{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
179 visninger | Oprettet:

Hvad siger i og husker i det også. {{forumTopicSubject}}

Ja det sker at jeg har tiden til at tænke i min egen barndom og om de unge mennesker nu til dags ser - høre eller læser de gamle eventyr så som kaptajn grants børn - kong sallimons miner - Robinson kruse - skatte øen.
I ved dem der blev vist dengang det var normalet kun at have et sort hvid tv
Eller på med pillen palle - kvit eller dobbelt.
Eller hvis vi så går over i radio og taler om Dansk toppen - trafikradioen Freddag eftermiddag.
Eller hvad med udendørs lege som dåseskjul - hinkeruder - vi melder krig imod i ved hvor man skulle stå på et ben og tegne det stykke land med et stykke farvekridt - sjippetov - byggelegeplads og meget andet.
Husker i det som jeg gør at man dengang ikke havde så travlt og hvad der det som er gået galt nu hvor folk har så travlt.

Kommentarer på:  Hvad siger i og husker i det også.
  • #1   22. okt Ak ja disse minder Leon, vi spillede “terre” i frikvarteret. Det var et spil med 5 marmorterninger el. alm småsten i mangel af bedre.
    I klassen gik tiden mest med at drille tøserne og få “kokosnødder” af læreren samt flade øretæver og tæsk med pegepinden hvis det gik vildt for sig smiley

I fritiden legede vi “sandhed og konti” med tøserne i kirkens baghave der havde mange træer smiley

Det meste af tiden gik dog med at slæbe petroleum og købmandsvarer for købmanden så vores mor også havde råd til sine 5 Eiffel om dagen smiley

• #2   22. okt Jeg har stadig en hinkesten , det var jo ellers en pigeleg. Også en top af træ med et søm i spidsen, det var jo en kunst at bruge pisken som kun var en pind med sejlgarn. Så har jeg en pose glaskugler. med mønstre i . det normale var ellers lerkugler. tænk hvad man rendte med i lommerne. en mus har jeg i en lille æske . det var sølvpapir med en lille stålkugle i. den var svær at lave, når så kuglen trillede inde i sølvpapiret. hoppede dette sølvpapirshylster lidt rundt. det hed en mus. --og små runde knaldhætter, dem smed man bare hvor der gik nogen. Og kan i huske knaldperler. Jeg fik engang ødelagt et par bukser. for jeg havde knaldperlerne i en æske, godt nok med savsmuld i . men så skete det at æsken kun var halv fuld. og jeg skulle løbe , så sprang alle de resterende.. og så var jeg til grin den dag. . og vi byttede glansbilleder. ja der var mange ting dengang. i dag har ungerne en mobil til flere tusind kr. sikken en forskel.

• #3   22. okt Ja og ingen af dem gider lege med hinanden mere, undtagen over nettet smiley

• #4   22. okt Jeg kan huske at vi skrællede celloid af styret på herrecyklerne og brændte det af i opgangene hvor det virkede som en røgbombe smiley

Jeg var sku noget af en skarnsknægt dengang smiley

• #5   22. okt Cody N jeg husker godt det celluloid og hvor man brugte et forstørrelsesglas så der kunne komme rør fra det celluloid og ja verden var en anden den gang smiley

• #6   22. okt Ronald G glaskugler ja eller hvad med hønseringe som vi kastede op imod en væg smiley

• #7   22. okt Jeg kom til at tænke på om i husker hvordan vi tog svovlet af en tændstik og ind i hoved på en nøgle hvor vi satte et søm i så vi fik et knald smiley

• #8   22. okt Her er lige et kik fra mit Legetøjsskab. og jeg har lidt mere end det.

profilbillede
  • #9   22. okt Nej Hønseringe har jeg faktisk ikke haft. der var jeg allerede for gammel. det var jo Plastic, som først kom efter krigen.

• #10   22. okt Ronald G sikken samling og griner smiley

• #11   25. okt Jeg kan huske i skolen at vi byttede hønseringe, glansbilleder og spillede terre. smiley

Ikke mindst tøjet, kassebukserne, cowboybukserne med sol, måne og stjerner på.

Kommentér på:
Hvad siger i og husker i det også.

x