{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  var mennesket på månen
  • #1   4. sep 2009 Ja det tror jeg da, hvis vi kan lave en international rum station, så kan vi fandme også lande på månen.

  • Brain
    Brain Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 221
    #2   4. sep 2009 NEJ !

    Alt for meget taler imod - der findes jo tons vis af materiale der tydeligt modbeviser det - og vi er blevet klogere, og har fundet ud af mere siden da - information, der gør det nærmest direkte utænkeligt..

    Hvis det lod sig gøre for 40 år siden, hvorfor har vi så ikke været der oppe igen siden? vi burde være der er i rutefart hvis det skulle være så simpelt.

    Jeg tror fuldt og fast på, at det er en af de største svindel numre i historien.


  • #3   4. sep 2009 hva med de tonsvis der viser vi har været der

  • #4   4. sep 2009 Mythbusters...

  • #5   4. sep 2009 eg var fsr på fucckihg månene! ;D,

    århh gud je ger siv,


  • #6   4. sep 2009 Gu har vi været der, jeg hader konspirationsteoretikere!

  • Brain
    Brain Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 221
    #7   4. sep 2009 Her er noget af det lidt og jeg mener virkelig lidt - af den information jeg snakker om .

    Det er ikke kun fysisk/kemisk viden vi har fået - også viden om fototeknik med videre har udviklet sig kraftigt siden -

    Hjemmesiden med indlægget forklare kun kort, om det store "man on the moon hoax"

    Men det er super spændende læsning:

    http://krishna.org/did-man-really-walk-on-the-moon/


  • Brain
    Brain Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 221
    #8   4. sep 2009 Og jeg hader naive mennesker...

  • Brain
    Brain Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 221
    #9   4. sep 2009 Hvad så med lyset f.eks?

    Den eneste lyskilde på Månen er solen - og det lys der er vist i filmen, er skabt af noget der er lagt kraftigere - f.eks en stor spotpære...

    Men det er naturligvis et ømtåleligt emne, som vi aldrig bliver færdig med at diskutere...


  • Brain
    Brain Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 221
    #10   4. sep 2009 Space oddities:

    * Apollo 14 astronaut Allen Shepard played golf on the Moon. In front of a worldwide TV audience, Mission Control teased him about slicing the ball to the right. Yet a slice is caused by uneven air flow over the ball. The Moon has no atmosphere and no air.
    * A camera panned upwards to catch Apollo 16’s Lunar Lander lifting off the Moon. Who did the filming?
    * One NASA picture from Apollo 11 is looking up at Neil Armstrong about to take his giant step for mankind. The photographer must have been lying on the planet surface. If Armstrong was the first man on the Moon, then who took the shot?
    * The pressure inside a space suit was greater than inside a football. The astronauts should have been puffed out like the Michelin Man, but were seen freely bending their joints.
    * The Moon landings took place during the Cold War. Why didn’t America make a signal on the Moon that could be seen from Earth? The PR would have been phenomenal and it could have been easily done with magnesium flares.
    * Text from pictures in the article show only two men walked on the Moon during the Apollo 12 mission. Yet the astronaut reflected in the visor has no camera. Who took the shot?
    * The flags shadow goes behind the rock so doesn’t match the dark line in the foreground, which looks like a line cord. So the shadow to the lower right of the spaceman must be the flag. Where is his shadow? And why is the flag fluttering?
    * How can the flag be brightly lit when its not facing any light ?
    * And where, in all of these shots, are the stars?
    * The Lander weighed 17 tons yet the astronauts feet seem to have made a bigger dent in the dust.
    * The powerful booster rocket at the base of the Lunar Lander was fired to slow descent to the moons service. Yet it has left no traces of blasting on the dust underneath. It should have created a small crater, yet the booster looks like it’s never been fired…


    - Så mangler vi bare et par svar, de nærmest direkte idiotiske spørgsmål.


  • #11   4. sep 2009 prøv og forrestille dig hvor skarp solen er ude i rummet.

  • Brain
    Brain Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 221
    #12   4. sep 2009 Prøv og læs lidt om det? smiley Og Hvor i rummet?

  • #13   4. sep 2009 hAHAHAHAH... Jeg var der først" !!!

  • #14   4. sep 2009 Jesus var der først.!!!!

  • #15   4. sep 2009 NEJ mennesket har aldrig været der... Der er vel os en grund til at det kun er Amerikanerne der har været der. Læs evt hva de russiske rumfartsorganisation siger om en landing på månen...

    Og Brain har jo fremlagt de første gode beviser på dette...

