{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

juletraditioner hvad er jeres? {{forumTopicSubject}}

hey skal selv holde jul for familen i år, og dermed lave mine egne traditioner. så vil egentlig godt høre jer her på baboom, om i har nogle sjove traditioner man måske kunne bruge??

havde regnet med

ris a la mande
flæskesteg
and
brune kartofler og hvide
og div tilbehør

og måske en rafle lej. men kan ikke finde ud af om det høre til 1-2 juledag?


hvordan ser jeres jul ud??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  juletraditioner hvad er jeres?
  • #1   28. okt 2011 min tradition er at jeg ikke fejrer jul smiley

  • #2   28. okt 2011 tja det er jo et frit land vi lever i smiley

  • #3   28. okt 2011 det er for tidligt at snakke om jul

  • #4   28. okt 2011 camilla B

    nej det syntes jeg sku ikke det er smiley


  • #5   28. okt 2011 kasper

    her i familien

    er der

    flæskesteg og and tofler brune og hvide og alt tilbehør

    ris al mangde, med en lille gave, og ingen snyde mandel i børnenens

    danse om jule træ og pakke gaver ud

    og så spise rester

    vi er tidligst færdig en juleaften kl 1 smiley


  • #6   28. okt 2011 Camilla B # du har vidst ikke kigget i butikkerne endnu, der er kommet Juleslik frem så må det også snart være jul smiley

    Ej, vores familie plejer at lave alt det forskellige mad så som, kalkun, flæskesteg og nogle gange også medister (ved ikke hvorfor min mormor mener det er juleagtigt) og så er der selvfølgelig risalamande hvor alle dem som er under 15 får deres egen "skål" så de er garanteret en lille gave, så slapper man af osv, og lige så stille begynder vi at sætte slik frem og gøre klar til man danser rundt om træet + julesange, og så er det gaveåbning og bagefter leger de små med deres ting og de "voksne" drikker vin, øl, wiskey eller hvad man nu har lyst til og så sidder de voksne bare og hygger og slapper af indtil børnene skal i seng og folk så stille begynder at ligge sig til at sove. Selvom vi er en kæmpe familie sover vi altid under samme tag juleaften, og ved eftermiddagstid/aften dagen efter begynder folk at tage hjem, og gøre sig klar til 2 Juledag hvor vi holder julefrokost med pakkeleg


  • #7   28. okt 2011 Jamen ALT skal være hjemmelavet, selv smøret til julefrokosten smiley

    Vi står hele dagen og laver mad, pynter op og 3 meter højt juletræ.

    Kæmpe opdækket bord med alt hvad hjertet kan bære, and, flæskesteg, kalkun, buddinger, 3 slag sovse, 5 forskellige slags kartofler, der er absolut intet er må mangle.

    Og så ser vi altid ''A Christmas Carol'', jeg smutter ud på en lang gåtur efter 12 med hunden, kommer hjem og spiser rester smiley


  • #8   28. okt 2011 V o V

    det lyder satme hyggeligt smiley


  • #9   28. okt 2011 Miss Chanandler Bong $

    regner nu også med at lave det meste hjemmelavet. skal i hvertfald lave hjemmelavet marcipan

    og anden tror jeg at jeg skifter ud med andebryster for der er ganske enkelt mere kød på


  • #10   28. okt 2011 * Kat *

    det kunne godt lyde lidt som min familie smiley ALT ALT ALT for meget råbent og skrigen nogen gange er det sku ikke engang hyggeligt


  • #11   28. okt 2011 nååå ja kl 16 er der disneys juleshow DET SKAL VI SE og har altid gjort det

  • #12   28. okt 2011 I år tror jeg at jeg vil holde en særlig jul, overvejer en rejse med kæresten, og en masse venner hvor vi lejer et hus i Alanya (eller hvordan det staves)

  • #13   28. okt 2011 * Kat *

    haha ikke noget spansk her, men bare en hel masse mennesker der ALLE vil tale og høres samtiddigt


  • #14   28. okt 2011 der er ikke nogen der har en ide til noget sundt man evt kunne lave bare som tilbehør eller noget?

