{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.490 visninger | Oprettet:

Psykopater optræder i stor stil på internettet {{forumTopicSubject}}

Siges der. Det tror jeg, der er noget om, her kan de "bolter" sig, tro at de er fandens karle, men ikke kun at tro, at det er forbeholdt mænd, jeg tror også, der kan være kvinder, der er psykopater, har da oplevet en 4-5 stk på nettet.

Det er så nemt på nettet, for der er nemlig ingen kontrol, der kan de sidde i ro og mag hjemme og bare fyre det ene shit af efter det andet, men desværre også på nettet, kan de nok gøre sensative mennesker ulykkelige, og dem som ikke kan skille fårene fra bukken.

Psykopater udgiver sig for noget, de ikke er, de sociale medier har givet dem en platform, hvor de kan manipulere og pakke deres ærinde ind. De kan være yderst belastende, er min erfaring.

Nettet er en oplevelse - ingen tvivl om det, lærerigt, mange skønne oplevelser har jeg haft mest af, godt at have en god livserfaring - men uanset, så er psykopater nogle djævle ....

Kunne være interessant at høre om dine oplevelser, hvis du vil dele smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Psykopater optræder i stor stil på internettet
  • #1   26. maj 2015 Åh jo, dem har jeg mødt en del af, eller også er det trolls, det er ikke altid til at kende forskel.

  • #3   26. maj 2015 Ja, blokeringsknappen, skulle egentligt være overflødig, men det er den desværre ikke, men derudover giver den meget fred smiley

    Men, det kunne være godt, hvis der fandtes en anden løsning, de kan vel ikke være så svære at spore IRL med teknologien bagom.


  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #4   26. maj 2015 Tror du skal læse op på hvad en psykopat er.

    Psykopater er jo ikke 'onde', men følelseskolde. De er ikke voldlige, blodige mordere. Men de ville nok være lettere at presse til det, da det ikke rør dem om du føler smerter. Men derfor betyder det jo ikke de gør det. De har stadig værdier og kan stadig være opdraget til hvad der er rigtigt og forkert, nogen er bare ligeglade.

    Du får det til at lyde som om at alle psykopater er dårlige mennesker. Nogen lever med det, klar over deres lidelse, men prøver at skjule den og leve et normalt liv som familiefar (eller mor).

    De har tendenser til at lide magt over andre mennesker, så de har dog ofte høje stillinger, men derfor er de alle ikke så onde som du beskriver dem.


  • #5   26. maj 2015 House, din definition er alt for enkelt. Der er mange kriterier der anvendes for at vurdere at en person er psykopat.Nu hedder det ikke engang psykopat, navnet er mere kompliceret. Her er uddrag fra netpsykiater:

    For at opfylde kriterierne for en dyssocial personlighedsforstyrrelse skal man desuden have mindst tre af følgende personlighedstræk. Man skal:

    Udvise grov ligegyldighed overfor andres følelser
    Mangle ansvarsfølelse og respekt for sociale normer eller forpligtelser
    Mangle evner til at fastholde forbindelser med andre mennesker
    Have svært ved at tolerere frustrationer og have en lav aggressionstærskel
    Være ude af stand til at føle skyld eller til at lære af erfaringer eller straf
    Have tendens til at komme med bortforklaringer og til at være udadprojicerende, dvs. til at give andre skylden for sine egne negative sider


  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #6   26. maj 2015 Har ikke givet en definition på en psykopat. Er udmærket klar over hvad en psykopat, sociopat mm. er.

    Jeg skrev blot at ikke alle var så 'onde' som Jetset fik dem til at lyde. Hvis du de fx har de 2 nederste i det du citerer respekt over for forpligtelser, (eller sociale normer) kan de jo stadig leve relativt normalt.

    Du kan se dokumentarer med psykopater hvor de fortæller om deres liv, hvor svært det er og mange har det man kalder for en kamæleon personlighed, som vil sige de efterligner andre, for at passe ind. Det er jo ikke fordi, at lige når de ser dig, springer de på dig.

    Mange topledere og meget kriminelle osv er ofte psykopater..

    De får fx topleder poste, fordi de er manipulerende, ligeglad med andres følelser og hvor mange de såre for at nå dertil de skal. Folk har en tendens til at kunne lide psykopater, fordi de ofte er charmerende, vel snakkende, "flinke" "rare" <- - lig mærke til det er i gåsetegn - mennesker, eller sådan ser de ofte ud. For de er jo ikke flinke, men de er heller ikke onde. De gør bare det der er bedst for dem, ergo, de er egocenteret.

    Det er et gen man er født med som hedder warrior genet (kan ikke huske det lægevidenskabelige navn) og så kan det i barndommen gå i begge retninger. De 'gode' psykopat eller den 'dårlige' psykopat.

