{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.726 visninger | Oprettet:

Send mig et smil. {{forumTopicSubject}}

Jeg stod i mit vindue i dag og nød naturens farver, postbilen kom og siddende i bilen proppede hun reklamer i postkassen.
Jeg prøvede at fange hendes blik men nej, ingen kontakt, jeg vidste at hun kunne se mig der hvor jeg stod, mærkeligt tænkte jeg, er vi virkelig blevet så fremmede over for hinanden, eller har man gået på et af disse her super moderne kursuser og lært at man ikke må overskride intimsfæren hos kunden.

Det bragte tankerne tilbage til min barndom da mælkemanden, fiskehandleren, grønthandleren, og ikke mindst posten kom til døren.De blev altid stående og fik en sludder, posten fik gerne en kop kaffe, og så gik snakken, Han kunne fortælle hvem der var syg og hvem der syltede, hvem der skulle holde rund fødselsdag, Ja nyhederne flød fra ham i en lind strøm, det var den tids Facebook. Hygge hygge hygge.

Nu tør man dårligt snakke til den person der sidder ved siden af i bus eller tog, så ser de underligt på en, men når man så blæser på hvordan man selv bliver opfattet,så er det mange gange en åbning for den anden, og så viser det sig at der er nok at tage fat på af emner, og snakken går lystigt. Hvorfor skal vi omgive os med denne utilnærmelige mur, der er meget få der mener det, de vil gerne i kontakt. med andre, og vi er alle udstyret med en fornemmelse for når vi ikke kan (overvinde, overtale) modparten til kommunikation.

I går da jeg handlede i Kop og Kande, var der en smuk kvinde på ca. 30 år der ekspederede mig. Hun lignede en lille alf, lidt Audrey Hepburn, var der over hende. Jeg kunne ikke få øjnene fra hende. Må jeg give dig en kompliment spurgte jeg, ja svarede hun. Du har det yndigste ansigt sagde jeg så. Hun så meget glad på mig og sagde tak for det.

Vi er hurtige når vi skal klage eller brokke os til dem der betjener os, hvorfor ikke gå den anden vej og sende folk et smil. Helt omkostnings frit og lige fra leveren, uden at vente nogen respons fra modpartens side, nej bare sådan for at strække nakke ud, efter iphonens tyrrani så vi kan deltage i livet der trods alt findes og skal dyrkes, SAMMEN.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Send mig et smil.
  • #1   12. nov 2015 Jeg snakker sgu med alle jeg kan komme til - jeg stopper selvfølgelig hvis jeg kan mærke personen ikke gider.
    Men det er kedeligt at når man i en opgang høre døren et sted så venter man fordi man ikke vi tale eller titulere eller bare ja?

    I vores ejendom er der 8 lejemål og vi hygger os når det er sommer ned i haven, jeg er meget gammel i forhold til de nye vel omkring 40 år forskel så jeg er nok den ældste i ejendommen.

    Men vi har et godt forhold til hinanden og det bliver ikke kejtet når vi mødes


  • #3   12. nov 2015 Tjah Curt og chancen for at glædes over et venskab smutter også, det må være lidt tomt og ensomt, men vi vælger alle vores måde at leve på, så hvis det virker for dig okay. smiley smiley smiley

    polysl, det er dejligt at høre at du har en god omgang med dine naboer, skønt at i kan hygge med grill og godt samvær. smiley smiley


  • #8   12. nov 2015 smiley

  • #9   12. nov 2015 Kisser, som tak for oplæg får du en hilsen og et smil fra en berømt kat smiley smiley smiley

    profilbillede
  • #10   12. nov 2015 Tak Elena og i andre i får et retur

    profilbillede
  • #11   12. nov 2015 Smil smitter, så jeg sender dig 10 af mine smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

    Jamen, vi har glemt at smile, kommunikere, fylder ørerne med pumpermusik, så vi ikke sanser, hvad der sker rundt om een, er begravet i en knald smart phone/Ipad/Bærbar, ja fortsæt selv, vi kommunikere via sms, mails, det er meget nemmere end at ringe, så er vi dejlig fri for at svare på spørgsmål, smart ik smiley - det ender med, at vi en dag taler en slags fingersprog, talebåndet er forlængst skrumpet ind smiley

