{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.086 visninger | Oprettet:

De sociale medier {{forumTopicSubject}}

Der tales ofte om dem nok mest FB på godt og ondt. Men når alt kommer til alt, så er alle de andre sociale medier nok en kopi af FB eller omvendt.

Men det er kritikken der er i fokus ang sprogbrug, herunder "grim" debattone, vi taler ganske enkelt ikke ordentligt til hinanden, det fyrer med trusler på livet, tilsvininger og det, der er værre, hvis det er muligt på skrift.

Selvfølgelig findes der profiler, der er sådan, som ovenfor beskrevet. Hvorfor skulle det være anderledes end det er IRL.

Men der, hvor jeg gerne vil hen er, at det sker jo, der er uenighed, det er uenigheden, der skaber debatterne, tonen kan godt blive en anelse højrystede, det gør debatter også IRL, men sålænge det er indenfor emnet, kan jeg ikke se, nogen fejl i det, men det er den hårfine grænse, der efter min mening er ved at smuldre.

Jeg synes, vi er ude i, at det bliver svære og svære at begå sig, det er ikke velset, at vi kalder en skovl for en skovl, nej det skal vendes og drejes og drejes og vendes, hvorfor må vi ikke mere kalde "tingene" for det de er.

Ytringsfriheden er blevet til "ytringsfriheden" i en by i Gl. Rusland, det hele skal være politisk korrekt - jamen, så kan vi ligeså godt lade være med at debattere, hvis vi alle sammen skal mene det samme.

Selvfølgelig skal vi ikke svine hinanden til, men jeg mener ikke det skader, at minde om trådens emne, ligesom jeg heller ikke mener, at lidt humor, ironi kan give et ekstra krydderi.

Vi skal passe på, at vi ikke bliver for sarte, jeg er ikke til mundkurv og diktat.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De sociale medier
  • #1   2. mar 2017 Jetset dig og mig er ikke sart for vi er blevet hårdhudet med årelange diskus på diverse sociale sider, og man kan godt kalde folk navne fordi man kender sine folk i kulissen. Når det er sagt så er der andre som ikke forstår den sammentømrede forhold man kan have på sociale medier og begynder at følge det spor som så eksallere.

    Vi kender alle IRL hvor venner kan gå noget videre og hvor omgangstonen er for andre hård. Men i realiteten er det bare drilleri. Den hård fine balance eksistere ikke rigtigt på sociale medier - samt at det er for nemt at rage uklar med ekstreme meninger som hurtigt ville blive stemt ned i IRL.

    Hvad fortæller det os?

    ja det er for nemt og gratis at være et dumt svin på nettet og gemme sig bag en dynamisk IP, Havde man en stationær IP så ville det svare til at begå bankrøveri og tabe sit kørekort.

    Mange er klar over forskellen og bruger det konsekvent - vi er så heldige her på Baboom at man er mere konsekvent og hurtig ude med riven og tak til dem som håndhæver den.

    Jeg er som dig jetset træt af den måde man skal formulere sig på og undgå at en skovl er en skovl, jeg vil stadig kalde en neger for en neger, alt det møg med at pakke tingene ind i vat giver ikke bedre mennesker men forkramper en dialog....


  • #3   2. mar 2017 Jeg er som dig jetset træt af den måde man skal formulere sig på og undgå at en skovl er en skovl, jeg vil stadig kalde en neger for en neger, alt det møg med at pakke tingene ind i vat giver ikke bedre mennesker me4n forkramper en dialog.... Jr. Polysl.

    Jeg er enig. Der er også en anden ting, som er vigtig at påpege, nogle er fantastiske til at formulere sig, og selvfølgelig har det en betydning og andre er mindre gode til det, og dem synes jeg, man skal læse en ekstra gang. Nogle har også et større ordforråd end andre.

    Men fordi man har et mindre ordforråd og har lidt svært ved at formulere sig, behøver vi ikke at misforstå budskabet.

    Jeg tror vi skal blive bedre til at spørge ind til, hvad der reelt menes, det er der kun ganske få der gør, hvad jeg har læst gennem årene, for så tror jeg, at meget kunne være vundet der.


  • #4   2. mar 2017 Der findes mange holdninger til alt, og heldigvis for det. Men når debatterne kører af sporet, og man skal have af vide at feks er racist pga sine holdninger, eller at man er en snothvalp eller det der er værre, så bliver det for groft synes jeg. Eller hvis man feks søger medynk og bruger det som argument for at fremhæve ens synspunkter. Det er en skæv måde at debattere på. Jr. Claus G.

