{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
495 visninger | Oprettet:

Smil i er på :-) {{forumTopicSubject}}

Hvad sagde den store storm til den lille storm - nu skal du ikke puste dig op.
Hvad sagde den lille dusk til den store dusk - skal du ikke snart trimmes.
og nu til det mere alvorlige og nej den fortæller jeg ikke fordi jeg ikke vil se 5,5 millioner dansker hyperventilere.
Og hvorfor er mink så udsat af coronavirus og tænker at der jo må være en årsag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smil i er på :-)
  • #1   25. okt 2020 Masseproduktion af dyr giver øget risiko for smitte, måske er mink særlig udsatte.
    Disse produktioner er jo ikke kun et miljø problem, men kan være blive et sundheds problem for os alle.
    Derudover kan man jo også diskutere om disse masse produktioner af dyr er særlig Etisk.


  • #2   25. okt 2020 Jeg tror at alle inderst inde er imod storproduktion af kød, men skulle man forstille sig en produktion af små enheder så ville kødet være så dyrt at man ikke kan eksporterer, det ville kun kunne lade sig gøre hvis alle i EU gik over til små enheder - men det ville være utopisk og urealistisk.

    Kødet ville også blive enormt dyrt i Danmark, da man så kun producere ud for eget forbrug. Hvem vil være villig til at give 200 kr for en skrabet kylling? eller 80 kr for 500 g hakket oksekød eller grisekød. Det ville ramme ret skævt for den største del af danskere.

    OK......

    Jamen så kan de bare blive vegetar - ja men hvem har lige lyst til det, jeg har ikke. Spiser dog ikke kød hver dag - nogle gange kun 1 gange om ugen som så fejret med en bøf af det ypperste og møre kød der kan opdrives. Faktisk gør mange familier i Asien netop det samme - spare på kødet og så fejres det i weekenden.

    Hvis alle i Danmark blev vegetar så ville priserne på importerede grønsager stige til loftet men så har man så byttet stor produktion af kød ud med stor produktion af grønsager og de problemer der så vil opstå når man udpiner jorden - som måske resulterer i en dårligere kvalitet.

    Vores eksport af kød ligger nok omkring 30% af vores BNP - hvad ville der ske hvis den stoppede? Hvem skulle betale? Hvad med alle dem som bliver arbejdsløse?


  • #3   25. okt 2020 Ole S ja måske sådan havde jeg ikke tænkt på det smiley

  • #4   25. okt 2020 Polysl enig ingen vil give z-antal mange penge for et stykke kød dog vil jeg heller have kvalitetskød og mindre portioner.

Kommentér på:
Smil i er på :-)

Annonce