    Desuden er månen meget støvet. Men alle billeder af rumfartøjerne viser, at disse er totalt rene, uden støv/sand eller andet. Hvordan er det muligt hvis man lander?


  • #16   4. sep 2009 Hvis ingen har været på månen, hvordan ved vi så at månen er støvet?

  • #17   4. sep 2009 GB-215 *

    det stadig langt lettere og sende et ubemandet fartøj derop.
    Som har en lile robot der kan køre deroppe på månen den har nok også kamera.

    På den kan du fx se om der er støvet.


  • #18   4. sep 2009 Tag dog hubble teleskobet og kig om flaget står på månen... Hvor svært kan det være... smiley

  • #19   4. sep 2009 GB-215 *
    Ja det er der jo så heller ingen der ved. Men det er jo sådan set det, som de kære NASA folk har fortalt.
    Det er bare tragisk at deres egen historie ik matcher med de fakta de så fremlægger i form af billeder, film, info, materialer, teorier osv...

    Men nice try USA...


  • #20   4. sep 2009 Mikael N
    Hvorfor lede efter noget der ik er der... Et flag kan i øvrigt ik blafre på månen, da der ingen atmosfære er...

    Det hele er en stor stupid fortælling om en nation, der bare vil være de bedste i verden, koste hva det koste vil...
    Listen over fup numre er lang...

    Pearl Harboer
    JFK
    Martin Luther King
    Cuba Krisen / Den kolde krig
    Første Irak krig
    11. September
    Krigen i Afghanistan
    Anden Irak krig

    Og den kommende krig, som enten går ud over Nordkorea eller Iran...


  • #21   4. sep 2009 MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG!!!!

  • #22   4. sep 2009 Mikael N


    Nu har månen jo en diameter på 3,476 km .

    Selvom det måske ikke er så meget.
    så er det nok til at du aldrig vil finde et lille bitte flag.
    jorden og månen drejer jo rundt så flaget vil ikke stå det samme sted som det blev sat i 69.


  • #23   4. sep 2009 J/L
    Det står på præcist samme lokation, hvis de havde sat et i 1969... Hvordan skulle flaget gå ;D


  • #24   4. sep 2009 Morten forklar mig lige hvorfor pearl harbor er t fupnummer?

  • #25   4. sep 2009 LOL

    Naturligvis har vi været der.

    Og de såkaldte beviser har mythbusters jo tilbagevist fra ende til anden.


  • #26   4. sep 2009 Mr Google <-> Søg, søg Bing !

    jaja flaget står hvor det står.
    (hvis det er der).

    men månen står ikke helt stille.
    Hvilke landmærker har man sat det ved siden af så man kan finde det igen?


  • #27   4. sep 2009 MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG!!

  • #28   4. sep 2009 man har osse sådan en deflektor astronauter lagde deroppe. den bruger man til og måle afstanden meller jorden og månen.

    http://www.nasa.gov/images/content/383351main_apollo12_label_full.jpg


  • #29   4. sep 2009 J/L
    Et setup til hvordan man uden problemer kunne tage del i 2. verdenskrig med en lovlig grund...
    For sjovt nok var alle de vigstigste skibe ik på Pearl Harboer den morgen... De var to dage tidligere sejlet ud på en "inspektion" LÆS FLYTTET.
    Det var alle 3. rangs skibe og besætning der var tilbage og måtte lide døden...
    Dertil kommer at de fly der angeb PH aldrig er blevet undersøgt af andre end Amerikanerne... og efter undersøgelse destrueret hmmm

    Men smart setup, da effekten er så stor og overraskende at man skaber det had i en nation som lovliggøre en krig... Se evt 11 September og det efterfølgende overvågningssamfund...


  • #30   4. sep 2009 kennh .
    Kenn ik man, NASA. Ingen andre end NASA har adgang til deres "info"... hvorfor mon?


  • #31   4. sep 2009 Mr Google <-> Søg, søg Bing !

    hmm... det var bare mærkeligt at japan ALDRIG har sagt at det så ikke var dem, der gjorde det.


  • #32   4. sep 2009 J/L
    Money makes them silent... Iøvrigt er der aldrig nogen der har lyttet til Japan... Men overvej evt hvorfor Japan efter anden Verdenskrig, pludselig har vundet en masse kontrakter i USA, låner USA penge mm... Alt hænger sammen ;D


  • #33   4. sep 2009 du får det næsten til og lyde som om de 2 A bomber heller aldrig har fundet sted.

  • #34   4. sep 2009 J/L
    Det har de så desværre...