    Jeg er enig. Det har slet ikke noget med debat at gøre og sådan noget, vil jeg heller ikke høre på, men tydeligt er det, det er når argumenterne slipper op, så bliver tonen grim.

    Grove personlige beskyldninger hører slet ikke til i debatterne. Ikke ret mange ved, hvad det vil sige at være racist, for det har intet med politiske holdninger at gøre.

    http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=racist

    Racismeparagraffen burde afskaffes.


  • #6   2. mar 2017 //citat
    Jeg tror vi skal blive bedre til at spørge ind til, hvad der reelt menes, det er der kun ganske få der gør, hvad jeg har læst gennem årene, for så tror jeg, at meget kunne være vundet der.

    //citat slut

    Lige nøjagtig jeg savner den nysgerrighed hos bloggere som ikke spørger ind til en kernen af spørgsmålet. Hvis jeg er forvirret så spørger jeg ind for ikke at misforstå indlæg( kommentar så får man det på plads og man kommer videre i kommentarsporet.

    Som Claus pointere så har vi en speciel ynkelighed som elsker at eksponere sig selv hele tiden og det kan være trættende for samme historie har fulgt med på alle sociale sider. Jeg har ikke noget imod at folk kommer med en sygdoms historie relateret til tråden men igen og igen i alle tråde hvor personen mener alle igen og igen skal høre det jammer så står jeg af.


  • #7   2. mar 2017 #5 - Torben, jeg synes det er så ærgerligt, at det heldigvis kun er ganske få, der kan få dig til at holde dig fra at deltage. Som du sikkert ved, så findes de alle steder også IRL.

    Jeg har også haft det svært og taget mig det nær, men jeg har efterhånden lært, at ignorere dem totalt og det har virket for mig og på nettet har jeg blokeret dem.

    De mest voldelige er dem, som ikke kan sætte ord på og dem som mangler dokumentation, de bliver grimme i munden, jeg synes bestemt ikke, du skal være ofre for det, men det kan være så nemt at skrive, jeg ved det godt smiley


  • #8   2. mar 2017 ja Torben

    Du er ikke med ret meget og det er ærgerligt at folks ytringer afholder nogle for at debattere. Det er nemmere i IRL hvor man har personen foran sig men i den virtuelle verden er folk nogle bangebukse ikke at angive hvem de er - de gemmer sig bag en sko smiley driller -


  • #9   2. mar 2017

    En god tone i debatter er for mig en ting som jeg sætter højt, der skal være saglighed og der skal gives plads til andres indlæg, og netop som det poienteres fra jetsets side, skal vi nok blive bedre til at "lytte" ind til andres kommentarer, og prøve at forstå hvad der menes inderst inde. Og som sagt så er ikke alle lige gode til at formulere sig, så der kan måske opstå misforståelser. Så er det at man skal lade være med at overfalde debattøren verbalt, men tværtimod spørge ind til hvad der er meningen med lige netop det udsagn. smiley smiley

    Og så skal vi altså også udvise mere tålmodighed, selv om der ikke er enighed om emnet, smiley


  • #10   2. mar 2017 Kisser

    Livet er en dejlig måde at blive klogere på, det er definition på uendelighed.


  • #11   2. mar 2017 #9 - Kisser, du har en pointe for jeg tror, du har ret i, at der sker mange misforståelser, det er også igen noget med at forstå en tekst, hvordan bliver den modtaget og i hvilken ånd er den sendt ud.

    Jeg selv bruger mange smileys, jeg synes det er en god måde at understrege mine meninger på, for der er jo ikke noget mimik på skrift ej heller tonehøjden kan høres.

    Vi skal blive bedre til at spørge ind til, hvad der egentlig menes og så kan vi tilføje kort, hvordan vi tolke den tekst, vi spørger ind til smiley

    Det vil forbedre debattonen måske, kommer an på en prøve smiley


  • #12   2. mar 2017 En anden ting. Ville det give en bedre tone, hvis vi skulle registreres os med ID, navn, adresse osv., gerne tlf i privaten + arbejdspladsen og hvad tid på dagen, du er født smiley

    Ville du så være at finde på de sociale medier ??


