsvundet - fra de resterende butikker. Tænk dengang man kunne gå ind i en butik og købe dimser, el pære - osv...nu er det forbrugere som skal være informeret, butiks ansatte er bare nogle dummies som står og fylder op og aner ikke en kæft om noget som helst.

Jeg kan huske en butik i Odense som hed Kjærulf hvor man solgte elektronik af alle arter og til selvbyg - Her brugte man oceaner på tid på kunder, i dag er kunder faktisk bare til besvær. Var i en skobutik hvor jeg tøffede rundt og kiggede på sutsko i en god kvalitet - jeg var der i en ½ timer uden at en havde bemærket mig - tror jeg kunne rende med hele varelageret uden en kæft havde opdaget det.

I de sidste 20 år som var nedadgående for erhvervslivet var der kun servicen tilbage som kunne adskille dig at vælge at handle der og ikke et andet sted. Den præmis er helt væk - sørgeligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Døde butikker
  • #2   23. nov 2019 Polysl ja tror ikke politikerne er klarover hvor meget skade deres kaos forvolder smiley

  • #3   23. nov 2019 Det samme gælder bankerne - vi skal ikke mange år tilbage, hvor der lå en bank på næsten hvert gadehjørne, dengang havde jeg ganske få kilometer til 3 banker.
    I dag er de alle væk - tror faktisk den nærmeste ligger 20 km herfra hvor jeg bor nu.


  • #5   24. nov 2019 Varelageret er det største problem her i butikkerne. Det skrumper ind eller blir mistænkeligt hurtigt udsolgt. Det tvinger jo os en til en nethandel. De mest almindelige ting er blevet katagoriseret som specialvare og findes nu kun i nethandel butikkerne. Ris til egen r..!

  • #6   24. nov 2019 Å.R. 20.km så bliver der langt til banken på cykel og vores folkevalgte forstår nok først problemet når alt er væk også dem der gav dem deres stemme smiley

  • #7   24. nov 2019 Finken N enig p-pladser er og har der altid været mangel på og ja restauranter kommer og går smiley

  • #8   24. nov 2019 Kristine12 ja ordet tvinger er et godt ord i denne tale for det er jo det butikkerne gør og det må så kunne kaldes for den farver nye verden smiley

  • #10   25. nov 2019 Finken N jo det Kirstine12 mener er - tror jeg at hvis der ikke er vare i butikken må ting jo købes på nettet smiley

  • #11   25. nov 2019 Findes der en elektronik butik i landet? jeg tvivler - ergo er man nød til at gå på nettet. Her mener jeg en butik hvor man kan købe komponenter.

  • #12   25. nov 2019 Finken, jeg er tit ude for at udvalget er mindre og mindre i butikkerne. Varelageret skrumper ind til alt, der er mest salg i, så når man ikke kan finde det man skal bruge fordi de nu kalder det special vare, må man købe på nettet, hvor lageret ligger til billig husleje. det gælder elektronik, som polysl er inde på, det gælder inden for de fleste brancher. Det sir de også selv, når man efterspør nogle varer: Desværre vi sælger ikke nok til at have det liggende.

  • #13   25. nov 2019 Et varelager er "dødt" kapital, i ældre tid havde man et stort varelager - men som tiderne skiftede og bevægeligheden mellem landene og hurtigheden så blev varelageret mindre, og dermed en mindre udgift for virksomheder. Det havde også den fordel at man havde et mere overskueligt lager, samt at lageropgørelsen blev hurtigere. Meget senere begynde man at digitaliserer varelageret hvor man bare kan trykke på en tast så har du den aktuelle lagerliste. Det er så også et must i websalg hvor lagerbeholdning hele tiden køres ajour med tilbud eller andet og straks kan sige en vare er udsolgt og hvornår den forventes at komme på lager. Systemet er sat op til at når der f.eks. kun er 100 tilbage af en meget solgt vare så bestiller systemet automatisk en ny sending. Det giver et kanon overblik i hvilke varer som sælges mest og hvilke der ikke gør som så bruges til slagtilbud for at slippe af med de gamle varer.

  • #15   26. nov 2019 ja finken...

    Det ville jo være kedeligt hvis butikken skulle til at afkræve et gebyr som bliver fratrukket det købte. Men det er nok den vej der går for ikke at være til grin.


  • #16   26. nov 2019 Polysl.
    I Kbh. og omegn findes stadig nogle få fysiske butikker hvor man kan købe elektronik komponenter.

    I Odense er TJ.Data nok det bedste bud på komponentsalg over disken smiley
    https://www.tjdata.dk/

    Jeg sad selv i mine unge dage og loddede som en gal efter opskrifter jeg hentede i div. elektronik blade og kabinetterne lavede jeg selv smiley


  • #17   26. nov 2019 Cody...

    Kender godt Tj data - men de sælger ikke elektrolytter som eksempel - de sælger en masse færdig varer og strømforsyning til stationær som jo er bekendt at de brænder af fordi folk ikke er bekendt med den skal renses en gang i mellem for at fjerne belægninger på køleren.


  • #18   26. nov 2019 Jeg troede faktisk at de solgte komponenter fra deres rep.lager som så mange andre

    Skiftede under dimensionerede “lytter” i mit Samsung tv for et par år siden og dem købte jeg i Kbh., men kunne lige så godt have købt på nettet fordi jeg vidste hvilken type jeg skule bruge smiley


  • #19   26. nov 2019 he he Cody

    Det er jo bekendt som "blå røg" og Samsung er berygtet for at sætte lytter tæt på varmekilden - fordi den er underdimensioneret. Sådan en lyt koster 18 kr sidst jeg købte en og folk som får det lavet betaler 1500 eller mere. Når man køber en lyt plejer jeg at forlænge benene og fjerne den fra varmekilden - evt. kan man købe et skjold som køler lytten.


  • #21   26. nov 2019 Korrekt Polysl og “lytterne” var født med lange ben så jeg kunne lægge dem væk fra omformeren smiley

Kommentér på:
Døde butikker

Annonce