    Jeg kører meget i mit job, så lidt oplevelser er der en gang imellem i trafikken, båt dyt og skråt-op-fingeren, den ses også, sådan en fik jeg for et stykke tid siden, og jeg sendte det sødeste smil retur, du skulle bare li se fyren, han anede slet ikke, hvad han skulle gøre så det endte med, at han fik flere smiley smiley smiley - der kan man bare se, det virker også præventivt måske ... smiley


  • #12   13. nov 2015 Hov, jeg skulle læse #11 en gang til...kører du så råddent jetset, at du får fingeren i trAffikken smiley smiley smiley smiley

  • #13   13. nov 2015 Kisser! Hvordan skal man kunne smile, når man samtidig skal være fokuseret og resultatorienteret? smiley

  • #14   13. nov 2015 Sven kan du ikke multitaske smiley Og et smil har vel ikke noget at gøre med at være fokuseret.
    Jo på den person man smiler til. Sommetider skal man reagere umiddelbart og ægte, vi danskere er blevet for modererede, og bange for at udlevere os selv.
    På nær som libbie nævner, i trafikken hvor vi gerne viser vores f--k finger frem.
    Og efter hendes beskrivelse virker et smil meget forvirrende på modparten. smiley


  • #16   13. nov 2015 smiley smiley Ja ham Nietzche var en rigtig kølig Kaj, ham skal vi nok ikke lytte til i denne forbindelse, smiley smiley

  • #17   13. nov 2015 Præcis, Kisser, han havde det ikke så godt smiley smiley smiley

  • #18   13. nov 2015 Altså Kisser, hvad er det dog du plæderer. Har du slet ikke tænkt på produktionen og samfundet. Der skal sq arbejdes og ikke smiles. Du er fanme ikke rigtig klog.

  • #19   13. nov 2015 Sven jeg håber at det er på den gode måde at jeg ikke er rigtig klog smiley , Eller mener du at man er tosset fordi man efterlyser lidt mere smil i hverdagen. For så er jeg sq stolt af at være"ikke rigtig klog". smiley smiley

  • #20   13. nov 2015 Jooo, Elena og Kisser - han blev total til grin, for han havde da regnet med, at jeg også ville sende ham min FUCK-finger, men den fik han ikke, nææh han fik det sødeste smil, jeg har lært og da jeg så hans udtryk i ansigtet, fik han alle mine GRIN, jeg var i strålende humør, den dag, godt for mig og endnu bedre for den frustrerede aggressive bilist, han synes åbenbart ikke, at jeg var hurtig nok til at flytte mig så han kunne overhale, for at holde for rødt, NAR smiley smiley smiley

    Men såvel ude i trafikken som alle mulige andre steder, så er tendensen der, vi skal gå med mundvige nedad og ikke opad - det giver nogle tidligere rynker, for du bruger mange flere ansigtsmuskler på at være sur end glad, det er da også værd at tænke over smiley smiley smiley


  • #21   13. nov 2015 Det er da ikke til at stå for ... smiley



    profilbillede
  • #27   13. nov 2015 Hun er da ked af det fordi hun ved hun snart bliver fyret.

  • #29   13. nov 2015 Nej Curt den er god nok. Jeg arbejder faktisk selv ved post danmark.
    Og jeg tror da ikke jeg når og opleve mit 10 års jubilæum smiley .


  • #31   13. nov 2015 Synes den lige passer ind i tråden, inden den glider af sporet smiley



    profilbillede
  • #32   13. nov 2015 D smiley smiley et er virkeligt sandt Jetset. god kommentar. smiley


  • #33   14. nov 2015 Jeg starter altid dagen med at få den rigtige fod ud af sengen.

  • #34   14. nov 2015 Ja Polysl. det er faktisk også det vigtigste, så glider dagen bedre. smiley

  • #35   15. nov 2015 Send et smil, eller sig et par ord: Let at sige men svært at leve op til. I hvert fald for mig.
    Jeg er typen der kan rejse til København eller Langtbortistan uden at veksle ord med andre en konduktøren..
    Men en dag blev jeg overrumplet.

    Jeg skulle aprilsdag med toget fra Skørping til Skanderborg. Der var koldt ude og der var koldt i ventesalen, hvor der stod en mand i forvejen.. Ja det er sgu koldt sagde han, og så var samtalen i gang. Vi fulgtes ind i toget og satte os sammen, og snakken gik lystigt.

