{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
552 visninger | Oprettet:

Hvorfor det. {{forumTopicSubject}}

Ja når jeg tænker på hvordan verden har været i forandring i århundrede og tænker i alverdens opfindelser tænker jeg også på hvordan det kan være at sådan noget som bødkerfaget og træskomager ikke længere er et fag folk gider/ønsker og lad mig tage træskomageren og hvor jeg jo er til rigtige træsko og det er ikke længesiden jeg så en udsendelse fra England hvor de viste hvordan træsko blev lavet før i tiden nu er de jo i gummi.
Ja jeg husker i mine ungedage hvor jeg også gik i træsko og hvor selv om de var godt brugt - endog flækket i snuden OSV - var der stadigt et par 1000 kilometer tilbage i dem og træsko er vel godt for miljøet smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor det.
  • #1   3. maj 2021 Jeg har et par gamle Floyd sko som er 30 år gamle, de er stadig som nye efter en behandling hos en skomager.

    Men generelt går jeg i sandaler hele året, lige undtagen hvis der er risiko for at gå i sne. Men det er flere år siden det var en risiko herhjemme.

    Mine sandaler holder ca 1 år - men køber altid 5 par af gangen specielt hvis de er billige. Sidst var der et tilbud på nettet på str. 47 - til 230 pr par - jeg bruger 46 men hvad fanden de er billige.

    I mine unge dage gik jeg også med træsko, men har ingen i dag.

    SÅ min sko beholdning er:

    1 par sorte
    1 par brune
    3 sandaler
    1 par gummistøvler
    1 par hjemmesko lukkede i læder

    Så jeg er nok ikke den der er den store forbruger.

    Men spørg lige en kvinde, pige, en lille pige, så skal i fandme se sko så det batter.

    Mine sko osv..er dansk produceret -på nær dem fra Floyd - så jeg er ikke den som får dårlig samvittighed over at en indisk snottet unge sidder og bliver skæv af at lime sko.

    Jeg ved faktisk ikke hvorfor jeg speciel i så stor omfang vælger danske produkter, Men helt undgår man ikke at vælge produkter fra Kina, eller Taiwan osv.


  • #2   3. maj 2021 Polysl jeg smiler af din tale om sko der er billige og hvor du ser stort på at de er et nr. for store og det kan man jo godt med sandaler og ja børn og piger skal have x-antal sko + de jo vokser hele tiden - jeg har vintersko jeg kun har gået et hundrede meter og har normalt altid to par sko - men vil gerne have rigtigt træsko som er håndlavet i Danmark smiley

  • #3   3. maj 2021 Her er rigtige træsko med træbund

    www.træsko-manden.dk/fodtoj/bsm/traesko-med-traebund/traesko-med-traebund-sort-med-kap.html


  • #4   3. maj 2021 Polysl tak for linket og nu skal der købes træsko smiley

Kommentér på:
Hvorfor det.

Annonce