  • #13   2. mar 2017 NEJ DET VILLE JEG IKKE, FOR SÅ KAN OPLYSNINGERNE OGSÅ BRUGES NEGATIVT, OG DET VILLE VÆRE LIDT FARLIGT

    Glemte lige at slå caps lock fra.
    Nu skal jeg til lungelæge kryds fingre for mig.


  • #14   2. mar 2017 NEJ smiley

  • #15   2. mar 2017 Jeg krydser alt, hvad jeg har, Kisser smiley smiley

  • #16   2. mar 2017 Man gemmer sig bag firewall, virus programmer osv...for at sikre at de indtastede oplysninger bliver private - gg - nix hele vores it struktur i Danmark er som en si. Med lidt download af program kan man komme ind alle steder - det er ikke raket videnskab.

    eksempel: så kan jeg til enhver tid koble på andres wifi fordi jeg har lavet et program som afkoder en given bruger. Hvorfor er det så nemt - fordi kolbøtten bruger nemme tegn som 123245 - numerisk - eller andre alm bogstaver - tag dog fat og lave det med special tegn så tager det mere end 10 min at komme ind. Ups...ikke at jeg gør det men i ren undervisnings øjemed. Men sandheden er at alle på et split sekund kan bruge andres båndbredde og det er farligt for du kan ikke ses.


  • #17   2. mar 2017 Jamen, nu er jeg ikke på FB, men skal man ikke skrive meget om sig selv der, med fornavn og efternavn og hvad ved jeg ??

    Jeg ville heller ikke deltage så, for vi har jo set, hvad der er sket på FB med nogle politikere, der har skrevet sine meninger. Jeg ved godt, at så berømt er jeg ikke, men næsten smiley smiley smiley


  • #18   2. mar 2017 Er også på fjæs book men ikke med ansigt - men min Killcat

    han elsker at nakke rotter....


    profilbillede
  • #19   2. mar 2017 Sådan en kat vil jeg også have smiley smiley smiley

  • #20   2. mar 2017 du får ikke bæstet - banditten dapper mig hver morgen på næsen fordi nu er det tid til at komme ned i gården og få sin morgenmad.

  • #21   2. mar 2017 Claus

    <Jeg er til både til "pisk" og matematik, det dejlige ved matematik er konstanter i vores verden - ude i rummet er der nok andre regler men her på jorden elsker jeg det konstante - der er så mange ting i det fysiske vi ikke ved noget om - en total rejse i viden som kun ender når man kradser af.


  • #23   2. mar 2017 Ja han Marsterleon er en glad mand han sætter kun rigtige billedere ind af sig selv + han både kan tåle medvind og modvind, en god ting i debatverden smiley

  • #28   2. mar 2017 Jeg tror ikke på at det jeg skriver som min helt egen mening kan misforstås. Og jeg skriver vel at mærke ALDRIG andet end min egen mening!
    At lægge afskrifter af diverse avisartikler ind til debat kunne jeg slet ikke nogensinde finde på. Jfr, Torben.

    Jeg mener godt at man kan lave et link eller refererer til noget og samtidig have sin egen mening. smiley smiley

    Ofte understreger linket bare det man selv mener, samt gør det nemmere ved at man ikke skal forfatte det hele selv,
    Men det gør det unægteligt mere personligt at man selv skaber debat emnet,
    Link er bare et hjælpemiddel, hvis man selv glemmer nogle aspekter. smiley smiley


  • #29   2. mar 2017 Kildetekst er altid en god ide, men ikke hvis man bare lægget hele teksten ud.

  • #31   2. mar 2017 Nej polysl, der skal noget personligt ind over, det er vi enige i. smiley

  • #41   2. mar 2017 Torben

    Du har været debattør i mange år så kan du måske huske starten med BBS - her var jeg koblet op til nogle unier i USA hvor vi diskuterede forskellige ting indenfor programmering som Turbo C - Turbo Pascal. Dengang var dialog nyt og spændende og saglig og hvor man byttede erfaringer. Her var muligheder for online games, chat, upload, download. Men alt det stoppede da den første browser Mosaic kom på marked, som helt udkonkurrere BBS.