    Men han skulle kun til Langå, så stod han af.. Men så viste en skude sig. Ja undskyld. Jeg ved ikke hvad man kalder sådan en pige. Kulsort hår og omkring øjnene. Piercinger i læber kinder og tunge. Tøjet også specielt. Og så havde hun mobilen i hånden som hun flittigt SMSede på. 15-25 år - hvad ved jeg..
    Jeg satte mig tilbage i sædet belavet på en lille lur.

    Men så blev hun færdig med at SMSse og kom mobilen i sin taske - og så henvendte hun sig til mig. Jeg huske ikke hvad hun sagde, for jeg var nær skvattet ned af sædet.

    Men jeg fik da svaret, for enhver der gider snakke med mig fortjener et svar. Og hun havde faktisk noget at snakke om. Hun yhavde været plejebarn i forskellige familier, men det gad hun ikke snakke om.

    Nej hun ville vide om jeg havde børn og hvorda jeg opdrog dem og det var jo lige min kæphest, så snakken gik lystigt, så jeg måtte løbe for at komme af i Skanderborg.
    Sikke en dejlig dag. En der gad høre på mig og lyttede til hvad jeg sagdee.!!.!


  • #36   15. nov 2015 Hvad år var det, det lyder jo, som en perlehistorie smiley

  • #37   15. nov 2015 Det var en pelehistorie. Jeg husker ikke årt, men det var i dette årtusinde.
    Og historien er ægte nok.

    Men den beviser bare at det gamle ord, om at man ikke skal skue hunden på hårene stadig er gyldig..

    Jeg husker min ungdoms udtryk;: Han ligner en der vil tage høns.! Og ham holdt vi på afstand. Bare på grund af fordomm4e.Og det er forkert.Det lærte den unge dame mig. Og jeg er hende takskyldig..


  • #38   15. nov 2015 Kunne ikke lige overskue, at læse tråden..

    Kisser - Har været postbud og også på landet, hvor man "i gamle dage" hilste pænt, drak en kop kaffe og snakkede om øst/vest". I dag arbejder jeg for et større firma, som leverer pakker til private og da jeg startede der, var der også tid til snak, med de private, men i dag, bliver man PÅLAGT overarbejde, selvom ens kontrakt hedder X-X med 30min indlagt pause.. Men det er der ikke tid til, for i dag handler ALT om TAL og de TAL, skal leveres, for enhver pris, uanset om man skal arbejde over, for vi - fodfolk, skal levere varen, for at cheferne kan levere til deres chefer..

    Så et lille opråb til alle jer, der venter pakker.. Giv os et smil, når vi kommer - Det betyder SÅ meget for os! Skriv en fuldmagt, så vi kan stille pakken, så vi ikke skal køre 10km ud til dit lille landsted, som du sikkert har kæmpet det halve af livet, for at spare sammen til. Ja, jeg får min løn for det, men jeg har sgu også en familie, som jeg gerne vil hjem til! smiley


  • #39   15. nov 2015 Ååhrrr - hvilken pakke, skal jeg bestille, der er ikke noget jeg hellere ville, end at sende dig et sødt smil smiley smiley

  • #40   15. nov 2015 også jeg er med på et kæmpesmil, både til Rudolf og C smiley antona, det er lige meningen med mit indlæg, en opfordring til at komme hinanden ved.

  • #41   15. nov 2015 du får en travl december måned Cantona smiley
    er enig med dig i at det er en sørgelig udvikling i postens aktivitet. De har sat priserne for breve og pakker i vejret, og samtidig har tabt pakkemarkedet til private firmaer. Mega dårlig ledelse.
    tak for indlæg, skal nok huske det du skrev.


  • #42   15. nov 2015 Har været ved posten for mange år siden og dengang var der mange ansatte til at levere posten. Nu har de valgt at skære ned på antallet af ansatte, men så fik de ved lov, sat postkasser ned til fordøren i lejlihedskomplekser og ud til skellet, ved huse efter 1970, på den måde kunne de skære ned på ansatte, men samtidig hæve antallet af husstands leveringer, for den enkelte medarbejder og oveni det. Det er jo smart nok, men hvad der ikke er smart, er at posten ikke har fulgt med udviklingen og nu får mindre og mindre post. Det smarte havde været, at udfase almindelig brevpost og så gå ind på pakkepost markedet tidligere og dermed ikke have behøvet, at hæve priserne så voldsomt. Seriøst 9 kroner for et brev?? Og mener det stiger igen til januar. De graver deres egen grav med dybe spadestik.

