{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.383 visninger | Oprettet:

Ole O
Ole O
Tilmeldt:
14. feb 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Låne penge til SU {{forumTopicSubject}}

Hej,

Dette er selvfølgelig ikke det rigtige sted at spørge, men som en vejviser er det nok fint smiley

Er på SU, og overvejer at investere i en ejendom som er forberedt til udlejning af lejligheder. Dvs. 3-4 lejligheder i.

Ved man maks kan låne 60% af værdien i kreditforening, og resten skal finanseres på anden vis.

Men erdette overhovedet muligt når man er på SU? Er uddannet om1 år. Og lejeindtægten skulle gerne kunne betale lånet, plus give et lille overskud.

På forhånd tak for svar


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Låne penge til SU
  • #1   28. jun 2013 det er ikke muligt når du er på SU. Jeg fik ca 8000 udbetalt om måneden og jeg kunne ikke låne til en lejlighed..

  • Ole O
    Ole O Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #2   28. jun 2013 Martin S

    Det er jeg udmærket godt klar over smiley Tanken var at det er en investeringsejendom, dvs. at det er en blok med 3-4 lejligheder som skulle udlejes til andre, og derved tjene penge på det. Og lejeindtægten skulle betale af på lånet samtidig.


  • #3   28. jun 2013 Tja, det kan jo ske smiley

  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #4   28. jun 2013 Nej.

  • #5   28. jun 2013 Du kan låne 80% i kreditforeningen. smiley

    Jeg tvivler stærkt på du kan. Nu kommer det jo an på hvor boligen ligger mm. Men personligt arbejdede jeg i det, både sidste år og i år.

    Og som udgangspunkt skal du selv kunne sidde med udgiften, ved ejendommen. Hvis jeg nu ikke har nogen lejere til at betale mm.

    Det kunne jeg lige nødt og næppe klarer. Men det ville være trængt hvis jeg stod uden lejere.

    Det vil ikke være realistisk at stå uden 3 lejere. Men bankerne og kreditforeningen er meget strikse i øjeblikket. De VIL være sikre på og få deres penge.

    Til sidst sagde min rådgiver, at det vil påvirke mig selv fremadrettet. Det vil sige hvis jeg ville købe noget dyre at bo i selv. Ville jeg ikke kunne pga. min ejendom.

    Jeg endte med ikke at gøre det. Konceptet er genialt, men bedst hvis man selv i starten kan bo i en af lejlighederne.

    Og så kræver det en lille slat penge at kunne smide i. smiley

    Håber du kunne bruge det til noget?


    \\ Kåre V


  • Ducky
    Ducky Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 83
    #6   28. jun 2013 Det som og gå ud og spørge om man kan sætte sig i en 5 værelses lejlighed til 4 mio i København, hvis man lejer 2 af værelserne ud for 3000 pr værelse, for netop og have råd til og betale af på lånet.

    Niksen, du skal ikke være afhængig af noget som helst, og derfor kan du ikke låne.


  • #7   28. jun 2013 Hvis det er som investering vil de ikke røre det medmindre de kan se at du har penge nok til at betale omkostningerne af boligen uden lejere.

    Skulle selv høre om råd for 2 uger siden da jeg overvejede at købe en bolig på tvang til udlejning (min plan var ikke engang at låne, men han sagde bare med det samme at de helst ikke ville røre den slags), det var i Danske Bank,


  • Ole O
    Ole O Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #8   29. jun 2013 Kåre V smiley kunne helt sikkert bruge det til noget smiley ang de 60% er det når det er erhvervs mæssigt. 80% er kun ved privat.

    Men ser ud til den tanke skal droppes lige pt og så må vi se når je ikke er på su mere smiley

    Tak for svar


Kommentér på:
Låne penge til SU

Annonce