{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.454 visninger | Oprettet:

Hvorfor blev I forlovede? {{forumTopicSubject}}

Inspireret af en bruger herinde fra som mener man ikke behøver blive gift efter en forlovelse, vil jeg høre jeres mening smiley

Jeg er selv af den mening af hvis man bliver forlovet, bliver man gift året efter eller før selvfølgelig.

Forlovelse betegner et gensidigt løfte om at indgå ægteskab.

Jeg synes det er plat at (især helt unge) køber sig en ring og kalder sig forlovede, for at vise at de elsker hinanden.
Er en ring virkelig dét der skal til?
Kan man ikke vise at man elsker hinanden uden alle mulige materielle ting skal bringes på banen?

Jeg undre mig bare lidt så kom og debatter smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor blev I forlovede?
  • #2   7. dec 2011 Chris !

    Kan jeg egentlig godt følge dig i.. Jeg tror faktisk mere det bunder i tradition ?

    Og til topic, så er jeg enig.. Hvis man bliver forlovet så er det sku da for at blive gift ? Det har ihvertfald altid været meningen med det..


  • #3   7. dec 2011 Jeg mener også at hvis man bliver forlovet, så bliver man gift inden for et år ...alt andet er bare "børneforlovelse" ligesom alle dem der skulle ringforloves.

  • #4   7. dec 2011 Det har helt og holdent noget med det sjove udtryk "kærlighed" at gøre.

    Man gør det fordi man elsker hinanden og ikke fordi man er tvunget til det.

    Har man ingen børn, betyder det juridisk set ikke så meget, men har man børn er det trykhedssignalet det giver, når man er gift.

    Jeg er 32 og gift på 3. år og har bestemt ikke fortrudt det


  • #5   7. dec 2011 Kunne ikke være mere enig.

    Bliver man forlovet er det med en forudsætning på at man skal giftes inden for det næste års tid..

    Hvorfor gifte sig?

    Altså der er en del juridiske grunde til at gøre det. Som selv i dagens DK gør du ikke er lige så sikret blot ved at lave testamente osv på hinanden. Ting du først får når du er gift.

    Men jeg kunne så sige modsat af Chris. Hvorfor ikke gifte sig, hvis man elsker hinanden, og har en formodning om man vil hinanden til vores dages ende. Hvorfor så ikke?

    Alting behøver i mine øjne ikke altid være så moderne. Jeg selv - har da et (stort) ønske om at blive gift en dag. og har da ikke tænkt mig at vente 10 år med det..


  • #6   7. dec 2011 Kåre - thumps up smiley

  • Søren F
    Søren F Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 550
    #7   7. dec 2011 Tradition, økonomi!

  • #8   7. dec 2011 Jeg er da forlovet med min kæreste, og vi skal giftes i 2012.
    Vi blev så forlovet i maj 2011, så det bliver lidt over et år efter smiley


  • Søren F
    Søren F Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 550
    #9   7. dec 2011 Sys da heller der er noget problem i at vente længere tid end et år bare sålænge man er enige om målet!

  • #10   7. dec 2011 Søren F - Enig! smiley

    AalborgPigen C - Tillykke ! smiley


  • Knogle
    Knogle Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 466
    #11   7. dec 2011 Jeg var forlovet 4-5 år inden jeg blev gift for 6 år siden (med den samme selvfølgelig).
    Man bliver kun forlovet for at blive gift senere, ellers kan man ligeså godt lade være, men samtidig kan man godt være sammen uden at være gift, jeg tror det kommer lidt an på hvordan man er blevet opdraget.


  • #12   7. dec 2011 Isaa *Prinsessernes mutter* .: Er helt enig, hvad du skriver..

    Man tager sku da gift for netop ikke at blive det smiley


  • #13   7. dec 2011 Puuuha...
    Kan godt se mine forældre er både Junkier, klamme og børn i denne tråd..
    Mine forældre har været for lovet i godt 10 år og eftersom de ikk gider gifte sig pga af nogle ting, så har de valgt at forlove sig.. smiley


  • #14   7. dec 2011 Vi blev forlovet 2/2-11 . OG vi skal ikke giftes. Vi følte bare, at der skulle se noget nyt, vi har ikke råd til bryllup endnu.
    Og ærligtalt synes jeg ikke, at man skal have så ondt i røven, fint du har en mening om det, men man behøver ikke lege politi for hinanden hele tiden smiley


  • #15   7. dec 2011 Jeg er forlovede, og det har vi været i 3 år nu, det med et år, er sgu op til folk selv hvornår de vil tage skridte videre, men regner selv med der ikke går længe endnu smiley og vi har en datter på 7 mdr.!

  • #16   7. dec 2011 Man bliver forlovet når en af parterne "frier" herefter bliver man gift i løbet af et år eller 2.

    At blive forlovet uden at have planen om at gifte sig er jo en total mistolkning af begrebet - det giver ingen mening.

    Folk forlover sig i flæng mens de stadigt er børn, forlovelsen betyder absolut intet for dem andet end det måske er en kærligheds erklæring - men .. Ja det er måske bare en nyfortolkning af reglerne.

    Selv forlovede jeg min med min elskede frue d. 1/10 for en 5 år siden, året efter d. 1/9 giftede vi os.