  • #44   15. nov 2015 Det smarte havde været, at udfase almindelig brevpost og så gå ind på pakkepost markedet tidligere og dermed ikke have behøvet, at hæve priserne så voldsomt.

    Rigtig Cantona, jeg er så enig med dig. Dårlig ledelse gør alt for at piske de ansatte, men glemmer at tænke selv. smiley


  • #45   15. nov 2015 Det sidste brev jeg sendte, var i begyndelse af nov 15 - 10 kr det synes jeg også er nok, jeg skal også nok huske, det der med at smile, synes egentligt også jeg gør, får meget pakkepost og de er søde, dem som kommer og leverer smiley smiley smiley

  • #46   15. nov 2015 Nu sender jeg højest 2 breve om året så jeg overlever nok. Værre er det at p0oistvæsenets pakkepost virker amatøragtig.. Men det er jo afsenderen der vælger sin aktør.

    Guderne skal vide at tiderne forandrer sig - men behøver det lige at gå så hurtigt.???

    Ting tager tid - navnlig at omlægge vaner.!!


  • #47   15. nov 2015 Kan ikke huske hvornår jeg sidst har send et brev...men masser af pakker og nu at efter Kvicley har overtaget post funktionen så er jeg ovenud glad fordi den ligger på vej hjem.

    Af med pakken og handle ind samme sted, jamen jeg kan ikke få armene ned "S"


  • #48   16. nov 2015 Ja, men det er så godt for dig Polysl, dem der går med Rolator synes ikke om, at deres posthus er blevet nedlagt i deres nærområde smiley

  • #49   16. nov 2015 Send et smil, til det blir' forår, hvorfor KUN eet, synes det er nærigt, jeg sender flere smil om dagen af de ægte, kan ikke finde ud af at smile falsk.

    Kan du kende forskel på et ægte smil og et falsk ??


  • #50   16. nov 2015 jetset

    Nu er det ikke mig som står for logistikken så jeg kan i grunden være total ligeglad andet at glæde mig over at kunne klare 2 ting på en gang.


  • #51   16. nov 2015 Jeg tror nogen gange at man kan se forskel, hvis ikke smilet når op i øjnene er det ikke ægte,, det er bare min mening.

    I dag var jeg til lægen, og når jeg kommer ind i venteværelset siger jeg gerne goddag og nikker, mange ser forundrede ud men hilser tilbage, det er imod min natur ikke at sige hej eller goddag når jeg kommer ind i et rum med andre mennesker. Der var en anden der havde samme ide som jeg, og jeg svarede ham med et smil og et goddag, herefter kom han hen og spurgte om vi ikke kendte hinanden, nej måtte jeg indrømme, men det var rart med en der var lige så tosset som mig selv. smiley smiley


  • #52   16. nov 2015 #50 det er SUPER mænd, der formår at kunne multitaske, hi hi smiley smiley smiley smiley smiley

  • #53   16. nov 2015 Jeg mener ikke, du er tosset, Kisser tværtimod ... smiley smiley

  • #54   16. nov 2015 Tak for det jetset, det er jeg glad for at du synes. Lidt skør må man jo godt være IK: Ha Ha. smiley smiley smiley smiley

  • #55   16. nov 2015 Jo, Kisser, men det er jo noget helt andet smiley smiley smiley smiley smiley

  • #56   16. nov 2015 #49: [i]Kan du kende forskel på et ægte smil og et falsk ?? [/i

    Øjnene gør forskellen, hvis de bliver "kolde" er smilet falskt. Men det er svært altid at skelne, der er selvfølgeligt nogle , som er gode til at spille skuespil, så har de også lært hvordan man simulerer et ægte smil.


  • #57   16. nov 2015 Se først på øjnene, smiler de, så er det ægte smil smiley

  • #59   17. nov 2015 Ja Aage du har ret i at der er mere kontakt læs "varme" i de små nærbutikker. Hovsa min skrift er også på sned. smiley

Kommentér på:
Send mig et smil.

Annonce