  • #35   4. sep 2009 Så tror jeg sgu stadig pearlharbor angrebet har fundet sted.
    INGEN lande ville smide smide sådane 2 ubegrundet.

    også fordi hvis ikke pearlharbor var angrebet.
    jam så havde usa da ikke gået i krig mod japan nogen måde.


  • #36   4. sep 2009 J/L
    Hvorfor de blev smidt er en gåde, men noget tyder på det var et forsøg på at teste effekten...

    David
    Og nogle fatter ik hvordan verden hænger sammen. Men det her er os over 5 klasses samfundsfag...


  • #37   4. sep 2009 David L
    Jamen du kan da bare starte med at svare på de simple spørgsmål BRAIN har stillet eller svare på mine... Det burde være piece of cake eller noget...


  • #38   4. sep 2009 Alle de spørgsmål Brian har stillet er besvaret af Mythbusters. Er det ikke nok?

  • Brain
    Brain Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 221
    #40   4. sep 2009 Blackic E

    Jo klart da - for nu er Mythbusters jo også en meget pålidelig kilde synes du ikke?

    2 mænd, der laver et underholdsnings program - og begge er udannet i speciel effekter..

    Den kilde er jeg bange for jeg ikke giver 5 flade øre for !

    Så hvis Mythbusters sagde verden fra flad og "beviste det" - ville du så også tro på det??

    Du må altså præstere nogen bedere kilder end et underholdningsprogram...


  • #41   4. sep 2009 Arhh så du mener random dudes på internettet er langt mere pålidelige. i see.

    Især pga deres fantastiske evner til rent faktisk at eftervise det de påstår, og ikke blot kvæulere løs............... Enough said

    Men det er jo dejlig nemt at påstå at andres kilder er utroværdige, især når man ikke selv afkræves nogen dokumentation for det påståede.

    Hvad dig angår, er bevis byrden på din side.


  • #42   4. sep 2009 tja tror nu på de har været der... men ikke til at vide. finder vi vel ud af den dag de får lavet den kikkert der sgu ku se alt deroppe, os flag osv.

    så undre mig over hvorfor der ikke er nolge der har været der oppe efterfølgene?


  • #43   4. sep 2009 det er for dyrt og for farligt

  • #44   4. sep 2009 vel ik mere farligt end så meget af det andet de laver derude.

  • #45   4. sep 2009 jo de kommer en del længere ud. der kan gå forfærdeligt meget galt. hvis solen feks laver et udbrud. som den ret tit gør så er de færdige. og det er kun en ud af tusind ting der kan ske

  • #46   5. sep 2009 okay, ja er selvf rigtig meget der kan gå galt derude. og jo ik så meget hjælp at hente... de har jo egnetlig os forsøgt at komme derop igen. uden held... men mon ik det de kommer derop igen en dag....

    men de har da ihverflad snakket om den kikkert der, så de ville ku se flaget osv deroppe, hvis det er der....


  • #47   5. sep 2009 Nu har jeg ikke læst alle svarene, men hvis ikke mennesket har været på månen, hvordan ved man så, at alle skygger er lige lange?

  • #48   5. sep 2009 den kikkert er jo ik lavet til og se ting der er så tæt på. selvom det nok lyder åndsvagt. men de ting den kigger på er sindsygt langt væk. men de har lige taget et billed deroppe fra. det er dog ik så godt men de lover det næste der kommer vil blive meget bedre

  • #49   5. sep 2009 ja de vil vel herne længere ud og se... smiley

    nej, kan bare huske de snakkede om engang i ens af deres måne debatter, at de sagde at de ville "snart" ku se sådan nolge ting på månen da de var igang med at bygge en kikkert der ku se det.


  • #50   5. sep 2009 * Lykke og Michael *
    Det ved man heller ik og det er derfor NASAs teorier mm falder totalt igennem... Der er så mange fejl ved den månelanding at det er til at grine over.

    Hvem blev iøvrigt og filmede, da rumraketten lættede med Armstrong & Co? For kameraet der filmer følger kapslen der bliver skudt op og det foregik live, ergo må der være en person de glemte der oppe...


  • #51   5. sep 2009 Mr Google - stakkels mand.... :S hehe....

    godt være han havde ønsket månen var lavet af ost hvis han blev glemt.



  • #52   5. sep 2009 Han er der sikkert stadig og venter på den kikkert bliver færdig så han kan vinke til os.

  • #53   5. sep 2009 du må komme med nogle ordentlige argumenter morten den der er tynd. det kan sagtens lade sig gøre. og det ved du osse godt smiley

  • #54   5. sep 2009 http://www.youtube.com/watch?v=wdMvQTNLaUE&hl=da

    Ja se lige det...