    Den gode, har ikke tendenser om at slå folk ihjel, kan leve et relativt normalt, dog stadig mangel på empati over for andre mennesker og meget egocenteret. Har også behov for magt over for andre, men ofte som lederstillinger og lignende.

    Den onde er jo så den kriminelle psykopat, der ingen grænse har for sociale normer, har behov for at vise magt over for andre med vold.


  • Stop! J
    Stop! J Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Svar: 192
    #7   26. maj 2015 Jeg synes at en "troll" - er et sjovt fænomen, i og med de kan være så mange forskellige roller. Det er nettets skuespiller, og deres mål er ikke blot et godt show, men også en eksploderende afslutning.
    Men der ryger da en på filterlisten i ny og næ.


  • #8   26. maj 2015 House.

    Det kan være meget rigtigt, men slipper du en psykopat, vel og mærket en anonym psykopat løs på de sociale medier, vil det meget ofte være dømt til at gå galt.
    Når selv såkaldte "normale" mennesker kan opføre sig irrationelt på medierne, så er der ingen grænser for hvad en psykopat kan.


  • #9   26. maj 2015 House, jeg forstår at en psykopat er en person som opfylder flere kriterier, som de er nævnt af psykiatere . Resten er bare personer som har psykopatiske træk, men kan ikke kategoriseres som psykopater.
    Ja, mange topledere har psykopatiske træk, som du skriver.


  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #10   26. maj 2015 Min pointe er bare Elena, at du sagtens kan være psykopat (kender godt forskellen på psykopatiske træk og at være psykopat) uden at være 'ond'.

    Som der selv stod, skulle du have mindst 3 kriterier for at blive klacifieret som psykopat. Så hvis du har de 3 'rigtige' for at fungere 'normalt' er det ikke ens betydende med du er ond.


  • #11   26. maj 2015 House, jeg tillader mig at være uenig med dig her. Hvis jeg skal koge alle de videnskabelige kriterier ned så vil jeg sige at psykopater ikke lægger mærke til folks grænser eller er ligeglade med dem. Konsekvensen er at de respekterer dem heller ikke. (=Det er kun deres regler og forståelse ,der gælder). Imo er det ikke muligt at være "god" på den måde. De menneskelige fællesskaber er baseret på respekt for andre, ikke sandt?

    Er dog enig med dig om at nogle lærer spillets regler - mekanisk , ved at imitere andres adfærd, men det vil aldrig være noget naturligt for dem. Jeg har læst at de kan fungere godt hvis de har faste rammer og de får hurtigt konsekvenserne at føle hvis de bryder rammerne. Imo er det en ydre styring, man har ikke garanti at den er internaliseret.

    Jeg tror ikke på de "ikke onde" psykopater, måske er der bare omgivelserne der accepterer dem og lukker øjnene.... det kender vi da godt, hvem har ikke haft en chef, som var kold i røven?


  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #12   26. maj 2015 Så er du jo ikke uenig med mig. Vi er stortset fuldt ud enige.

    Eneste jeg dog er uenig i, er at den onde psykopat findes. Altså morderen, voldlige mand osv. Dog er det jo ikke alle mordere og voldlige mænd der er psykopater.


  • #13   26. maj 2015 House - jeg vil til enhver tid mene, at der er forskel på, hvordan psykopater optræder på nettet og så IRL - jeg havde, da jeg skrev oplægget kun øje for dem, som optræder på nettet, og der synes jeg, de er ualmindelig onde, men skal det ses i perspektiv IRL, så har du helt ret i, at der kan være stor forskel, for de findes desværre i alle afskygninger, men pointen er, at de kun har tanker for sig selv.

  • #16   27. maj 2015 Det du omtaler som "psykopater" er bare trolls! .

  • #17   27. maj 2015 J/L jeg mener psykopater og trolls er 2 forskellige ting, en psykopat kan godt være godt begavet, hvorimod jeg mener trolls er det modsatte, nemlig ubegavet.

  • #18   31. maj 2015

    "Undlad venligst at fodre trollene".

    En internet-trold (eller usenet-trold eller forum-trold – og det engelske ord troll bruges ofte direkte på dansk) er et fænomen, der huserer på internettets forskellige debatfora, særligt på nyhedsgrupperne (også benævnt USENET), hvor vedkommende skriver indlæg egnet til at provokere folk og fremkalde en hidsig diskussion. En troll mener ikke nødvendigvis, hvad han skriver; hans primære formål med sine indlæg er ikke at argumentere for en påstand, men at få folk til at hidse sig op og "bide på krogen". Trolls ses meget ofte på sider som Youtube og Facebook + andre steder.

    Kilde: Wikipedia.

    Og går du op i #5, vil du kunne se forskellen.


