{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
634 visninger | Oprettet:

Hvordan ser jeres helt ud. {{forumTopicSubject}}

Ja ser i jeg har jo hørt om helte her i disse corona tider og hvordan ser en helt ud og jeg smider lige et par stykker så kan i jo selv sætte nogen på - hvis i vil smiley
Og lad mig starte med lægerne - sygeplejerskerne - SSH - SSA - rengøringsfolkene - skraldefolkene - lastbil chaufføren - opvaskeren - forsyningsfolkene - hjemmehjælperene - politifolk - ambulancefolk - taxichaufføren - viceværterne - købmændene - tog føreren - grænsevagterne - embedsfolkene - vagter - de frivillige - naboen - plejer/plejehjems-arbejderne - kontor folk - bank folk - buschaufføren - søfolkene - soldaten - klinik assistenterne - de kommunale ansatte - de selvstændige - folketinget - bageren - mekanikeren - vores internet udbyder - telefon selskaberne - præsten - vejarbejderne og der er mange flere eksempelvis os borger som har stukket en finger i jorden og tænkt - lad alle de andre komme først.
Så lad mig høre om hvordan jeres helt/helte ser ud smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan ser jeres helt ud.
  • #1   4. maj 2020 Hvorfor skal folk være helte for at gøre deres arbejde? De har dog en større meningsfyldt hverdag - til forskel for dem som er tvunget i isolation. Det er de virkelige helte.



  • #3   4. maj 2020 CLaus

    Jeg savner hyldest fra alle de curling forældre og curling børn. Dengang var der ikke nogen der fjernede alle sten på vejen..


  • #4   4. maj 2020 Polysl mange af dem der går på arbejdet og som passer på os ligeså plejer de syge gør det med livet som indsats og corona har nok kostet en del livet og ja det høre jo med i deres daglige arbejde men tænk på hvis de ikke var der - men i min verden er alle helte også vores brandmænd som ikke kom på min liste smiley

  • #5   4. maj 2020 Claus G har du en farmor på 100.år smiley

  • #6   4. maj 2020 Jeg er glad for jeg ikke arbejder på apotekerne mere, det kan ikke være sundt.

  • #8   4. maj 2020 #4 Leon

    Gør sit arbejde? - det står da i skærende kontrast til at man ikke bruger værnemidler på plejehjem som nu har kostet 61 gamle livet. I det her tilfælde, så jeg hellere de ikke gjorde deres arbejde.


  • #9   4. maj 2020 Polysl.

    Hvad så? - Skulle de gamle så gå ud og hyppe kartofler i baghaven?

    Nu er jeg trods mine 61 år, måske ikke ligefrem moden til en plejehjemsplads, hvem ved? Men jeg vil da gerne agitere for, at jeg dør i trygge rammer med kærlighed, Corona eller ej..
    Så jeg giver faktisk Leon ret.


  • #10   4. maj 2020 Markgreven ja apoteker dem have jeg sku glemt og ja de har også haft noget at tænke på smiley

  • #11   4. maj 2020 Claus G ja men det tvivler jeg ikke på og her hvor jeg bor er der to ældre damer på 95.år og de kan og dem har jeg stor respekt for - det er noget jeg lærte som barn smiley

  • #12   4. maj 2020 Polysl du må da ikke klandre plejerne for at de ældre dør de gør jo deres arbejde smiley

  • #13   4. maj 2020 Polysl Jeg må give Margreven ret kærlige hænder gør en stor forskel smiley

  • #14   5. maj 2020 Mine helte, er de mennesker der bruger deres fritid på at samle andres affald op i skove og vejkanter !

  • #15   5. maj 2020 Å.R. ja men det er da også en heltegerning smiley

  • #16   6. maj 2020 En “helt” er en diffus betegnelse da der ikke er klare retningslinier for hvad en “helt” skal indeholde af evner.

    En “helt” i mine øjne er en alm. person der trods overhængende livsfare forsøger at redde en eller flere andres liv, dog ikke at forveksle med brandfolk og øvrige professionelle der er trænet til krisesituationer, men opfattelsen af en “helt” er vidt forskellig fra menneske til menneske.

    Ex.:
    “ Når et menneske opfører sig beundringsværdigt og udfører store bedrifter, så kaldes han eller hun for en helt.
    De fleste mennesker har nok en idé om, hvordan ’en rigtig helt’ er - men det er langt fra sikkert, at de kan blive enige om det.
    Der kan nemlig være stor forskel på, hvilken opførsel og hvilke karaktertræk vi synes passer sig for en rigtig helt.
    Skal en rigtig helt være klog, tapper, modig, snu, stærk, tålmodig, impulsiv eller…?
    Der har været stor forskel på, hvordan en rigtig helt skulle være i forskellige tidsperioder og samfundslag.
    De helte, mennesker vælger, afslører noget om, hvilke egenskaber og værdier de beundrer – men man kan omvendt også lære meget om menneskers verdenssyn ved at se på, hvad det er for en opførsel, der skal straffes og som opfattes som taberagtig.”

    Mange opfattede Mao, Stalin, Franco og Hitler som “helte” hvilket nok langt fra er tilfældet idag smiley


  • #17   6. maj 2020 For mig er en helt den: som ikke tænker på sine egen sikkerhed, i et split sekund reagerer og redder et liv eller flere.

    Eksempel..(USA) .et fly styrter ned en vinter i en flod, en person reagerer med det samme og redder 3 - se det er en helt.


  • #18   6. maj 2020 Cody N jaaaa jeg vil heller ikke tage de herre med som du selv skriver nederst i dit indlæg jeg tror dog på at jeg ser og tænker i flere helte end du gør smiley

  • #19   6. maj 2020 Polysl de er så absolut også helte smiley

Kommentér på:
Hvordan ser jeres helt ud.

Annonce