  • Knogle
    Knogle Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 466
    #17   7. dec 2011 Man kan sagtens være forlovet flere år inden man bliver gift, det er sgu mere useriøst at blive forlovet kort inden man bliver gift, for så at blive skilt et par år efter som størstedelen af de korte forlovelser ender med.

  • #18   7. dec 2011 Ordet kommer vel egentlig også af, at man lover hinanden at blive gift, før man faktisk skal det, deraf kommer ordet forlovet..

  • #19   7. dec 2011 Babooms-ikkesnyder - det koster ikke nohet at blive gift. Der er ingen krav om at man holder stor fest! Mange bliver først gift på rådhuset uden fest og senere kirkeligt velsignet med efterfølgende fest.

  • tom a
    tom a Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 2 Emner: 47 Svar: 496
    #20   7. dec 2011 Vi var da forlovet i 12 år inden vi blev gift , syntes da ikke der er noget galt idet.

  • Natasja L
    Natasja L Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 20
    #21   8. dec 2011 Vi blev forlovet fordi vi selvfølgelig gerne vil gifte os en dag. Bliver dog ikke før jeg er færdig med min uddannelse.

    Men i mit hoved forlover man sig selvfølgelig fordi man vil giftes, alt andet er da ulogisk.

    Kender en som har været så "smart" at forlove sig med sin kæreste, som hun har været sammen med i "hele 3 måneder". De skal giftes næste sommer og det er sgu da for hurtigt....De kunne da godt lige have trukket den i et par år.....



  • #22   8. dec 2011 Fee'. Meget enig.

  • #23   8. dec 2011 Jeg er så fuldstændig enig med Chris! Forlovelse og ægteskab er en underlg størrelse og jeg ser heller ikke ideen.
    Jeg er ikke en væddeløbshest man behøver papir på.


  • #24   16. dec 2011 den nye (tradition) siger inden for 3 år smiley
    min mand friede sommers og vi skal giftes om et års tid.

    jeg har haft det som mange af jer med det er noget pjat at gifte sig og hvorfor skulle man gøre det?

    MEN når man finder den man er sikker på du skal blive gammel med jamen så gifter man sig gerne for deres skyld og for at sikre sig og sin partner smiley


  • #25   16. dec 2011 Line: må så korrigere dig. Jeg HAR fundet ham og 10 år senere giver det stadig sommerfugle i maven at kigge på ham, se ham, røre ved ham. Men derfor skal jeg ikke giftes alligevel.

    Vi har forsikret hinnanden gennem testamente og forsikringer.


  • #26   16. dec 2011 Line: må så korrigere dig. Jeg HAR fundet ham og 10 år senere giver det stadig sommerfugle i maven at kigge på ham, se ham, røre ved ham. Men derfor skal jeg ikke giftes alligevel.

    Vi har forsikret hinnanden gennem testamente og forsikringer.


  • #27   16. dec 2011 Line: må så korrigere dig. Jeg HAR fundet ham og 10 år senere giver det stadig sommerfugle i maven at kigge på ham, se ham, røre ved ham. Men derfor skal jeg ikke giftes alligevel.

    Vi har forsikret hinnanden gennem testamente og forsikringer.


  • #28   16. dec 2011 Line: må så korrigere dig. Jeg HAR fundet ham og 10 år senere giver det stadig sommerfugle i maven at kigge på ham, se ham, røre ved ham. Men derfor skal jeg ikke giftes alligevel.

    Vi har forsikret hinnanden gennem testamente og forsikringer.


  • #29   16. dec 2011 Hende D.
    Uanset hvad du gør. Med Testamente og forsikringer. Kan du ALDRIG blive bedre sikret end ved ægteskab.

    Hvis jeg i morgen går hen og dør. Jo så arver min bedre halvdel da godt nok alt hvad jeg efterlader mig, i følge vores testamente. Men men men. Hun skal betale arveafgift af hvad der er "mit" altså halvdelen. Dette skal hun ikke såfremt vi er gift.

    Så jeg beklager, men du har altså ikke helt ret.


  • #30   16. dec 2011 ja og vi har så børn der skal arve også.

    og jo kåre det gør vi.


  • #31   16. dec 2011 Børn vil altid skulle betale arveafgift.

    Øh og hvad gør i?


  • #32   16. dec 2011 hende D - det er jo så bare godt for jer smiley men jo i sidste ende står man bedst som gift vi har os barn som skal arve, men nu er han altså kun 2½ og hvis jeg dør i morgen arver min mand ingen ting da vi ikke er gift smiley

    og nu vil min man gerne giftes da det er en stor ting i hans familie, og hvis jeg vil leve med ham resten af mit liv må jeg jo tage det med smiley som sagt har jeg heller aldrig ville giftes og har os altid set det som noget opreklameret noget, især fordi min mor har været gift to gange...

    men har intet imod folk ikke gifter sig, har det selv sådan at hvorfor skal der stå på et papir man (ejer) hinanden misforstå ikke (ejer)


  • #33   16. dec 2011 kåre - helt korrekt jeg arvede lidt over en halv mil da min far døde havde 370.000 tilbage efter arve skat

Kommentér på:
Hvorfor blev I forlovede?

Annonce