  • #19   3. jun 2015 Jeg har mødt en højt begavet psykopat på nettet, som stadig huserer rundt omkring. Personen forfulgte mig i grupperne. Så jeg gjorde - ingenting. Det er det mest effektive middel at komme den slags til livs på - på nettet vel at mærke. Det er jo lidt kedeligt at mobbe ud i den tomme luft. Det tog nogle måneder at blive vedkomne kvit, men det rørte mig ikke en disse, for det er mest synd for disse mennesker, da de ikke er klar over, at de er psykopater.

  • #20   3. jun 2015 Nu vil nogen nok mene, at jeg ikke er fagmand/kvinde, så jeg kan klistre den etiket på et menneske. Jeg har læst meget om psykopati - netop på grund af omtalte person, og har mødt nogle stykker ude omkring, og de har det tilfælles, at de ser ned på mange mennesker, som ikke lige har deres opfattelse af tingene, og mange psykopater samler sig et hof af medløbere, som ukritisk pipper med i psykopatens påstande og mobberier. Nogle er charmerende, men farlige, så hvis man opdager et sådant menneske, er det om at vende ryggen til med det samme, for det kan have store omkostninger at dyrke samkvem med en psykopat.

  • #24   3. jun 2015 ......så er det sgu på tide til gå i gang, Me ! smiley smiley smiley

  • #26   3. jun 2015 neeeeeej, det kan du ikke være bekendt Ron ! Sikke en lille sød frækkert! smiley

  • #27   3. jun 2015 Hej Daniella smiley - hvis du er den Daniella, jeg tror du er, så vil jeg byde dig velkommen, jeg var engang i din udmærkede gruppe, men det kan du nok ikke huske, den var kæmpe stor smiley

  • #30   4. jun 2015 Hej I to flotte stykker hanner smiley
    Ja så fandt jeg herind - trods en masse forhindringer.
    Det er et godt site, kan jeg se, så jeg skal nok falde til herinde.

    Hyg jer begge to, og så er jeg væk de næste 6 dage - jeg rejser til Wien, Torben.

    Kram til jer og tak for velkomsten


  • #31   4. jun 2015 Hej jetset L

    Jeg husker godt dit navn, og min gruppe hed Avisklubben. Det er dejligt at se dig og de andre fra Minglertiden smiley

    Ha`det rigtigt godt smiley


  • #33   4. jun 2015 Jo tak, Torben, Jeg glæder mig til ti morgen. Nu må jeg slutte, for jeg skal hjem og pakke færdigt - ha det godt smiley

  • #34   4. jun 2015 Jeg har mange venner på nettet, og jeg har mange bekendte her i København, så jeg ser ikke fjender i alle, men jeg kan godt mærke, hvis noget er galt, og så holder jeg mig væk - det er sket tre gange i alt, for jeg enes normalt med alle mennesker:)


  • #37   4. jun 2015 Hej Daniellea.

    Synes også jeg husker dig, var du ikke med i min gruppe "Republikanere og royalister"?

    I så fald, havde vi vist samme syn på kongehuset, som jeg husker det. smiley


  • #38   4. jun 2015 Jeg vil også ønske dig en god tur, Daniella - og jeg synes også, at hygge mig her smiley

  • #39   13. jun 2015 Kære venner fra Mingler - jo jeg var i gruppen l"Republikanere og royalister". Jeg er mod kongehuset, ja det skal nok passe smiley

    Jeg takker jer allesammen for velkomsten, skønt det er noget sent, men jeg har UDEN Mes hjælp fundet ud af at vække min PC til live igen smiley
    Men nu har I alle mit milde åsyn igen, og jeg glæder mig til at debattere med jer alle sammen, for I ved nok: I MÅ GERNE HAVE EN MENING - BARE DEN ER MAGEN TIL MIN.


  • #40   13. jun 2015 Jeg glemte at fortælle, at jeg kom godt igennem Wienerturen, som jeg fil fortælle om, hvis I er interesseret smiley


  • #41   13. jun 2015 Daniella.

    Fortæl fortæl....

    Så vil jeg til gengæld fortælle, at det var ikke på Mingler du var medlem af "Republikanere og royalister". smiley


  • #43   13. jun 2015 Du gode Gud, Torben. Tænk at jeg ikke vidste et hammerslag om det, men det er rigtigt pænt af dig at oplyse mig om den ting, og det viser til min datter, som nok ved en del om det også - det er kun mig, som har slør for øjnene smiley


  • #44   13. jun 2015 Markgreven

    Så ved jeg ikke, hvor jeg var medlem af den gruppe, men jeg kommer nok på det en dag.
    I nærmeste fremtid vil jeg fortælle om Wienerturen, men det bliver ikke i dag smiley


  • #47   13. jun 2015 Torben.

    Næh, der har jeg aldrig været.


  • #48   13. jun 2015 Så er jeg mere rolig, Torben, jeg troede, jeg var idiot smiley


  • #50   13. jun 2015 Me, der skulle du jo modsige mig ha ha ha ha smiley :) smiley


Kommentér på:
Psykopater optræder i stor stil på internettet

Annonce