  • #55   5. sep 2009 youtube beviser altså ik noget

  • #56   5. sep 2009 Kenn
    Nu er det ik youtube men en ekspert på området... Youtube er et streming site ik en kilde..

    http://www.youtube.com/watch?v=-FmdZH2CUXg&feature=PlayList&p=6718FDA839C5E6E2&index=18

    Men dette er den officielle film fra da de forlader månen. Hvem er det lige der står og filmer og som er glemt der oppe?
    Og hvordan er det lige det der legetøj pludselig uden nogen som helst kraft, kan forlade månen?


  • #57   5. sep 2009 er det ikke bare en robot ting de har sadt til at filma?

  • #58   5. sep 2009 Sabine B
    Se så bliver det lidt sjovt... For de virkede jo ik særlig godt og havde stort set ufald hele tiden. Desuden var det ik muligt at lave live optagelser med dem, med undtagelse af hjemsendelsen? :S


  • #59   5. sep 2009 ja okay, kan jeg godt se...

    hm, de har nok mødt en mars mand, som så var sød at filme det for dem, og sende det til verden.

    ej, kan godt se der er noget der ikke stemmer helt...


  • #60   5. sep 2009 Man er direkte dum og naiv hvis man tror det er fusk !!!!!!!!!!

  • #61   5. sep 2009 Sabine B
    Se desuden den måde den letter på... Den hopper bare op uden nogen former for kraft...
    Og er lidt vild med det sølvpapir det "fartøj" har på... Virkelig kinky...


  • #62   5. sep 2009 Hmm, så burde du sgu se nutidens spaceshuttles.. man kunne næsten kalde dem proppet med skum firkanter.

  • Brain
    Brain Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 221
    #63   5. sep 2009 Blackic E..

    Ja, det vil jeg mene, man kan vil også sige, at det er DIG/JER/NASA (What ever) - der PÅSTÅR i har været på månen?

    Så i min verden, er det ville ikke os der skal modbevise - det burde være jer der skulle bevise det? smiley

    Ellers kan vi jo alle lukke en stor omgang pis ud, hvis det ikke var nødvendigt at undervise sine påstande...


  • #64   5. sep 2009 man ku altså sagtens sende de tv signaler via radio bølger eller whatever

  • Brain
    Brain Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 221
    #65   5. sep 2009 Sikken da en omgang fis og lukke ud - meget konstruktivt -_-

  • #66   5. sep 2009 Baboom's Haj !
    Flot indlæg men nogle gange er tavshed bare guld, hvis man ik magter at sige noget mere fornuftigt...
    Men det er fair nok du tror på at mennesket har været på månen, og hvis du vil leve i medieverdens "verden" hvor alt i tv og bladene er sandt, er det skam os fint nok. Dog skal du ik blive overrasket over, hvis du en dag ser "the real world"...


  • #67   5. sep 2009 Baboom's Haj !
    Hva vil du bruge løgnen til? Leve i en illussion fordi du ik magter at se sandheden i øjnene?


  • #68   5. sep 2009 Anyway tror sku jeg vil lave Matrix day idag... hehe

  • #69   5. sep 2009 Baboom's Haj !
    Uvidenhed er kun en fryd, fordi du ik gider tænke over noget... Sådan kan man os leve sit liv...
    Ja Matrix er genial... Har lige fundet boxen frem smiley


  • #70   5. sep 2009 Brain> Jeg vidste den ville komme. og man kunne godt fristes til at ræsonere som sådan.

    Men bevis byrden er jo rent faktisk løfet. Vi har alle set video optagelserne som blev sendt live da de var på månen. Man har raketten, man har måne sten, man har astrunauter, man har massere og massere af mennesker der var tilknyttet projektet.

    Altså har man alt hvad der skal til, for at bekræfte sin "hændelse".

    Det du og andre gør, svarer til at påstå at titanic forliset var konstrueret, og slet ikke var et isbjerg.

    Igen har du båden, besætningen, de overlevne, sågar det forliste skib.

    Her ville bevis byrden ligeledes være på konspirations teoretikerens side.



  • #71   5. sep 2009 Husk nu man skal tage nogen svar med en vis potion ironi... smiley

  • Brain
    Brain Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 221
    #72   5. sep 2009 Du har ret..

    Det havde i da - men det var rent og skær TV??

    Tror du på alt hvad du ser i TV?

    Det er vil naturligt vi stiller nogen spørgsmål som vi undre os over - i forbindelse med opsendelsen?

    Og når "eksperterne" kan udtale sig sådan om et spørgsmål "Jamen så er det bare"...Så det vil klart vi må unders?

