{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.556 visninger | Oprettet:

At låne penge til et familiemedlem? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har prøvet at låne penge til et familiemedlem?
"Problemet" er at min søster og hendes kæreste skal giftes, skal have barn, deres bil er gået i stykker, deres vandvarmer er gået i stykker, og til sidst er deres opvaskemaskine også lige stået af.
jeg har så tilbudt dem at låne en klat penge, men er det klogt at få noget på skrift, eller er der nogle der har erfaring på det område?
Beløbt der er tale om er kun 15000,- og måske noget mere i marts.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At låne penge til et familiemedlem?
  • #2   7. jan 2010 det er jo om man stoler på sin familie jeg har før lånt penge til min familie og fået dem igen og også omvendt uden noget på skrift

• #4   7. jan 2010 du kan da godt låne dem penge, men lån kun til det nødvendige.. det kan godt ske dette lyder lidt hårdt, men mon ikke de kunne droppe at blive gift i stor stil, og hvis de rigtig gerne vil kunne de få en borgerlig vielse.. sådan noget som deres vandvarmer er måske lidt vigtiger end deres opvaskemaskine, da de nu har en baby på vej.. der nogle ting man må droppe til sener når man har et barn på vej... om du så vil låne dem penge er jo op til dig, men jeg havde gjort det på stedet til de kunne få fixede det aller nødvendigste..

• #5   7. jan 2010 Altså jeg ville ikke mene det var nødvendigt med papir på det. Mig og kæresten har også lånt penge af hans moster, og den får hun helt sikkert igen. Vi betaler et bestemt beløb hver måned.
    Men ja kan jo ikke sige hvordan du har det med din søster jo.

• #7   7. jan 2010 Jeg har det fint med min søster (og svoger), men vil ikke ødelægge det.
    Jeg skal ikke selv tage et lån for at låne hende pengene, og jeg har rigeligt tilbage mig selv.

• #8   7. jan 2010 Samme som lynet.

• #9   7. jan 2010 Når du ikke har problemer med at låne dem pengene ville jeg nok gøre det.

• #10   7. jan 2010 har fandme tit lånt min mor, men får dem sku aller igen ;D ikk af det gør noget det bar træls

• #11   7. jan 2010 Undskyld mig - Men lån dem du 15 pisk og forklar dem at det måske ikke lige var tidspunktet de skulle giftes på. De skulle måske vente til de stod bedre rent økonomisk.

Headhunting - værsgo !

• #13   7. jan 2010 Hans J: Det betyder da ikke at de ikke har styr på deres penge - Og hvem siger at banken ikke vil låne dem penge? Hvis de ved at han har penge, så hellere låne der end i bankne hvor de ender med at betale over 20.000 kr. af fordi der kommer renter på.

Og så vil spørgsmålet: Af erfaringer ville jeg få papir på det - Det kan godt være det er familie, men der kan sgu hurtigt ske noget - Så hellere være på den sikre side end at du mister pengene vel. smiley Men det jo svært at sige, når man ikke kender jer og jeres forhold sådan.

• Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 384
    #14   8. jan 2010 Jeg ville sikre mine penge - familie eller ej når det drejer sig om den slags beløb.

• #15   8. jan 2010 Nej det er bestemt ikke sidste udvej at spørge familie!
    Det var personligt der jeg ville spørge først!! Så du kan ikke tage alle over en! Når han intet siger om det, så kan du ikke være så fordømmende - Sådanne folk er der skisme for mange af her i landet efter min mening.

Kommentér på:
At låne penge til et familiemedlem?

Annonce