{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
536 visninger | Oprettet:

Glemt musik.... {{forumTopicSubject}}

Her et lille stykke af Carl Loewes 2 klaverkoncert, måske i kender den fra Søren Rye´s dejlige programmer.
Carl Loewe var kendt som tenor, men fik tilnavnet, den nordtyske Schubert.
Gå 10-11 minutter ind, og hyg jer med noget som i sikkert aldrig har hygget jer med før.

https://www.bing.com/videos/search?q=Carl+Loewe+you+tube&qs=n&sp=-1&pq=carl+loewe+you+tube&sc=1-19&sk=&cvid=92B29C2DC0E04AF393E4171F5D38F719&ru=%2fsearch%3fq%3dCarl%2bLoewe%2byou%2btube%26qs%3dn%26form%3dQBRE%26sp%3d-1%26pq%3dcarl%2bloewe%2byou%2btube%26sc%3d1-19%26sk%3d%26cvid%3d92B29C2DC0E04AF393E4171F5D38F719&view=detail&mmscn=vwrc&mid=355BEF7E24BD8C56C18B355BEF7E24BD8C56C18B&FORM=WRVORC


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Glemt musik....
  • #1   4. nov 2019 Nu er jeg ikke ubetinget begejstret for klassisk musik hr. Greve selvom jeg da har hørt et dusin virkelig gode numre.
    Det samme gælder iøvrigt jaz så ingen regler uden undtagelser.

    Jeg er mest til “old fashion” country og 50-60’er rock samt ældre dansk populær musik smiley


  • #2   4. nov 2019 Jeg har nu hørt det før.
    Jeg er opdraget med klassisk musik, min far spillede klaver. Han kunne ikke spille efter noder, men behøvede bare at høre og så kunne han spille. Ville ønske jeg havde arvet det talent. smiley
    Da jeg blev ældre, ja så var det rock musik og heavy som jeg mest hørte.

    Nogle gange hyggede vi os med en kold øl, hvor vi skiftes til at sætte musik på, så min far fik skam lært Metallica at kende samt mange flere. smiley


  • #3   4. nov 2019 Metallicca kan jeg ikke fordrage, det er for vildt til mig.

    Jeg spiller skam selv klaver, og havde jeg ikke mine noder, ville det se sløjt ud.

    Chris.
    Jeg er virkelig imponeret over du kendte stykket, indtil for nylig havde jeg end ikke hørt om Carl Loewe.


  • #4   4. nov 2019 Jeg er mere imponeret i hvordan man kombinerer rock, klassisk, opera som giver helt fantastiske oplevelser.

    Var i Spanien og høre Freddie Mercury og Montserrat Callaballe, en helt fantastisk oplevelse.

    Så har vi E.L.O Roll Over Beethoven som er foreviget af både chuck berry og beatles og måske andre...

    Når man høre den og ikke en muskel røre sig, så er man erklæret død...

    https://www.youtube.com/watch?v=CxXl4oS9wss

    https://www.youtube.com/watch?v=Y1fiOJDXA-E

    Tænk en oplevelse helt uden mobil nogen steder som blitzer løs eller filmer...uhørt i dag hvor det at filme er mere vigtig, og skide med de har hørt koncerten...😛


  • #5   4. nov 2019 Selvfølgelig skal vi ikke have samme smag alle sammen.

    Tro mig, selv om jeg er mest til klassisk, så elsker jeg Shu-bi-du-a og Sebastian..... Jazz, ja en smule.... Og sådan er det vel, selv pop kan jeg lide noget af, bare ikke Rasmus Seebach med hans uh uh..... Men derimod hans far Tommy.

    Jeg mødte Tommy Seebach oppe i Amager centret, hvor han spillede på Allans garage. - han var pivstiv..... Jeg købte en drink til ham, hvorefter han spille Disco tango.....

    Det var sørgeligt.... smiley


  • #6   4. nov 2019 Polysl.

    Du har meget ret.
    Den første kender jeg selvfølgelig som Beethovens 5´symfony, også kaldt skæbnesymfonien.

    Den anden er lidt tricky, for da dette nummer til OL i Barcelona blev opført, var Freddie Mercury faktisk død.


  • #7   5. nov 2019 Jeg har faktisk næsten 100 plader og CD'er fra min far, så engang imellem, i blinde, vælger jeg lige en. Jeg kan rigtig godt lide klassisk musik.

    Jeg kan virkelig godt lide André Rieu og orkester, jeg bliver så glad når jeg hører det, og sidder nærmest og diriger. smiley

    Rasmus Seebach er bare dårlig! Jeg mødte også Tommy Seebach for år tilbage, og det var ikke særlig rart. Mit firma, hvor der var godt 300 ansatte, have lejet sig ind på et skib, og Tommy S skulle underholde. Han var rimelig bedugget på et tidspunkt, og af en eller anden grund havde han fået øje på mig. Han blev bare ved med at forsøge at røre og kysse, til jeg sagde at nu var det nok, og jeg flygtede ud på toilettet, hvilket en af mine kollegaer så. Han skyndte sig efter mig, og fik Tommy S fra at gå ind på toilettet efter mig. Det kom til lidt tumult og Tommy S blev bedt om at forlade skibet. Derfor synes jeg ikke særlig godt om ham.







  • #8   5. nov 2019 Ja Cris7 - jeg har også gode og dårlige minder om Tommy.

    De bedste minder fra hans tid i Sir Henry der nok betød alt for hans videre karriere.
    Hvem husker ikke Ole Bredahl når han viklede smørrebrødspapir rundt om sin stålkam og gav nummeret Camp eller når de gav beautiful Brown eyes i teenklubberne og til byfester.

    De dårligste fra Oslo færgen når han halvfuld forlod klaveret og ville danse med pigerne eller hans sidste tid på Bakken som hyggepianist på div. spisesteder hvor han sidst på aftenen blev båret ud af personalet - trist skæbne smiley


  • #9   5. nov 2019 Ja, du har ret Cody, det var trist at det til sidst gik sådan med Tommy S.

    Jeg kunne nu godt li' Discotango'.



  • #10   5. nov 2019 Ja, bøsse var Tommy jo nok ikke. smiley
    Jeg snakkede ikke med ham, men han fik sin drink, og han lod mig være i fred...… Men jeg kan godt forstå dig Cris, det har ikke været en rar oplevelse.
    Jeg vidste ikke han var sådan, men dygtig til at skrive musik var han.


Kommentér på:
Glemt musik....

Annonce