    Selvom du viste mig et klip med en bil der "så ud som" kørte 1500 km. i timen, ville jeg da også stille dig nogen spørgsmål om det og det - og hvis dine svar lyder "sådan er det bare"

    Så vil jeg da ikke kunne finde dig real ?!

    Jeg mener ikke at TV-Optagelser eller månesten kan bevise noget?? Hulemændene havde også Månesten ? De har været på Jorden noget længere, det jo ikke som om det noget vi har taget med ned vel?

    Og alle dine "mennesker" - Ja? Det kan man vel betale sig fra? Det er da det største Hoax i verden -

    Og den eneste grund til det bliver gennemført, er jo for at slå russerne i "Rum-kapløbet"

    Hvis vi tænker på den teknologiske udvikling, hvorfor er vi så ikke deroppe nu? og undersøger sagen?

    Og vi har da alle set filmen ja, men hvem fanden er det så der filmer armstrong da han tager det første skridt på månen?

    Ud fra viklen, må kamaramanden jo allerede ligge på jorden og filme det?

    og hvorfor laver astronaterne større fodspor i overfladen, end det såkaldte "Apollo-skip" på godt 17 ton??

    Synes du det er mærkeligt at vi undre os?


  • #73   5. sep 2009 Blackic E
    Så det du siger er, at Osama Bin Laden ved hjælp af 1000 mand kunne modbevise hans evt medvirken til et terrorangreb, hvis bare alle sagde det samme og påstod de holdt Siesta?
    Man kan købe sig til alt for penge, og især når det gælder prestige projekter... Iøvrigt sjovt at alle de bedste RUSSISKE astronauter døde under denne "månekamp". Ulykke på ulykke på ulykke, men det er vel os bare opspin...


  • #74   5. sep 2009 Nu vrøvler i. Der er ikke tale om voulme, men beviser.

    Altså bliver noget ikke rigtigt fordi mange nok siger det. Det gælder begge veje, både teori, og konspirations teori.

    Men spørgsmålet er hvor mange fakta der skal til for at overbevise en konspirations teoretiker?

    Problemet med konspirations teorier er, at man kan stille mere eller mindre idiotiske spørgsmålstegn ved alle hændelser i vores hver dag.

    Man kan ikke med rette forvente at folk gider tage sig tid til at besvare alle disse. Mange konspirations teoretikere anklager feks NASA for ikke at tage til genmæle. Personligt synes jeg det er åbenlyst at en organisation som NASA ikke kan bruge resurser på at tage til genmæle hver gang en eller anden random tosse har fundet på noget nyt bavl.

    Men nej, jeg tror ganske enkelt ikke på at du kan betale dig fra at tusinder af mennesker holder mund. Det er ganske enkelt ikke plausibelt. Når man ved hvor svært det er at holde en hemmelighed tæt inde for blot en lille gruppe. Tag feks Watergate skandalen og mange andre.

    Brain > De spørgsmål du stiller har Mythbusters tilbagevist. Problemet er, at så opfinder modparten blot nye belejlige krav til til modstanderen. Netop ved at forsøge at falsificere kilden. Hvilket igen naturligvis er noget bavl. En kilde kan typisk ikke implicit tage fejl. Argumentation kan være forkert eller rigtig, men argumentet i sig selv, kan og bør ikke dømmes ude, alene pga ophavet.



  • #75   5. sep 2009 Mr Google: Glemmer du ikke det høje antal Amerikanske astrunauter der døde? USA mistede selv massere af astrunauter i ulykker og mislykkedes opsendelser.



  • #76   5. sep 2009 Blackic E
    Gider du diffinere masser? De amerikanske astaunater døde fordi raketterne eksploderede... Russerne døde i "bilulykker", under en hamløs operation, fundet død i deres hjem, forsvandt osv... Kom nu ik og påstå at det er det samme!

    Og nej det er ik svært at skjule noget for mange mennesker. IT FACTORY!!!! Der har været over 20.000 mennesker ind over det firma og aldrig har nogen lagt mærke til det mindste!!!! Eller hva med sagen om Bernie Madoff som svindlede for over 375 mia kr. Hele setup´et regnes for at have haft omkring 1000 mennesker ansat årligt. Alligevel tog det over 20 år før det blev opdaget, og det skete kun pga en finanskrise...
    Så drop det der med, at man ik kan købe sig til stilhed. Det sker hele tiden "over there".

    Men hvis NASA har rent mel i posen, hvorfor er det så at intet må undersøges af eksterne specialister? Kan det være så svært at give nogle lov til at se på det, nu der intet "top secret" er ved det? Åbenbart...