  • #15   28. okt 2011 råkostsalat

  • #16   28. okt 2011 De sidste mange år har vi bare holdt jul alene mig og manden.

    Jeg er glad for at vi ikke holder jul hos min familie mere, for det blev altid en tilsvining fra mine brødres side af. Ikke særlig sjovt for mig.


    Vi får enten flæskesteg eller andebryst, og så ellers hele svineriet til.

    Og hvis der skulle være gaver, ja så bliver de pakket op bagefter smiley


  • H P
    H P Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 121 Svar: 335
    #17   28. okt 2011 Som der bliver sagt som det allerførste er tradition her at det ikke fejres, gider simpelthen ikke den overfladiskhed der er til jul

  • #18   28. okt 2011 hvorfor kommentere i så tråden hvis i ikke fejre jul, så hop vidre når emnet ikke interresere jer

  • #19   28. okt 2011 glæder mig til næste år der skal vi holde vores første jul for familien, åååhh er jo total i julehumør nu

  • #20   28. okt 2011 eller lav den af kål og gulerødder

  • #21   28. okt 2011 Jeg fejre finsk jul smiley
    Til forret får vi laks, sild og almindelige kogte kartofler.
    Til hovedret får vi juleskinke, noget der hedder lanttulaatikko og perunalaatikko.
    Dog får vi risalamande til dessert smiley

    Gaverne ligges under juletræet dagen før juleaften.
    Og så har vi en lille tradition at jeg(og mine niecer) godt må åbne en gave om morgenen. Vi holder det med mine brødre og mormor fra Finland.


  • #22   28. okt 2011 Og vi har lidt alla samme stemning som du har *Kat*. Min mormor står og brokker sig over min mor ikke laver det finske mad ordentligt osv. Vi er en meget højt råbende familie og det hele kører rundt. Der bliver også udelt en masse snaps.

    Det skræmmer lidt min kæreste, han kommer fra en meget stille jysk familie :b Så jeg tør knap nok holde jul hos dem, det kommer jeg nok heller ikke til før vi får børn eller lign xD


  • #23   28. okt 2011 Vi har haft mange traditioner i min familie, desværre er mange af dem gået tabt da min mormor og morfar døde for nogen år siden..

    Jeg holder altid jul med mine brødre, det er en tradition for mig og jeg ville ikke undvære dem juleaften.. Jeg bliver nærmest som 5 år igen, hele dagen ser vi tegnefilm, hygger, dansker måske lidt til julemusik og går bare og glæder os til aftenen.
    Nu er jeg jo så mor, så kan ikke helt tillade mig bare at fise den af, har trods alt en søn der skal passes også, men han nyder også hyggen. I år bliver så hans anden juleaften og han er lidt ældre og forstår tingene lidt mere.
    Han får en gave om morgenen. Vi ser Disneys juleshow kl. 16.. og ellers hjælper jeg til i køkkenet når der er brug for det.
    Vi får altid and og medister. I min verden hører flæskesteg ikke til juleaften.. 3 forskellige slags kartofler, 2 slags sovs, 2 slags chips, gammeldags hvidkål (... en af de aller vigtigste sønderjyske traditioner), rødkål, ribsgele, fyldte æbler, asier og sikkert også noget mere.
    Ris a' la mande bagefter med én mandel, synes det der med børneskåle er snyd. Og det er ikke noget jeg vil lære min søn, han kan ligeså godt lære fra starten at man ikke altid kan 'vinde' smiley

    Vi bruger et par timer på at spise, danser om juletræet og pakker gaver op, mens der står masser af slik på bordet... Ingen alkohol juleaften - udover rødvin til maden. Synes ikke det hører sig til på 'børnenes' dag, som jeg synes det er.


  • #24   28. okt 2011 *danser selvfølgelig, ikke dansker smiley

Kommentér på:
juletraditioner hvad er jeres?

Annonce