{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
466 visninger | Oprettet:

har i glemt den tid. {{forumTopicSubject}}

Ja om i husker jeres tid som barn ved jeg ikke - men jeg husker da hvordan jeg fik god nat historie - kan i huske om i også fik god nat historie.
Jeg husker også hvordan jeg på strøget når det var jul og vi skulle ind i Metropol og se det årlige Disney show.
Jeg husker også når vi op til jul gik på strøget og så mekanikske julenisser og det var stort den gang.
Jeg husker også tiden hvor jeg gik op med petroleum på anden sal.
Jeg husker også tiden hvor mælkemanden satte mælk uden foran vores dør eller når det var jul og bageren lavede stegen som så blev hentet og selvføleligt med en kande stegesky man gik hjem med.
Jeg husker hvordan jeg tog min mor forgivet på godt og ondt.
Ja der var engang hvor gårdmusikanter gav glæde i baggårdene og hvor småpenge blev smidt ud af vinduet og ned til gårdmusikanterne - en lille ting men det gav dem brød på bordet.
Jeg husker hvordan spritterne sad på bænken på Sankt Pauls Plads og vi småknægte syntes de var søde og rare.
Jeg husker hvordan de Amerikanske krigsskibe var på besøg ved Langlinje og hvor vi kunne komme op og se dem og de var et fantastisk syn.
Jeg husker også hvordan vi børn legede i/ved og på Gefionspringvandet og selvføleligt søgte vi også efter mønter.
Jeg husker også hvordan de små både som sejlede arbejderne over på Holmen nogen gang fik vi lov til at komme med - det var dengang de Københavnske sommernætter var smukke og fredfyldte.
Ja jeg ku forsætte og indlægget blev alt for langt - lad mig dog sige tag ingen for givet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  har i glemt den tid.
  • #1   6. dec 2021 Jeg har masser af minder fra min barndom, men ikke at få fortalt en godnat historie, Vi boede til leje i vores farfars hus i H.C.Andersens gade hvor de i Albanigade havde en slagterbutik, her var jeg bybud så ung som 6 år. Det var de mest nærige bastarder på jorden. En pose flæskesvær? næ- jeg fik 4. stk.

    Nu var jeg stor for min alder så jeg kunne sagtens bruge en ladcykel,

    En dag kom en kvindemenneske ind i butikken med en masse bling på og pels, og købte en bakke Leverpostej, hun spurgte om den kunne bringes ud, sagtens frue, dengang var det helt bizar kundeservice, så jeg skulle cykle ud på Jagtvej og aflevere leverpostejen til køkkenet. Logistik eksisterede ikke - i den møg butik, for da jeg kom tilbage skulle jeg aflevere kød på Hjallesevej, hvor Jagtvej er en sidegade til Hjallesevej.

    De snød af H. til, finger på vægten eller den var indstillet forkert.

    De kørte rundt i en Jaguar og havde en kæmpe båd i Odense havn.

    Imens min mor kæmpede for at få tingene til at hænge sammen. Hun måtte arbejde for Premier IS - tror jeg det hed dengang - det var i en kælder.Ingen barnepige, jeg måtte Passe min lillesøster.

    Men det var her jeg fik min kærlighed til misser, vi havde et rend af misser, de havde lige lavet et kuld som jeg havde meget sjov med. Man siger at man ikke kan træne en mis - jo - det kan man på dens præmisser men så får man den ultimative kærlighed fra dem.

    Folk i andre huse havde et toilet, men ikke os, her sked man i et udendørs lokum. Ellers tissede man i baghaven. Jeg kan så ikke huske hvor min mor tømte det af henne.


  • #2   6. dec 2021 Polysl

    Mon ikke Odense havde natmænd der kørte rundt og hentede lokumsspande ligesom vi havde i København.
    Husker tydeligt den stribe lort der lå fra gården og ud på gaden når de havde afhentet smiley

    Ja Leon vi knægte var heller ikke en godnathistorie forundt og som Polysl skriver var også vi ude at tjene penge i 6 års alderen, men trods armod og sult følte jeg at vi havde et godt sammenhold i vores lille kolde kælder lejlighed smiley


  • #3   6. dec 2021 Polysl - Cody N min mor havde en god ven som fortalte mig god nat historier en gang i mellem smiley

  • #4   6. dec 2021 Cody

    Det vi boede i var et byhus 2 etager uden varme, end som en kakkelovn i stuen, vi sov på kvisten - skide koldt, så til tider tog jeg min dyne og sov i stuen.

    Men man lære meget af at have en fattig opvækst, man eksplodere ikke som vi ser i luksusfælden - man passer på de få skillinger man havde

    dengang brugte man en kaffeerstatning som drøjede kaffen, jeg sørgede altid for at når min mor kom hjem at der var kaffe i Madam blå.

    Da jeg studerede data levede jeg stort set af spaghetti og ketchup for ikke at tage et studielån. Jeg måtte så nasse mig lidt rundt. Jeg kunne så grine da jeg var færdig at folk hang på en enorm studiegæld.

    Jeg havde småjobs - samlede flasker. et sted var der adgang til kasser med flasker som jeg så solgte et andet sted. ikke pænt - men man skal jo overleve.

    Men nu er jeg selvpensioneret og kan nyde mit otium og som jeg har skrevet før - fri for stress, tyndskid, og deadlines.

    Men alt i alt - så har jeg et fedt liv, jeg mangler bare lige at komme til Portugal - men det vist lange udsigter.

    Her elsker jeg at indkvarterer mig på Peninsular i Porto - og gå over broen som en fætter til Eifel har bygget. Her har man alle portvinshuse. Elsker at tage skibet som sejler på Douro floden hvor man kan se alle vinmarkerne.


  • #5   6. dec 2021 Polysl ja også tiden hvor der kun var et lags glas og is på indersiden af vinduerne og ellers lyder dig tale om Portogal dejligt smiley

  • #6   6. dec 2021 James Howell sagde i 1600 tallet om portvin:
    God portvin giver godt blod
    Godt blod giver godt humør
    Godt humør frembringer smukke tanker
    Smukke tanker skaber gode gerninger
    Og gode gerninger bringer en mand ind i himlen


  • #7   6. dec 2021 Polysl ham James Howell var en klog mand smiley

  • #9   10. dec 2021 Hello Kitty I år bliver lidt en stille jul ..... Men den første er nok altid den værste - du har ikke kontakt med din mor længere og din far ser du før jul og din mormor gik bort i sommers og jeg kan forstå at du var tæt på din mormor - så et savn du har fået og ja du skal huske de gode mindre dem kan ingen tage fra dig.
    Jeg må sige til dig at det at du ikke ser din mor længere må der være en årsag til men du skal huske at en dag er det for sent og der vil ingen undskyldning ej heller en forklaring at få - men se nu bare på det indlæg jeg sætter ind her senere i dag smiley


  • #11   14. dec 2021 Hello Kitty jeg vil bare sige til dig at uanset hvad der er sket imellem dig og din mor så husk hun har båret dig i 9 måneder - elsket dig og hun er din mor smiley

  • #13   14. dec 2021 Hello Kitty Ja men det vigtigste må være at du har fået et godt liv og har du det smiley

Kommentér på:
har i glemt den tid.

Annonce