    Desuden har du så bare brugt 5 min på, at se nogle af de seriøse oplæg fra folk der er anerkendte specialister på deres område? Tror du en specialist vil miste sit ry og rygte med en udtalelse om at "månelandingen er falsk" eller siger de det fordi de har deres information og knowledge iorden?


  • #77   5. sep 2009 Spørgsmålet er jo hvor meget der er om snakken. Hvor mange af disse "mærkelige" dødsfald kan rent faktisk eftervises, og hvor mange er blot internet rygter?

    Hvor mange kan du feks eftervise?

    Din sammenligning med IT Factory er meget sød. Men du vil ikke i ramme alvor sammenligne økonomisk bedrageri med en måne landing vel?
    Come on.

    Og ja, jeg har brugt 5 minutter på det. Men dit argument virker ikke. For tror du nogle specialister vil ligge navn til at påstå det modsatte hvis de vitterligt tog fejl? Du kan forhåbentlig godt se at den form for argumentation ikke virker.

    Du kan finde "specialister" der påstår alt. Men at de er på youtube gør dem IKKE pr definitation til specialister.

    Ligeledes kan du og andre da ikke i ramme alvor mene at NASA pga en flok tossede komspirations teoretikere skulle give offentligheden adgang til deres arkiver?


    Jeg kunne godt tænke mig at stille jer tilhængere af disse komspirations teorier nogle spørgsmål.

    Hver eneste dag sker der ulykker og hændelser, som i øjene på en konspirations teoretiker, kan give anledning til alternative forklaringer.

    På listen har vi bla set Elvises død, Prinsesse Dianas død, Michael Jacksons død, osv.

    Men hver eneste krig, terror handling, dødsfald, naturkatastrofe, osv, kan give anledning til mere eller mindre bizaere forklarings modeller.

    Hvor langt mener i selv det er rimeligt at de implicerede instanser skal bruge deres tid, penge, og resurser på at tilbagevise alverdens mærkelige anklager?

    I er forhåbentlig enige med mig i, at det vrimler med bizare komspirations teorier. Og at der ikke kan dø en kendt person, uden nogen har en alternativ forklarings model.

    Med dette i tanke, hvornår mener i så selv det giver mening at blive ved med at køre tingene ud i ekstremer? Hvor mange svar skal der til før det er nok?

    I ved jo lige så godt som jeg, at hvis man først har sat sig det i hovedet, kan man blive ved med at opdigte vanvittige spørgsmål.

    Synes i selv at i med rette kan forvente at modparten gider tage det seriøst?

    Hvis i nu selv var ansvarlig for en af de emner, eller områder, der blev brygget komspirations teorier op omkring, tror i så i selv gad bruge oceaner af tid på at tilbagevise alverdens ævl, når i med sikkerhed, kendte sagen ude fra og ind, og vidste at tingene var som allerede beskrevet?


  • #78   5. sep 2009 Blackic E
    Jeg sammenligner ik månelandingen med økonomisk kriminalitet, og synes det er meget sigende at du springer over Madoff sagen... Jeg siger at hvis du kigger på de setups hvor pengene har været MEGET store, så har tavsheden os været MEGET stor. Nogen tilfældighed? Har du kigget på NASAs budget? Mange penge ik... Forskning eller software er ting der ik kan måles. Så hvor mange penge bruges egentlig på forskning og hvor mange på tavshed?

    Og hvem har nævnt Youtube som kilde? Der er henvist til den OFFICIELLE NASA video fra månelandingen, hvor fartøjet forlader månen. Synes du selv det ser troværdigt ud? Et 17 tons tungt fartøj bare hopper op i luften mens et kamera følger det, velvidende at under første månelandig virkede det ik... Det var kun de kameraer der var monteret på Niel mm der virkede... Det er noget NASA selv har udtalt og alligevel efterlader de en til at filme fartøjets afgang!!!

    Men vil du have svaret på hvorfor teorier altid opstår, når det er krig, pearl Harbour, 9/11 osv, så kig på HELE præsidentrækken og du har svaret. Og ja hvis du ser det, så er det SINDSYGT skræmmende!!!!


  • #79   5. sep 2009 Iøvrigt så husk på at alt der er henvist til i dette emne, er billeder, film og informationer NASA selv har offentliggjort. Der er ingen som har lavet noget fif faf, det er officielle ting!!!

  • #80   5. sep 2009 Jeg springer ikke madoff sagen over. Jeg spurgte dig ret tydeligt (så vidt jeg erindrer) om du vitterligt vil sammenligne økonomisk kriminalitet, med en månelanding.