  • #46   3. mar 2017 Jeg ønsker dig også god bedring, Torben smiley smiley

    Og så synes jeg denne debat har udviklet sig til en masse positive eksempler, som jeg vil kommentere på, når det bliver lyst, nat nat sov godt smiley


  • #47   3. mar 2017 Også et ønske om god bedring Torben, fra mig. smiley smiley

  • #48   3. mar 2017 Man kan hurtig blive rask med en som hende på stuen. Og dog? smiley



    profilbillede
  • #49   3. mar 2017 Se det kalder jeg stil af format. Nice. smiley

  • #50   3. mar 2017 Måske den næste Valentine gave til kvinden som har alt. smiley

  • #52   3. mar 2017 ja måske, jeg syntes, uden at være lesbisk, at en kvinde der har en flot figur til hver en tid slår en mand. Der ligger intet seksuelt i det, bare en konkret vurdering. smiley smiley

    Torben hvis de ser sådan ud ville jeg simulere og blive der et par dage mere.


  • #54   3. mar 2017 Der er ikke noget så godt som en frisk brise smiley

  • #58   3. mar 2017 NU er jeg måske grov...men der skal kun en stang til at rejse teltet. smiley

  • #60   3. mar 2017 Nu hvor vi taler om telte - så så jeg en demonstration af et telt hvor der var gas i stiverne og man behøvede bare at sætte gas flasken til - ikke rigtig gas men en type gas - kunne ikke få at vide hvad det var, og vupti så var teltet rejst.

    Det kan ikke gøres nemmere.


  • #61   3. mar 2017 Når jeg læser denne tråd, så er den et godt eksempel på, at den har været i alle "farverne" rød, gul, grøn, det kan jeg godt lide, bare det ender ud i grøn, der er også eksempler på misforståelser, derfor er det vigtigt i en god debat, at disse misforståelser kommer på rette spor, hvor ville vi have mange gode debatter, hvis vi alle gjorde os en umage med at huske på det smiley

    Jeg forveksler ikke misforståelser med uenighed, uenighed er en god måde, at forstå anderledes tænkende og så accepterer, at sådan kan det også være.

    Og alt afhængig af emne, så er det dejligt at kunne trække lidt på smilebåndet, når der er lidt ping/pong lir, det er afslappende dejligt for sindet folkens smiley

    #51 - Torben og de andre mænd her, så er det jo ikke noget at sige til, at disse søde sygeplejersker, skal have lange bukser på, jeg kan læse, at det i allerhøjeste grad kan forstyrre blodtrykket, puls og lignende levende genstande smiley smiley smiley


  • #62   3. mar 2017 He he jetset

  • #63   3. mar 2017 Jetset hvor er det godt sagt, jeg kan kun give dig 1000 procent ret.
    Dejligt at vi kan kommunikere på alle plan og på en rolig måde, og forstå at der er lige så mange meninger som der er mennesker.
    Godt Brølt. # 61.


    Nu taler jeg for mig selv jeg syntes at i alle herinde er søde og behagelige mennesker, og vi behøver ikke være enige for at føle sympati smiley smiley


  • #64   3. mar 2017 Præcis #63 Og vi kan være ude i Forum og går i Privaten, hvad mere kan vi ønske os, udover "pæne" debatter smiley - der gerne må være kraftigt krydret med masser af rød chili smiley smiley og selvfølgelig også lidt honning smiley

  • #65   3. mar 2017 Ja der skal være noget for smagsløgene, ellers bliver det for kedeligt, og man kan altid bruge humor, det er livets salt(. Altså næst efter Børn.) smiley

  • #66   3. mar 2017 Det dejlige ved livet er at der er så mange krydderier, finten er at vælge de rigtige. smiley

  • #67   3. mar 2017 Meget klogt sagt Polys smiley l, Dybt. smiley

  • #69   3. mar 2017 Hvor dejligt for dig, kan du hygge dig i weekenden. smiley

  • #70   3. mar 2017 God weekend torben

    få dig en dejlig middag og hygge af med en god port. - så lover jeg dig der ikke er et øje tørt.


  • #71   3. mar 2017 Polysl, jeg håber også at det gælder andre det der med en god portvin, for du fik lokket os til en lille pause i gøremålene, så nu sidder vi og nyder den gode smag. Pragtfuldt, man kan mærke at blodomløbet kommer i gang, Rent velvære, ja man skal nyde de små ting i livet. God weekend smiley

  • #72   3. mar 2017 ja Kisser

    Det er de små ting i livet som giver en helhed... smiley


  • #73   3. mar 2017 kisser

    James Howell sagde i 1600 tallet om portvin:
    God portvin giver godt blod
    Godt blod giver godt humør
    Godt humør frembringer smukke tanker
    Smukke tanker skaber gode gerninger
    Og gode gerninger bringer en mand ind i himlen


Kommentér på:
De sociale medier

Annonce