{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
662 visninger | Oprettet:

En verden uden strøm. OSV. {{forumTopicSubject}}

Ja læste lige om hvordan store dele af Syd Amerika har været uden strøm i 4 - 8 timer af ukendte årsager og hvordan mon i tror vi vil reagere hvis vi stod op til ingen strøm (sikken stilhed).
Men vil man ikke først tænke at det kommer igen i løbet af x-antal timer og når der så gik en eller flere dage vil man vel opdage at livet gik sin gang (måske på en mere stille og roligere måde) og den almindelige cykels opfindelse vil igen give glæde når der skulle trampes i pedalerne.
Og ja vi mennesker opdager jo nok hvor små vi er i det store og hele også selv om menneskeheden prøver at kue jorden og dens klima - men ja se bare hvordan Syd Frankrig og Syd Indien har måtte smage klimaets magt i form af store hagl på størrelse med bordtennis bolde og ellers er det ikke mange dage siden at Tyskland også fik sådan store hagl i samme størrelse.
For så at tage alverdens regnbyger med lidstorme og jeg kommer til at tænke på talen om (Syndfloden) når jeg tænker i al den regn og hvad sker der det går på det nærmeste direkte ud i verdenshavene.
Australien har både haft kæmpe tørke og oversvømmelser - USA - Kina - Afrika - Japan - Grønland ja de kæmper alle imod klimaforandringer menneskeheden selv har skabt - ja det går godt i vores verden.
Jeg ønsker kun fred og ro i min lille verden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En verden uden strøm. OSV.
  • #1   17. jun 2019 Nu tror jeg så ikke på alle de klima tosser som advare i biblisk forstand, da boringer i isen har vist samme tendens meget før industrialiseringen - men alle de klima tosser skal jo have penge til at flyde og som agenda sørge for at deres job er sikker. Det er for mig en stor hoax, som at påstå at smeltevand vil forøge verdens have med 3 meter. Selv DMI er helt til grin med deres vejrudsigter som passer af helvede til. De proklamerede at de nu har fået en supercomputer der kan forudsige vejret 3 timer tidligere end gør. Man behøver bare at kigge ud af vinduet - måske man hellere skulle ansætte gigtsyge som nok kan forudsige vejret bedre end DMI.

    DMI har også efter sit skift til en ny web fået nye ord som madologisk institut.

    Jeg kan forudsige vejret de næste 3 mdr. Der vil være regn, sol, overskyet ingen snebyger. temperatur mellem 10 og 30 grader.Ingen oversvømmelse den nærmeste tid. Jorden går ikke under hvis man er kødædende.

    ps....

    Nu hvor lyset er gået ud i sydamerika så bliver der nok tid til lidt intim pleje som dengang i >New York hvor man kunne se et stor fødselstal for det år da lyset gik.


  • #2   17. jun 2019 Pssss.

    Meget regn er bedre end megen tørke. Så hvis det er resultatet af global opvarmning så vil jeg sige som Trump....Hvis det varme vejr er resultat af globalopvarmning så mere af det.


  • #3   17. jun 2019 Polysl jeg stor smiler smiley

  • #4   17. jun 2019 Ja Leon og Polysl jeg tror heller ikke man skal falde i svime over klimaforandringerne som beviseligt har fundet sted mange gange før smiley

    Jeg er som Polysl lige så indebrændt over især venstrefløjens barnagtige jagt på titlen som jordens klimaduks når man tænker på hvor ubetydelig en impact vi har på verdens klima smiley

    Alle ved at kun en ting kan forlænge menneskets tilstedeværelse på jorden og det er at stoppe befolkningstilvæksten som fortsat eksploderer i den tredje verden smiley

    Desværre er menneskeheden empatiske væsener som betyder at vi er ude af stand til at stoppe vores egen udslettelse smiley


  • #5   17. jun 2019 Cody

    det er ekstrem besynderlig at vi har politikere som mener at bare vi flytter Mellemøsten til Eu så bliver det godt, de ser dem som en Resource - jeg ser flere som skadedyr som udelukkende er kommet til EU fordi politi og myndigheder er efter dem for deres aktiviteter a la IS.

    Jeg ser dem ikke som ressource når de ikke engang kan tale andet deres eget sprog, og absolut ikke har lyst til at tilegne sig andet end kioskdansk. Jeg føler med Paludan da jeg skulle ind i en kiosk og købe 20 Prince - Jeg burde nok have taget et kursus i arabisk,... for ham der - fattede ikke en 5 øre...Måtte ind bag disken og pege på de 20 Prince...så er vi sgu godt nok tabt. men måske er det bare os der ikke er ordentlig integrerede. Snart kommer der vel kurser i at kunne tale kioskdansk så er den kamel barberet og problematikken er flyttet til danskere som godt kan dansk - lige på nær Ekstra Bladet som i den grad burde droppe ansatte skribenter fra Mellemøsten for stave kan de sgu ikke.

    Alle de her velmenende kolbøtter som elsker at tale gebrokken arabisk skulle kigge i deres krystalkugle og se hvad fanden de i mere end 40 år har lavet og gu dødme forsætter med.

    Jeg er svær at krænke - men helt ærligt, det kan fandme ikke passe jeg skal kunne arabisk for at købe 20 Prince i Danmark.


  • #6   17. jun 2019 Uha ja, både strøm og vand,

    En morgen jeg skulle til tandlægen, var der ikke en dråbe i hanerne, da der var brud på ledningen.

    Til al held havde underboen en kande i køleskabet, så jeg kunne få børstet bisserne og foretaget det mest fornødne.

    Så kommer man til at tænke på dem, der vader flere mil hver dag, for at hente vand hjem...


  • #7   17. jun 2019 Madonna M jeg stor griner smiley

  • #8   17. jun 2019 Cody N jeg er nu ret sikker på at mennesket er skyld i klimaforandringerne og ligeså tror jeg på at vi mennesker kan gøre en forskel - men da der ikke kan findes et fældes fodslag sker der intet der kan gøre den forskel smiley

  • #9   17. jun 2019 Polysl der findes også gode udlændinge smiley

Kommentér på:
En verden uden strøm. OSV.

Annonce