    For at skære det ud i pap, så er økonomisk bedrager udelukkende en administrativ manøvre. Du behøver ingen fysisk vare at have. Lidt små justeringer her og der, bliver til milliarder når volumen er stor nok. Dette kan gøres for næsen af tusinder, uden nogensinde vil se det. Der i, en åbenlys stor forskel.

    Ved sagen omkring månelandningen har vi den kæmpe forskel, at der er tale om en fysisk bedrift, hvor der er tons vis af udstyr, til milliarder af kroner, tusindvis af medarbejdere der arbejder med at forberede det tekniske udstyr, både on og offsite osv.

    En setup som dette ville kræve at every single one, af medarbejderne hos NASA, skulle være med i komplottet.

    Samme gør sig IKKE gældende ved økonomisk bedrageri. Derfor tåler det ingen sammenligning what so ever.

    Og nej, alt det der er henvist til fra i dette emne er ikke officelle videoer. Det er BAVL, der er ment som kommentarer TIL de originale videoer. Men argumentationen og modbeviserne har intet med de videoer at gøre.

    Ud over det, så svarede du ikke på halvdelen af mine spørgsmål


  • #81   6. sep 2009 Blackic E
    Jo du springer Madorff sagen over, men hvis det er fordi du ik er inde i den, så meld det dog klart ud. For sagen er så omfattende at det ik bare er små fiflerier. Der har været mellem 500-1000 ansat til at få dette game til at løbe rundt...

    Ja det er fint der er tons vis a udstyr, men hvem siger det er det udstyr der er udviklet i laboritoriet, som reelt er blevet brugt? Hvorfor er alt der vedrøre månelandingerne "top secret"? Hvorfor må ingen udefra se hverken dokumenter, instrumenter, udstyr, fund mm igennem? Hvorfor?
    Kan du ik selv se at denne totale hemmelighedsholdelse af alt, og man samtidig vil prale med sine bedrifter ik helt holder stik.
    En god sammenligning er ludomanen. Når han vinder er du aldrig i tvivl. Han skal nok fortælle dig om sine store gevindst, men du høre bare aldrig om hans tab eller gælden... Flip the coin for der er en bagside ;D

    Så du påstår det link med fartøjet der forlader månen ik er officiel OMG. Hvem helved skulle kunne filme det hvis det reelt er fra månen ud over dem der var deroppe?

    Her er svar på hvert enkelt spørgsmål:

    ************Hvor langt mener i selv det er rimeligt at de implicerede instanser skal bruge deres tid, penge, og resurser på at tilbagevise alverdens mærkelige anklager?***************
    Hvis vi tager udgangspunkt i 4 relevante sager, nemlig Pearl Harbour, Månelandingen, JFK og 9/11 så er svaret ik mange. Hvis der var rent mel i posen, så kunne alle teorier sådan set aflives meget simpelt og enkelt. Men der er bare så mange ting i alle sagerne, som bare ik matcher virkeligheden, tilfælde der er så tilfældige at det er urealistisk, og så basere alle 4 tilfælde på MAGT og PENGE!!!

    ************I er forhåbentlig enige med mig i, at det vrimler med bizare komspirations teorier. Og at der ikke kan dø en kendt person, uden nogen har en alternativ forklarings model.**********************
    Nu er der på intet tidspunkt omtalt en kendts død. Der er omtalt sager, som har haft stor indlydelse på verdenshistorien og historiens efterfølgende gang... Det er fair nok du accepterer selvmord på sin egen befolkning, men jeg synes det er umoralsk og usmageligt...

    *************Med dette i tanke, hvornår mener i så selv det giver mening at blive ved med at køre tingene ud i ekstremer? Hvor mange svar skal der til før det er nok?*******************
    Ekstreme? Det er de samme spørgsmål der stilles om og om igen. De er ik blevet besvaret i over 20 år, og stadigvæk er der tavshed. Hvis det ik er fup, hvorfor afliver man dem så ik engang for alle? Hvorfor opretholder man den tavshed omkring dette historieske projekt, men vil stadig have anerkendelse for at være de første? Og hvorfor skulle nogle mennesker dø, for at få det til at se ud som en naturlig stop af rumprogrammet? Hvorfor tager man ik bare derop igen, for teknologien er idag 10000000 gange bedre end dengang!!! Der er intet planlagt frem til 2025... Og hvorfor er det kun amerikanerne der har præsteret at komme derop? Hvorfor siger russerne at det er umuligt og det samme mener kineserne?

    ************I ved jo lige så godt som jeg, at hvis man først har sat sig det i hovedet, kan man blive ved med at opdigte vanvittige spørgsmål.
    Synes i selv at i med rette kan forvente at modparten gider tage det seriøst?*****************
    20 år gamle spørgsmål er jo ik noget der lige er opdigtet. Som tidligere skrevet, er det de samme standard spørgsmål der bliver stillet om og om og om igen... Så modbevis dem og afliv det hele engang for alle...


  • #82   6. sep 2009 Baboom's Haj !
    Hvis man kan slå 5000 mennesker ihjel i World Trade Center, hvor svært tror du så det er at slå mig ihjel?
    Hvorfor dør alle der kommer tæt på JFKs dødsårsag? Hvorfor sker det samme med Pearl Harbour?
    Dødeligheden med folk der undersøger USAs roller er ekstremt stor. Alle dør enten i ulykker, forsvinder eller begår "selvmord"...


  • #83   6. sep 2009 Baboom's Haj !
    Der er mange som har den... Men hva hjælper det når 98% af verdens befolkning tror på alt de ser i tv?


  • #84   6. sep 2009 Mr. Google, der hvor du fejler stort, er når du insisterer på at disse spørgsmål ikke er besvaret. For det er de jo.Problemet er at modparten ikke er tilfreds med svaret. Men det bliver modparten aldrig. Og så er det ganske enkelt ikke værd at bruge resurser på.

    Og jo, naturligvis er måne fartøjs opsendelsen autentisk. Men det var jo sådan set heller ikke det jeg skrev. Læs igen


    Hvad med de tusinder af mennesker som overværede opsendelsen ved kenedy spacecenter? Hvad var det de overværede?

    Hvor blev den opsendte raket af? Blev den bare hængende lidt ude i rummet og kom så hjem igen?

    Var det kun den sidste del med at lande på månen der var umulig, og ikke opsendelses delen?

    Og svaret på hvorfor de ikke er taget der op igen er enkelt. Ganske enkelt fordi det ikke er relevant længere. Fokus ligger i dag på Mars, og andre planeter som du ved. Månen er besøgt, og er i det spil uinteressant i forhold til meget andet. Man bruger ikke millioner eller milliarder af investerings dollars, på ting der ikke er væsentlige længere.


  • #85   6. sep 2009 Og her er nogle flere af de svar, som du mener aldrig er givet:

    http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080305110942AA9IEBs

    http://www.clavius.org/

    Samtlige af dine/jeres spørgsmål, er dækket fint, på den sidste side.


  • #86   6. sep 2009 Blackic E
    Opsendelsen af en raket vs et fly er jo stortset samme proces, det er kun størrelsen og kraften der er til forskel... og fordi tusinder ser en raket lette, så er der dælme lang vej til månen stadigvæk.

    Der er sjovt nok ingen der ved hvor den blev af, og om den bare blev smidt i havet, blev ude i rummet (det er os svært at tjekke), om der var nogle ombord?

    Opsendelsen er da mulig nok, hvordan skulle et fly ellers komme op? Hvordan med rumfærger, satelitter osv. Men fordi du kommer længere ud end 20 km, så betyder det ik man når til månen. Der er så lang vej... Og det største problem er faktisk brændstof... En raket der skal flyve så man km, kan ik kun have 2 små beholdere på siden med brændstof. Beregninger viser at brændstofmængden skulle være 8-15 gange større (usikkerheden ligger i den reele afstand til månen, for den måles jo sjovt nok med et instrument som ligger på månen...)


  • #87   6. sep 2009 Conspiracists note correctly that the sun is so far away that its rays arrive at the lunar surface practically parallel. The key to understanding why the Mythbusters' experiment is valid lies in two important points. First, you don't have to put an artificial light very far away from the scene before its rays are also parallel enough for scale photography. Second, their studio light employs a Fresnel lens that focuses the light. The sun sends out light in all directions. There is no lens for it. A Fresnel lighting instrument artificially limits the divergence of the light rays as they travel from the light to the subject (Fig. 2).

    Citat fra den ene side... Hehe man kan så kun grine lidt, hvis man læser op på NASAs undersøgelser af solen, som peger i en lidt anden retning...


  • #88   6. sep 2009 hvorfor er det kun folk uden egentlig viden der lommefilosoferer over sådanne emner.

    whatever makes your day ...


  • #89   6. sep 2009 Ja, jeg kan nu være enig. It makes you wonder.

    Debatten slutter også her for mit vedkommende. Jeg tror at budskabet står lysende klart


Kommentér på:
var mennesket på månen

Annonce